Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er veldig skeptisk når jeg skal prøve nye produkter, men har litt kviser,nupper og hudormer jeg vil bli kvitt. Er det noen med veldig sensitiv/rød/mild rosacea hud som har erfaringer å dele and disse merkene? Ser at MD har glycolic syre i alle produktene, og er redd det kan irritere huden min på kinnene. Erfaringer anyone? Per dags dato bruker jeg veldig milde produkter for å ikke irritere, men de hjelper ikke så mye på kvisene. Litt mer stabilt, men føler det finnes noe bedre.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Jeg er veldig skeptisk når jeg skal prøve nye produkter, men har litt kviser,nupper og hudormer jeg vil bli kvitt. Er det noen med veldig sensitiv/rød/mild rosacea hud som har erfaringer å dele and disse merkene? Ser at MD har glycolic syre i alle produktene, og er redd det kan irritere huden min på kinnene. Erfaringer anyone? Per dags dato bruker jeg veldig milde produkter for å ikke irritere, men de hjelper ikke så mye på kvisene. Litt mer stabilt, men føler det finnes noe bedre. Høres ut som huden min - før! Jeg begynte å lese bloggen til Hilde Christina (www.hildechristina.no), og lærte masse om forskjellige hudtyper, hudtilstander og produkter der. Har hele livet trodd at jeg hadde fet hud, og brukt masse sterke produkter, som kun resulterte i at huden ble dehydrert, rød og overproduserte talg. Per i dag bruker jeg; - Decleor Cleansing Water for sensitive and reactive skin - Aromessence Rose D`Orient (også decleor, serum som beroliger) - Hydra Floral Cream (Decleor) Et par - tre ganger i uken bruker jeg MD´s sensitive skin cleanser med glykolsyre, den eksfolierer mildt, men er litt for aktiv til at jeg kan bruke den hver dag. Funker bra å bruke noen kvelder i uken. Etter å ha lest Hilde Christina sin blogg fant jeg ut at jeg har sensitiv og dehydrert hud, og nå som jeg bruker de riktige produktene har huden min blitt helt ren, porene mye mindre, ingen røde partier eller synlige blodkar. For meg er det et mirakel, for jeg har slitt med huden i mange, mange år.. og for første gang er den helt bra! Så riktige produkter er et must, read and you shall learn Har også kuttet ut melk og gluten (tror også det har hatt litt å si) Lykke til!
Gjest Raptuza Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Dei beste produktmerka på sensitiv hud er Avene(apotek) og Matis(salong/lookfantastic).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå