Gjest Gjest_Maj_* Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Etter en tids depresjon og med påfølgende samlivsbrudd har jeg gått en del ned i vekt. Jeg har alltid vært tynn, men de to siste årene har jeg klart å komme meg opp på en ok vekt. Jeg tror idealvekten min er rundt 53-54 kg, og det er IKKE lett å holde den der. Da jeg kom meg opp på denne vekten sist vart det på grunn av en selvlaget diett med fet mat. Bytta ut lettmelk med helmelk, mye smør under steking, fete sauser og hold meg unna lettprodukter. Men fikk så ikke lov til å holde på denne dietten på grunn av diabetes, bør holde meg unna fett. Sammen med exen ble det mye middag med sauser og fløte, tung mat. jeg er LEI av tung mat med sauser og fløte og smør, blir slapp og tung i kroppen. Så da jeg ble singel begynte jeg med mer lett mat, salater, grønnsaker, kylling og fisk. MEN nå er jeg for tynn igjen. Hoppa i høyet med exen igjen for noen dager siden og han syntes at jeg er blitt alt for tynn. Og buksene mine slenger mer, strammer ikke rundt magen, bare henger. Og det verste er at jeg må stramme inn BH'ene til innerste hakk. Jeg vil rett og slett ha tilbake puppene mine! Trenger gode råd for å komme opp i vekt på en sunn måte. Har hørt at nøtter skal hjelpe, og nøtter er godt. Så flere tips i samme gate hadde vært fint Takk
yoga Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Hei, nøtter er som du nevner bra Må du være forsiktig med alle typer fett? Hvis ikke er det mange gode og sunne fettkilder å hente fra oljer (feks i salaten/til steking) og avocado. Laks er også god og sunn fettkilde. Ved brødmat kan du ta på ekstra pålegg. Putt gjerne inn noen mellommåltider.. Drikk juice istedenfor vann. Unn deg det lille ekstra, som du kanskje ikke normalt sett ville unne deg.
Inx Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Etter en tids depresjon og med påfølgende samlivsbrudd har jeg gått en del ned i vekt. Jeg har alltid vært tynn, men de to siste årene har jeg klart å komme meg opp på en ok vekt. Jeg tror idealvekten min er rundt 53-54 kg, og det er IKKE lett å holde den der. Da jeg kom meg opp på denne vekten sist vart det på grunn av en selvlaget diett med fet mat. Bytta ut lettmelk med helmelk, mye smør under steking, fete sauser og hold meg unna lettprodukter. Men fikk så ikke lov til å holde på denne dietten på grunn av diabetes, bør holde meg unna fett. Sammen med exen ble det mye middag med sauser og fløte, tung mat. jeg er LEI av tung mat med sauser og fløte og smør, blir slapp og tung i kroppen. Så da jeg ble singel begynte jeg med mer lett mat, salater, grønnsaker, kylling og fisk. MEN nå er jeg for tynn igjen. Hoppa i høyet med exen igjen for noen dager siden og han syntes at jeg er blitt alt for tynn. Og buksene mine slenger mer, strammer ikke rundt magen, bare henger. Og det verste er at jeg må stramme inn BH'ene til innerste hakk. Jeg vil rett og slett ha tilbake puppene mine! Trenger gode råd for å komme opp i vekt på en sunn måte. Har hørt at nøtter skal hjelpe, og nøtter er godt. Så flere tips i samme gate hadde vært fint Takk Fett er jo ikke insulinkrevende/drivende.. hvorfor skulle du måtte unngå det pga. diabetes? Jeg er ikke en lege, men det rådet der henger ikke på greip synes jeg Gatekjøkkenmat er gull hvis vektoppgang er målet ... Nei, kanskje ikke:) Hele egg, nøtter av ulike varianter uten salt, fet fisk, kylling, biff, poteter, melkeprodukter som kesam. Mitt beste råd er å spise deg mett til hvert måltid og altid passe på at du har en "proteinkilde" til hvert eneste måltid - men så er jeg litt hektet på styrketrening. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1528795.ece - Fedon Lindberg er enig i at fett ikke er skadelig for diabetikere Endret 19. oktober 2009 av Inx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå