Cristycreme Skrevet 18. oktober 2009 #1 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har sett i Panduro Hobby noen små papirhus man legger "gaven" i, og hvert hus har nr 1-24. Men tenker at de ikke vil vare så mange år. Jeg har en jente på 2 år, og vil gjerne lage/kjøpe en spesiell julekalender til henne. Ideas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #2 Del Skrevet 18. oktober 2009 Du finner et eget underforum for jul litt lenger ned på siden. Anbefaler deg å spørre der! Så slipper vi andre å bli oversvømmet av juletråder i oktober... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 19. oktober 2009 #3 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har sett i Panduro Hobby noen små papirhus man legger "gaven" i, og hvert hus har nr 1-24. Men tenker at de ikke vil vare så mange år. Jeg har en jente på 2 år, og vil gjerne lage/kjøpe en spesiell julekalender til henne. Ideas? Jeg har brodert denne kalenderen til sønnen min. Litt sent i år kanskje, men kanskje til neste år? Man får kjøpt små strømper til å henge i ringene, men jeg pleier å pakke inn hver ting i gavepapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 19. oktober 2009 #4 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg vil gjerne bli oversvømmet med juletråder i oktober! Jeg tenker mye på julekalender til mine barn, (som foreløpig kun er under produksjon) for det er noe av det jeg gleder meg aller mest til med å få barn! Det kommer ikke til å være ting i pakkene hver eneste dag i kalenderen jeg skal lage, noen av dagene vil jeg heller legge en lapp eller en tegning som beskriver hva vi skal gjøre, f.eks i kveld skal vi ut i akebakken og ha med oss appelsiner og varm kakao. Eller i dag skal vi bake pepperkaker sammen, og smake på baksten mens vi ser en koselig julefilm. Så vil jeg legge godteriet til helgene, og heller prøve å få til litt aktiviteter de andre dagene. Er ikke sikkert det er lett å få til store aktiviteter hver eneste dag, så det kan også være så enkelt som at man 1. desember får en fin barnebok, og at en koselig høytlesningsstund sammen under et pledd før leggetid kan være kalendergaven 5-10 ganger om man har vanskelig for å finne på annet. En annen idè er et puslespill, hvor man får noen biter hver dag, men dette bør også utgjøre under halvparten av kalenderen syns jeg, for litt spennende må det jo være! Også kan man ha julegaveshopping med kafèbesøk en dag man vet man har fri og god tid. Jeg tror jeg kunne funnet på uendelig med ting, men et sted må man vel stoppe... Hovedpoenget mitt er: det er moro å få en liten ting, men om jeg selv tenker tilbake så har alle tingene som var i kalenderen endt i søpla etterhvert, og det som sitter igjen er de gode minnene om tingene vi gjorde sammen i førjulstiden. De kommer jeg alltid til å ha, og jeg gleder meg SÅÅÅÅ til å gi det videre til mine barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cristycreme Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det kommer ikke til å være ting i pakkene hver eneste dag i kalenderen jeg skal lage, noen av dagene vil jeg heller legge en lapp eller en tegning som beskriver hva vi skal gjøre, f.eks i kveld skal vi ut i akebakken og ha med oss appelsiner og varm kakao. Eller i dag skal vi bake pepperkaker sammen, og smake på baksten mens vi ser en koselig julefilm. Så vil jeg legge godteriet til helgene, og heller prøve å få til litt aktiviteter de andre dagene. Er ikke sikkert det er lett å få til store aktiviteter hver eneste dag, så det kan også være så enkelt som at man 1. desember får en fin barnebok, og at en koselig høytlesningsstund sammen under et pledd før leggetid kan være kalendergaven 5-10 ganger om man har vanskelig for å finne på annet. Så utrolig koselig det hørtes ut å ha en mamma som deg i julen! Tusen takk for tipsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kanutte* Skrevet 19. oktober 2009 #6 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag såg eg sånne kalenderposer på -nille. Ifjor kjøpte eg på Rema1000 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 20. oktober 2009 #7 Del Skrevet 20. oktober 2009 Så utrolig koselig det hørtes ut å ha en mamma som deg i julen! Tusen takk for tipsene! Takk for det! Gleder meg så til å få et barn jeg kan skjemme bort i jula... Blir vel noen år til han skjønner noe av det, men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå