Gå til innhold

Morgenstund- hva gjør dere, hvilke produkter, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morgenen kan det ofte bli stress, spesielt for dem som har barn.

Jeg synes likevel det er mange som ser strålende ut etter bare 5-10 minutter på badet; hvordan klarer de det? Og så tidlig om morgenen. Jeg er stum av beundring.

Selv bruker jeg minimum et kvarter på badet om morgenen når jeg skal ut av huset, utenom den tiden jeg bruker på å sminke meg.

Jeg dusjer, renser huden, påfører bodylotion og ansiktskrem, napper øyenbryn, pusser tenner.

Produkter:

-blå Lactacyd i dusjen

-L`Oreal Nutrilift bodylotion

-Shiseido rens og fuktighetskrem til ansiktet

-Sterilan Active deo

-Solidox og tanntråd. :blunke:

Bruker til vanlig kun mascara og lipgloss, så sminkingen tar gudskjelov ikke lang tid.

Legger dere frem klærne dere skal ha på dere, kvelden før? Hva med tilbehør?

Varierer dere hårfrisyre ofte? (Det føler jeg at bare tar enda mer tid!...)

I det hele tatt, hvordan se best mulig ut på kortest mulig tid om morgenen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopper i dusjen, vasker håret annen hver dag. Bruker øyekrem og dagkrem, bodylotion og roll-on.

Håret lufttørker mens jeg spiser frokost. Så litt mascara og jeg er klar!

Om jeg ser så fantastisk ut er jo en annen sak... :roll:

Burde jo ha lagt frem klær dagen før, noen ganger gjør jeg det også, men slettes ikke alltid. Ikke lett å vite dagen før hva jeg vil gå med dagen etter, hater å måtte planlegge det. Må liksom føle hva jeg VIL gå med den dagen.

Skal ut døren før klokken halv åtte om morgenen, så det sier seg selv at det må gå fort.

Skrevet

Hos meg går det fort!

Dusjer om kvelden, og sparer noen minutter der. Om morgenen vasker jeg meg i ansiktet og tar på fuktighetskrem fra Body shop.

Legger ikke frem klær på forhånd, men det går kjapt å velge. Håret mitt er lettstelt, klæsjer i masse paste og lager hanekam på et halvt minutt.

Er det en vanlig dag hvor jeg ikke skal noe spesielt, bruker jeg YSLs Touche eclat under øynene, kremrouge fra Clinique og mascara fra Lancome. Har alltid et par lipglosser i veska. Frokosten tar jeg i bilen.

Jeg greier som regel å bli klar på et kvarter/tjue minutter.

Skrevet

Jeg er rask om morgenen (etter at jeg har brukt en time eller to på å våkne).

Dusjer stort sett om kvelden.

Tar en runde med rensemelk (fra apoteket)

Fuktighetskrem (Synergie STOP for tiden)

Om jeg føler meg "grå" så bruker jeg Max Factor Seamless Make-up.

Øyenskygge (brun)

Eyeliner (svart)

Kajal (svart)

Rouge (rødbrun)

Det er ikke hver dag jeg bruker sminke heller.

Kommer an på hva jeg ser i speilet om morgenen.

Og litt såpe da.. og deo.

Håret får litt wax eller skum.. lettstelt.

Bruker vel max 10 minutter på alt dette.

Skrevet

Hmmm.. om morgenen går det fort ja!

:o

Dusjer også ofte kvelden før, pusser tenner, vasker meg, fuktighetskrem, en kopp kaffe (i den rekkefølgen ja... kaffen blir med på badet..! :ler: ), en dæsj solpudder, mascara og eyeliner, kjapp fiksing av håret, og så er jeg klar!

I tillegg til å selvfølgelig smøre matpakker til to barn, samt lage frokost til gutta mine (snakker her om å smøre ca. 15 brødskiver, og de er 6 og 9 år! :o )! Det er da annenhver uke! Går så fint så!

Til dette trenger jeg ca. 45 minutter!

Dina :P

Skrevet

5 minutter. Fikse hår, ta på linser og pusse tenner. De morgenene jeg dusjer kan det fort bli et kvarter ekstra. Jeg elsker å stå under det varme vannet :P

Med mørke vipper og en jobb som barnehageassistent trenger jeg ikke sminke til daglig. Bruker dessuten sjelden sminke, men innimellom liker jeg å dolle meg opp litt. Til kinobesøk fx - gudene skal vite hvem som ser meg der, i mørket :ler:

Og siden jeg ikke bruker spess mye sminke til daglig, så er premien en tålelig bra hud. Ergo driver jeg ikke med så mye rensing etc på kveldene heller.

Fordelen med å ikke interessere seg for sminke før man fyller 20: trenger ikke dille så mye til daglig. Føler meg heller ikke naken uten.

Ulempen: jeg kan jo ingenting.. :o

Ok, dette ble nesten en avhandling.

Skrevet

Jeg bruker ca. en halvtime på badet hver morgen;

1) Dusje og vaske hår (BodyShop såpe, Wella og Redken hårprodukter)

2) Fikse hår (langt, så det tar litt tid å gre ut) - jeg prøver å variere hårstilen hver dag, dvs, har jeg hatt oppsatt en dag så har jeg løst en annen, så musefletter, alt bakoverstrøket, osv...elsker å kjøpe "hårpynt" på H&M

3) Bodylotion fra Bioterm, ansiktskrem fra Kanebo, øyekrem fra Dior, kremdeo fra Bioterm (men liker Clarins sin bedre, skal bytte snart!)

4) HR brun maskara, Dior brun vannfast eyeliner, Kanebo rouge og pudder og Lancome lipgloss (juicytube, rosa), hvis jeg har ekstra energi tar jeg på litt øyenskygge i lyse farger også, bruker Lancome.

5) Kler på meg de framlagte klærne (står generellt opp før mannen min og prøver å finne tøy kvelden før)

6) Spiser - pusser tenner - tar på parfyme (Jadore, Mademosielle eller Deep Red) - finner matchende veske (har over 50 og må jo bruke dem!) - haster til bussen for å rekke jobben i tide!

Alt i alt står jeg opp så jeg har passe god tid om morgenen til å gjøre meg fresh og fin, men så har jeg bare meg selv å tenke på også da!

Skrevet

Hvis jeg være rask - er jeg rask, på badet.

Men bruker ganske lang tid på kaffen, og det å våkne.

Finne meg selv...

Inn på badet, helst før kaffen, om jeg har dårlig tid - men da trakter jeg kaffen i mellomtiden:

Dusjer - 4-5 min. (har gjerne vasket hår dagen før og da stått lenge i dusjen, med god tid) - dusj med hårvask og balsam - ti min. - da skynder jeg meg.

Håndkletørrer håret hvis hårvask, børster og rister det på plass, pusser tenner, smører fuktighetskrem i ansiktet.

Finner klær - vet sånn cirka, men må alltid bestemme det samme dag.

Går på badet igjen.

Håndkrem.

Blåser håret halvtørt dersom det er vinter, har langt hår. Så kaffe.

Noen ganger er dette tilstrekkelig.

Andre ganger har jeg på litt transperant pudder, og leppestift (sjeldnere) - så er jeg klar for kaffen.

Spiser sjelden frokost, men tar ett glass juice for å få opp blodsukkeret.

På badet bruker jeg tilsammen cirka ti minutter - dersom jeg ikke må vaske håret da.

Men jeg hater å ha dårlig tid - så jeg står alltid opp slik at jeg har par timer på meg - i alle fall en, og da er det nesten krise. Må ha tid til å tenke...

Skrevet

Står opp sånn at jeg har ca en time på meg før jeg skal gå. Spiser frokost mens jeg leser en bok eller kikker på Frokost-TV. Går i dusjen, vasker håret med Redken produkter - shampo og balsam. Såper meg inn med Revlon sin dusjsåpe. Langt hår, så det tar tid å gre meg, men bruker en børste med naturhår slik at det skal gå lettere. Stylingprodukter også fra Redken. Hvis jeg bruker bodylotion, er det min nye favoritt: Rush fra Gucci m/ tilhørende parfymedusj. Deo er best fra Sterilan! Ansiktskremen er for tiden Thalgo - en fuktighetskrem jeg har kjøpt hos min hudpleier, fantastisk god.

Så, hvis jeg føler det er nødvendig, sminker jeg meg med øyenskygge (kommer litt an på hva jeg har på meg den dagen, og hva jeg skal) Mascara fra Kanebo og solpudder fra Art Deco er alltid et must. Leppestift går jeg ALDRi uten, har et utall ulike varianter. For tiden er en nøytral, brun fra Versace min favoritt. Håret fønes eller bare lufttørkes, og undetøyet er alltid valgt etter humør. Klærne jeg skal ha på er derimot lagt frem dagen før, da med evt smykker, klokke, veske og sko som matcher. Tre ting jeg alltid må ha med ut døren: bilnøkler, filofax og lommebok - og så er jeg klar til å møte verden!

Gjest Étoile
Skrevet

Tror jeg bruker litt lang tid om morgenen, liker ikke å stresse og så tar det litt tid å våkne.

Jeg står opp ca en time før jeg skal gå, vasker håret annen hver dag og da plusser jeg på 15 min. I dusjen vasker jeg meg med Lactacyd og Dusjgel fra Biotherm, håret vaskes med produkter fra Redken. Renser ansiktet og har på fuktighetskrem og øyenkrem (Dermalogica) og smører kroppen med bodylotion etter humør... Dermalogica, Lancôme Aroma Tonic, VIC Cooling Bodylotion eller Nutrilift. Planlegger vanligvis hva jeg skal ha på meg når jeg legger meg kvelden før. Deretter spiser jeg frokost og blar litt i avisen, føner håret hvis det trengs og pusser tenner.

Sminke varierer etter antrekk og dagsformen, men minimumet er Touche Éclat, Lancôme Flextencils og Eight Hour Cream. Vanligvis bruker Jeg også Spotlight fra Esteé Lauder som underlag, litt transparent pudder, solpudder fra Art Deco, kajal og øyenbrynsblyant fra Chanel og øyenskygge fra Chanel eller Esteé Lauder.

Jeg pakker alltid veske med bøker etc. kvelden før, ellers glemmer jeg alltid noe... Så da trenger jeg bare å huske mobilen og matpakken min, men det hender jo det går galt det også... Og så løper jeg avgårde til trikken med avisen under armen.

Skrevet
Hvis jeg være rask - er jeg rask, på badet.

Men bruker ganske lang tid på kaffen, og det å våkne.

Finne meg selv...

Akkurat slik er det her også.. Må våkne.. Klarer ikke gjøre NOE, før jeg har fått kaffen min..

Går på badet, hopper i dusjen, eller tar meg ett bad om jeg har tid, og dusjer etterpå.

Vasker håret med hva enn som står der av shampoo, men ettersom sambo er frisør er det enten Sebastian eller SP prudukter. Vasker med meg Clinique dusjsåpe, og Dr. Greves "musevask".

Går over kroppen med hampvotten min.

Tørker meg, tar på bodylotion- Enten fra Estee Lauder, Clarins eller Biotherm.

Tar på øyekrem mot sorte ringer fra Lancome.

Litt deo- enten Lancome eller Sterilan.

Til slutt litt parfyme.

Så går jeg inn til datan igjen og setter meg for å hvile... :ler:

Så børster jeg håret, som er veldig langt og tar sin tid. Tar av og til oppi noe kur som ikke skal vaskes ut, eller litt skum.

Så lar jeg det lufttørke..

Hva jeg gjør med det ( glatter det ut, krøller det med føneren, setter det opp) kommer an på.

Finner ut hva jeg skal ha på meg.. Finner så fram tilbehør til klærne- sko, smykker, veske osv..

Sminker meg:

Tar først på ansiktskrem- bruker for tiden Dior's hydra-move

Kanebo pudder, Clarins solpudder, Cliniques mascara, Lancome øyenskyggesett, YSL hvit blyant til våtlkanten..

Så tar jeg på litt på leppene, noe jeg sjelden husker: Juisy tubes- nr 17, rosa, Versace med litt glitter i som nesten ikke har farge i det hele tatt. Eller Sebastian med litt mer farge...

Kler på meg, spiser om jeg er sulten, and I am ready to go.

Hørtes ut som det tok lang tid, men det gjør det faktisk ikke. Jeg kan være ferdig på 15-20 min om jeg har det travelt. Det er de pausene mine innimellom det som tar tid... :ler:

Skrevet

Max 10 min på badet som inkluderer dusj med hårvask.

Tannpuss med colgate, selvsagt.

Påkledning, selv om den som oftest skjer utenfor badet.

Til slutt en dæsj med gelevoks i håret.

Skrevet

Åj :o så flinke dere er. Jeg bruker max 10 min. Jeg dusjer kvelden før, er kveldsdusjer. Så renser jeg ansiktet på morgnen, med md formulation. Øyenkrem fra decleor og vanlig fuktighetskrem (ikke noe bestemt merke.) Nå som jeg er brun, bruker jeg ikke pudder, derfor blir det litt rouge og litt lebestift. Det er sjeldent jeg sminker meg. Setter håret opp i en klipe, det går kjapt. Så går jeg til skapet og velger kjapt klær. Det som tar tid på morgenen, er å stelle med kattene, lage friskt vann, få dem inn, ordene med sandkassen, gi dem mat, kos osv....og så må jeg ha meg litt frokost... :wink:

Gjest Tristessa
Skrevet

Dusjer alltid ettermiddag/kveld, ellers ville jeg nok ikke klart å komme meg tidsnok til skolen om morgenen. Morgenen ser ellers slik ut:

Renser ansikt med Lancomeprodukter, har på Vinefit fra samme merke, lager espresso som inntas mens jeg sminker meg. Bruker kanskje 20 minutter om morgenen, men det som tar lengst tid er å komme meg fra latterkulene (vanlige hverdagsmorgener var synonymt med Holger Nielsen, og faren for å stikke mascarabørste i øyet har til tider vært stor). Bruker mascara, litt øyenskygge og rouge om morgenen, Eight Hour Cream brukes i tillegg. Somler kanskje en del om morgenen, særlig når jeg må ut av døren halv åtte. Men nytt og bedre liv er planlagt; jeg skal begynne å legge frem klærene kvelden i forveien.

Skrevet
Dusjer alltid ettermiddag/kveld, ellers ville jeg nok ikke klart å komme meg tidsnok til skolen om morgenen. Morgenen ser ellers slik ut:

Renser ansikt med Lancomeprodukter, har på Vinefit fra samme merke, lager espresso som inntas mens jeg sminker meg. Bruker kanskje 20 minutter om morgenen, men det som tar lengst tid er å komme meg fra latterkulene (vanlige hverdagsmorgener var synonymt med Holger Nielsen, og faren for å stikke mascarabørste i øyet har til tider vært stor). Bruker mascara, litt øyenskygge og rouge om morgenen, Eight Hour Cream brukes i tillegg. Somler kanskje en del om morgenen, særlig når jeg må ut av døren halv åtte. Men nytt og bedre liv er planlagt; jeg skal begynne å legge frem klærene kvelden i forveien.

Du må ha ganske god råd - går ikke du bare på videregående?

Skrevet

Jeg henger alltid fram klær om kvelden både til meg selv og mitt yngste barn. Eldstemann ordner det selvsagt selv. Står opp halvannen til to timer før jeg skal ut dørene. Først dusjer jeg. Håret vasker jeg kvelden før, har veldig langt hår om tar evigheter å tørke. Deretter er det hunden som skal luftes, mates og gås tur med. Vel tilbake finner jeg fram frokost til meg og barna og smører skolemat til dem. Så setter vi oss ned og spiser litt før vi fyker på dør.

I morgen er det på an igjen etter en lang og deilig ferie ... men, men, jeg liker å ha det litt travelt. Får faktisk gjort mye mer da enn når jeg har fri.

Skrevet

Står opp, vasker fjeset, tar på sterilan deo, tar på parfyme. Smører fjeset med krem og øyekrem, børster håret. Ferdig.

Dette kan gå på 5 minutter om jeg må, men bruker vanligvis 15-20 min.

Noen ganger tar jeg på mascara, lebestift tar jeg på i heisen på jobben.

Skrevet

~Våkner

~Går i dusjen (5-10 min); vasker håret annenhver dag, bruker et ansiktsrenseprodukt hver gang og vasker meg generelt

~Ut av dusjen og pusser tenner (2 min)

~Tar på ansiktstonic og ansiktskrem (30 sek-1 min)

~Napper bryn (15 sek)

~Tar på deo, hudkrem og parfyme (1 min)

~Kler på meg, noen ganger har jeg tenkt på hva jeg skal ha på meg, andre ganger ikke (1 min)

~Frokost (10 min)

~Sminker meg (2 min)

Totalt: 21min 45 sek - 27min 15 sek (har aldri satt opp dette regnestykket før, får vel ta tiden i morgen, for å se om det holder mål :) )

Har jeg forsovet meg prioriteres tannpuss, deo, parfyme, ansiktskrem og frokost som jeg klarer å få i meg på noen få minutter.

Gjest Jaheira
Skrevet

Opp. (<- dette tar desidert lengst tid av alt)

Finne frem sminken, som ligger litt her og litt der.

Går på badet og sminker.

Ordner håret (enten standard jobbfrisyre, eller løst når har fri)

Tar på klær.

Finner tingene jeg trenger den dagen (når jobb).

Går ut.

Gjest Madam Felle
Skrevet

i dusjen, pusser tenna så er jeg ferdig til å gå

Bruker ikke noen form for kremer eller sminke til daglig og er glad for at jeg ikke er av den typen :wink: sminker meg til fest, og det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...