Gå til innhold

Kjøpe reima-dress på finn.no uten å se den live?

Anbefalte innlegg

Gjest gjestina
Skrevet

Jeg var fast bestemt på å kjøpe Friends-dress, men har nå kommet fram til at en brukt Reima-dress vil være et bedre kjøp, da jeg har fått tilbakemeldinger om at vekt og bevegelighet er bedre hos Reima, for en 1 1/2-åring.

Men jeg vet ingen ting om disse dressene, og synes derfor det er litt risky å kjøpe brukt. Har Reima kun èn type vinterdress, feks, så det er samme hvilken jeg kjøper, bare jeg liker fargen, prisen og at den ikke er for slitt?

Jeg vil ha en god og lett vinterdress, bor på et sted med mye sørpe på vinteren. Er det kanskje andre merker som er bedre mtp vått vær og små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå i butikken og se på dem. Så får du vite og kjenne på.

Så får du bare sørge for at det er samme sorten du kjøper brukt.

jeg har null erfaring med Reima, men har kjempeerfaring med rimeligere dresse som jeg har kjøpt på OBS, Smart Club, Sports outlet i Sverige og Helly Hansen. En dress er ofte en dress, men jeg kjenner at det er endel merkehysteri.

Skrevet
Gå i butikken og se på dem. Så får du vite og kjenne på.

Så får du bare sørge for at det er samme sorten du kjøper brukt.

jeg har null erfaring med Reima, men har kjempeerfaring med rimeligere dresse som jeg har kjøpt på OBS, Smart Club, Sports outlet i Sverige og Helly Hansen. En dress er ofte en dress, men jeg kjenner at det er endel merkehysteri.

Ikke enig med Gjest over.

Om du finner en dress på finn.no som selges til en grei penge, og beskrives som fin, så ville ikke jeg hatt noen problemer med å kjøpe. (Men bruk finn.no sin betalingsløsning, så er du ennå sikrere. Da holdes pengene tilbake fra selger til du godkjenner mottaket av produktet.)

Min erfaring er at det er STOR forskjell på merkedress og billigdress. Både i kvalitet, vekt, passform og bevegelighet.

Har hatt flere forskjellige merker, og har vært fornøyd med de aller fleste. Reima er bra, men ganske dyrt, så bruktkjøp er greit. Samme med Troll. Ellers har vi forelsket oss i Mikk-Line som minner mye om Reima. (Men er langt billigere.)

Så har du flere merker du kan lete etter på finn.no ;)

Gjest gjestina
Skrevet
Ikke enig med Gjest over.

Om du finner en dress på finn.no som selges til en grei penge, og beskrives som fin, så ville ikke jeg hatt noen problemer med å kjøpe. (Men bruk finn.no sin betalingsløsning, så er du ennå sikrere. Da holdes pengene tilbake fra selger til du godkjenner mottaket av produktet.)

Min erfaring er at det er STOR forskjell på merkedress og billigdress. Både i kvalitet, vekt, passform og bevegelighet.

Har hatt flere forskjellige merker, og har vært fornøyd med de aller fleste. Reima er bra, men ganske dyrt, så bruktkjøp er greit. Samme med Troll. Ellers har vi forelsket oss i Mikk-Line som minner mye om Reima. (Men er langt billigere.)

Så har du flere merker du kan lete etter på finn.no ;)

Hm, Mikk-Line? Har sett navnet blitt nevnt på div nettforum, men aldri sett dressen i butikk.

Jeg har hørt at feks Troll har en smal passform, det vil jeg ikke ha. Barnet mitt er ganske kort og lubben, hun er 15 mnd, hun er flink til å gå, men foretrekker å sitte og leke. En dress som er varm og tørr i rumpa er derfor alfo&omega, og passformen må være ganske ledig.

Skal sjekke ut Mikk-Line, takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...