Kamelia83 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Dette står på hjemmesidene: Feelunique: What about VAT?Prices are shown inclusive of UK VAT at 15% where applicable. feelunique.com pay all VAT where due direct to UK customs. For deliveries outside of the UK, you may be required to pay any applicable sales tax or Customs Duty charges in your own country. Cheapsmells: What about VAT/sales taxes and duties? Orders delivered outside the UK maybe subject to import and/or sales taxes. We cannot pay these duties for you and your order may be subject to delay. We prepay VAT on all orders sent to a UK delivery address. Så er det noe nytt? De betaler ikke lenger tilbake mva? Det var jo noe dritt.
Gjest Vampen Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Dette har stått på siden til Feelunique hele tiden. De gjør det fortsatt, jeg fikk ihvertfall tilbaketalt senest på fredag. Cheapsmells vet jeg ikke, der har jeg aldri prøvd å få det tilbakebetalt.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Hvordan skal eg gå frem for å få tilbakebetalt momsgebyret fra Feelunique? Jeg vet jeeg må sende kopi av kvitteringen fra beløpet jeg betalte på posten, og kontonummer. Men hvordan skal jeg oppgi kontonr? Er det mitt norske kontonummer eller visanummeret jeg la inn som de trakk penger fra ved betaling av produktene? Håper noen kan hjelpe.
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 De har kontonummeret ditt fra da du betalte varen. Pengene kommer automatisk inn på den kontoen du betalte fra altså. Send en mail, skriv utgiftene du fikk. og ta med bilde av kvitteringen (e)
lillelilje Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Hei, jeg har akkurat skrevet punktvis om dette på bloggen min for feelunique. At cheapsmells tilbakebetaler er for meg ukjent.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Hei, jeg har akkurat skrevet punktvis om dette på bloggen min for feelunique. At cheapsmells tilbakebetaler er for meg ukjent. Jeg har prøvd å kun ta bilde av etiketten med forenklet tollbehandling på pakken, og fått refundert. Greitt å vite hvis man glemmer å få med seg kvitteringen, slik mannen min har gjort. Cheapsmells refunderte tidligere. Her har jeg skrevet hvorfor de sluttet med det: http://hudenmin.com/2010/01/12/netthandel-cheapsmells/
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Er det mitt norske kontonummer eller visanummeret jeg la inn som de trakk penger fra ved betaling av produktene? Håper noen kan hjelpe. Det eneste du trenger (i tillegg til bilde) er å referere til det norske beløpet (mva + tollgebyret) og ordrenummeret. Her finner du "standardteksten" jeg bruker: http://hudenmin.com/2010/01/13/netthandel-feelunique/
Gjest Gjes Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Hvor mye handler dere for, som gjør det nødvendig å sette himmel og jord i bevegelse for å få tilbakebetalt mva?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Hvor mye handler dere for, som gjør det nødvendig å sette himmel og jord i bevegelse for å få tilbakebetalt mva? Ved å sende ca. 10 mailer har jeg fått refundert ca. 2.000,-. Jeg bruker ikke mange minutter på å få avgårde en mail med bilde, og vil ikke akkurat kalle det å sette himmel og jord i bevegelse. (Det er forresten ikke bare momsen man får refundert).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå