Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest synderen
Skrevet

var på date med en dame, og vi hadde det ålreit, men jeg er ikke spesielt interessert i henne.. men jeg har ikke vært på date, eller no, på nesten et år (slutt med eksen, da), og har egentlig bare lyst til å komme inn i "gamet" igjen.. problemet er at jeg har så mange sperrer når det kommer til det å drive på med jenter, og jeg føler på en måte at det blir feil å date en jente jeg ikke ser noen framtid i... for å være ærlig ser jeg bare på det som "trening" til jeg kan møte andre.. siden jeg sliter med sjenerthet overfor damer, og da spesielt hvis jeg er interessert...

Det blir jo da mye lettere å trene på noen jeg ikke er spesielt interessert i, og som jeg er ganske trygg på at liker meg..

problemet er at jeg føler meg råtten og feig.. men det å gi henne en sjanse til å eventuelt vekke følelser i meg, eller ev. date et par mnd. og avslutte på en ordentlig måte, er da vel heller ikke så fælt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt klart ifra at du er usikker på hva du føler, men har lyst til å se hvordan ting går.

Evt snakk med henne og fortell henne akkurat hvordan det er. Å lure noen til å tro at det er eller kan bli noe der når det er helt utelukket ser jeg på som litt slemt. Man skal ikke leke med andres følelser dersom man kan unngå det syns jeg :)

Hvis du er usikker og sjenert når det kommer til damer kan du jo heller trene deg på å gå ut med litt forskjellige (som du kanskje tror det er en fremtid med), og dermed sette deg i en litt "ubehagelig" datingsituasjon og kanskje på den måten bli litt mer sikker på hvordan du skal oppføre deg? :) Gå på litt speed-dating og melde deg inn på datingsider der de har møter osv? På den måten får du opp sselvtilitten din uten å bruke noen og uten at du får dårlig samvittighet? :)

Skrevet
Det blir jo da mye lettere å trene på noen jeg ikke er spesielt interessert i, og som jeg er ganske trygg på at liker meg..

Slemt og feigt, du vurderer situasjonen helt korrekt.

Men hvis du heller dater flere kvinner og gir deg etter en date eller max to med hver, får du både trening i å prate med jenter, og unngår å skape masse falske forhåpninger og nøre opp under følelser du i virkeligheten ikke kan møte.

Skrevet

Best å spille med åpne kort, mener nå jeg.

Skrevet

Har vaert i samme situasjon som deg. Vet ikke helt hva jeg skal si, for det er ikke veldig kult aa gi falske forhaapninger til mennesker for aa dumpe dem senere. Samtidig er du ikke den eneste som er egoistisk og fortsette dating med 'ok' personer for sex eller selskap.

Men aerlighet er en fin ting ;)

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Hva faen?

Håper ikke det var slik TS møtte sin ex, lærdom for min del er når hele mitt vesen er med, en slik herding er bedre enn å sløve det hele ned.

Skrevet

det er gaanske så mange som driver å gambler sånn der. ev gutter som bare vil ha "fast fitte" osv. og mange av de tenker ikke to ganger på det en gang.. eller bare de som aldri har hatt kjæreste og er desperate etter å føle seg normale.. i tillegg gjør mange av disse det slutt på veldig kjipe måter, eller bare begynner å unngå den andre. noe som ikke kan falle meg inn.. det er kun snakk om å gi en søt jente, som jeg liker på mange måter og kanskje også kan utvikle følelser for, en sjanse.. og så lenge jeg da ev. avslutter ting på en ordentlig måte trenger jo ikke det bli noen negativ erfaring for henne?? greia er jo bare at jeg ikke har det største førsteinntrykket av henne.. vi har vært på en date, og ikke kysset en gang...

en gang var jeg følsom og naiv 100% ærlig romantiker som ikke tenkte sånn her, men det har ikke gitt meg annet enn dårlige erfaringer med jenter, og jeg er blitt behandlet veldig mye dårligere enn jeg har planer om å behandle denne jenta..

men ha skal man si, da? at man godt kunne tenkt seg å tulle litt, men ikke er klar for et varig forhold?

Skrevet (endret)
det er gaanske så mange som driver å gambler sånn der. ev gutter som bare vil ha "fast fitte" osv. og mange av de tenker ikke to ganger på det en gang.. eller bare de som aldri har hatt kjæreste og er desperate etter å føle seg normale.. i tillegg gjør mange av disse det slutt på veldig kjipe måter, eller bare begynner å unngå den andre. noe som ikke kan falle meg inn.. det er kun snakk om å gi en søt jente, som jeg liker på mange måter og kanskje også kan utvikle følelser for, en sjanse.. og så lenge jeg da ev. avslutter ting på en ordentlig måte trenger jo ikke det bli noen negativ erfaring for henne?? greia er jo bare at jeg ikke har det største førsteinntrykket av henne.. vi har vært på en date, og ikke kysset en gang...

en gang var jeg følsom og naiv 100% ærlig romantiker som ikke tenkte sånn her, men det har ikke gitt meg annet enn dårlige erfaringer med jenter, og jeg er blitt behandlet veldig mye dårligere enn jeg har planer om å behandle denne jenta..

men ha skal man si, da? at man godt kunne tenkt seg å tulle litt, men ikke er klar for et varig forhold?

Man trenger da vel ikke aa begynne aa snakke om muligheten for et varig forhold etter bare en date? Det tar mye lengre tid aa virkelig bli kjent med en person, og aa finne ut om man faktisk passer sammen.

Ikke tenk for mye paa det, ha det goey og se hva som skjer sier naa jeg. Hvem vet, kanskje er hun "den rette", eller kanskje ikke. Tiden vil vise.

Endret av MooCow
Gjest Ella Mae
Skrevet
Man trenger da vel ikke aa begynne aa snakke om muligheten for et varig forhold etter bare en date? Det tar mye lengre tid aa virkelig bli kjent med en person, og aa finne ut om man faktisk passer sammen.

Ikke tenk for mye paa det, ha det goey og se hva som skjer sier naa jeg. Hvem vet, kanskje er hun "den rette", eller kanskje ikke. Tiden vil vise.

Enig med MooCow, det er tross alt snakk om èn date. Forsøk et par dater til og føler du det fortsatt slik så vær ærlig med henne og si det slik det er eller bryt det helt. Velger hun å fortsette med deg da så er det opp til henne og heller ikke din feil om det ender med sårede følelser. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...