Lille Lea Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Gjør det noe om jeg kjøper våtfor til bikkja som er beregnet til katt? Hu er så glad i kylling og disse billig-våtforene er kun til katt:)
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Gjør det noe om jeg kjøper våtfor til bikkja som er beregnet til katt? Hu er så glad i kylling og disse billig-våtforene er kun til katt:) Hvis du gjør det av og til og hunden ellers får hundefôr og tåler kattematen uten diare/forstoppelse, skulle ikke det gjøre noe. Katter og hunder som bor i samme hjem, forsyner seg ofte av hverandres mat hvis de får sjansen (det får de sjelden, men).
Gjest Marlo Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Burde ikke väre noe problem, men ville ikke fòret hunden med kattemat daglig. Det er verre for katter om de må leve på hundemat.
Dr_ag_on_86 Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg hadde ikke gjort det. Ikke når det finnes boksmat med kylling også til hund. Det er jo en grunn til at det er HUNDEfor og KATTEfor. En hund og en katts fordøyelsessystem er ikke det samme og forene er også laget deretter. Men nå er jeg også veldig imot å fore med disse "billigforene" også, Hill`s har boksmat med kylling, og det tror jeg også de andre kvalitetsmerkene har. Ellers så vil jeg råde deg til å prøve vom og hundemat, disse pølsene er mine hunder helt VILLE etter, og disse er ikke dyre i forhold til mengde og næringsopptak, og MYE bedre for hunden din enn kattemat...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg ville ikke gjort det heller! Om du skal bruke kattevåtfor må det i såfall være som godbit, i godbitmengder (små mengder) med hundefor som hovedfor.
Pia Sava Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Det er verre for katter om de må leve på hundemat. Der har jeg hørt omvendt... :klø: (mer salt i kattematen?) Min katt snuser ofte bare på maten sin, så går den og spiser av hundens mat.
LadyStarlight Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Nå har ikke jeg så mye peiling, men jeg har hørt noe med at det ikke inneholder helt de næringsstoffene som hunden trenger.
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 At hunder spiser kattefòr er ikke så ille, det er ikke så mye mer salt i kattemat enn hundemat. salt er ikke bra for noen av dyra. Men hundemat inneholder ikke den ene saken som katter trenger, derfor er det ikke så lurt å fore katter med hundemat. Husker ikke hva det kattene trenger, er vel 13 år siden jeg gikk kostrådgiverkurs for hund og katt. Vet det iallefall begynner på T om det hjelper, hehe
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 At hunder spiser kattefòr er ikke så ille, det er ikke så mye mer salt i kattemat enn hundemat. salt er ikke bra for noen av dyra. Men hundemat inneholder ikke den ene saken som katter trenger, derfor er det ikke så lurt å fore katter med hundemat. Husker ikke hva det kattene trenger, er vel 13 år siden jeg gikk kostrådgiverkurs for hund og katt. Vet det iallefall begynner på T om det hjelper, hehe Taurin? Kan ikke skjønne at det skal være verre å gi hunden litt kattemat av og til, enn middagsrester, for eksempel
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Taurin? Kan ikke skjønne at det skal være verre å gi hunden litt kattemat av og til, enn middagsrester, for eksempel Mulig det var det. Sliter med hukommelsen, så regner ikke med å huske det med det förste Nei, det er ikke skadelig at en hund spiser kattemat, eller en katt spiser hundemat. Det eneste er at katter trenger et ekstra protein eller hva det nå da var, som bare finnes i kattemat.
Gjest Gjest_Annika_* Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Hunden min stjal i en periode katten sin mat (Hill's) uten at jeg ante hvorfor katten plutselig var begynt å spise så mye.. Etter ganske kort tid ble det slanking på hunden, uten at hun gikk ned i vekt. Da jeg fersket hunden ble det slutt på tyveritoktene. På dyrebutikken kunne de fortelle at kattemat inneholder alt for mye proteiner til hund, og en naturlig "bivirkning" da blir at de legger på seg.. Og det var jo min et vandrende (rullende?) bevis på.. Nå skal det sies at hun ikke ble veldig fet. Hun er av kortpelset rase, så det synes fort om hun får et kilo for mye..
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde ikke gjort det. Jeg har hørt at hunder IKKE skal ha kattemat, og at katter IKKE skal ha hundemat. Har også hørt at om katter spiser av hundemat kan de bli blinde, men om det stemmer et jeg jo ikke. Kan du ikke bare høre med dyrlegen???????
Étaín Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Ellers så vil jeg råde deg til å prøve vom og hundemat, disse pølsene er mine hunder helt VILLE etter, og disse er ikke dyre i forhold til mengde og næringsopptak, og MYE bedre for hunden din enn kattemat... Bare et lite tips dersom man ikke har høy aktivitet på hunden sin - ikke la den bare får Vom og hundemat. Jeg prøvde det på min en periode, det resulterte i håravfall, fet pels, flass og utrolig hard avføring. Små, hvite klumper som han virkelig slet med å få ut... men han likte det, det er det ingen tvil om. Nå kan ha få det en gang i blant. Vom og hundemat er utviklet med tanke på trekkhunder, bare sånn til opplysning. Der har jeg hørt omvendt... :klø: (mer salt i kattematen?) Min katt snuser ofte bare på maten sin, så går den og spiser av hundens mat. Her er det omvendt. Hunden liker kattematen mye bedre enn sin egen. Derfor må jeg mate kattene oppå bordet... og nå klarer lille staffegutt og hoppe opp der også, så jeg vet ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå