Gjest Gjest_janne_* Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Det finnes ting min samboer ikke vet om min seksuelle fortid. Disse har jeg bevisst holdt skjult for ham. Er dette normalt eller bør jeg skamme meg? Lyver andre om sin seksuelle fortid, eller er de alltid 100% ærlige om alle detaljer de blir spurt om?
Nyxe Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Folk er forskjellig på det. Jeg liker å høre hva min har gjort før, og han hater tanken på at jeg noen gang har hatt en annen. Jeg blir da som oftes ikke spurt av ham, men skulle det skje så forteller jeg sannheten, og er det for grovt/"personlig" så sier jeg det. Er du ikke komfertabel med å dele så er det ikke å lyge slik jeg ser det.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Det er greit å holde tilbake, da sier man at enkelte ting velger man å la være å fortelle. Hvis han krever å vite alt, si fra at du velger å være åpen så langt det passer dine grenser, men at ikke alle detaljer (eller hovedtrekk) blir sagt. Da kan han velge om han vil leve med at han ikke vet alt, eller ikke, og du har ærligheten i behold.
Pingting Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg synes det er greit å ikke fortelle ting så lenge man er ærlig om det, for å si det sånn. Det går an å si "dette synes jeg ikke det er komfortabelt å snakke med deg om" eller "dette er ikke noe jeg vil du skal vite". Om man holder ting tilbake uten å si det tror jeg sjansen er stor for at en allerede sjalu eller nervøs partner lukter lunta og tar helt av. Man har ikke rett til å vite alt om sin partners fortid, men det går jo an å være ærlig og voksen om det for det.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg forteller det meste, men det som gjør at jeg innimellom holder tilbake er ting som utleverer andre. Jeg har svært god kontakt med exen ennå, og dermed vil sannsynligvis en ny partner også kjenne til han. Det at exen da skal snakke med noen og lure på hva jeg har fortalt er direkte ufint.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg ser ingen grunn til at kjæresten skal vite alle detaljer om sexlivet mitt før jeg traff han. Og jeg har heller ikke noe ønske om å høre om hvem han har hatt sex med og hvordan det var. Det tror jeg bare kan føre til usikkerhet og mange rare tanker i hodet. Jeg vet at han har hatt sex før, han har tre barn. Han vet at jeg har hatt sex før, jeg har to barn. Det holder i massevis.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Nei man snakker ikke om tidligere erfaringer i annet enn generelle vendinger. Slikt medfører kun sjalusi, negative reaksjoner og gnag.
Gjest kvae Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Nei man snakker ikke om tidligere erfaringer i annet enn generelle vendinger. Slikt medfører kun sjalusi, negative reaksjoner og gnag. bodde med ei venninne som fant ut at hun og kjæresten skulle være åpne om antall osv. det ble et sant helvete, og de kranglet fra og med da. jeg forteller ikke om min seksuelle fortid(eller forholdet generelt) med nye fordi dette ikke angår dem. jeg vil ikke at noen skal fortelle om hva jeg har gjort med andre heller - jeg vil kunne stole på at det jeg gjør og ikke holdes mellom oss. nettop derfor kommer jeg ikke selv til på fortelle noe, og vil heller ikke vite noe.
Gjest Gjest_MissCoverdale_* Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har jo det problemet at jeg og kjæresten var gode venner i mange år før det ble noe mellom oss. Og vi er enige om at det er enkelte ting vi skulle ønske vi ikke visste om hverandre. Men på en annen side er det litt befriende at han vet stort sett alt om meg og omvendt. Og hvis han lurer på noe så spør han, og jeg svarer ærlig. Om det er noe han spør om som jeg vet han ikke vil like svaret på så ber jeg ham tenke seg om, om han virkelig vil vite detaljer og sånt. Vil si vi har et fint og velfungerende forhold med et deilig sexliv, gode samtaler, og ekstremt lite sjalusi. Vi stoler på hverandre, og er flinke til å komme med komplimenter og andre slike småting som virker betryggende og styrkende i et forhold.
Gjesten Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Kjæresten og jeg har fortalt hverandre alt. Men ingen av oss har hatt spesielt mange, så det er sikkert en grunn til at det går så bra. For oss har det gjort at vi føler oss mye tryggere på hverandre. Vi jobber sammen, så det er greit å slippe å gå å lure på hvem av de andre jentene der han har pult...
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 For meg er 100 % ærlighet viktig i et forhold. Hvis du "skammer deg" over ting du ikke vil han skal vite trenger du ikke fortelle det hvis han ikke spør, men jeg synes det er feil hvis han spør rett ut og du juger.
Gjest MooCow Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Fortid er fortid, og ingen har krav paa aa faa vite noe som helst spoer du meg. Selv har jeg et kjempegodt forhold til min samboer hvor vi kan snakke om alt mulig, og null sjalusi, saa jeg har ikke noe problem med aa snakke om fortiden min.
Suzy Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Det finnes ting min samboer ikke vet om min seksuelle fortid. Disse har jeg bevisst holdt skjult for ham. Er dette normalt eller bør jeg skamme meg? Lyver andre om sin seksuelle fortid, eller er de alltid 100% ærlige om alle detaljer de blir spurt om? Jeg lyver ikke om min seksuelle fortid og om han spør så svaer jeg, men jeg syns ikke det er nødvendig å dra fortiden inn i nåtiden - og dermed muligens fremtiden. Jeg vil ikke vite alt han har gjort før meg og syns ikke han trenger å vite hva jeg har gjort heller.
Gjest salma Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Er det bare hos oss dette ikke er noe tema? Ikke fordi det er betent og noe vi unngår - men det er da virkelig likegyldig for vårt forhold og sånn sett helt uinteressant?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Kjæresten min sa i starten av forholdet at han ikke ville vite noe - så jeg har aldri sagt noe som helst (har såvidt fortalt ham om èn ex - ingen sexdetaljer - og ellers vet han ingenting om mitt "kjærlighetsliv" før vi møttes). Selv "skrøt han på seg" endel før vi egentlig ble sammen, og sjalu som jeg er brukte jeg det mot ham ved noen anledninger (type: "jada jeg vet du har knullet en modell, sorry for at jeg ikke ser perfekt ut" og "du kan umulig tenne på meg når vi har sex 1 gang i uka og du forteller at du og exen hadde sex 2 timer i slengen hver eneste dag"). Så tilslutt ga han meg omtrent alle detaljer for å "få slutt på anklagene". Det hjalp ikke stort, skulle fremdeles ønske han ikke hadde sagt et ord fra starten av.
Fantomina Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
aline Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg kan alltids sitte å prate om sex, og det kan skje at vi da nevner ting vi har gjort og ikke, ting vi kunne tenke oss og ting vi ikke kunne tenke oss, enten pga erfaring eller bare ikke interessert. Så om han spør meg om jeg har prøvd noe spesiellt, ville jeg svart ærlig ja eller nei på det, fordi jeg regner med at det har med at han er nysgjerrig på å prøve det ut selv, og lurer på mitt forhold til det. men å spesifisere hvor mange jeg har hatt sex med, hvem jeg har hatt hva slags sex med, hva jeg har gjort når, hvor og med hvem, det prater vi ikke om og jeg vil ikke vite hans historie slik heller. Jeg føler ikke at han har noe med det, og jeg føler ikke jeg har noe meed hans tidligere seksuelle liv heller,annet en det som direkte påvirker meg/ham pga hva vi har lyst til oss i mellom. Dersom han skulle finne på å spør hvor mange jeg har hatt, vil han ikke få det oppgitt, men at jeg har hatt min del og har lært mitt. Og, at han ikke har noe med det. Heldigvis tror jeg ikke han er typen til å spør om det, for jeg liker ikke menn som absolutt skal vite detaljer om mitt tidligere sexliv. Ikke fordi jeg skammer meg over det, men fordi jeg føler det kontrollerenede å skulle ut i detalj om slikt.
Gjest milkyway Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Er det bare hos oss dette ikke er noe tema? Ikke fordi det er betent og noe vi unngår - men det er da virkelig likegyldig for vårt forhold og sånn sett helt uinteressant? jeg gidder iallfall ikke å høre på hans tidligere opplevelser, og han vil ikke høre mine heller.
Gjest Gjest_gjest baardsen_* Skrevet 20. oktober 2009 #19 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg ønsker egentlig ikke vite, men det er noe med at man er litt på samme nivå og da. Noen av oss ønsker å finne en å bli glad i, som har prøvd på dette, ikke en som har dratt med seg noen hjem annenhver helg hele livet. For å si det rett ut så ønsker jeg ikke å være sammen med ei som har vært et billig ludder tidligere.Trenger heller ikke de der, ja, men det er lov å utforske ditten og datten, og "det er forskjell på sex med en du er glad i, og de der tilfeldig knull"-damene heller, det teller ingenting - svarene. Noen ting er faktisk best å overlate til fantasien tenker jeg. Sex har alltid vært best etter en stund der man kjenner hverandre, selv om ting er pirrende, så kan man holde buksa på en stund.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg og kjæresten snakker litt om vår seksuelle fortid. Jeg har alltid vært perverst nysgjerrig på andres sexliv, og spør og graver en del med alle menn jeg ligger med. Synes det er underholdende og pirrende og blir ikke det spor sjalu. Kjæresten jeg har nå forteller velvillig (det gjør de alle), men jeg tror ikke han er like interessert i å høre om min eskapader som jeg er i hans. Men man kommer jo alltids inn på hva man har prøvd før for eksempel. Han man har gjort det med kan dog forbli navnløs, det holder nok å si at man har pult i skogen. Og noen detaljer må man alltid holde tilbake, som f eks at han forrige hadde større pikk eller at sommerflørten'99 kunne gi deg sprutorgasmer med tunga si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå