Langt mot Nord Skrevet 31. oktober 2009 #21 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Det finnes 100 vis av teorier om hva som kjennetegner en engel Hmmm.. snakker vi om de som ikke har falt. Endret 31. oktober 2009 av Langt mot Nord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #22 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hmmm.. snakker vi om de som ikke har falt. Vi snakker om Engler som ikke har falt og engler som har falt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #23 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg tviler på at det er kristendom i deres lære, men hvem vet. Jeg syns det er kjempe fint og gøy at Märtha endelig har "kommet ut av skapet". Boka kommer jeg nok ikke til å kjøpe, siden jeg har dusinvis av lignende bøker, og tviler på at den vil tilføre særlig nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #24 Del Skrevet 1. november 2009 Det er Djevelens fremste taktikk å prøve å overbevise så mange som mulig om at han ikke eksisterer. Resten tar han hånd om ved hjelp av falsk religion. Poenget ved alt dette er å få menneskene til å vende seg fra Jehova Gud, slik at flest mulig må bøte med livet i Harmageddon.ALT som kan distrahere menneskene bruker han i sitt skitne spill. "Han var en manndraper fra begynnelsen av", sier Bibelen, og legger til at "han er løgnens far". Herregud, bibelen taler virkelig for seg selv. God bedring, kjære bibel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 1. november 2009 #25 Del Skrevet 1. november 2009 Kan man være kristen og likevel tro på disse englene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #26 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Kan man være kristen og likevel tro på disse englene? I såfall er det vel da noe de kristne tror? New-age, engler, etc handler jo mye om selvutvikling og kognitiv terapi. Jeg kan ikke se så mye til dette i kristendommen. Det handler heller ikke om engler med vingler, eller som Martha sa, hvor de redder deg fra døden, osv. Endret 1. november 2009 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langt mot Nord Skrevet 1. november 2009 #27 Del Skrevet 1. november 2009 Vi snakker om Engler som ikke har falt og engler som har falt Nei... sier du det, hva var det jeg spurte om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 1. november 2009 #28 Del Skrevet 1. november 2009 I såfall er det vel da noe de kristne tror? New-age, engler, etc handler jo mye om selvutvikling og kognitiv terapi. Jeg kan ikke se så mye til dette i kristendommen. Det handler heller ikke om engler med vingler, eller som Martha sa, hvor de redder deg fra døden, osv. Er det en uskreven regel som sier at hvis du er kristen så kan du ikke tro på engler, ånder og energier? Det er iallefall det inntrykket jeg har av mange kristne. De avfeier den slags og ser på det som heksekunst og at man er antikristen bare fordi man kan oppfatte energiene til andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langt mot Nord Skrevet 1. november 2009 #29 Del Skrevet 1. november 2009 Kristen er så jævlig mye mer enn Luthersk-katolsk, når man innser den menneskelige faktoren så åpner en ny verden seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #30 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Er det en uskreven regel som sier at hvis du er kristen så kan du ikke tro på engler, ånder og energier? Det er iallefall det inntrykket jeg har av mange kristne. De avfeier den slags og ser på det som heksekunst og at man er antikristen bare fordi man kan oppfatte energiene til andre mennesker. Vel, tror det er en uskreven regel om at ånder egentlig er demoner sendt i fra djevelen selv (bare se hva enkelte får seg til å skrive i disse trådene), og gudvethva. Mye skremmsel ute og går i religionene syns jeg da. ja, de ser vel nesten på det som blasfemisk. Hvis ikke engelen er sendt i fra Gud selv (og husk, gud er mann - det sier jo litt). Endret 1. november 2009 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 #31 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hvis "oss i mellom" er deg og dine barn så synes jeg egentlig ikke det. Hvis "oss i mellom" er deg og mine barn så er svaret veldig klart "nei". Nå tenkte jeg fortrinnsvis på oss på dette forumet som stadig prøver å få diskutert våre interesser og opplevelser, Innlegget er redigert Mrs Shorty, mod Endret 3. november 2009 av Mrs Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 #32 Del Skrevet 2. november 2009 Rett inn på bestselgerlista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 2. november 2009 #33 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Vel, tror det er en uskreven regel om at ånder egentlig er demoner sendt i fra djevelen selv (bare se hva enkelte får seg til å skrive i disse trådene), og gudvethva. Mye skremmsel ute og går i religionene syns jeg da. ja, de ser vel nesten på det som blasfemisk. Hvis ikke engelen er sendt i fra Gud selv (og husk, gud er mann - det sier jo litt). Ikke sant. Jeg har også tenkt litt på Jesus og englene som er avbildet med glorie. Hva om denne glorien faktisk er personens utsråling, energifelt- aura. Det mange misoppfatter når det er snakk om energi, etter min erfaring, er at de tror det er den energien de produserer når de gjør en bestemt ting. "Nå vasker jeg opp, så nå produserer jeg energi.." Når jeg snakker om en persons energi så er det den grunnleggende energien jeg mener. Den energien som gjør at du er den du er, drivkraften din. Endret 2. november 2009 av Guriane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. november 2009 #34 Del Skrevet 2. november 2009 Ikke sant. Jeg har også tenkt litt på Jesus og englene som er avbildet med glorie. Hva om denne glorien faktisk er personens utsråling, energifelt- aura. Hva om den faktisk er en kunstnerisk konvensjon i ikonkunst og brukt for å indikere hellighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 2. november 2009 #35 Del Skrevet 2. november 2009 Hva om den faktisk er en kunstnerisk konvensjon i ikonkunst og brukt for å indikere hellighet? Ja, kan godt være. Jeg sier bare,- hva hvis det er noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 #36 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ikke sant. Jeg har også tenkt litt på Jesus og englene som er avbildet med glorie. Hva om denne glorien faktisk er personens utsråling, energifelt- aura. Du er ikke den første som har tenkt den tanken. Jeg husker ikke hvor eller når, men jeg vet jeg har hørt den ideen før. Hva om den faktisk er en kunstnerisk konvensjon i ikonkunst og brukt for å indikere hellighet? Ja, tenk om. Eller tenk om det er som hun tenker. Endret 3. november 2009 av Mrs Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 2. november 2009 #37 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ikke sant. Jeg har også tenkt litt på Jesus og englene som er avbildet med glorie. Hva om denne glorien faktisk er personens utsråling, energifelt- aura. Det mange misoppfatter når det er snakk om energi, etter min erfaring, er at de tror det er den energien de produserer når de gjør en bestemt ting. "Nå vasker jeg opp, så nå produserer jeg energi.." Når jeg snakker om en persons energi så er det den grunnleggende energien jeg mener. Den energien som gjør at du er den du er, drivkraften din. Ja, jeg tror såvisst denne glorien til Jesus og englene skal vise til auraen vi alle har. Ellers veldig enig med deg. Folk tror enten ikke på, eller forstår ikke at "kun" tanker også er energi. Ganske sterke og. Endret 2. november 2009 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 2. november 2009 #38 Del Skrevet 2. november 2009 Hva om den faktisk er en kunstnerisk konvensjon i ikonkunst og brukt for å indikere hellighet? Hvis du tror på det, så er det sånn for deg, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 3. november 2009 #39 Del Skrevet 3. november 2009 Ja, jeg tror såvisst denne glorien til Jesus og englene skal vise til auraen vi alle har. Ellers veldig enig med deg. Folk tror enten ikke på, eller forstår ikke at "kun" tanker også er energi. Ganske sterke og. Ja, hvorfor ikke. For meg er det logisk iallefall. Men jeg tviholder ikke på det, og jeg blånekter ikke at det kan være et tegn på helligdom eller noe annet. Det er naturligvis lettere å tro at det kan være energifeltet når en selv kan se andres. Kan man ikke det, så avfeier man jo også slikt lettere. Mange kristne (uten evnen til å se andres energi) jeg har vært borti avfeier det kjappere enn mange andre, og så blir en sett på som antikristen og at man bedriver heksekunst og alt mulig annet. Det blir som om noen kommer med pekefingeren og sier "Nei, det er ikke kjærlighetssorg du kjenner. Jeg vet det bedre enn deg." Også menneskers underbevissthet har/skaper energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 3. november 2009 #40 Del Skrevet 3. november 2009 Tråden er ryddet for avsporinger iht KG regler Mrs Shorty, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå