Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det må du jo gjøre ja ;)

Skal innrømme at jeg har sniklest dagboka di nå og da iløpet av de siste årene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har et lite hårspørsmål... :sjenert: I det siste har håret mitt blitt skikkelig fett og ekkelt. Det føles uvaska omtrent fra jeg kommer ut av dusjen.. :sukk: Er det graviditeten/amminga som tuller med systemet? Og er det evt noe jeg kan gjøre med det? Tidligere vaska jeg håret annenhver dag, men sånn som det er nå må det vaskes hver dag. Det er vel ikke akkurat kjempelurt det heller, sånn over tid? :vetikke:

Bruden så finfin ut! Til tross for utradisjonelt antrekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utradisjonelt antrekk? :klo:

Hun hadde jo hvit brudekjole på seg da :jepp: Du så sikkert på den andre bruden min med svart brudekjole du? ;)

Hmm... det kan være ammingen som kødder med systemet ja, og det er sant at å vaske håret hver dag ikke hjelper..

Så det jeg kommer på i farte som jeg kan anbefale er å prøve å bare skylle håret uten å bruke sjampo for å se om det funker.. bruk så kaldt vann du klarer, for varmt vann stimulerer fettporduksjonen i hodebunnen nemlig.

Ellers kan du også prøve å bruke saltvannspulver i hodebunnen (sånn for å tilføre volum)

Min erfaring med det er iallefall at jeg slipper å vaske håret når jeg egentlig skulle ha gjort det og kan lett gå en dag ekstra og kanskje tilogmed to.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redningen for meg var å bruke KMS sin renseshampo, massere godt og skylle ut x2 og la være å vaske det på 4-5 dager, da ble det bedre. Også brukte jeg som DDuck sier volumpulver :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også litt forsiktig med masseringen av hodebunnen for det stimulerer også til økt produksjon av talg (eller fett som vi sier)

Flass sjampo kan også funke.. det er med på å tørke ut hodebunnen så det kan være verdt å prøve.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har sneket deg rundt i boka mi i noen år var det jaggu på tide at jeg kom og trengte meg på her da!

:ler:

Når det kommer til hår har jeg veldig lite og melde gitt.

Her er det blondt, stritt og ekstremt slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kanskje du kan prøve tørrshampoo en dag, det kan funke på håret mitt et par dager :)

Jeg vaska mitt ofte før, men nå bare vasker jeg det 2-3 ganger i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har sneket deg rundt i boka mi i noen år var det jaggu på tide at jeg kom og trengte meg på her da!

Når det kommer til hår har jeg veldig lite og melde gitt.

Her er det blondt, stritt og ekstremt slett.

Hår er liksom min spesialitet da :ler:

Ja nå må du bare lese deg opp :lol:

Fulgte litt med i boka di når snuppa di fikk diagnosen sin og tiden etter det.. Hadde liksom ikke noe smart å skrive da, så jeg lot heller være.. :sjenert:

Og kanskje du kan prøve tørrshampoo en dag, det kan funke på håret mitt et par dager :)

Jeg vaska mitt ofte før, men nå bare vasker jeg det 2-3 ganger i uka :)

Tørrsjampo funker godt til fett hår ja :jepp:

Håper du kooooser deg i finland :nigo:

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så fett hår, men den jeg har har vært kjekk å ha noen ganger :jepp: Om ellers av håret er greit,så kan det hende luggen har trengt en vask og da har jeg bare sprayet den fin :) Jeg har den batiste fra vita :)

Det gjør jeg vet du! :happy: Har et flott hotellrom med utsikt over gata nedenfor og en del bygg :) Tusla litt rundt i byen før idag,koselig :)

Er litt ensomt men, gleder meg til kjære kommer på torsdag :)

Håper alt står bra til med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stille her om dagen.. :)

Alle vennene våre er dratt på ferie omtrent og vi suller utenfor huset med diverse :) Har fått skjært ut pyntebodr til den nye altanen og beiset de slik at vi skal slippe å gjøre det når rekkverket er kommet opp :Nikke: Blir mindre gris da ;)

Dagene går egentlig litt i ett... de går i jobbing, snuppekos, og husarbeid både inne og ute.. Skulle gjerne likt å ha en liten uke ferie, men det blir det værre med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...