Gå til innhold

Ca kaloritall - skal slanke meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet utmerket godt at den beste måten å gå ned i vekt på er en varig livsstilsendring. Saken er den at jeg har alerede gjort den endringen. Jeg er "normalvektig", gått ned 2-3 kg på et års tid, og vet at med dette kostholdet så holder jeg en bra vekt. Problemet er at selv om jeg er normalvektig vil jeg veldig gjerne ned 5-10kg - fra overkant av normalområdet, til underkant. Har slanket meg 10kg på ca et år med kaloritelling og mye trening tidligere og det gikk fint, holdt vekten noenlunde også i etterkant. Vil gjerne gjøre det igjen, men dette er relativt lenge siden og jeg husker ikke helt tallene...

Hvor mye kalorier bruker en kvinne på ca 60 kg på en dag som er veldig stillesittende? Faller dette tallet mye dersom vekten reduseres til 55 eller 50 kg?

Hvor mye ekstra (veldig omtrentlig) kan jeg forvente å forbrenne ved 1 time av;

svømming

styrketrening i sal

jogging

normal spasertur

Er det noe minimum kalorier pr dag som man for all del ikke må komme under?

Noen ekstra tips, sånn foruten å spise sunt og drikke mye vann?

Håper å kunne gå ned ca 1 kg første uka og deretter ca en halv kilo i uka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke gå under 1500 kalorier.

En time jogging rundt 600 kalorier, en time rolig gåing rundt 200, kanskje. Du kan jo ta utgangspunkt i disse tallene og trekk fra litt grunnet lavere vekt. Noen av tallene virker dog helt på bærtur, for eksempel rask svømming og dansing.

Endret av Glynis
Skrevet

Tusen takk for svar!

Synes at 1500 om dagen høres mye ut, egentlig... Trodde ca 1200 var mer anbefalt.

Spiser yogurt med müsli til frokost, en liten baguette eller tilsvarende til lunsj, "normal" middag med familien (kuttet ut de verste fettkildene, ikke mer pommes frites nå!) og så til kveldsmat enten frokostblanding med melk, et par frukt, eller en brødskive. Drikker kun vann. Ifølge kaloritellingen min ender det på ca 1200-1400 avhenging av hva vi har til middag, så burde jeg virkelig spise mer?

Leste idag at man kunne forbrenne 1000 kcal i timen ved å hoppe hoppetau, noen som har prøvd? Hvor hardt må man egentlig stå på for å nå det tallet? ;)

Skrevet

Det spørs jo hvor aktiv du er, men med en veldig stillesittende livsstil så er vel rundt 1300 greit? Bare veldig viktig å ikke få i seg såpass lite at kroppen går i 'spare-modus'.

Det du spiser virker veldig greit på meg hvertfall, er så og si det samme som jeg spiser så jeg har ikke noe å si på det, evt. at du kunne spist mer frukt som mellommåltider.

Hoppetau er veldig effektivt, men veldig ensformig og det sliter veldig på knærne. Du forbrenner nok ca det du sier på en time ja, men lykke til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...