Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 jeg er en jente som går på skolen og ikke trener(derfor ikke mye aktiv) Jeg er 18 år, veier 38 kg, og er 163 cm høy. har prøvd å regne ut, men de viser utrolig lavt tall, det kan bare ikke stemme. (?)
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 jeg er en jente som går på skolen og ikke trener(derfor ikke mye aktiv) Jeg er 18 år, veier 38 kg, og er 163 cm høy. har prøvd å regne ut, men de viser utrolig lavt tall, det kan bare ikke stemme. (?) glemte å si at jeg ser egentlig ikke så tynn ut som 38 kg. har veldig lett benbygning
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Det du trenger, er et legebesøk - du har en BMI på under 15 - det er galskap!!!
Glynis Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du regner ut hvor mange kalorier du trenger for å beholde vekten på 38 kg er det naturligvis ikke så mange, da det er en unaturlig lav vekt. Derfor skal du ha mer enn det du spiser i dag, i hvert fall.
hjema Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 spør en lege, her kan du ikke få råd. Jeg tror imidlertid at du spiser for lite med tanke på vekta... sperr tråden??
Wiggins Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 glemte å si at jeg ser egentlig ikke så tynn ut som 38 kg. har veldig lett benbygning Uansett hvor lett beinbygning du har så er du sykelig tynn. Jeg regner din BMI ut til å være 14,3, og selv om BMI ikke kan brukes på samme måte for folk under 20 så er du skummelt tynn. Du trenger så mange kalorier at du går opp i vekt. Normalt skal det holde å spise seg passe mett, så vil kroppen regulere det selv. Har du hatt spiseforstyrrelser i lengre tid? Jeg kan vanskelig forestille meg at ei på 18 år som er 163 cm høy kan veie så lite på naturlig vis. Som en annen innsender sa: Kom deg til legen! Dine indre organer kan ta livsvarig skade av å få så lite næring som de sannsynligvis får nå. Du kan også regne med å få benskjørhet i løpet av tjueårene.
Gjest Ella Mae Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Uansett hvor lett beinbygning du har så er du sykelig tynn. Jeg regner din BMI ut til å være 14,3, og selv om BMI ikke kan brukes på samme måte for folk under 20 så er du skummelt tynn. Du trenger så mange kalorier at du går opp i vekt. Normalt skal det holde å spise seg passe mett, så vil kroppen regulere det selv. Har du hatt spiseforstyrrelser i lengre tid? Jeg kan vanskelig forestille meg at ei på 18 år som er 163 cm høy kan veie så lite på naturlig vis. Som en annen innsender sa: Kom deg til legen! Dine indre organer kan ta livsvarig skade av å få så lite næring som de sannsynligvis får nå. Du kan også regne med å få benskjørhet i løpet av tjueårene. I agree!!! Jeg er riktignok 10 år eldre enn deg men har samme høyde, sped benbygning og veier 50-52 kg og jeg er en slank jente. Under perioder med mye stress der jeg ikke har fått i meg like mye mat som jeg pleier har det hendt seg at jeg har droppet ned til 48. Og de gangene har jeg rett og slett sett syk ut. Tør ikke tenke på hvordan jeg ville sett ut med ytterligere 10 kilo på minussiden. Så kjære deg, gå til legen.
Pasha Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Kjære gjest Vi kan ikke vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies her. For å få den hjelpen du trenger vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med IKS. Der møter du møter du mennesker som du kan prate med og som kan gi deg råd og hjelp. Se deres nettside, http://www.iks.no og/eller ring de på telefon: 22 94 00 10. Denne tråden blir stengt. Vennlig hilsen pasha mod
Anbefalte innlegg