Vulpes Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Driver og lager en samle-CD til mamma nå. Vil for det meste ha behagelige og relativt rolige sanger, så hun kan høre på den når hun f.eks. slapper av. Har funnet en hel drøss med sanger hittil, men tenker at det sikker er noen perfekte sanger jeg har glemt For å gi noen eksempler på hva mamma liker: Eva Cassidy, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Ella Fitzgerald, Ketil Bjørnstad, Beatles, Joni Mitchell (vet ikke om hun har hørt så mye, men tror hun liker henne), Lisa Ekdahl, Kate Bush... Og gamle hiter som f.eks American Pie, Cats in the Cradle og Piano Man er perfekt. Så, noen idéer?
Illusen Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 The Ballad of Lucy Jordan - Marianne Faithful Hotel California - Eagles Wind beneath my wings - Bette Midler Angie - Rolling Stones These are the days - Van Morrison http://www.number-ones.co.uk/ http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_numbe...(United_States) Disse sidene kan du finne topp-lister fra forskjellige år - kanskje du kan finne noe mer der?
Vulpes Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2009 Tusen takk! :D Hotel California var en super idé, og på en av de sidene har jeg hittil funnet sangen Vincent av Don McLean. Den er nydelig, men en sånn sang jeg ikke hadde kommet på av meg selv.
Vulpes Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 Disse har jeg hittil: Ane Brun - Little Lights Astrud Gilberto - Girl from Ipanema Audrey Hepburn - Moon River Beatles - Let it Be, Here There and Everywhere, All You Need Is Love Belle & Sebastian - Is It Wicked Not To Care? Billie Holiday - Summertime Billy Joel - The Pianoman Chess på svensk - Inte Jag (med Helen Sjöholm) Bob Dylan - Tambourine Man Bob Marley - No Woman No Cry Charlie Chaplin - Smile Cole Porter - Ev'ry Time We Say Goodbye Cornelis Vreeswijk - Cecilia Lind Damien Rice - The Blower's Daughter Don McLean - American Pie, Vincent Eagles - Hotel California Ella Fitzgerald - Just A-Sittin' and A-Rockin' Elton John - Your Song Elvis - In the Ghetto Eva Cassidy - Fields of Gold, Somewhere Over the Rainbow Frank Sinatra - Somethin' Stupid Godfather soundtrack - Theme song Hair - Aquarious, Frank Mills Harry Chapin - Cats in the Cradle Jeff Buckley - Lilac Wine, Hallelujah John Lennon - Jealous Guy Johnny Cash - Desperado, Hurt Joni Mitchell - Little Green, The Gallery, Both Sides Now (originale versjonen) Kate Bush - This Woman's Work, The Man With the Child In His Eyes Ketil Bjørnstad - Sommernatt ved fjorden, Saihuekis datter Laura Sweden - Release Me Lisa Ekdahl - Vem Vet, Du Var Inte Där For Mig Mamma Mia soundtrack - Slipping Through My Fingers Nancy Sinatra - Summer Wine Nick Cave - Henry Lee, Where the Wild Roses Grow, Into My Arms Norah Jones - Come Away With Me Radka Toneff - The Moon is a Hars Mistress, Nature Boy Simon & Garfunkel - Sound of Silence, Scarborough Fair, Bridge Over Troubled Water Sting - It's Probably Me Så Som I Himmelen soundtrack - Gabriellas Sång Tom Waits - Lullaby, Hope That I Don't Fall In Love With You Tori Amos - Winter, Silent All These Years, I Don't Like Mondays Van Morrison - Have I Told You Lately Vashti Bunyan - Where I Like To Stand
Illusen Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Eva Dahlgren - Engelen i rummet & Vem tänder stjärnorna Marie Fredriksson - Sparvöga & Ännu doftar kärlek Idde Shultz - Fiskarna i haven Tommy Nilsson - Öppna din dörr Ulf Lundell - ôppna landskap Ratata - Så länge vi har varann Susanne Alfvengren - Som stormen river öppet hav Mauro Scocco - Sara Magnus Uggla - Skal vi gå hem till dig Hvis hun liker svensk pop, da -
Vulpes Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2009 Tusen takk for tips Illusen, setter stor pris på det! Dessverre er ikke den type svensk pop helt mamma, men takk uansett Sånn har CD-ene blitt hittil. Hyl gjerne ut om det er noen skriveleifer der, eller om dere ser noen dumme valg av hvilke låter som kommer etter hverandre! CD I CD II CD III
Gjest Eurodice Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 God jente du, Tonje . Jeg ble rørt over slik omtenksomhet for mamman sin. Klem til deg fra Belladonna
Vulpes Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2009 God jente du, Tonje . Jeg ble rørt over slik omtenksomhet for mamman sin. Klem til deg fra Belladonna Tusen takk Hun fortjener det!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 leonard cohen? sjekk ut forrest gump soundtracket. bare en bob dylan-sang? hva med i want you? og de duettene han synger med joan baez? joan baez alene? nick drake? fin tanke
pantertante Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Skjønn datter du er. Mye fint som er blitt nevnt her. Tre jeg liker veldig godt som kanskje kan passe inn er; The Tremeloes - Silence is golden. Foregner - I want to know what love is. Muse - Unintended.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Hva med: -Bryan Adams: "Everything I do, I do it for you", "Summer of '69" -Bon Jovi: "It's my life" -Vamp: "Tir Na Noir" -Led Zeppelin: "Stairway to heaven" -Janis Joplin: "Little piece of my heart" -Eagles: "Desperado" -Eric Clapton: "Tears in heaven" -Elton John: "Candle in the wind" Så forøvrig ut som en knallbra sangliste. Moren din (og du som plukker dem ut) har bra musikksmak.
Vulpes Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 23. oktober 2009 Tuuuusen takk for gode ord og låtforslag!! Nick Drake hadde jeg aldri hørt om, men hørte gjennom noen sanger på YouTube og dette er jo absolutt aktuelt! Av de få jeg har hørt hittil likte jeg best Day is Done. Så den tror jeg får være med på albumet Vamp-sangen tror jeg også kan være noe, mener å huske at hun har sagt at hun liker dem. Unintended er også en mulighet. Er veldig glad i den sangen selv, må bare tenke litt gjennom om jeg tror mamma også vil like den. Led Zeppelin, Janis Joplin og flere av de andre forslagene er artister jeg elsker, men mange av sangene blir for bråkete for mamma. Selv Stairway to Heaven, med tanke på slutten. Mamma blir fort sliten i hodet av sanger som "tar mye plass", for å si det sånn :gjeiper:
VirreVapp Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Hva med Credence? De er i alle fall min mamma glad i
Anaconda Skrevet 26. oktober 2009 #15 Skrevet 26. oktober 2009 Min mamma er i samme alder og liker eagles, simon and garfunkel og creedence clearwater...og så liker hun godt en cd som heter "Absolute seventees" (Grønt cover - svart påskrift)og du kan jo søke på den så du får opp artister + sanger. Glanstiden deres på 70-tallet vettu!!!
Vulpes Skrevet 10. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2009 (endret) Da er CD'n ferdig! Det ble fire CD-er, var litt vanskelig å begrense seg. http://i38.tinypic.com/2l9pc94.jpg http://i35.tinypic.com/altd8i.jpg Tusen takk for alle tips Endret 10. november 2009 av Tonje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå