Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest venninne
Skrevet

Min barndomsvenninne som eg er så glad i, vil aldri at eg kommer når hennes nye kjæreste er hjemme hos henne. Dem har vori saman i tre år snart, og eg føler at ho har ekskludert meg. Jeg skal prøve å skrive bokmål...jeg er så lei. Hun ber meg komme når han er på foretningsreise, men ringer aldri ellers. Svarer sjelden på meldinger. Hun er syk, er trafikkskadet og går på sterke medisiner. Jeg vet jo det. Men hun har betalt flybilett, som var en gave. Hun øser gaver i øst og vest, fordi hun og mannen var godt forsikret. Men ikke så godt. Hun kan ikke fortsette å gi i øst og pine til alle.

Vi er forskjellige, men forstår grunnleggende i hverandre, og elsker hverandre som venninner. Var vi menn ville vi sloss, vi gjør det som kvinner også, men på en aber måte. En abonorm måte?

Hun har fått seg en mann, som syntes jeg var all verden, men det er tyve år siden. Jeg synes han er all verden, men ikke for meg for tyve år siden, men for henne. Dør hun før meg, vil jeg gjerne overta han, kanskje, hvis han har noe felles med meg.

Hun vil ikke at vi skal snakke sammen, jeg og han - og forhindra at jeg flytta dit han bor når han pendler, selv om jeg fikk jobb der. Hun fant på noe bedre. Og nå vil hun bare ha besøk når han er i utlandet par uker.

Jeg føler meg så eksludert. Hun har en perfekt hud, perfekt form, runde former, og er kreativ både som kokk og ellers. Grønne hender har hun. Jeg har ingen av delene, jeg skriver par dikt, det er alt...

Sammenligner hun oss? Jeg er litt rødhåret og har fregner, hun er mørk, og mystisk. Vel, jeg er vel den mest mystiske, men ikke sikkert for jeg vil ikke mer.

Skal jeg kutte henne ut? Hun er i mitt hjerte uansett og har aldri såret meg, og jeg vil aldri aldri såre henne. Hun er min.

(Min, fordi hvis verden ble fri for kvinner ville jeg valgt henne, hun er jo god til å lage mat...)

Men det har jeg ikke sagt til dama. Jeg er venninne. Jeg er så glad i henne. Kan hun aldri forstå det? Eller er det fordi jeg rotet med den sulliken hun er med nå, for mange år siden, at han har plantet noen frø som spirer til sjalusi?

Jeg håper ikke det. Jeg håper hun har feil på hodet sitt akkurat nå og må moderere medisinene. Og da sier jeg fan, og spiller PÅ DERE, siden jeg spør om ...om hva...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere som må justere medisineringen, tror jeg...

Gjest Ella Mae
Skrevet
Flere som må justere medisineringen, tror jeg...

:ler:

Til TS; snakk med henne?

Skrevet
:ler:

Til TS; snakk med henne?

Vi har snakket, også om han. Dvs om min fortid med han, men bare litt. Jeg sa at han alltid drakk for mye da, var ung, og ikke duget særlig i senga, sovnet av i fylla. Men hun la ut en felle for meg. Hun ba meg - delvis syk som hun var da, som hun var blitt, med han som betalt reisefølge, - så ba hun meg komme og møte henne. Ok. Jeg bodde jo i byen der hun skulle til et sykehus for oppfølging.

Jeg kjente han ikke igjen. Selv ikke når han sa at han var forelsket i meg når jeg var 18 år, den gangen... De spilte godt.

Dagen etter husket jeg han...etter over tyve år...godt jobbet. og ringte henne og sa at det var forkastelig å ikke være ærlig. Ha ha ha. Jeg ville bare se.

Se hva?

Se om du klarte å tenke for du var jo litt begrugget. Jada, men det var de også.

Morsomt? Ja.

Særlig, men det var ikke det jeg spurte om.

Nå ringer en eks og er så ruset at jeg vet ikke ...jeg elsker han, men må glemme han. Vold, krangel og dop. Dop jeg ikke vet om. Kvinner i miljøet er verre enn femtitallsdamer som lager middagen til arbeideren som kommer hjem med avisa.

Akka balla sukka raKKA..

Skrevet

Det er vanskelig å følge tråden i innleggene dine.

Skrevet

Hun er en venninne, en barndomsvenninne. Da hennes ene mann døde, sendte jeg blomster til begravelsen. Jeg hadde dessverre aldri møtt han. Men jeg elsker henne. Selv om hun er kjøpegal og elsker å se såpe mens jeg elsker å lese bøker.

Men ofte kan jeg se de samme programmene, fordi hun er så glad i dem. Jeg kan aldri få henne til å lese mer enn en halv side av krigshistorien t.eks. Hun sier at det passer ikke for henne. Og jeg respekterer det. Jeg leser Donald duck, hvis jeg kan den dag i dag. Hivs noen sier at det er piss, sier jeg ikke noenting.

Jeg leser videre, og vurderer Disneys verden utifra den.

Vi er også forskjellige. Jeg tror aldri hun har røyket. Men vet at hun har ligget med en som røyker daglig. Da var hun dobbel utro.

Hun er den tøffeste damen jeg vet om, kan jeg få lov å kalle henne kvinne? Men jeg er en kvinne og har vært kvinne siden jeg fikk mitt første hekto i lomma. Dette vet hun selvsagt ingenting om, og jeg er jo blitt mamma jeg også, så jeg .... etter så mange år på jailen, glattcella, uten bevis, uten noenting, jeg var ung...så forsåtr jeg ingenting.

Jeg fikk nerver, hvem får ikke det når politiet har razzia en gang i uka. Kaster alle møblene...ødela skolegangen, hvem klarer gå på skolen når du har ligget og ikke fått sove på en glattcelle... de tok aldri meg på noe, men de fotfulget meg.

Så vi har levet to forskjellige liv, men vi vet det.

Skrevet

Litt rotete kan du si, men sjarmerende underholdende..

Skrevet
Litt rotete kan du si, men sjarmerende underholdende..

Vet da vel at det er rotete, jeg er jo helt ... alene med min brune flaske nå. Men ingen som synes hun er ego som bare inviterer meg når han er borte to ganger i året?

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
Jeg skal prøve å skrive bokmål...

Det du lirer av deg har visse likhetstrekk med bokmål, men det er nok dessverre kaudervelsk.

Dersom du evner å uttrykke deg i forståelige setninger når du skriver på din egen dialekt, så gjør for all del heller det...

Skrevet
Det du lirer av deg har visse likhetstrekk med bokmål, men det er nok dessverre kaudervelsk.

Dersom du evner å uttrykke deg i forståelige setninger når du skriver på din egen dialekt, så gjør for all del heller det...

Jammen, da gjør jeg det da. Så flott. Jeg har allerede planlagt hva jeg skal ha på meg til neste 17. mai.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Var iallefall en artig kaffestund før jobb...

Skrevet
Jeg føler meg så eksludert. Hun har en perfekt hud, perfekt form, runde former, og er kreativ både som kokk og ellers. Grønne hender har hun. Jeg har ingen av delene, jeg skriver par dikt, det er alt...

Det kan jeg levende forestille meg.. :ler:

Skrevet

Hei igjen dere. :) Jeg har lest hva jeg skrev i går når jeg var ganske animert pga for mye brandy. Fint dere så det som underholdning. Jeg måtte le nå fordi det fantes lite sammenheng i det jeg skrev, selv om jeg tydelig har forsøkt å gjøre meg forstått.

Jeg har pratet med henne i dag, men ikke sagt at jeg er litt fornærmet fordi hun alltid ber meg komme på besøk når kjæresten /samboeren er på den andre siden av Atlanteren. Men hun sitter ikke alene av den grunn, så det var jeg som overreagerte. Hun ber meg fordi vi skal ha tid til å prate uten han. Når han er hjemme, er han mye hjemme.

Jeg tror ikke hun bryr seg om at jeg var sammen med han noen uker for over tjue år siden. Han var jo dårlig i senga - jeg ble stadig sjokkert når han sovnet fordi han hadde drukket for mye. Da ville jeg ikke være sammen med han mer. Han drikker betydelig mindre nå, så hun er sikkert fornøyd. Det håper jeg i alle fall.

Men er det flere som opplever at venninner inviterer bare når mannen er borte, men aldri når han er hjemme? Synes dere det er ok ?

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Hei igjen dere. :) Jeg har lest hva jeg skrev i går når jeg var ganske animert pga for mye brandy. Fint dere så det som underholdning. Jeg måtte le nå fordi det fantes lite sammenheng i det jeg skrev, selv om jeg tydelig har forsøkt å gjøre meg forstått.

Jeg har pratet med henne i dag, men ikke sagt at jeg er litt fornærmet fordi hun alltid ber meg komme på besøk når kjæresten /samboeren er på den andre siden av Atlanteren. Men hun sitter ikke alene av den grunn, så det var jeg som overreagerte. Hun ber meg fordi vi skal ha tid til å prate uten han. Når han er hjemme, er han mye hjemme.

Jeg tror ikke hun bryr seg om at jeg var sammen med han noen uker for over tjue år siden. Han var jo dårlig i senga - jeg ble stadig sjokkert når han sovnet fordi han hadde drukket for mye. Da ville jeg ikke være sammen med han mer. Han drikker betydelig mindre nå, så hun er sikkert fornøyd. Det håper jeg i alle fall.

Men er det flere som opplever at venninner inviterer bare når mannen er borte, men aldri når han er hjemme? Synes dere det er ok ?

Om det er slik at hun vil ha alenetid med deg når dere skal treffes, og mannen stort sett er hjemme, hva er problemet ved at hun kommer til deg evt?

Jeg har null problem med å tilbringe tid med venner selv om jeg har muligheten til å være med sambo, (om vi ikke har planlagt/avtalt noe da), jeg synes det er dårlige greier å bare ha tid til venner når man ikke kan være med kjæresten..

Gjest Ella Mae
Skrevet

Ja, det skal sies at du laget litt show i natt :ler:

Det kan jo være at han har hatt følelser for deg som han har vært åpen med henne med som ingen av dem har formidlet videre til deg? Da vil det jo være naturlig at hun ikke vil ha dere i samme hus over tid, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...