Gå til innhold

Hvor kjøper dere stoff i Oslo, og på nettet?

Anbefalte innlegg

Gjest Undertråd
Skrevet

Som overskriften sier: Hvor i Oslo, og på internett (gjerne utenlandske nettsider også), finner man godt utvalg i stoffer - gjerne billige?

(Og da mener jeg altså stoff i form av tekstiler - ikke andre typer stoffer man gjerne finner i Oslo :ler: )

Er først og fremst interessert i stoffer til hverdagsklær: Ullstoffer, jersey, tynn bommull, chiffon, myk lin og tynn kordfløyel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoffbutikkene i Grønlands-området har svært godt utvalg, og mye rimeligere enn Stoff og Stil (som ikke er i Oslo-området i det hele tatt, men i Drammen).

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet

Mine to favoritter i Oslo er Rainbow Tekstil (mellom Gunerius og Oslo City) og Saab Tekstil på Grønland torg. Begge har supert utvalg i silkestoffer, fløyel, fôr og også ull. Lin og bomull er litt varierende. Også fabelaktig utvalg av bånd og "stæsj", og ja, det er ca. halve prisen av andre butikker.

På nettet har jeg utelukkende kjøpt stoffer og syutstyr på eBay, men vet at mange nettvenner bruker

http://www.cheapfabrics.co.uk/thestore/

Om du ønsker å fråtse i deilige og dyre stoffer, så er Tannum Tekstil (ved Nasjonalteateret) stedet. Altfor dyrt for meg, og det meste er også bestillingsvare, men bare det å bla igjennom stoffbøkene de har er inspirerende.

Sømsenteret AS Bernina - Singer (Akersgata, mot festningen) har tidenes tristeste navn, men knall utvalg, og fyller nok ut tilbudet på det de typiske innvanderbutikkene ikke har (såkalte "motestoffer", patchwork, cordfløyel, lin). Også pent utvalg av brudestoffer, bånd, knapper og alskens sytilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...