Rime Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hva liker ditt barn best å spise når det er sykt og ikke har så mye matlyst? Trenger inspirasjon her...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det han har lyst på. Ingen unger dør av en dag eller tre uten så mye mat mens de er syke. Det går mye i frukt, særlig pære, biola, salte kjeks eller potetskruer. Og saft. Ellers drikker vi bare vann hos oss, men væske er viktig, så vi drar på med juice og saft da.
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Iskrem pleier å være en slager hos oss. Når de er syke pleier jeg bare å være opptatt av at de får i seg et eller annet...
Umuriel Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Når han er syk får han spise det han vil spise. Sørger for å få i ham mest mulig væske, og litt salt og litt søtt for elektrolyttbalansen sin del.
Gjest Nattvette Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Når eg var ung og syk gikk det mye i varm saft, sprite, saltstenger, salt/salt&pepper chips, lyse knekkebrød (gjerne med bare smør eller med sirup på) og evt andre ting eg ville ha som fantes i huset.
Rime Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2009 Æsj jeg har ikke fått i han noe som helst i dag!!! Men han har fått tilbud om det meste... Heldigvis drikker han masse.
lilleGrethe Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Vi fikk alltid ritz-kjeks og doven cola når vi var syke da vi var mindre. Litt salt og sukker, uten at det var for mye å takle for magen (dvs etter en runde med oppkast og man får tilbake matlysten). Prøvde det igjen da jeg var dårlig for noen uker siden - hadde prøvd brød, men det kom opp igjen - men cola og kjeks gikk fint! Ellers bør man ikke stresse for mye med å få i dem mat hvis de ikke har matlyst i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Suppe er populært her. Men jeg ville ikke tenkt så mye på mat. Det viktigste er drikke når de er syk.
PiriPiri Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 is, loff, banan, fiskepudding med hvit saus, cola, frukt og noe saltmat (særlig hvis løs mave:)
Gjest Purple Haze Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Is, hveteboller, kjeks, frukt, pannekaker husker jeg mine ville ha når de ikke var i form. Til drikke gikk det i eplenektar eller saft.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Kokt pasta uten noe på, mariekjeks eller salt kjeks, suppe og cola pleier alltid å gå ned her. Gjerne is også.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Den eneste gangen vi har nugatti i huset, er når et barn er sykt... Loff og nugatti hjelper på matlysten for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå