Photobscura Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Jeg har nettopp avfarget håret mitt i to omganger, det er følgelig noe slitt, men blir bedre og bedre ved hjelp av proteinkur (Redken Cat). Men jeg innser hvor lite jeg egentlig vet om hårpleie, ettersom håret mitt aldri har vært sånn som det er nå. Det er ikke superille, men selvfølgelig prega av to runder med bleking. Så here goes: -Er det fortsatt en fordel å vaske håret sjeldent nå som det er nylig behandlet? Jeg prøver å vaske det så sjeldent som mulig, i hvert fall ikke oftere enn tre ganger i uka, og kurer det nå hver gang ettersom det er såpass nybleka, men vet ikke om jeg heller burde vaske det oftere, sånn at jeg også får kura det oftere. -Er det noen som kan anbefale et virkelig bra varmebeskyttende hårpreparat? (Gjerne noe som kan bestilles fra lookfantastic, ettersom det er så billig :D). Kunne også gjerne tenkt meg en anbefalning på noe som jeg kan ha i tuppene som gjør at håret samles litt og blir litt tyngre på en måte. Bruker sebastian crude clay, som forøvrig er genial, men den holder ikke så lenge til akkurat dette formålet. -Og mitt siste spørsmål: Hvor lenge bør jeg vente med å farge håret nå? Glemte å spørre frisøren om det, for hun satte bare i en minikolerasjon, ettersom håret er så porøst nå som det er nyavfarga, og utfallet med permanent farge er litt usikkert. Jeg antar at når minikolerasjonen går ut, så blir håret mitt fifty fifty hvitt og gult ... Endret 19. oktober 2009 av Photobscura
vylita Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hei. Har nettopp gjort noe av det samme som deg, tok 2 avfarginger og endte med ganske orange nyanser og ikke helt bra resultat(gikk fra å være nesten svart). Frisøren satte så en minicoloration og sa jeg måtte vente et par ukers tid før jeg la inn foliestriper(har ønske om å bli lysere, gradvis). Jeg fikk med meg en kur fra Sexy hair og fikk bare beskjed om å vaske håret som normalt, men gjerne droppe hårføner og rettetang hver bidige dag. Det jeg har gjort er at jeg har skyllet håret på kveldstid i lunket vann, så har jeg hatt i kuren og flettet håret og sovet med den. Tar ikke så mye oppe i hodebunnen, men en god del ytterst i tuppene(så håret ikke skal føles fett eller tungt. Dette ser ut til å ha gjort undeverker for mitt hår hvertfall, og håret mitt har fått direkte juling av all behandlingen som har blitt gjort den siste uken
Photobscura Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Ok, takk for svar Jeg har heldigvis oppnådd det resultatet jeg ønsker. Det ble litt gulskjær i tuppene, men det er nesten borte nå ved hjelp av sølvshampo (L'oreal Proffesional). Jeg har dessuten bestilt meg Joico K-pac for å variere, noen påstår at den er hakket bedre enn Redken Cat, så det blir jo spennende å se! Cat har gjort undeverker for håret mitt, men det er så vanskelig å spraye med våte hender . Har ellers også brukt en kur jeg fikk gjennom ei jeg kjenner som er selger, som er med rene keratiner, og egentlig bare brukes i salonger, det har også hjulpet en del. Jeg har fra naturens side ganske fett hår, så prøver å ikke få for mye i tuppene. Men det er vel uansett det som må til, tenker jeg, å få proteinene på plass i håret igjen for å gi det litt tyngde, men skulle gjerne ha hatt noe i mellomtiden, da håret mitt er florlett, så jeg ender stort sett opp med å sette det opp for å unngå å se ut som om jeg er fångat av en stormvind . Jeg bruker ikke rettetang, og kun lunken luft på føneren. Men jeg må si det er gøy å være blond! Det har jeg ikke vært på tretten år :D Endret 21. oktober 2009 av Photobscura
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 kjøp CHI - silk infusion, den er genial. samler håret, er varmebeskyttende og har masse pleiestoffer i seg. Vil være utrolig godt for håret ditt. Den vil tynge håret litt, så er ikke anbefalt på tynt fint hår. Påfør "alt med måte" om du tar for mye vil håret se fett ut. påfør i lengdene, ikke i hodebunn. Du burde fortsette med minikolerasjon, når fargen blir blass, så kan du kjøpe med deg oppfrikningsfarge hos frisøren, når etterveksten kommer kan dette taes med permanent farge, men du kan ikke ha mer permanen farge i lengede, i og med at det er så skadet. Fordi håret ditt er så skadet så vil minikolerasjonen sitte mye bedre enn i et sunt og frisk hår. Det suger nemlig seg til fargen lettere. Fortsett med normat hårvask og kur ofte! Du kan også kjøpe litt forskjellige kurer så du får variert litt. I noen merker er det bedre at du bruker både, shampo, balsam og kur fra samme merke for å oppnå full effekt! Håper det hjalp litt!
Photobscura Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) kjøp CHI - silk infusion, den er genial. samler håret, er varmebeskyttende og har masse pleiestoffer i seg. Vil være utrolig godt for håret ditt. Den vil tynge håret litt, så er ikke anbefalt på tynt fint hår. Påfør "alt med måte" om du tar for mye vil håret se fett ut. påfør i lengdene, ikke i hodebunn. Du burde fortsette med minikolerasjon, når fargen blir blass, så kan du kjøpe med deg oppfrikningsfarge hos frisøren, når etterveksten kommer kan dette taes med permanent farge, men du kan ikke ha mer permanen farge i lengede, i og med at det er så skadet. Fordi håret ditt er så skadet så vil minikolerasjonen sitte mye bedre enn i et sunt og frisk hår. Det suger nemlig seg til fargen lettere. Fortsett med normat hårvask og kur ofte! Du kan også kjøpe litt forskjellige kurer så du får variert litt. I noen merker er det bedre at du bruker både, shampo, balsam og kur fra samme merke for å oppnå full effekt! Håper det hjalp litt! Takk for svar! Jeg har ganske tynt og fint hår, ja, så kanskje jeg bare burde se det an litt. Jeg merker jo også at håret sakte men sikkert får noe av tyngden sin tilbake ettersom jeg kurer det. Og, jeg var innom frisøren min i går, hun sa det samme som deg, at vi nok bare måtte fortsette med minikolerasjon en stund til, inntil håret er blitt litt sterkere, og at jeg i hvert fall burde kure håret et par ganger i uka inntil jul. Etterveksten min er ikke veldig forskjellig fra fargen jeg har nå med minikolerajosnen, litt mørkere kanskje. Det er en ganske lys og kjølig blondfarge som er min naturlige. Endret 21. oktober 2009 av Photobscura
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå