Smurfa Skrevet 16. august 2003 #1 Skrevet 16. august 2003 ...til hva jeg kan servere babytreff-gjengen neste gang vi skal møtes??? Vi er 4 stykker + barn. Vanligvis dekker vi opp med rundstykker og pålegg, så smører vi på selv. Men dette blir jo veldig kjedelig i lengden. Hun vi var hos sist serverte spekemat, og det var kjempesuksess!!! Deilig med forandring! :D Så spørsmålet mitt er; ER DET NOEN SOM HAR GODE IDEER TIL HVA JEG KAN SERVERE NESTE GANG???? Er takknemlig for alle svar. Smurfa
Silfen Skrevet 16. august 2003 #2 Skrevet 16. august 2003 Du kan lage porsjonsquicher og servere med salat og hvitløksbrød.
Texas Skrevet 16. august 2003 #3 Skrevet 16. august 2003 Som Starfish sier er Quich veldig godt!! Men denne lekre salaten er også imponerende og deilig... Bruk stort fat (gjerne keramikk) så ser det ekstra lekkert ut Jeg har lagt inn denne oppskriften flere ganger tidligere, men den smaker så godt at jeg gjør det på nytt!! I tillegg til å smake bra, er den enkel - kan lages til på forhånd og bare stå kaldt, og den ser utrolig delikat ut!! Bruk stort fat, gjerne keramikk - det ser lekkert ut!!! Elins sommerlige salat med bacon, kylling og pasta (4 pers.) Diverse salatblader i utvalg (ruccola, rød lollo, frisee etc.) 1 grillet kylling i strimler 1-2 pk. bacon i skiver Pasta etter ønske (gjerne rør) - kokes, og ha så gjerne en terning Knorr urtebuljong i den avrente pastaen. Strø litt tørket basilikum over også. Minimais (boks) Cherrytomater Rødløk Olivenolje, hvitløk og soltørkede tomater Fordel salatbladene utover et stort fat. Kok pastaen og avkjøl. Fres litt hakket hvitløk i olivenolje og tilsett hakket soltørket tomat, samt litt basilikum. Blandes med den ferdig kokte pastaen. Fordel pastaen over salaten. Klipp bacon i biter og stek. Legges over på kjøkkenpapir for å fjerne noe av fettet. Del kyllingen i strimler og fordel over pastaen, sammen med baconbiter. Mais, rødløk i strimler, og cherrytomat delt i to fordeles over til slutt. Serveres med baguette og ønsket dressing. Garantert suksess!!!!
mellom Skrevet 16. august 2003 #4 Skrevet 16. august 2003 jeg pleier å lage denne til lunsj - gjerne ved hjelp av gjestene - for jamie sier (hehe!) at italiensk pizzadeig ikke trenger heve - men bare stekes på aliminiumsfolie! til lunsj - hvor det er mange - kan du bare droppe å lage deig - og heller bruke halvstekte ciabattabrød (liksompizza) - og gni dehalverte brødene med en halvert hvitløk. HVIS du lager deig blander du bare mel (gjerne av den italienske typen 00), salt, tørrgjær og vann til det blir en smidig deig. det kan lønne seg å ha laget den superenkle og supergode tomatsausen på forhånd - for da blir det intet arbeid i det hele tatt - finhakk tomat uten kjerner(viktig) og soltørkede tomater – bland med litt ketchup, tomatpickle (fås kjøpt i innvabdrerbutikker, men kan droppes), finhakket oregano og basilikum, salt og pepper. kanskje litt ketchup og tomatpure for å gjøre den litt søt og spiss. litt hvitløk her også skader ikke. kjevle ut små pizzaer på et aluminiumsfolieark smurt med litt olje – tynne må de være. fordel saus utover. legg på biter av bløt mozarella (bøffel) og akkurat det fyllet du liker. sterk pepperoni er best. stek i ovnen til kantene er sprø og lysebrune. fint å gjøre sammen med barn også – da kan de kjevle ut hjerter og firkanter, store pepperkakemenn og -damer og lage sine egne pizzaer. hell over litt god olivenolje når pizzaen er ferdig – det er godt. kast bittelitt salt på også kanskje - du kan selvsagt droppe annet fyll - og gjøre den om til vegetar - da blir den ekstra god med litt fetaost. hei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå