Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Tusen takk Tutta :nigo:

Med fare for å virke på en egotripp så følte jeg meg ganske så fin i går da.. :sjenert: Fikk masse fine komplimanger :)

Det er vel derfor det havner litt sånne skryte-bilder på FB :ler:

Helgen har vært kjempefin med bryllupsforberedelser, bryllup, fint vær og altan snekring :nigo:

Jeg og Ælen har holdt på ute siden lillesnupp la seg og nå er altandekket nesten ferdig :hoppe:

I morgen skal vi få skrudd på resten også skal hagemøblene monteres :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du var kjempeflott i går :jepp:

Siden du er marius-genser eksperten nå lurte jeg på om du kunne hjulpet meg litt :sjenert:

Jeg strikker den versjonen som har rund hals på, og er straks ferdig med siste armen og er klar for montering - men det er der stopper for min del.

Hvordan er det denne monteringen faktisk skal foregå, uten at det blir et svært hull der man fester ermet til bolen? :klo:

Det finnes helt sikkert en veldig enkel forklaring på hvordan dette skal gjøres, men jeg får det ikke til her jeg sitter :ler: Må tide å legge fra seg strikketøyet og legge seg kanskje :fnise:

Håper dere får en flott dag i morgen, og at dere kan få nyte hagemøblene på altandekket :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... altså den med rund bole? damemodellen?

Da skal du isåfall felle (tror det er) 11 masker på midten under hver arm.. (der du skal sette armene) på selve bolen.. Så skal du også felle like mange masker på hver arm...

Når du er ferdig med begge armene trer du de på samme rundpinnen som du har bolen og legger de med felling mot felling..

Så strikker du rett og slett vidre slik som det står i oppskriften :Nikke: Regner med du skal begynne på mønsterborden da :)

Til slutt når du har strikket ferdig greia så syr du sammen hullene som blir nder armene :Nikke:

De 10 (?) første rundene etter du har tredd på armene er helt jævlige å strikke for det blir så stramt og ekkelt å få med seg arbeidet på pinnene.. men det er helt normalt at det blir sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en veldig flott forklaring. Nå gleder jeg meg til å kunne starte å sette det sammen :nigo:

Jeg trodde at jeg kom til å bruke kjempe lang tid på å komme så langt som jeg har gjort, men det er utrolig hvor mye som man får gjort på kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går utrolig fort å strikk når man bare setter seg ned :jepp:

Flott at forklaringen ble bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn og slik!

Nå er bryllupsgavene til bryllup nr 2 og 3 ordnet :) Godt å ha det ut av verden :Nikke:

Lurer på om jeg skal gå ut på altanen en tur å skru sammen en av stolene til de nye hagemøblene våre :)

Barnevakten kommer om en halvtime så da må jeg dra på jobb... da er det kanskje ikke noe vits? :vetikke:

Er så rastløs... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Er det bare bryllup i hele sommer hos deg eller? Veldig koselig da, med sånne store dager! :nigo:

Og har du jobbet lenge nå?? Jeg er muligens litt treg, men hadde ikke fått det med meg jeg.... Går det bra? Er det rart å plutselig jobbe igjen etter å ha vært hjemme med lillesnuppa?

Ja, jeg var bare innom for å stille masse spørsmål jeg tydeligvis.... :sjenert:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja juli byr på hele tre bryllup pluss countryfestival :Nikke:

Bryllup i helga som var, countryfestival til helga som kommer, og bryllup begge helgene etter :daane:

Travelt men koselig :nigo:

Nå har jeg begynt på min tredje uke :jepp: Det er både godt og rart på samme tid.. godt å komme seg litt ut av huset å få "meg-selv" tid selv om det er i jobb sammenheng, men rart for at dagene med lillesnupp blir så mye kortere :sjenert:

Nå jobber jeg bare 50% (3,5 time om dagen), men det blir jo fort 4,5 time med kjøring og alt det, og da er plutselig halve dagen som snupp er våken borte...

Men det går veldig bra ja :jepp: Var gøy å få være litt kreativ igjen :nigo:

Nå slipper jeg nemlig å la kreativiteten gå ut over hus og hjem så mye med oppussing :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig med bryllup da :hjerte:

Jeg orker ikke grave så mye, så jeg bare spør jeg... Hva er det du har begynt i nå? Siden du ikke presser oppussing på hus og hjem? :klo: Trodde du skulle begynne i ditt opprinnelige yrke jeg... :sjenert:

Man nyter kanskje de timene man har med de små enda mer da? :vetikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er begynt som frisør igjen for en liten stund :Nikke: får jo være kreativ der så da slipper jeg å være så kreativ hjemme ;)

Men jeg er inne i et opplegg med NAV som skal resultere i en omskolering etterhvert :)

Joda man nyter jo de timene man får :rodmer:

Men jeg må ærlig talt innrømme at de timene jeg får utenfor hjemmet nå er ganske deilige :sjenert:

lillesnupp har nemlig funnet ut at det går ann å trasse :rolleyes:

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på hvor mensen min har tatt veien jeg.. :klo:

Jeg er IIKE gravid altså.. har testet og det var negativt resultat :fnise:

Hadde ikke regnet med noe annet heller siden vi har vært forsiktige :Nikke:

Men nå er jeg altså 9 dager over tiden og det er ingen tegn til noe TR i anmarsj...

Det er så kjedelig å gå å vente slik uten å vite når den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hoppet over noen åpne uker på pillebrettene og startet på ny uten mens?

Det gjorde jeg og mensen kom etter ei uke jeg hadde sluttet på pillen for å få pillemens..

Testet som en gal og var lettere anspent, men heldigvis kom den og varte i 3-4 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer meg jo egentlig finfint, men det er litt kjedelig når den plkutselig kommer og man ikke er helt forberedt :tunge1:

Det verste av alt er at ca 14 dager etter siste mens kjente jeg at jeg hadde eggløsning.. Hadde skikkelige magekramper og måtte ta smertestillende.. Og den dagen mensen skulle ha kommet hadde jeg skikkelige menssmerter hele dagen og trodde den skulle komme når som helst, men siden da har jeg ikke kjent noe som helst.. :vetikke:

Teite kroppen.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg er begynt som frisør igjen for en liten stund :Nikke: får jo være kreativ der så da slipper jeg å være så kreativ hjemme ;)

Men jeg er inne i et opplegg med NAV som skal resultere i en omskolering etterhvert :)

Joda man nyter jo de timene man får :rodmer:

Men jeg må ærlig talt innrømme at de timene jeg får utenfor hjemmet nå er ganske deilige :sjenert:

lillesnupp har nemlig funnet ut at det går ann å trasse :rolleyes:

Det var det jeg syntes å huske at var det første NAV ville prøve deg inn i! Men jeg får bare innrømme at jeg ikke helt så at frisøryrket kunne være superkreativt :rodme: og at det var det du snakket om. Men det er sikkert fordi jeg er superkjip og svært lite kreativ i den veien selv. Men når jeg får tenkt meg om har jeg jo sett at du har gjort underverker :jepp:;)

Hehe... Hun er i den alderen ja :lur:

Håper mensen din kommer tilbake fra sommerferie snart så du slipper å lure fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det spennende å følge med fremover :popcorn:

:ler:

Så veldig spennende blir det vel ikke siden jeg ikke er på tjukka :ler:

Det var det jeg syntes å huske at var det første NAV ville prøve deg inn i! Men jeg får bare innrømme at jeg ikke helt så at frisøryrket kunne være superkreativt :rodme: og at det var det du snakket om. Men det er sikkert fordi jeg er superkjip og svært lite kreativ i den veien selv. Men når jeg får tenkt meg om har jeg jo sett at du har gjort underverker :jepp:;)

Hehe... Hun er i den alderen ja :lur:

Håper mensen din kommer tilbake fra sommerferie snart så du slipper å lure fælt!

Ja den alderen kom litt tidligere enn jeg hadd trodd :fnise:

Nåja.. frisør yrket er nokså kreativt om man bare lar det være det :jepp: Det er jo selvfølgelig ikke alle kunder som er med på å gjør sånne fancye kreative ting, men det er bestandig gøy å finne farger som passer til folk for å fremheve eller dempe hudfarge/øyne o.l :jepp: Også å finne nye fasonger og vrier på en ellers traust og kjedelig gammel frisyre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser superbra ut på bildet på FB, så skjønner godt at du følte deg fin!!! Kan jeg spørre hva du gjør med håret for å få sånn tekstur på det som du har der? Litt store bølger og volum og greier. Jeg har så lyst til å få til sånt, men aner jo ikke hva jeg driver med.... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er diabetesen som forstyrrer systemet litt, mener å ha lest det en plass.. :)

Jeg tulla bare med deg altså, jeg testa jo gudbenådelig sent i forhold til IKM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...