Gjest milkyway Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Åhå, jeg skal ha knall blått, derfor må jeg ha det lyst først, farget det nettopp i night sky fra h&m men syns det ble for mørkt, og det passer ikke til stilen. Dette var for halvannen uke siden at jeg farget det. Tåler håret mitt en avfargning og bleiking, eller vil det gå i oppløsning? Tenker da på dreadsene, vil ikke løse dem opp! Takk for svar, og ellers takk for anbefalninger om sunt og glansfullt nøttebrunt hår, det vil jeg ikke ha!
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Du kan jo alltids prøve Det hadde vært værre om du nettopp hadde bleiket det, også skulle farge det siden bleikingen er mye sterkere... meeeen... Får du vasket ut all bleikingen fra dreadsene? :klø: Hvis du ikke er kjempe nøye på det kan du risikere at håret svies av inni dreadsene... og det er ikke bra siden du vil ha dem...
Gjest milkyway Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) takk for konkret svar på det jeg spurte om :D (jeg har ALDRI fått det i en dreead-tråd på KG, så nå satt jeg med hjertet i halsen mens jeg åpnet, siden det i tillegg gjaldt blått hår! ) men altså... om jeg bleiker mitt night sky hår, da vil detkanskje bli lyst med et blåskjær? Det liker vi jo. Men jeg er redd for avfargning! Tok det hos frisøren da jeg hadde knallrøde dreads, og da gikk de i oppløsning, MEN da brukte hun også balsam og hårkur, noe jeg sa nei takk til! Tror det var det som tok knekken på det. Aldri vært noe problem å vaske ut bleikemiddel, har bleika det3 ganger på en dag og det gikk bra, men en blir jo bekymra og må spørre kg ;D Endret 20. oktober 2009 av milkyway
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Hmmm... jeg er faktisk frisør, men har aldri vært borti den problemstillingen før Jeg har egentlig ikke tro på at du får lyst hår med blå skjær nei Tror heller det blir orange.. De røde (orange/gule) pigmentene er de som forsvinner helt til slutt under en blekingsprossess, så grønt og blått vil forsvinne før det... og desverre er farger laget slik at det finnes litt av hver av disse fargene i dem... Hvis du skjønner? Jeg troooor kansje jeg ville forhørt meg med en frisør som kunne se på håret ditt og anbefalt noe... så kan du jo fortelle om tidligere erfaring med avfarging Eller så kan du også vente å se om fargen lysner litt etterhvert som du vasker det Som regel "blør" fargene litt og lysner etter noen uker... Lykke til iallefall
Gjest megvel Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Men hva om håret ditt blir zalofarget etter bleiking? Hvis du ikke er redd for det synes jeg du skal prøve!
Gjest milkyway Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Med fudge blåfargen, blir det nok forhåpentligvis ikke det, som sagt skal det jo farges etter bleiking igjen Er iallfall dødslei av å innrette meg etter jobber jeg har hatt og børste ut håret og farge det kjedelig, for jeg ender jo alltid bare opp med å se ut som en fargeklatt uansett. Det har jeg forresten lov til da jeg er kunstner! :-D (svart kan jeg farge det til bryllupet igjen, eller kan en regne håret som something blue? )
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Vil du ha blått hår anbefaler jeg for det første å bruke noe annet enn night sky fra h&m. Den er ikke blå, mer svart med blått gjenskinn i.. Det finnes bedre farger å bruke for sånt.. Jeg tror ikke håret ditt blir lysere blått om du bleiker det, kanskje det blir grått med blå/grønn skjær i.. Det aller lureste er å få gjort sånt hos en frisør, man vet aldri hva butikkfarge/bleking inneholder.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Min erfaring med å bleke blått hår (gjort det mange ganger, og ja, arbeidsgivere kan være noe herk); det blir veeeldig ujevnt og litt zalofarget, ja. Min erfaring med å bleke svart hår (sannelig prøvd det også): hvitt innerst og rødbrunt i tuppene, oransje midt på. Dreads har jeg ingen erfaring med, men tipper at du kommer til å få en skittenoransje farge som det blir VELDIG vanskelig å "dekke" med blåfarge etterpå. Mest sannsynlig ender du med en ujevn lillafarge. Om det er greit; go for it! For fremtiden, vil jeg anbefale å kjøpe en billigparykk (type karneval) i den fargen du vurderer til håret ditt og sjekke om du virkelig kler fargen først. Slik slipper du å ende opp med en farge du ikke kler
Gjest milkyway Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 å men jeg har blått i "luggen" (kan det kalles det når den er forbi haka?) og litt lengre bakover, og har hatt det da jeg var 15 og, og har kommet fram til at det gjør meg så klart blek (men nå kan jeg aldri bli sydenbrun heller, kvart skotte og kvart same og halv viking). Men etter jeg ble blå sier alle som har kommentert det at blåfargen i øynene mine ble mye mer intens, og det liker vi :D
Gjest milkyway Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg sitter nå og bleiker det, og allerede etter 5 min er night sky nå blitt lyseblå! Jeg skal denne ganga ha det KG-blått ( ) samme som på Hurtigsvar og dette! Weehu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå