Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #21 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg tror de fleste stjeler billige ting uten nødvendigvis å tenke over det, f.eks fra arbeidsplassen. Man tar med seg kulepenner, andre skrivesaker, man kopierer til privat bruk, bruker jobbtelefon til private samtaler osv osv. Dette er også å stjele, noe jeg tror mange ikke tenker på. Jeg kjenner mange som ikke bryr seg om de tar med seg en eller flere ekstra ting hjem. Samme personer ville aldri tatt noe fra en butikk, men fra arbeidsgiver er det visst greit. Jeg er imot all type stjeling, også fra arbeidsgiver. Ja, jeg er arbeidsgiver og ser dette ofte.
Gjest Cynthia Skrevet 24. oktober 2009 #22 Skrevet 24. oktober 2009 Her om dagen så sto jeg og så inn i en butikk som ligger ved siden av en Narvesen. Da jeg snudde meg for å gå, så kom det en velkledd norsk dame i tja.. 50-årsalderen tenker jeg, som bare gikk bort til avisstativet, tok en VG og dro. Just like that. Jeg mener.. hæ? Den koster jo penger! Heh, i prinsippet så synes jeg ikke at det er greit å stjele. Men jeg skjønner jo hva som menes med at det er "verre" å gjøre seg til tyv for en avis til 10 kroner enn en laptop til 1000. Man mister moralen for meget lite, liksom. Men jeg synes det blir like feil å stjele uansett verdi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå