Gå til innhold

Drittlei av å ikke finne bh'r

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet

Jeg har brukt dd 70, men de synes å være for store rundt.. Jeg prøvde en bh på cubus som de reklamerte for på kk i størrelse 70d, men den ble litt stor rundt. Hvordan klarer dere å finne bh'r? Må dere til spesial butikker? På triumph hadde de heller ingenting..

Jeg bor forøvrig i Ålesund.

Finnes det nettbutikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har brukt dd 70, men de synes å være for store rundt.. Jeg prøvde en bh på cubus som de reklamerte for på kk i størrelse 70d, men den ble litt stor rundt. Hvordan klarer dere å finne bh'r? Må dere til spesial butikker? På triumph hadde de heller ingenting..

Finnes det nettbutikker?

Jeg bruker også 60 -65 med G eller H cup. 65 og mindre rundt er vansklig å finne selv på spesialbutikkene.

Skrevet

Finnes det nettbutikker?

ÅÅ stakkar! hehe hei jeg har jobbet på en spesialbutikk med bh/undertøy. og det er supervanlig at jenter og damer bruker HELT FEIL størrelse bh å dette mye på grunn av at det ikke selges "rette" størrelser i kjedebutikkene. H&M går foreksempel ikke lenger ned enn 70 rundt, og cupene er supersmå. skal du ha d cup så blir de for store rundt igjen. det er helt på tryne. vertfall når de fleste kundene deres burde hatt 60 65 rundt istedet. jeg har 65 DD og måtte til spesialbutikk. ett merke jeg kan anbefale på det varmeste er FREYA. de fører supergode bikinier og bher fra strl 60 til 85 rundt og fra D-H cup. :) så dette burde du prøve og få tak i. alle er forskjellige og alle liker forskjellige fasonger og stofftyper.

slik finner du din rette bh:

-mål antall cm under puppene og rundt ryggen. (viktig av målbåndet og forøvrig alle bher skal ligge likt fremme og bak. altså ikke skli opp på ryggen(kjendt problem))

-deretter trekker du av ca 5 cm av det du målte. dette på grunn av at bhen skal sitte skikkelig (gi god støtte. spesielt viktig ved en stor cup) + at alle bher vil etterhvert utvide seg. derfor er det også viktig at MAN KJØPER BHEN på det YTTERSTE hakket.

-cupen er du helt nødt til å PRØVE deg frem med pga av variert form og fasong. start med det du tror du har og se om puppen buler over eller om bhen ser for stor ut:)

den mest populære bhen er t sjorte bhen med bittelitt push up effekt. calvin klein fører en superbehagelig som faktisk finnes i 65 DD. så viss d er den størrelsen du har så anbefales den på det varmeste. finnes i både svart og creme farget (jeg og alle som jobbet i butikken har en av hver) hehe... (calvin klein seductive comfort customized lift bra)

Mange spesielt unge kvinner/jenter er redd for BHer som ikke er paddet, men viss man har en stor byste så vil man gjerne dempe det litt ned, men samtidig ha en fin rund fasong. her har FREYA 2 modeller som jeg også anbefaler sterkt! Freya pollyanna (svart, caramell, hvit) og Freya Greta (skikkelig kul mørkerosa farge)

begge disse 2 er desverre gamle modeller. Men kjære deg med store pupper. Det er virkelig verdt det å koste på seg en god BH enn å subbe rundt å føle seg uvel.

Jeg vet desverre ikke om noen konktrete nettsider, men nå har du vertfall tips om gode BHer (CK lager desverre ikke vanligvis bher i 65DD:/ Men sjekk ut Freya;))

hislen forståelsefulle Bresså:P

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bruke 65 i undertøysbutikk, men da føler jeg meg så snurpa sammen at det er ubehagelig....så ikke gå nøyaktig etter hva andre mener passer, men hva som er behagelig for deg.

Skrevet
Jeg bruker også 60 -65 med G eller H cup. 65 og mindre rundt er vansklig å finne selv på spesialbutikkene.

desverre så er det ikke alle Freya bher som går helt ned i 60 og helt opp i H cup men tips til deg er Freya Rio ;) det er ikke padding men det behøves ikke når du har så stor cup fra før, det er litt mønster men formen er kjempefin og den finnes i mange kule farger:) lykke til.

Skrevet
Jeg fikk beskjed om å bruke 65 i undertøysbutikk, men da føler jeg meg så snurpa sammen at det er ubehagelig....så ikke gå nøyaktig etter hva andre mener passer, men hva som er behagelig for deg.

det stemmer:) det er mange som føler ubehag når man ikke er vandt med at bhen "sitter" sånn inntil. det buler gjerne her og der. MEN da er det ekstra viktig at bhen sitter rett. altså lik framme og bak. sklir den opp på ryggen vil den gnage. og under armene er det mer underlagsfett enn lenger nede der den SKAL sitte. At bhen skal sitte godt rundt er viktig for å ikke få belastningen på skuldrene. dette gjelder jo spesielt de med stor byste. og JA det skal først og fremst føles behagelig. men har du en stor cup og bhen sitter som den skal får du igjen for det i senere tid;)

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet. Jeg brukte tidligere 75/80 D, det var det nærmeste jeg kom... Men ikke verken pent eller komfortabelt. Det gjorde meg svært usikker.

Det var helt til jeg flytte til utlandet, da kom jeg bort i en kjede med akkurat hva jeg trengte! Etter en prøving der, kom vi frem til at jeg trengte 60 G. (eller 30 G som de måler det) De har gått bort fra å måle cm her og der for å finne størrelsen, man burde gå inn for å prøve.

Det ble i alle fall en revolusjon i mitt liv! Nå finner jeg både stroppeløse, halterneck, korsett osv! Og ikke minst bikinier. Kjeden leverer også til norge, men med mva og toll blir det litt dyrt. Men trust me, det er verdt det!! Dessuten er pundet så svakt som noen gang, så det er en ekstra bonus.

De har ofte veldig bra salg også!

BRAVISSIMO - undertøy, klær og badetøy for jenter med store pupper (som ikke nødvendigvis også er store ellers).

Skrevet
det stemmer:) det er mange som føler ubehag når man ikke er vandt med at bhen "sitter" sånn inntil. det buler gjerne her og der. MEN da er det ekstra viktig at bhen sitter rett. altså lik framme og bak. sklir den opp på ryggen vil den gnage. og under armene er det mer underlagsfett enn lenger nede der den SKAL sitte. At bhen skal sitte godt rundt er viktig for å ikke få belastningen på skuldrene. dette gjelder jo spesielt de med stor byste. og JA det skal først og fremst føles behagelig. men har du en stor cup og bhen sitter som den skal får du igjen for det i senere tid;)

Stemmer med min erfaring også! Når du kjøper en BH skal den være trang rundt, på det ytterste stillet. Du må ikke gå lenge med den før den går litt ut, og da blir det også komfortabelt.

Skrevet

nice tips. bra eksempel på at BH har MYE og si om hvordan man føler seg. og det er skremmende mange som sliter her i Norge

28-60

30-65

32-70

34-75

36-80

38-85

Skrevet
Stemmer med min erfaring også! Når du kjøper en BH skal den være trang rundt, på det ytterste stillet. Du må ikke gå lenge med den før den går litt ut, og da blir det også komfortabelt.

:D supersant!

det var det kjekkeste med å jobbe i undertøysbutikken, det at jeg lærte hvordan det skulle være og faktisk hjelpe damer og jenter. mange ble UTROLIG takknemlige. stakkar 14 åringer og 15 16 åringer med 60 FF. Man finner ikke det på H&M. sånn er det bare. :/

Skrevet

www.figleaves.com er en super side! abonerer du på nyhetsbrevet så får du bra tilbud tilsend på mail relativt ofte.. Og nå som pundet er så utrolig billig kan det lønne seg å invistere i noen fine bh'er og truser! (Jeg får også henge meg på, Freya har veldig fine bher!)

Skrevet

60 H? Er ikke det gigastort? For 60 er vell cm rundt brystet? Liksom under puppene? Men H er vell fryktelig digert? Jeg bruker liksom 70-75 a og har litt over en håndfull store, så tenkte at 60H da er man vell jævli liten og tynn med gigapupper??

Skrevet
60 H? Er ikke det gigastort? For 60 er vell cm rundt brystet? Liksom under puppene? Men H er vell fryktelig digert? Jeg bruker liksom 70-75 a og har litt over en håndfull store, så tenkte at 60H da er man vell jævli liten og tynn med gigapupper??

Har du veldig små hender? Mine er litt over litt en håndfull og jeg har c.

Mine venninner som er a har ihvertfall ikke noe håndfull.

Det bare slo meg. :fnise:

Gjest SmallTalk
Skrevet

60 H er ikke så synnsykt stort, skjønner du. For hver størrelse du går ned i omkrets, går du en størrelse opp i cup'en. Man trenger heller ikke være spesielt tynn for å måtte bruke 60 cm i omkrets. Mange bruker faktisk altfor stor omkrets. F.eks så er det mange som egentlig har brukt 80B som plutselig får vite at 70D er deres egentlige størrelse. Jeg er normaltvektig (163cm/55kg) og bruker 60-65 i omkrets.

Eks på størrelsesomregning: 60H=65G=70F=75E=80D=85C=90B.

Skrevet

oki..=P

Får ta meg en tur i en undertøysbutikk og prøve litt div str for å finne den "perfekte"=)

Skrevet
Jeg hadde også dette problemet. Jeg brukte tidligere 75/80 D, det var det nærmeste jeg kom... Men ikke verken pent eller komfortabelt. Det gjorde meg svært usikker.

Det var helt til jeg flytte til utlandet, da kom jeg bort i en kjede med akkurat hva jeg trengte! Etter en prøving der, kom vi frem til at jeg trengte 60 G. (eller 30 G som de måler det) De har gått bort fra å måle cm her og der for å finne størrelsen, man burde gå inn for å prøve.

Det ble i alle fall en revolusjon i mitt liv! Nå finner jeg både stroppeløse, halterneck, korsett osv! Og ikke minst bikinier. Kjeden leverer også til norge, men med mva og toll blir det litt dyrt. Men trust me, det er verdt det!! Dessuten er pundet så svakt som noen gang, så det er en ekstra bonus.

De har ofte veldig bra salg også!

BRAVISSIMO - undertøy, klær og badetøy for jenter med store pupper (som ikke nødvendigvis også er store ellers).

Er ikke undertøy tollfritt?

Skrevet

hehe ja 60 H er ikke vanlig for å si d sånn, er vel mer silikonpikesjangeren:P hmm.. jeg har små hender å jeg har litt over en håndfull og jeg har 65DD. den vanligste feilen mange gjør er å ha for stor rundt og for liten cup. viss du måler rundt under brystene og trekker fra ca 5 cm og SÅ prøver Acup igjen. kansje det blir noe helt annet? :P

Skrevet
hehe ja 60 H er ikke vanlig for å si d sånn, er vel mer silikonpikesjangeren:P hmm.. jeg har små hender å jeg har litt over en håndfull og jeg har 65DD. den vanligste feilen mange gjør er å ha for stor rundt og for liten cup. viss du måler rundt under brystene og trekker fra ca 5 cm og SÅ prøver Acup igjen. kansje det blir noe helt annet? :P

Så hvis jeg f.eks er 80 cm rundt, skal jeg kjøpe en bh i str 75 og prøve meg frem på cup'n? :P

Skrevet
Så hvis jeg f.eks er 80 cm rundt, skal jeg kjøpe en bh i str 75 og prøve meg frem på cup'n? :P

du skal måle med ett målband rundt ryggen under puppene (det må være helt likt fremme og bak) så tar du antall cm du er og trekker fra ca 5 cm.

så skal du alltid kjøpe bhen på det ytterste hakket for den inneholder elastikk og vil bli slitt etterhvert.

da har du din rette omkrets og du kan prøve deg frem med cupene:) å husk en god invistert bh vil puppene dine sette pris på i det lengre løp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...