Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har havnet i en litt kjip situasjon... Jeg har fått ny jobb på en annen kant av landet og skal begynne der rett etter nyttår. Altså må jeg selge leiligheten min her og finne meg en ny bolig på det nye stedet innen da. Jeg hadde egentlig planlagt å overdra min nåværende leilighet midt i desember, mot jul, og overta den nye noen dager senere, for å kunne bruke juleferien til å flytte. Problemet er at røropplegget i borettslaget skal skiftes og alle badene i blokka skal byttes ut. Dette arbeidet skulle egentlig ikke begynnt før i mars, min leilighet skulle de ikke satt i gang med før i månedsskiftet mai/juni, men fordi entrepenøren plutselig hadde ledig kapasitet har det blitt fremskyndet, og de setter i gang allerede 1. november og min leilighet skal de i gang med omtrent i midten av januar. Megleren min mener at det ikke er noe vits i å annosere leiligheten min før badet er ferdig oppusset. Dette er fordi eksisterende bad bare er drøyt 5 år gammelt og det er så fint at megler mener at en eventuell kjøper ikke vil se fordelen med å leve i byggestøy uten bad i en periode for å bytte ut et bad som allerede er pusset opp. Fellesgjelda vil jo også øke med drøyt 100.000 kr og de månedlige utgiftene vil øke med ca 800 kr. Jeg skjønner jo hva han sier, men samtidig blir jeg helt rådløs, jeg vet søren ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal jo begynne i den nye jobben rett etter nyttår, og jeg har ikke råd til å sitte på to leiligheter. Jeg har allerede sagt opp min nåværende jobb, så jeg kan ikke angre heller. Hva gjør jeg?
Rosalie Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Leie hybel på det nye stedet i en periode?
Sissan Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Dersom du har valgt megler kan du legge ut leiligheten for salg nå, med den infoen du har om ombyggingen, og sett om du kanskje fikk bud likevel. Ingenting å tape, du må jo ikke selge til lavt bud. La leiligheten ligge fra nå og ut november - har du ikke solgt, kan du trekke den fra markedet i desember og legge den ut som ny i januar. Så må du tenke på om du kan gå ned 30 000 fra prisantydning f.eks. for å få gjennomført overtakelse FØR oppussingen, det fjerner mye stress fra deg. Men det kommer jo an på økonomien din. Kanskje noen vil la seg friste av noe slikt - det er jo uansett ikke hvem som helst som kan flytte inn i en ny leilighet på under 3 måneders varsel, de som kjøper skal kanskje selge noe - eller komme ut av en leiekontrakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå