filantropen Skrevet 19. oktober 2009 #1 Del Skrevet 19. oktober 2009 eg bevege meg litt ut på isen her for å filosofere om noko eg har tenkt litt på ang damer og forhold. Trur mitt inntrykk trengst å bli ordna på. Eg sitter igjen med inntrykk av at det er så sinnsjukt mange damer, der det største spørsmålet i livet er kva sminke og kle dei skal ha på seg neste dag. Når eg spør damer kva drømmer dei har for livet, så svarer nesten samtlige at dei ikkje har noko drømmer. Og lidenskap, om dei har noko dei virkelig elsker å gjere, så er svaret stortsett nei. Kor er ambisjoner? kor er drømmer ? kor er lidenskapen ? Eg har en stor lidenskap, og det er jo musikk, its my life. Blant venner så seier dei at eg har ambisjoner og entusiasme som kan flytte fjell. Så når eg møter damer, så får eg følelsen av at dei ikkje vil noko i livet, dei eksisterer berre, og det passer forferdelig dårlig for meg. Og sjekking i Norge er noko for seg sjølv, syns det er mangel på ærlighet, istedenfor å være ærlig og sei at dei ikkje er interessert, så er det å ignorere som er løsninga her. Det er jo den lettaste løsninga som er best for en sjølv, og ikkje den andre. Skal poengtere at det med ærlighet tok eg ikkje fram fordi eg er bitter, men eg har tatt den enkle veien sjølv, og såra andre, men etter å testa ærlighet rett fra levera, så funker det faktisk sinnsjukt mykje bedre. Og når det kjem til følelser så har eg inntrykket av at alle skal holde på følelsane til dei 110% sikkert veit at den andre har følelser også. Kan ikkje huske sist eg såg eitpar vise at dei er forelska heller. En skal alltid tenke på kva andre trur, og alle er så redd for å drite seg ut. Det her vart vel kanskje det vi kan kalle eit "oppkast innleg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 19. oktober 2009 #2 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bra spørsmål dette her Filantropen !! Håper du får mange svar fra kvinnene i denne tråden. Du er definitivt inne på noe seriøst grunnleggende her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filantropen Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 19. oktober 2009 Eg har vertfall ikkje møtt riktige damer, kan en vel trygt sei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. oktober 2009 #4 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er kvinne, og har flere store lidenskaper. Vet også at kjæresten min ble veldig fascinert og betatt av at jeg var så engasjert og opptatt av f. eks læreryrket, som er en slags lidenskap for meg, i tillegg til politikk (har vært politisk aktiv en god stund) og kampkunst. Noe av det han har savnet mest, er nettopp dette med manglende ambisjoner fra andre jenter, men jeg tror ikke nødvendigvis det er ensbetydende med at alle jenter er sånn. Selv har jeg mange drømmer for framtiden, alt fra det å gi ut en diktbok til å jobbe som lærer. Et meget interessant tema, selv har jeg opplevd at menn også har manglet ambisjoner, og har gjort at jeg har mistet interesse for dem. At jeg fant en som har ganske like ambisjoner og drømmer som meg selv har vært ganske viktig for meg, jeg ønsker ikke å stå på punktet "hvil" hele livet, jeg må ha noe å se fram mot. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filantropen Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er kvinne, og har flere store lidenskaper. Vet også at kjæresten min ble veldig fascinert og betatt av at jeg var så engasjert og opptatt av f. eks læreryrket, som er en slags lidenskap for meg, i tillegg til politikk (har vært politisk aktiv en god stund) og kampkunst. Noe av det han har savnet mest, er nettopp dette med manglende ambisjoner fra andre jenter, men jeg tror ikke nødvendigvis det er ensbetydende med at alle jenter er sånn. Selv har jeg mange drømmer for framtiden, alt fra det å gi ut en diktbok til å jobbe som lærer. Et meget interessant tema, selv har jeg opplevd at menn også har manglet ambisjoner, og har gjort at jeg har mistet interesse for dem. At jeg fant en som har ganske like ambisjoner og drømmer som meg selv har vært ganske viktig for meg, jeg ønsker ikke å stå på punktet "hvil" hele livet, jeg må ha noe å se fram mot. Mvh Yvonne Takk for svar, Yvonne. Da er dere heldige vertfall Syns det er så få som brenner for noke, sånne personer får en spesiell glød når dei gjer det dei liker best. Det liker eg veldig godt! Godt å høyre at dokke begge er lidenskaplige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. oktober 2009 #6 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kanskje dette har med alder å gjøre, men jeg opplever menn slik. Og jeg blir jo ravende gal av det. "Nja, har vel lyst til å se litt an hva som skjer, drømmer? Ambisjoner??? Nei, nå skal jeg bare gjøre det jeg vil og ha det gøy..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 19. oktober 2009 #7 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kanskje dette har med alder å gjøre, men jeg opplever menn slik. Og jeg blir jo ravende gal av det. "Nja, har vel lyst til å se litt an hva som skjer, drømmer? Ambisjoner??? Nei, nå skal jeg bare gjøre det jeg vil og ha det gøy..." Ja alder, så absolutt -men, hva med målbevissthet ?? og at man har en rot til livet da....."ravende gal" ? ja, det likte jeg. Kjenner på følelsen - *og river seg i det kort-korte håret*. "Ha det gøy" er et jævlig tåpelig utsagn - forteller egentlig ikke en dritt. Men du vippet spørsmålet kjapt over på oss menn da - det var vel strengt tatt ment som et spørsmål til dere kvinner ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. oktober 2009 #8 Del Skrevet 19. oktober 2009 Takk, jeg hadde tenkt å si noe om det også. Men ble vel i overkant ivrig. Jeg har alltid hatt mål og ambisjoner, og det er viktig for meg å ha det. De kan forandre seg underveis, for jeg er jo fleksibel, i forhold til hva livet byr på, og at forutsetningene forandrer seg. Jeg har alltid en femårsplan på gang, enten det er jobb, utdannelse, ting jeg vil oppnå eller opplevelser jeg vil ha. Samtidig er det uhyre viktig for meg å leve nå, hele tida. Vite at det jeg har nå er bra, og at livet hver dag er godt. Jeg har ei gullbok, og der skriver jeg ned tre gode og tre dårlige opplevelser hver kveld. De dårlige reflekterer jeg over og avslutter, og de gode er jeg takknemlig for og tar med videre. På den måten er hele livet en utvikling og en læringsprosess hvor en stadig har realitysjekker på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #9 Del Skrevet 19. oktober 2009 Min erfaring er at ambisjoner og ønsker rett og slett kan føre galt av sted. Når dette blir altopplukende og man gjør alt for å nå sine mål. Så sitter man der; singel kvinne uten familie - hva er det for lykke? Skulle ønske jeg hadde satset på mann og barn i tidlig alder. (Selv om jeg har barn men..) Folk som kun er opptatt av karriere og posisjoner interesserer meg overhodet ikke. Slike som tror de er såå interesaante og intelligente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. oktober 2009 #10 Del Skrevet 19. oktober 2009 Min erfaring er at ambisjoner og ønsker rett og slett kan føre galt av sted. Når dette blir altopplukende og man gjør alt for å nå sine mål. Så sitter man der; singel kvinne uten familie - hva er det for lykke? Skulle ønske jeg hadde satset på mann og barn i tidlig alder. (Selv om jeg har barn men..) Folk som kun er opptatt av karriere og posisjoner interesserer meg overhodet ikke. Slike som tror de er såå interesaante og intelligente.. Jeg mener da ikke at dette har med å ofre andre ting å gjøre, men å fylle livet med ting som gir det mening. Slik at jeg ikke våkner på tirdag og tenker, ja ja, på mandag gjordet jeg ikke no. Nei, jeg vil våkne på tirsdag og tenke at på mandag gikk jeg en tur, traff en kamerat, laget god middag, strikket, lest et kapittel, hva som helst som gjør at mandagen ikke bare var dagen før tirsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #11 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg mener da ikke at dette har med å ofre andre ting å gjøre, men å fylle livet med ting som gir det mening. Slik at jeg ikke våkner på tirdag og tenker, ja ja, på mandag gjordet jeg ikke no. Nei, jeg vil våkne på tirsdag og tenke at på mandag gikk jeg en tur, traff en kamerat, laget god middag, strikket, lest et kapittel, hva som helst som gjør at mandagen ikke bare var dagen før tirsdagen. Skjønner ikke helt hva det har med ambisjoner å gjøre men... For meg handler ambisjoner om å ha sterke ønsker om å nå sine mål i livet. For noen kan det gå på bekostning av andre viktige ting i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. oktober 2009 #12 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg tenker på det jeg beskrev over som å ha ambisjoner om at livet ikke skal bli borte uten at man har levd det på en god måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2009 #13 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg tenker på det jeg beskrev over som å ha ambisjoner om at livet ikke skal bli borte uten at man har levd det på en god måte. Ja, det kan være en litt vanskelig kunst det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 19. oktober 2009 #14 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Tror Filantropen er nokså ung? Jeg er den heldige innehaver av en sønn med ambisjoner. Når det har vært snakk om yrkesvalg har han i flere år vært klar på at han skal inn i et yrke hvor han kan få jobb og tjene penger. Og han er nå langt inne i en utdanning som gir mulighet for det. Inntrykket mitt når det gjelder jenter i samme aldersgruppe, er at de er mere vage, "ser hvordan det går", tenker ikke på at de skal være i stand til å forsørge seg selv om få år. Kjønnsfordelingen på f.eks. "hestelinje" på vgs, stort sett bare jenter som tar den - og hva slags jobber leder den til? Ikke store muligheter, ihvertfall. Mens på ingeniørutdanningen, der er det fremdeles flest gutter. Kanskje jeg bare sporet av her, men det var da mine tanker om dagens tyveåringer.... så jeg tror Filantropen er inne på noe. Endret 19. oktober 2009 av Snipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filantropen Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) For min del er ikkje poenget å ofre noke, men som KateW seier, å fylle livet med noko positivt. Visst eg kjem heim en kveld til dama, og har gjort sinnsykt masse gøy og tøft. Og så spør eg ho kva ho har gjort, får tilbake ingenting, sett på hotel cesar f.eks. eller når du møter ei dame og spør: Er du spontan? Nei Liker du eventyr? Nei Kva brenner du for? Ingenting kva slags musikk liker du? Vet ikkje, alt Sånne personer gir meg ingenting, men når du spør personen og får faktisk høyre kva interessant personen har gjort, da tar en straks meir del i livet til personen også. Har dama hatt en super dag med noke ho liker så vil jo eg SVÆRT gjerne høyre om det. Om man må ofre litt for lidenskap, så er det viktig å finne en person som faktisk skjønner kor mykje lidenskaper kan bety, da er jo det en person som også er lidenskaplig. Da er det lettare å vise forståelse og tilpasse seg litt Hadde eg f.eks fått muligheten til å vere med på noko stort musikalsk som f.eks hadde involvert at eg måtte reise vekk i 1mnd, så skal jo partneren vere glad på mine vegne, og gjere meg enda meir glad og stolt. Bruke lidenskapen til å bygge kverandre opp. Treffer eg ei sånn dame, så blir ho også mine store lidenskap :D Endret 19. oktober 2009 av filantropen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filantropen Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror Filantropen er nokså ung? Jeg er den heldige innehaver av en sønn med ambisjoner. Når det har vært snakk om yrkesvalg har han i flere år vært klar på at han skal inn i et yrke hvor han kan få jobb og tjene penger. Og han er nå langt inne i en utdanning som gir mulighet for det. Inntrykket mitt når det gjelder jenter i samme aldersgruppe, er at de er mere vage, "ser hvordan det går", tenker ikke på at de skal være i stand til å forsørge seg selv om få år. Kjønnsfordelingen på f.eks. "hestelinje" på vgs, stort sett bare jenter som tar den - og hva slags jobber leder den til? Ikke store muligheter, ihvertfall. Mens på ingeniørutdanningen, der er det fremdeles flest gutter. Kanskje jeg bare sporet av her, men det var da mine tanker om dagens tyveåringer.... så jeg tror Filantropen er inne på noe. Eg er 24 Ja ser korleis det går ja, møtte ei for ei stund sia. fantastisk rå jente sånn egentlig, morsom, har det gøy, sjølvtillit, jordnær samtidig som ho såg veldig bra ut. Men ho manglet det eg har tatt opp over. Spør kva drømmer og lidenskaper ho har, ingenting. Og så sitter eg der og bobler over av å ha lyst å kjøpe vingard i Sør europa, kjøpe meg Aston Martin, besøke alle gamle slott i Storbritania, synge og gjere det bra, lage musikk, få unger, bla bla kan jo ramse opp i evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. oktober 2009 #17 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Men her igjen synes jeg det kan bli et litt feil fokus, ihvertfall for mitt vedkommende. Jeg har nok mange flere ambisjoner enn kjæresten min, og egentlig er jeg glad for at han ikke har for mange. Ikke slik at jeg kan trumfe gjennom mine, men slik at vi begge kan skape nye ambisjoner sammen. F. eks hadde han neste aldri vært utenfor Norden før han traff meg, nå har vi fått virkelig smaken på det å reise utenlands sammen. Vi har skaffet oss ambisjonen og drømmen om å reise og se verden sammen. I et forhold tror jeg det beste er å ikke se for mye på ulikhetene, men heller se mulighetene. Faktisk synes jeg det nesten er litt spennende at kjæresten min ikke vet hva han vil bli - for tenk det: da er jo mulighetene så mange, da er vi ikke "satt" i én drøm. Lærer kan jo jeg f. eks være i de fleste steder i landet, eller kanskje jeg velger å bli kursleder eller lignende i bedriften jeg allerede jobber i. Klart det ligger litt trygghet i det å ha ambisjoner også, for da vet man hva man skal jobbe mot, men det kan også bli for mye av det gode. Ergo: å ikke ha så mange ambisjoner betyr nødvendigvis ikke at man kan få seg noen ambisjoner. Selv er min største ambisjon å f. eks få barn, og vi drømmer sammen om å skaffe oss et eget hus eller leilighet en dag. "Små" drømmer og ambisjoner kan være like viktige, det gir ihvertfall meg noen kroker å henge målene i hverdagen på. Mvh Yvonne Endret 19. oktober 2009 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #18 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror Filantropen er nokså ung? Jeg er den heldige innehaver av en sønn med ambisjoner. Når det har vært snakk om yrkesvalg har han i flere år vært klar på at han skal inn i et yrke hvor han kan få jobb og tjene penger. Og han er nå langt inne i en utdanning som gir mulighet for det. Inntrykket mitt når det gjelder jenter i samme aldersgruppe, er at de er mere vage, "ser hvordan det går", tenker ikke på at de skal være i stand til å forsørge seg selv om få år. Kjønnsfordelingen på f.eks. "hestelinje" på vgs, stort sett bare jenter som tar den - og hva slags jobber leder den til? Ikke store muligheter, ihvertfall. Mens på ingeniørutdanningen, der er det fremdeles flest gutter. Kanskje jeg bare sporet av her, men det var da mine tanker om dagens tyveåringer.... så jeg tror Filantropen er inne på noe. NETTOPP! Gutter tenker bare jobb, status og penger i følge innlegget ditt, de er ute etter å overleve,mens jentene vil gjerne leve. de velger å følge sine drømmer, ambisjoner og lidenskap ved å velge hestelinja selv om det er større risiko i det i forhold til å skaffe seg en trygg jobb som du mener gutta gjør! kanskje drømmer de om hest, om å jobbe som ridelærer eller å drive et småbruk, så hvem er det som egentlig følger sin lidenskap her du?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. oktober 2009 #19 Del Skrevet 19. oktober 2009 Mulig du bare har møtt på feil damer? De aller fleste jenter jeg kjenner på TS sin alder har både drømmer, lidenskaper og ambisjoner. De er opptatt av utdanning og jobb, de har hobbyer og interesser, de ønsker seg familie, opplevelser, ut å se verden osv. Nå er jeg nesten gammel nok til å være moren til TS, men jeg har hatt drømmer og ambisjoner hele livet, helt fra jeg var veldig ung. Og jeg har fortsatt mange ting jeg drømmer om å oppleve i livet mitt. Dette er nok et fenomen som handler om personlighet. Og hvilken "type" jenter du går etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. oktober 2009 #20 Del Skrevet 19. oktober 2009 Mulig du bare har møtt på feil damer? De aller fleste jenter jeg kjenner på TS sin alder har både drømmer, lidenskaper og ambisjoner. De er opptatt av utdanning og jobb, de har hobbyer og interesser, de ønsker seg familie, opplevelser, ut å se verden osv. Dette er nok et fenomen som handler om personlighet. Og hvilken "type" jenter du går etter. Det samme tenkte jeg...TS, du har nok bare ikke truffet på alle jentene som har interesser de er lidenskapelig opptatt av. De er der ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå