Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har total angst for nav... Sykemeldingen min som jeg fikk 1. februar, turte jeg ikke å sende inn før 25. februar. Jeg er så redd for at de kan ødelegge svangerskapspermisjonen min :sjenert: Jeg har enda ikke turt å sende inn den for mars. Før jeg får utbetaling for februar.

Jeg har hatt det tullet med et manglende arbeids å inntektsskjema tidligere, og har nå sendt mail til arbeidsgiver om å få sendt det over. De trodde det skulle gå greit uten at jeg måtte mase om det og gjøre det selv. Men det ordner seg tydligvis ikke uten hjelp.

Jeg tør ikke å sjekke kontoen før det ligger en utbetalingsblankett i postkassa.

Jeg har sjekket datoene for utbetaling for februar"lønn" og det trenger ikke å komme noe før den 15. mars, hvis de klarer å rote det til..

Håper det ordner seg for deg Dinedama :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er et evig rot med nav altså.. :sukk:

Ja det bør ordne seg for jeg er rimelig blakk altså! :dåne:

16000 på to månder er ikke mye penger å leve for.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Men jeg syns synd i disse sentralbord folkene da.. det er jo ikke deres skyld, men de får vel høre det hver dag regner jeg med :fnise:

Så et karrierevalg som er utelukket er å være sentralbord-dame for NAV :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har total angst for nav... Sykemeldingen min som jeg fikk 1. februar, turte jeg ikke å sende inn før 25. februar. Jeg er så redd for at de kan ødelegge svangerskapspermisjonen min :sjenert: Jeg har enda ikke turt å sende inn den for mars. Før jeg får utbetaling for februar.

Jeg har hatt det tullet med et manglende arbeids å inntektsskjema tidligere, og har nå sendt mail til arbeidsgiver om å få sendt det over. De trodde det skulle gå greit uten at jeg måtte mase om det og gjøre det selv. Men det ordner seg tydligvis ikke uten hjelp.

Jeg tør ikke å sjekke kontoen før det ligger en utbetalingsblankett i postkassa.

Jeg har sjekket datoene for utbetaling for februar"lønn" og det trenger ikke å komme noe før den 15. mars, hvis de klarer å rote det til..

Håper det ordner seg for deg Dinedama :klem:

Du er klar over at selv om du venter med å sende inn sykemelding delen til NAV, så har de fult klar over at du er sykemeldt?

Del 1 som legen beholder, den hvite delen blir sendt inn til NAV samme dag ;) så nå vet du det... så du gjør i grunn deg selv bare en bjørnetjeneste med å vente å sende inn..... og jo lengre man venter jo lengre tid tar det for å få utbetalinger

Sånn til info ;)

:hug:

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet egentlig det.. Jeg har bare litt angst for at noe skal gå galt.. Stoler ikke helt på NAV.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom endelig igjennom og fikk snakket med noen!! :dåne: Men hun mente at jeg måtte sende inn papirer for 2009 som enda ikke er blitt lagd... så da måtte jeg ventet til i april.. :sinna:

Meeeen så krangla jeg, blei sint og gråt og da skulle hun snakke med sjefen sin... 5 min senere ringte hun meg opp å sa at alt var greit å pengene skulle komme med en gang..

Snakker om å gjøre ting vanskeligere enn nødvendig.. :riste:

Så NÅ får jeg penger ! :strix: (håper jeg... :sjenert: ) nesten 10.000kr som jeg allerede skulle hatt... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei NAV er noen raringer.... dessverre så har det seg sånn at de man først møter.. om det så er skranken eller telefon... det er de som mangler den kompetente delen.... og det er synd, for da blir det mye hit og dit før man treffer den rette.

Var mye bedre før når NAV var aetat og sosialtjenesten var for seg selv etc etc.... tror ting har blitt for stort for de.

OG så lager de problemer ut av ingenting.... huff! :sukk:

Godt du fikk penga dine Dinedama!!! Skulle bare mangle... og ikke var det så vanskelig som dama skulle ha det til heller, makan.....

Et tips til folk... ta kopi av ALT som skal sendes til NAV... de har visst et papirspise monster her og der.. for ting forsvinner jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, men det skal være så unødvendig å gråte i telefonen å kjefte for å få noe man har krav på! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråtingen kommer vel av at jeg er en hormonbombe om dagene :fnise: Det er ikke mindre enn tredje gangen jeg gråter i dag :rolleyes::fnise:

Men unødvendig ja.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du de vottene vi strikket for litt siden?

Jeg har startet på et nytt par, men gått ned på pinnestørelse nr 2. Nå passer de perfekt til en nyfødt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg syns enda de er litt i største laget da... :klø: Så jeg må forminske oppskrifta litt...

Men jeg syns ikke jeg får til åvsluttningen på votten ordentlig.. :sukk: Så jeg tror jeg må strikke noe annet :fnise:

Har lyst å prøve meg på monsterbuksene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også, men er ikke så flink til å strikke slik som det står i oppskriften :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe ræser på oppskrifter.. :sjenert:

men men... må vel få det til på et vis :jepp: Jeg har litt vanskeligheter med å skjønne alle forkortelsene.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det som er det mest irriterende, må finne en ordbok tror jeg :ler:

Jeg har strikket ferdig en vott nå, den passer til nyfødt og fellingen ble bra :jepp: Pinne nr.2 og Østlandsgarn ;)

Kanskje strikkeprosjekt er bra når jeg må ligge helt i ro :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...