Gå til innhold

Hvorfor vinner drittsekkene..

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

Jeg må bare skrive av meg skuffelsene og irritasjonen, og forhåpentligvis får et vettugt svar eller to fra dere kloke hoder der ute.

Hvorfor er det slik at de som er de største drittsekker i kjærlighetslivet, som bedrar, lurer deg for penger, er utro, lyver deg rett oppi ansiktet, lyver til sine venner/arbeidsgivere, ryggdolker på arbeidsplassen, jukser og fusker seg frem og oppover karriere stigen, vinner i livet?

Mens pålitelige, snille, ærlige, rederlige, omsorgsfulle, hard- arbeide jenter,(som f.eks meg selv), kommer ingen vei i livet, hverken i kjærlighetslivet eller i karrieren.

Hvorfor er det tilsynelatende drittsekkene -som fortjener det aller minst-, som får alt servert på sølvfat i livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg må bare skrive av meg skuffelsene og irritasjonen, og forhåpentligvis får et vettugt svar eller to fra dere kloke hoder der ute.

Hvorfor er det slik at de som er de største drittsekker i kjærlighetslivet, som bedrar, lurer deg for penger, er utro, lyver deg rett oppi ansiktet, lyver til sine venner/arbeidsgivere, ryggdolker på arbeidsplassen, jukser og fusker seg frem og oppover karriere stigen, vinner i livet?

Mens pålitelige, snille, ærlige, rederlige, omsorgsfulle, hard- arbeide jenter,(som f.eks meg selv), kommer ingen vei i livet, hverken i kjærlighetslivet eller i karrieren.

Hvorfor er det tilsynelatende drittsekkene -som fortjener det aller minst-, som får alt servert på sølvfat i livet?

Det er ikke slik, de eier ikke intigritet og det vil straffe dem før eller siden.

Skrevet

Jeg tror du svarte på ditt eget spørsmål der.

De vinner fordi de jukser. Skittent spill rett og slett.

Men vinner de egentlig? Elleer er de bare "perfekte" (vil egentlig ikke kalle slike mennesker perfekte, men...) på det ytre?

Skrevet
Jeg tror du svarte på ditt eget spørsmål der.

De vinner fordi de jukser. Skittent spill rett og slett.

Men vinner de egentlig? Elleer er de bare "perfekte" (vil egentlig ikke kalle slike mennesker perfekte, men...) på det ytre?

Vil bare si at jeg ikke snakker om utseende, som i pen. Så ingen misforstår.

Skrevet

Ja, de jukser- greien er at det slår tilbake på dem før eller siden uansett.

Ingen oppegående mennesker som virkelig respekterer det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Enkelt, du puler ikke (vilt) nok.

Skrevet

Du må ikke være forsnill. Det finnes en gylden middelvei.

Skrevet

Ting kommer ikke dettende i fanget på dem heller, de må strekke seg ut for å ta det, og gi inntrykk av at de er verdt det.

Snille jenter er for passive og krever ingenting, bare håper, og passive får ikke noe.

Falskhet kommer ofte for en dag, men alle får jo ikke som fortjent, hverken av av de gode eller dårlige.

Skrevet

Tja, vil ikke si det alltid er slik. Samt korthus faller ofte sammen. Altså de drittsekkene som stjeler og bedrar osv. får som fortjent en vakker dag. Du får heller prise deg lykkelig over at du ikke tilhører den gruppen av mennesker, som er utstyrt med lite empati, følelseskalde og er på grensen til narsissister.

Eneste jeg tror man generelt kan passe seg for, er det å være for kjedelig. Ikke at man trenger å oppføre seg som disse drittsekkene, men at man har humor, er uhøytidelig og utadvendt osv. Ellers kan man nok fort havne i den kategorien hvor man ikke appelerer til noen som helst.

Når det gjelder arbeid så er i alle fall mitt inntrykk at hard jobbing og et klokt hode, slår ut enhver arrogant og simpel slask i lengden. :arwen:

Skrevet
Når det gjelder arbeid så er i alle fall mitt inntrykk at hard jobbing og et klokt hode, slår ut enhver arrogant og simpel slask i lengden. :arwen:

Det har jeg sett flere eksempler på, at det å være bestis med sjefen er vel så viktig for karrieren som faglig dyktighet. Irriterende greier å se på, når man observerer at sjefens bestevenn stiger i gradene på bekostning av dyktigere mennesker. Men det er ikke alltid like lett å skjule vikarierende motiver, og slikt legges merke til og man får et rykte preget av det. I lengden er det ikke nødvendigvis oppbyggende for vedkommendes autoritet i organisasjonen.

Slikt er det vel med folk som lyver og bedrar i privatlivet også. Kanskje man vinner noe på kort sikt, men folk legger merke til det og plutselig er man kanskje venneløs.

Jeg tror at i det lange løp så tjener man på å ivareta integriteten sin.

Skrevet
Du kan godt utdype...

Føler :roll: er utdyping nok. :jepp:

Skrevet
Det har jeg sett flere eksempler på, at det å være bestis med sjefen er vel så viktig for karrieren som faglig dyktighet. Irriterende greier å se på, når man observerer at sjefens bestevenn stiger i gradene på bekostning av dyktigere mennesker. Men det er ikke alltid like lett å skjule vikarierende motiver, og slikt legges merke til og man får et rykte preget av det. I lengden er det ikke nødvendigvis oppbyggende for vedkommendes autoritet i organisasjonen.

Slikt er det vel med folk som lyver og bedrar i privatlivet også. Kanskje man vinner noe på kort sikt, men folk legger merke til det og plutselig er man kanskje venneløs.

Jeg tror at i det lange løp så tjener man på å ivareta integriteten sin.

Det er vel ikke så ikke så rart at sjefen ser den som kanskje er hyggelig mot han/henne. Det kan være en vanskelig og ensom jobb å være sjef, og selv de er jo bare mennesker.

Skrevet

Ved fare for å sparke min egen feministiske ræv, så er jeg litt enig i brutal_mann :dåne:

Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter kommer seg dit de vil.

Jeg synes ikke at drittsekkene er de som kommer lengst, veldig mange bra mennesker der ute som har både kjærester og har klatret høyt på karrierestigen :) Noen selvfølgelig, dolker andre i ryggen og tar deres plass, men det er noe de må leve med resten av livet.

Det blir jo veldig å sette folk i bås. Har venner som har vært utro i tidligere forhold, men som er ordentlige folk på jobb og til nå ihvertfall er i et forhold som virker riktig for alle parter. Hvorfor plassere seg selv på en pidestall?

Istedet for å klage på hva alle andre gjør som er så fantastisk urettferdig og direkte jævelig, så kan man fokusere på hva man selv gjør, det er faktisk det eneste vi kan endre på.

Jeg er helt enig, det er kjipt/tøft/surt/bittert når den bitchy jenta fra skolen har kapret drømmemannen og kapret det som tilsynelatende er drømmejobben fordi hun smisket/pulte sjefen, men hva kan du egentlig gjøre med det?

Skrevet
Det er vel ikke så ikke så rart at sjefen ser den som kanskje er hyggelig mot han/henne. Det kan være en vanskelig og ensom jobb å være sjef, og selv de er jo bare mennesker.

Det er sant, men det blir for dumt når man sitter i faglige diskusjoner i møter på jobben, og den sjefen forfremmer fullstendig faller gjennom når alle andre henger med. Samtidig som resultatet er at vedkommende ikke greier å gjøre jobben sin, slik at h*n har tittelen og lønna, mens andre gjør den faktiske jobben.

Hadde jeg vært den som ble forbigått, ville jeg vurdert å bare gjøre min egen jobb og latt være å "redde" vedkommende.

Skrevet
Ved fare for å sparke min egen feministiske ræv, så er jeg litt enig i brutal_mann :dåne:

Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter kommer seg dit de vil.

Så svaret til ts er altså pul mer (vilt). :roll:

Håper hun ikke tar det til etteretning. Noe jeg går ut fra at hun er for fornuftig til.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Så svaret til ts er altså pul mer (vilt). :roll:

Håper hun ikke tar det til etteretning. Noe jeg går ut fra at hun er for fornuftig til.

Du kan like det så lite du bare vil, men verden er slik at det er til hennes fordel å pule mer. Menn er såpass enkle at de gir alle fordeler til de kvinnene som knuller dem skikkelig.

Så TS kan fortsette å sutre eller gjøre noe med saken.

Skrevet
Du kan like det så lite du bare vil, men verden er slik at det er til hennes fordel å pule mer. Menn er såpass enkle at de gir alle fordeler til de kvinnene som knuller dem skikkelig.

Så TS kan fortsette å sutre eller gjøre noe med saken.

:fnise:

Avhenger helt av hva slags menn hun vil ha det. Ts hørtes ut som en sånn type dame man vil ha, så satser på hun ikke tar dine råd og blir en sånn type dama man ikke vil ha. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...