gard Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hei Jeg skal til Bangkok i november og lurer på om jeg skal gi blod mens jeg er der. Jeg ga blod da jeg var i Kambodsja ettersom det var skilt som sa at de trengte blodgivere. Men hvordan er situasjonen i Bangkok? Er det behov for blodgivere der også? Hvor kan en i såtilfelle gi blod og tar de imot turister med åpne armer?
Xtend Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Hei Jeg skal til Bangkok i november og lurer på om jeg skal gi blod mens jeg er der. Jeg ga blod da jeg var i Kambodsja ettersom det var skilt som sa at de trengte blodgivere. Men hvordan er situasjonen i Bangkok? Er det behov for blodgivere der også? Hvor kan en i såtilfelle gi blod og tar de imot turister med åpne armer? Selvfølgelig er det mulig å donere blod i Thailand. De har et like stort behov for blod som alle andre land. Nå vet jeg ikke om turister er like velkomne, blir overrasket hvis de ikke er det. For de som bor i Bangkok kan blodgivere oppsøke Red Cross National Blood Center i Patumwan eller en av de mobile enhetene til Raue Krossen som står parkert rundt omkring i Bangkoks gater.
gard Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 har undersøkt litt mer og det ser ut som det er mulig å donere blod på Røde Kors som du sier og det er markert på dette kartet med rødt kors symbolet http://tinyurl.com/redcross-bangkok
reiseglad Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Hei Jeg skal til Bangkok i november og lurer på om jeg skal gi blod mens jeg er der. Jeg ga blod da jeg var i Kambodsja ettersom det var skilt som sa at de trengte blodgivere. Men hvordan er situasjonen i Bangkok? Er det behov for blodgivere der også? Hvor kan en i såtilfelle gi blod og tar de imot turister med åpne armer? Hvorfor i alle dager maa du reise til Thailand for aa gi blod? Kan du ikke vaere saa snill og heller gi blod hjemme i Norge?
gard Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor i alle dager maa du reise til Thailand for aa gi blod? Kan du ikke vaere saa snill og heller gi blod hjemme i Norge? Jeg skulle så gjerne gitt blod her hjemme i Norge og jeg var fast blodgiver i noen år. Men så traff jeg min kjære kone og ettersom hun er fra Sør-Afrika er jeg utestengt på livstid fra å gi blod i Norge :-( Eneste forklaring jeg fikk var at siden hun er fra Sør-Afrika kan hun ha en annen bakteriaflora enn vi har og de tester ikke blodet for alle eventualiteter og dermed er jeg utestengt. Så da får jeg nesten benytte sjansen når jeg er ute å reiser og håpe at blodet mitt kan være til hjelp for andre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå