Gå til innhold

Prøver, hva mer kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei, har nå vært prøve i 3 mnd uten klaff. Jeg er 26 år og relativt frisk. Jeg tar folat hver dag, har sex til riktig tid (bruker EL tester) og har også sluttet å røyke. Lurer ¨på hva annet jeg bør eller kan gjøre. Jeg skal prøver å kutte ut alkahol men er ingen stor drinker.Skal også på slanke kur da er noen kilo overvektig. Er det noen som har anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 80% blir gravide innen ett år med prøving, og ca.90% innen to, så jeg ville ikke bekymret meg enda. For hver eggløsning har en rundt 20-25% sjanse for klaff, så tre mnd. uten, er ikke så ille. Det være sagt, så er det forståelig at det er kjipt hver gang mensen kommer.

Fortsett som du gjør. Spis sunt og variert, lev et normalt liv, ta folaten din, og ha sex rundt EL. Stort mer kan en vel i grunnen ikke gjøre for å bli gravid. Går det ett år uten klaff, er det på tide å oppsøke lege.

Lykke til!

Skrevet

Har du regelmessige sykluser da? Temper du itillegg for å finne ut om du virkelig har hatt EL? Man kan ha utslag på el tester og alikevel ikke ha eggeløsning kroppen er flink til å "lure seg selv" på en måte. Man kan få mensen selv om man ikke har el.

Jeg har undret meg på det samme også i 3 pp nå, men så har jeg sykluser på over 40 dager og har akkurat begynt tempingen for å sjekke om jeg faktisk har el.

Ellers så fant jeg denbe artikelen fra side 2:

http://www.side2.no/helse/article2732179.ece

Jeg kjenner meg iallfall igjen i en av de, og skal iallfall prøve å legge litt endringer i kosten..

ellers har jeg hørt det skal være bra med hostesaft og grapefrukt juice. Grapefruktjuicen skal gjøre at man får mer el-slim og skal tas 7-10 dager FØR el. og hostesaft skal gjøre el-slimet mer tyntflytende slik at det blir lettere for sædcellene å svømme mot livmoren, og dette skal tas et par dager før og under EL. ;) ;) Lykke til!

Skrevet

man må ikke være oppgitt uten klaff etter 3 mnd med prøving.. velgid få som blir gravid på aller første forsøk.. ikke stress, stress kan faktisk føre til at graviditet ikke oppstår.. :sjenert:

Når vi begynte prøvingen la vi om det meste, jeg slutta me røyken, slutta me å ede fyfy mat(som noen kaller det), la alkoholen på hylla( ikke at jeg drakk møe, men), tok folat, og x-antall andre vitaminpiller, han begynte på E-vitaminer og sink, lå me rompa opp etter :sengekos: osv....

hvis man tenker på personer som blir gravid uten å ville det, legger jo aldri om kosten osv slik vi som prøver gjør..

lev livet, vær deg selv. husk folat og ellers ha :sengekos: rundt EL.. :sengekos: er hovedårsaken til spire :ler: Nyt tiden og ikke la det gå over i en "vane"...

det er iallefall mitt råd :)

masse lykke te iallefall :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...