Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd og hjelp her..

Tatt to graviditetstester (strips) kjøpt fra Ebay (første tok jeg tirs 13.okt og andre i går, lør 17.okt). Begge to er negative.

Jeg lurer på om jeg fortsatt har mulighet for å være gravid? Mensen er 1uke på overtid og jeg har ingen antydning til at den kommer. Har hatt murringer i magen og stikkinger på både høyre og venstre side de siste to ukene. Vi hadde første prøvestund tirs 6.okt, så kanskje det er litt tidlig? Traff utenom EL og jeg har ingen symptomer på graviditet (ingen kvalme, ømme bryster etc). Det har vel ikke noe å si, men jeg har tatt Vitex i ti dager ca.

Kan jeg være gravid eller er det bare at jeg tenker mye på det og dermed utsetter mensen "psykologisk"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei,

hvis du har regelmessige sykluser er det nok psykisk ja..

en uke på overtid, da burde du fått pos. test.

hvor lenge siden el?

Skrevet

Hei Hei :)

Sluttet på pillen rundt 10.august i år, så har kun fått mensen to ganger etter dette,så strengt tatt vet jeg ikke om jeg har fått tilbake EL enda.. Forrige mens gikk det omtrent 33 dager fra første dag av siste mens.. Mistet boken jeg har ført opp nøyaktig dato, så husker ikke helt akkurat når mensen dukket opp.

Vanskelig det her...

Gjest Invicta
Skrevet
hei,

hvis du har regelmessige sykluser er det nok psykisk ja..

en uke på overtid, da burde du fått pos. test.

hvor lenge siden el?

Det skal vel strengt tatt til mer enn bare litt bekymring, for at mensen skal forsvinne av psykiske årsaker..?

Det kan hende du er gravid, det finnes jo (selv om det er sjelden) de som ikke tester positivt før lengre ut i svangerskapet.

Men det kan også hende at syklusen ikke er stabil etter pilleslutt. Det kan ta lang tid før kroppen er "normal" igjen.

Vet at det ikke er lett, Dine. Jeg sliter med det samme, mensen er 12 dager på overtid, og negative tester :(

Jeg ville venta noen dager, og hvis du tester negativt igjen, ring legen.

Skrevet

Hei Invicta :)

Tusen takk for svar. Fortsatt ingen mens i dag, men igår kveld kjente jeg mensensmerter/murringer og var helt sikker på at den skulle dukke opp i løpet av dagen.

Lurer på om jeg skal ta en test i morgen tidlig..

Bør vente til helgen hvis den ikke har kommet før det, men jeg skal gi blod imorgen og er veldig sikker på at jeg ikke bør gi blod hvis jeg er gravid.. Har tenkt å si fra der, at jeg er prøver, ikke fått mensen, men negativ test. De bør vel kunne bidra med hjelp der...?

Er alltid veldig trøtt og sliten om dagen, sure oppstøt innimellom, føler meg litt kvalm til tider på kveldstid, men er redd for at jeg bare "innbilder" meg det.. Hmm :tristbla:

Skrevet

Har selv opplevd å miste mensen noen måneder etter p-pilleslutt, selv om jeg opplevde helt stabile sykluser de første månedene. Tok en hel del tester, og var til og med innom legen en tur for blodprøve, før jeg slo meg til ro med at jeg bare var sen.

Har fotsatt ikke fått mensen igjen, fire måneder etter dette.

Du kan være gravid, men dersom du er sikker på når du hadde eggløsning er du såpass sen nå at du ville testet positivt. Ville anbefalt deg å ikke stresse og tenke for mye, for så å teste på nytt om en uke. Dersom du fortsatt er usikker etter det ville jeg tatt en tur til legen, dersom det hjelper deg til å slappe av.

Skrevet

Ja, bør nok ta det med ro og prøve å ikke tenke formye på det. Ikke like lett alltid. Bør teste i morgen fordi jeg skal gi blod, men er den negativ igjen så kan jeg nok bare gi blod. Kan ikke leve som gravid før jeg er det..

Skrevet (endret)

Jeg er blodgiver, men ble anbefalt blodgiverpause som prøver. Trengte vist blodet sitt selv da sa de til meg :)

Lykke til med prøvingen :klemmer:

Endret av Mai brud
Skrevet

Tusen takk Mai Brud. Har fri i morgen, så får ta turen dit, fortelle de hvordan det ligger an og se hva de sier. Hadde håpet de kanskje kunne ta en gravitest der.. hehe

(Det er jo ikke helt deres område da men.. :fnise: )

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet

Hei Dine,

jeg sluttet i begynnelsen av mai med pillen, og er ikke i helt i rute ennå, Dvs kanskje denne måneden, ettersom mensen ikke kommer..

Jeg er veldig ustabil når jeg ikke bruker pillen og det er vanlig at den kommer sent.

Det kommer an på hvor "sterke" piller du har brukt, hvor lang tid det tar før du er hormon"fri". Det kan lett ta opp til 6 mnd, eller mer.

Lykke til.

Skrevet

Gikk på Trionetta i noen år, før jeg byttet merke i vinter til et annet merke som er tilnærmet likt. Hadde et opphold fra pillen i vinter i 3 måneder og hadde da regelmessig mens.

Kan mensen være forsinket fordi jeg tar Vitex? Eller har ikke det noe å si? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...