Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Fortrinnsvis til dere kvinner på ca 25-35 år. Hvilke samtaletemaer er gjengangere når du snakker med en venninne? Er det de samme temaene som kommer opp når dere er "en hel gjeng" samlet (type jentekveld eller cafébesøk)?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Mange av oss jobber i samme bransje så vi snakker en del jobb, så kjedelige er vi. Ellers snakker vi om bøker, tv-serier som vi alle følger med på, barna deres, reiser vi har vært på eller gleder oss til å reise på, forholdene som vi er i, nyheter og samfunnsdebatt etc. Vi snakker rett og slett mye om det som kanskje på utsiden kan ses på som kjedelige og trivielle ting, men for meg er venner å kunne dele hverdagen til hverandre med hverandre og ta del i hverandres gleder og sorger. Vennene mine er jo kjekke og morsomme jenter, så vi behøver ikke å snakke om så mye interessant, bare det å være sammen og snakke pjatt holder lenge. Ellers prøver vi jo å gjøre ting sammen, dess mer man gjør sammen dess mer har man å snakke om. Vi er ofte med hverandre og shopper så sannt vi har tid, og når vi møtes spiller vi gjerne spill, spiser god ost og vin etc. Dette skaper en felles historie som også knytter oss nermere sammen og gjør det enda lettere å småpjatte om lite interessante ting
Sniktitt Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Vi snakker om alt mulig:) Det er alt fra gutter/ samboere, hus og hjem, jobb og utdanning, fest og moro, reiser, forhold mellom mennesker, slarv.... ja, det meste mellom himmel og jord..(hm..egentlig temaer lik underforumene her på KG..*knis*) MEN når vi har jentekvelder med litt vin og lignende har vi en tendens til å ende opp med å snakke om sex. Noen er mer "erfarne" og åpne og snakker lystig om ALT, mens noen andre er kanskje litt "for glad i misjonæren" så det blir mye fjasing og knising, men dog veldig interessante samtaler. De fleste av oss har vokst opp sammen og vi har forandret oss utrolig mye opp igjennom årene, så vi er mange motsetninger. Men det er jo det som gjør samtalene interessante:)
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er 29 år. Det kommer litt an på settingen og hvem jeg treffer. Vi snakker om fortiden vi har opplevd sammen og fremtiden som ligger foran oss. Vi snakker om hverdagslige gleder og bekymringer, om det som gir oss glede og sorg. Ofte drømmer vi eller legger vi planer om ting vi vil oppleve sammen. Reise på turer sammen osv. Selv om vi har samboere/menn/evt. barn.
Gjest Gjest_fisken_* Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Vi snakker veldig mye fjas, sjelden det er de helt store dype samtaler.. Savner litt mer dybde iblant, men ikke noe problem. Har jo dere her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå