Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du har noen som heter maserier ;) De kan faktisk vare noen uker før ting skjer.... og de er jo INGNTING i forhold til hva rier er, sies det da... hva vet jeg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har tenkt maserier jeg også.. ;)

Siden det ikke er regelmessig... :Nikke: Det er jo det som er den avgjørende faktoren ifht maserier og vanlige rier har jeg skjønt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto noe i boken om forskjellen på maserier og ordentlige rier..

Maserier avtok når man beveget seg, mens ordentlige rier bare fortsatte... Tror jeg.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet er kommet tilbake :jepp:

:fnise:

Men jeg regner ikke med at det var det du ville høre :ler:

Det har dabbet litt av med vondtene.. Er enda vondt nå og da, men ikke så intenst som det var i natt og i morrest :) Så jeg tror jeg bare slapper av og venter med å kontakte jordmor til en annen gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg først fikk vondt kjentes det ut som jeg måtte VELDIG på do, men det ble ikke bedre etter å ha gått på do. Skjønte ikke at fødselen var igang får jeg våkna opp noen timer senere med enda værre vondt som kom regelmessig.

Vil tro at alle fødsler starter forskjellig, så du må bare kjenne etter og ringe hvis det kjennes unormalt. Heller ring en gang for mye enn at litja plutselig kommer og du må føde i ambulansen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er klart :Nikke:

Jeg tenkte på deg i morrest jeg når jeg hadde vondt :fnise: Lurte på om det var sånn du hadde det når M skulle komme eller om jeg var på bærtur :ler:

Men men... jeg merker det vel når det er skikkelig i gang regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe jordmor jeg... er jo greit å ha gjort det, liksom.

Maserier er ineffektive rier, de er som oftest ikke regelmessige, men jeg vet om folk som har gått med regelmessige rier i dagesvis før fødsel, vonde som bare det, men de gjør ingenting for åpning eller noe som helst. Det kan jo være litt skummelt, fordi både du og livmora er slitne når den virkelige jobben starter... så jeg holder med Luna jeg - en sjekk for mye er bedre enn en for lite :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når riene kommer for fullt kjenner du det nok, men vondten som kommer før er litt vanskeligere å tolke.

Vanligvis går ikke fødselen like fort som jeg hadde det, vet ikke om det er best at det går fort eller sakte... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker jeg ringer hvis det tar seg opp igjen :Nikke: Nå har det jo dabbet litt av :)

Stakkars Ælen ringte istad og var bekymra han :fnise: Tror han ble litt stressa når jeg lå på alle fire å gjynget i senga og pustet tungt i morrest da han dro :ler: :ler:

Drømmefødselen min må vel være på ca 6-7 timer tror jeg :Nikke: Da har man tid til å skjønne hva som foregår underveis og jeg tror det er timelig greit antall timer for tøyingen av sjura sin del også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg leser tenkte jeg...."vannet har gått" :hakeslepp: hehehe

Håper dette er modningen som skjer og fødsel er ikke langt unna! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satser på at det er like om hjørnet ja :jepp:

Nå har jeg vært å handlet bleier, babyolje, ammeinnlegg, våtservietter og et par smokker :lol:

Må begynne å gjøre klart til hun kommer tenker jeg :jepp:

Så skal jeg dra på apoteket en dag å kjøpe noen flasker og en pakke MME bare itilfelle :Nikke: Er ikke sikkert vi blir å trenge det, men kjekt å ha når en plutselig får bruk for det :jepp:

Og en av disse dagene jeg bare går hjemme og trør skal jeg lage skolebrød :):sikle: Har kjøpt sånn vaniljefyll, så jeg må bare ta det en dag formen tillater det :)

Så må jeg vaske ordentlig i stellekommoden og det slik at jeg kan begynne å fylle den med greier :Nikke:

I dag kom forøvrig sengekanten og stelleputen til stellekommoden :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er MME?

Hilsen hun som ikke har peiling på hva barna/mødrene trenger nå til dags :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...