Gjest ts Skrevet 20. oktober 2009 #1 Del Skrevet 20. oktober 2009 jeg drikker ikke kaffe selv, så er ikke god på dette. hvor mange skjeer (på 10 g) er ideelt på 1 liter kaffe? hva bruker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #2 Del Skrevet 20. oktober 2009 jeg drikker ikke kaffe selv, så er ikke god på dette. hvor mange skjeer (på 10 g) er ideelt på 1 liter kaffe? hva bruker dere? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 20. oktober 2009 #3 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hmm, jeg drikker mye kaffe -men bruker ikke måleskjeer. Kommer an på hvor sterk kaffe jeg har kjøpt, og om det er løsvekt eller ei, men er det normal "butikk-kaffe" (typ filtermalt på pose, ikke mørkbrent) så fyller jeg circka halve filteret og litt til på en hel kanne -kan se for meg at det er en 5-6 skjeer. Om du har kjøpt en pose og skal lage nå -så står det antall måleskjeer bak på pakken, just so u know! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #4 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det kommer jo helt an på hvor sterk du vil ha den, det. Jeg bruker 5 skjeer. De andre på jobben sverger til 8, og da synes jeg den er så sterk at jeg pleier ta en halv kopp kaffe og fylle opp resten med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 20. oktober 2009 #5 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det kommer jo helt an på hvor sterk du vil ha den, det. Jeg bruker 5 skjeer. De andre på jobben sverger til 8, og da synes jeg den er så sterk at jeg pleier ta en halv kopp kaffe og fylle opp resten med varmt vann. jeg vil ha den sånn passe. jeg skal nemlig servere den, så lager vel slik at de fleste liker den. har butikk kaffe... bruker du 5 STRØKNE skjeer på EN lite? må ha det inn med teskje jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linnea Skrevet 20. oktober 2009 #6 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis vi skal ha normal-kaffe , her i gården er det 8 utoppede skjeer på 1 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 20. oktober 2009 #7 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis vi skal ha normal-kaffe , her i gården er det 8 utoppede skjeer på 1 liter. åtte?? det må jo bli helt kull svart kaffe det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #8 Del Skrevet 20. oktober 2009 Normalen er 60 gram kaffe på 1 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 15. november 2009 #9 Del Skrevet 15. november 2009 Det står på posen, hvertfall til Friele og Evergood. Mellom 50 og 70g pr liter. Selv bare dytter jeg oppi endel. Liker den sterk og god :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. november 2009 #10 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg bruker 7 av de kaffeskjeene i plast man får gratis på butikken, det tilsvarer vel omtrent 70 gram, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 16. november 2009 #11 Del Skrevet 16. november 2009 Eg brukar 6 flate skeier på ein liter. Det meinar eg er typisk normalt sterk kaffe som dei fleste kan drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 16. november 2009 #12 Del Skrevet 16. november 2009 Såg no at det nærmar seg ein mnd sidan TS skreiv dette innlegget, så vi får håpe h*n greide seg utan hjelpa til oss siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. november 2009 #13 Del Skrevet 16. november 2009 Såg no at det nærmar seg ein mnd sidan TS skreiv dette innlegget, så vi får håpe h*n greide seg utan hjelpa til oss siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå