Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann sveisann :vinke:

I mangel på overskudd om dagene er jeg bare så vidt innom, og det skjer veldig lite for tiden så jeg har liksom ikke så mye å skrive om :fnise: Men det er hyggelig å se at det har vært besøk her :klemmer:

I dag har vi vært på sykehuset å sjekket lisja igjen :Nikke: Hun hadde vokst litt mer siden sist så nå veier hun sa 1500g som er ca 6% under snittet :Nikke: Men det er vi fornøyde med :)

Jeg ble også satt med en sånn dings på magen som målte hjerteaktiviteten på henne og så fikk jeg en knapp i hånda som jeg skulle trykke på hver gang hun sparket :Nikke: Ble mange trykk gitt :fnise:

Alle blodprøver, blodtrykk og urinprøver var også fine :hoppe: Det er deilig å vite! Diabetesdama mi var veldig fornøyd med meg og det er også utrolig deilig :nigo:

Etter vi var ferdige på sykehuset dro vi på Biltema en tur, så dro vi å besøkte broren til Ælen også dro vi på Cubus der snuppa fikk seg to nattdrakter og to bodyer mens mammaen fikk en bolero ;) Og ikke minst på tilbords der jeg kjøpte sånne brett for å lage muffins i :jepp: De er kjekke for da renner ikke muffinsene utover så mye som de gjør i papirformene :)

Og nå er vi kommet hjem da... er sliten kjenner jeg :fnise: Lenge siden sist jeg har holdt det ggående i så mange timer uten å slappe av :gjeiper:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til i magen :)

Du får slappe godt av i kveld, det har du fortjent etter en slik turbodag som du har hatt i dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for gode nyheter!

Sånn muffinsbrett har jeg også, men anbefaler å sette ned vanlige former, slipper at muffinsene sitter fast, jeg måtte skremme ut mine en gang :ler:

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir å bruke papirformer neddi dem ja :jepp:

Dessuten var begge jeg kjøpte litt ødelagte i malingen/lakken slik at de flasser litt... og jeg vil ikke ha teflonflass i muffinsene :spy:;)

Det er jo mye mer lettvindt å holde brettene rene også når man bruker papirform nedi :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bake litt muffins? :klø: Må jo prøve brettene :nigo: Også er jeg litt rastløs... har mest lyst å vaske klær (av alle ting) men har jo solgt vaskemaskinen så det er vanskelig :ler:

Hadde håpet at Ælen og en kompis skulle komme seg avgårde på salongen min i dag og hente vaskemaskinen og trommelen slik at jeg fikk det hjem ;)

Koselig å se at dere besøker meg her inne :klemmer: Selv om det ikke står så mye fornuftig her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du frekk eller? :trampe:

Her i boka er det kun visdomsord å finne :nigo:

eller... :sjenert:

:ler:

-------------

Plutselig var en ladning sjokolademuffins med sjokoladebiter ferdig :spise: Bare synd at de er fulle av sukker.. :glare:

Men satser på at vi får besøk av Ælen kompisen da og at de kan få muffins som belønning for bæring av vaskemaskin og trommel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsemuffins må da være en ny greie.. :sjenert:

Muffinsrøre uten sukker (tilpasset salt hovedingrediens) med pølse og ost :sikle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har oppskrift på ostemuffins som mange bruker til supper, å den var rågod. Og siden vi bruker fancy form blir de luftige også :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, alt godt innen oppskrifter skal deles :lur:

Ostemuffins

250 g hvetemel

3 ts bakepulver

200 g revet Norvegia eller Jarlsberg revet

4 egg

3 dl TINE Lettrømme eller Kesam

1/2 ts salt

1/2 ts paprikapulver

Slik gjør du det

Muffinsformer. I stekeovnen: 160 grader i ca. 25 minutter.

Bland alle ingrediensene i en bolle, enten med visp eller for hånd eller forsiktig med mikser. Fordel deigen i former, ca 3/4 fulle. Stekes på plate nederste del av ovnen. Spises lune eller kalde.

Tips: Skjær gjerne et snitt over muffensen og legg i litt salat eller annet ønsket pålegg eller tilsett ca. 50 g skinke i halvparten av deigen og du får en annen god variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...