Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anettesgrublerier
Skrevet

Engleskolen til Prinsesse Märtha Louise og Elisabeth Samnøy: Hva synes dere om den og hva de praktiserer? De skal visst gi en bok ut om ikke så lenge. Den skal jeg kjøpe og lese meg opp på.

Er det de driver med Kristendom ? Følger de Bibelen?

Gjest VinglePetter
Skrevet
Engleskolen til Prinsesse Märtha Louise og Elisabeth Samnøy: Hva synes dere om den og hva de praktiserer? De skal visst gi en bok ut om ikke så lenge. Den skal jeg kjøpe og lese meg opp på.

Hva jeg synes om engleskolen og det Märtha praktiserer?

Det er i beste fall svært komisk. Men dessverre er det nok

veldig tragisk. Hun lever tydeligvis i en eventyrverden,

hvor berettiget kritikk har vært helt fraværende.

På en annen side. Slik lever jo også de aller fleste

praktiserende religiøse. I en eventyrverden. Så hvorfor

kan ikke Märtha også distansere seg fra virkeligheten om

hun trenger det?

Skrevet

Det Märtha driver med er vel mer New Age enn Kristendom. Engler finnes i alle de store religionene og har egentlig ikke noe med kristendommen i seg selv å gjøre.

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Ut i fra hva jeg har sett og hørt fra den kanten så er det veldig new age, kontakten er mer av den emosjonelle sorten. Innen mystisismen så er det å oppnå kontakt en del vanskligere, men da faller de fleste fra og tyr heller til mer lettvinte løsninger og resultatet blir også deretter.

Kontakt med ens skytsengel er intet nytt, man kan følge instruksjonene i The Book of Abramelin, men det blir kanskje litt tidkrevende. Aleister Crowley kokte det hele ned til tre måneders intens arbeid, men Liber Samekh krever en del kunnskap før man setter i gang.

Hvem sa at dette var enkelt?

Jo, Märtha!

Skrevet

Noe må hun jo tjene penger på...og siden folk er villige til å betale for å lære og se engler er jo dette ganske lettjente penger

Skrevet

Humret godt av den raljerende anmeldelsen av "Møt din Skytsengel", her er et avsnitt som oppsumerer det meste:

Det er selvsagt ikke noe galt med smørblid, religiøs illusjonisme innpakket i pastellfarger. Man kan ikke kreve at alle englebarn skal ta verdens fortredeligheter inn over seg. Man kan heller ikke brutalt avvise intellektuelt ubemidlede personer som skriver en bok sammen med en forlagsredaktør. Når man i fødselsgave har fått den evne å kunne leve seg inn i hestenes følelsesliv, reklamen er prinsessens, ikke min, skulle det bare mangle at man ikke prøvde de samme evnene på sine medmennesker — så lenge de kan betale for seg. Det som gjør boken til pinlig lesning, er den patologiske selvopptattheten som metafysisk program og den tilhørende forakten for alle de mennesker som virkelig søker en mening med livet sitt, eller som har ordentlige problemer å stri med i den utvendige verden. Boken viser oss virkeligheten i et speilbilde som glinser av brunkrem og kunstig fuktighet.

:kari:

Resten av artikkelen finner man her.

Skrevet

Nei. Det hun driver med er demonisme. Hun og hennes likesinnede oppnår kontakt med demonene, som er menneskenes fiender og ikke vil dem noe godt. "Satan kler seg ut som en lysets engel",sier Bibelen, "for å narre selv de utvalgte om det hadde vært mulig."

I Nitimen i dag fortalte hun om chakra og aura. Dette er ikke en lære basert på Bibelen, men stammer fra østens religioner. Bibelen er klar her: "Om en engel kommer til dere med et annet budskap så ta ikke imot ham." Derfor til kristne: "Ligg unna slikt - dette er farlig flørting med onde krefter.

Skrevet

Demoner som fråtser i dovenskap og naivisme er intet nytt, moro at Astarte/ Astaroth er sett på som den intellektuelle i helvete som stadig snakker om syndefallet og dets omstendigheter til ørene faller av.

Gjest nei nå gir jeg meg over
Skrevet

Ja fysj, tenk at noen tror på engler! Det er helt sikkert demoner som står bak dette.

:fy_fy:

Skrevet

demoner ja jøss!

Seriøst...hvis man mener det handler om demoner og skal overbevise folk om det så er man ikke et kløkka hakk bedre enn denne engleskolen...

Skrevet
demoner ja jøss!

Seriøst...hvis man mener det handler om demoner og skal overbevise folk om det så er man ikke et kløkka hakk bedre enn denne engleskolen...

Det er Djevelens fremste taktikk å prøve å overbevise så mange som mulig om at han ikke eksisterer. Resten tar han hånd om ved hjelp av falsk religion. Poenget ved alt dette er å få menneskene til å vende seg fra Jehova Gud, slik at flest mulig må bøte med livet i Harmageddon.ALT som kan distrahere menneskene bruker han i sitt skitne spill. "Han var en manndraper fra begynnelsen av", sier Bibelen, og legger til at "han er løgnens far".

Skrevet
Det er Djevelens fremste taktikk å prøve å overbevise så mange som mulig om at han ikke eksisterer.

Det virker som Gud og alt annet overnaturlig opererer etter samme prinsipp.

Skrevet

La nå folk tro på hva de vil. Om noen vil tro på engler hva gjør det ?

Skrevet

Deler av tråden er delt ut til nytt emne her på Religion. Hold dere til temaet!

Strix, mod

Skrevet
La nå folk tro på hva de vil. Om noen vil tro på engler hva gjør det ?

Hva folk gjør bak lukkede dører er selvsagt opp til dem. Når man begynner å dele den informasjonen videre med andre, derimot, så dukker vi opp og påpeker at det de tror på er galskap. Men ikke før.

Skrevet
Hva folk gjør bak lukkede dører er selvsagt opp til dem. Når man begynner å dele den informasjonen videre med andre, derimot, så dukker vi opp og påpeker at det de tror på er galskap. Men ikke før.

Galskap behandles heldigvis av leger. Greit for oss mennesker å vite om.Elefantliknende skapninger behandles derimot av veterinærer.

Skrevet

Så vi som har alternative livssyn kan ikke få lov å diskutere våre tanker og opplevelser oss i mellom uten at du og dine med-ps'er skal storme inn å fortelle oss at vi er gale?

Morsom du. :natti:

Skrevet
Så vi som har alternative livssyn kan ikke få lov å diskutere våre tanker og opplevelser oss i mellom uten at du og dine med-ps'er skal storme inn å fortelle oss at vi er gale?

Morsom du. :natti:

Hvis "oss i mellom" er deg og dine barn så synes jeg egentlig ikke det. Hvis "oss i mellom" er deg og mine barn så er svaret veldig klart "nei".

Skrevet
Hva kjennetegner en engel?

Det finnes 100 vis av teorier om hva som kjennetegner en engel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...