Gjest Gjest_julia_* Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg skal lage en forside til et prosjekt, som skal ha mange små bilder oppå et stort bilde. De små bildene skal være litt på skrå og fordelt utover det store bildet. Litt dårlig forklaring, men dere skjønner kanskje. Hvordan order jeg dette? Og hvilket program?
Zealuu Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 En forside som du skal skrive ut eller en forside i en presentasjon, type powerpoint eller liknende?
Gjest ts Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg skal skrive den ut. Men det må være lagret som bildefil jpg på dataen.
Zealuu Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Har du tilgang på Photoshop, GIMP, eller tilsvarende bildebehandlingsprogram? Jeg tror jeg ville ha gått fram med å lage et dokument i A4-størrelse i et av disse programmet, åpne alle bildene du vil ha og kopiere dem over i dette dokumentet. Hvis du er sikker på hvilken størrelse du vil ha på dem, kan du resize før du flytter dem inn i dokumentet, hvis ikke - flytt over et par og lek med størrelse og posisjon før du tar resten.
Gjest ts Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar. Jeg har ingen av de programmene. Er det gratis nedlasting på dem? Jeg er litt analfabet på sånne ting! Jeg har paint og microsoft office picture manager. Men det har vel kanskje alle. Og adobe-noe. Men det vet jeg ikke hva er. Uffda!
Max Magnus Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar. Jeg har ingen av de programmene. Er det gratis nedlasting på dem? Jeg er litt analfabet på sånne ting! Jeg har paint og microsoft office picture manager. Men det har vel kanskje alle. Og adobe-noe. Men det vet jeg ikke hva er. Uffda! Photoshop er dritdyrt men samtidig dritbra. Gimp har jeg ikke prøvd, men er ganske sikker på at det er gratis.
feuerstein Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Gimp er gratis og finnes på norsk. Det er ikke laget for å drive deg til vanvidd, det bare virker sånn de første 20 gangene du bruker det. Når det først sitter vil man ikke bytte det mot noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå