Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #141 Del Skrevet 19. oktober 2009 Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Bare fordi et par kvinner på et forum og andre forumer klager på menn, så betyr det ikke at kvinner generellt har et problem med norske menn. Jeg synest norske menn er flotte. Jeg har titalls av kompiser fra frankrike,england,italia,tyskland, osv osv,men de jeg har forelsket meg i har vært norske. Jeg tror de inleggene du leser kommer fra damer som har sine grunner til å klage, akkurat som noen menn klager over norske damer. Ikke bry deg om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #142 Del Skrevet 19. oktober 2009 Japanske jenter foretrekker ifølge mine japanske venninner franske og australske menn. Har egentlig ikke hørt så mye om hva de mener om japanske menn, hverken positivt eller negativt. Det finnes knapt noen mer raseren befolkning enn den japanske. Så dette blir en ganske villedende beskrivelse av forholdene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #143 Del Skrevet 19. oktober 2009 Poenget skulle være ganske klart: Som enkeltmenn kan vi ta igjen og nekte å bli tråkket på som enkeltmenn, men det er ikke en enkelt norsk gutt som blir tråkket på når de norske jentene på skoler i innvandrertette bydeler i Oslo konsekvent velger innvandrergutter og lar disse pule på seg i perioden før de kan gifte seg med en "anstendig" jente av egen etnisitet. Mens de norske guttene bare kan glemme jentene på disse skolene og må reise til andre kanter av byen hvis de skal få seg kjæreste. http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html Det er heller ingen enkelt norsk mann som blir tråkket på når horder av kåte norske jenter drar til Syden hvert år og lar seg nedlegge av de lokale heltene, gutter som aldri ville godtatt at deres egne søstre lå rundt med skandinaviske gutter - eller med andre gutter i landsbyen for den saks skyld. Siden dette ikke er et individuelt problem er det heller ikke naturlig å late som det er opp til hver enkelt norsk mann å ordne opp. Nei, poenget ditt var ikke klart for meg. Det var derfor jeg ba om det. Jeg står fortsatt for at du nå snakker om en ny sak, som har med utenlandske menn vs norske menn å gjøre. Men siden du heller ikke forstod poenget mitt, har jeg et spørsmål til deg, som jeg gjerne vil ha et svar på. Hva består en gruppe av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 19. oktober 2009 #144 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det finnes knapt noen mer raseren befolkning enn den japanske. Så dette blir en ganske villedende beskrivelse av forholdene. Raseren? Og dette vet du fordi du kjenner mange fra japan? Kanskje er det gjort noen vitenskapelig undersøkelse på genetisk likhet i Japan. Eller kanskje du bare finner på ting uten at det finnes noen kilder til grunn for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #145 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det virker som du har en veldig stereotype oppfating av gutter i sydlige strøk. Når jeg sier syden mener jeg ikke de bartenderne, men altså menn sydover på kloden... Jeg har vært i noen slike miljøer og sett selv hva som foregår. Det er ikke de crazy atferdsgreiene som man får levert via media i en drapshistorie. De er vant med faktisk at kvinner er mere macho - f.eks kvinner fra Serbia, Albania, Polen, de er ikke pinglete, og de har en veldig likestilt atferd som med gutter - røyke mye marlboro og drikke og prate og ha sex eller whatever... Hore/madonna begrepet er sterkere der fordi de uttrykker følelsene sine mer. Her i Norge skjer det samme hvis du provoserer en mann nok, hehe. Da klarer han å kalle deg både det ene og det andre. Men mangfoldet blant slike menn i sydlige strøk, der de er OPPLYST, ikke på landsbygda osv. (f.eks i Casablanca har de homsebarer), er at de vet hva en kvinne er, og forstår hennes psykologi på et helt annet nivå enn en nordmann. Og ja, erotikk og drømmer er mer framtredende her. Når det gjelder musikk så sa jeg ikke at det er vanskelig å finne menn som liker musikk, men som IKKE har den barnslige atferden i tillegg, altså en MODEN MANN mente jeg. Gothere er ikke noe bra eksempel på noen som behandler kvinner bra Joda, det er både fordeler og bakdeler. Men husk at her snakker vi om hva kvinner vil ha - og da må du forstå hvordan en kvinne fungerer - som f.eks at en mann er varm, sosial, tar godt vare på moren sin (hvor mange norske unge gutter gjør det?) har humor osv. Men aller viktigst etter min mening - forstår psykologi og menneskelig atferd. Kan se verden fra et annet perspektiv. Syden gutter er jo normale i forhold til det de får servert. Norske gutter ville ha gjort akkurat det samme dersom vi hadde hatt milevis med badestrender langs oslofjorden, og syltynne italienske kvinner kom hit hvert år Tror du misforstår et par vesentlige moment her. For det første misforstår du hvis du tror jeg mener det skjeve forholdet i den sommerlige "kulturutvekslingen" mellom Skandinavia og Sør-Europa handler om at sydenguttene er slemmere enn norske. Norske gutter ville nok gjerne pult spanske og greske og tyrkiske jenter i like stor grad, det er bare at dette er land med en helt annen kultur, her passer man på jentene sine og godtar ikke at de oppfører seg på denne måten. Og her kommer vi til moment nummer to: Det vi her snakker om er ikke dårlige holdninger hos enkeltmenn i Syden, dette handler om en innarbeidet kultur, dette er ikke noe hver enkelt jente ustraffet kan velge bort. Er du født i denne del av Europa må du forholde deg til at gode jenter ikke puler rundt. Så enkelt er det. Det er ikke fullt så strengt som på den andre siden av Middelhavet der jentene skal være jomfru hvis de skal ha sjans til å finne en mann, og hele familiens ære avhenger av døtrenes bevarte dyd. Men søreuropeernes syn på hva jenter kan tillate seg er likevel helt annerledes enn vårt liberale skandinaviske. Om vi så hadde fått store klimaendringer på kort tid og Skandinavia ble det nye sommerparadiset, ville vi neppe opplevd noen strøm av greske eller tyrkiske jenter på heisatur til Norge - for å ligge med norske menn. Ikke fordi det ikke finnes tiltrekning mellom norske menn og søreuropeiske jenter, men fordi disse jentene tilhører en kultur der denslags ikke er akseptert. Det er ikke bare brødrene deres som ville steilet, mødrene og fedrene ønsker heller ikke at deres døtre skal bli som de skandinaviske, ja hele landsbyen passer på at jentene holder seg på matten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #146 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror du misforstår et par vesentlige moment her. For det første misforstår du hvis du tror jeg mener det skjeve forholdet i den sommerlige "kulturutvekslingen" mellom Skandinavia og Sør-Europa handler om at sydenguttene er slemmere enn norske. Norske gutter ville nok gjerne pult spanske og greske og tyrkiske jenter i like stor grad, det er bare at dette er land med en helt annen kultur, her passer man på jentene sine og godtar ikke at de oppfører seg på denne måten. Og her kommer vi til moment nummer to: Det vi her snakker om er ikke dårlige holdninger hos enkeltmenn i Syden, dette handler om en innarbeidet kultur, dette er ikke noe hver enkelt jente ustraffet kan velge bort. Er du født i denne del av Europa må du forholde deg til at gode jenter ikke puler rundt. Så enkelt er det. Det er ikke fullt så strengt som på den andre siden av Middelhavet der jentene skal være jomfru hvis de skal ha sjans til å finne en mann, og hele familiens ære avhenger av døtrenes bevarte dyd. Men søreuropeernes syn på hva jenter kan tillate seg er likevel helt annerledes enn vårt liberale skandinaviske. Om vi så hadde fått store klimaendringer på kort tid og Skandinavia ble det nye sommerparadiset, ville vi neppe opplevd noen strøm av greske eller tyrkiske jenter på heisatur til Norge - for å ligge med norske menn. Ikke fordi det ikke finnes tiltrekning mellom norske menn og søreuropeiske jenter, men fordi disse jentene tilhører en kultur der denslags ikke er akseptert. Det er ikke bare brødrene deres som ville steilet, mødrene og fedrene ønsker heller ikke at deres døtre skal bli som de skandinaviske, ja hele landsbyen passer på at jentene holder seg på matten. Dette bringer meg forresten tilbake til det første innlegget jeg hadde i denne tråden. Både i sør-europa og på den andre siden av middelhavet har de noe som verdsettes svært høyt, som de fleste nordmenn usjarmerende nok fnyser av. Religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #147 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bare fordi et par kvinner på et forum og andre forumer klager på menn, så betyr det ikke at kvinner generellt har et problem med norske menn. Jeg synest norske menn er flotte. Jeg har titalls av kompiser fra frankrike,england,italia,tyskland, osv osv,men de jeg har forelsket meg i har vært norske. Jeg tror de inleggene du leser kommer fra damer som har sine grunner til å klage, akkurat som noen menn klager over norske damer. Ikke bry deg om dem. Denne tyepn klaging på norske menn har jeg da i alle år sett i intervjuer i aviser og på tv og hørt fra norske kvinner IRL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, poenget ditt var ikke klart for meg. Det var derfor jeg ba om det. Jeg står fortsatt for at du nå snakker om en ny sak, som har med utenlandske menn vs norske menn å gjøre. Men siden du heller ikke forstod poenget mitt, har jeg et spørsmål til deg, som jeg gjerne vil ha et svar på. Hva består en gruppe av? En gruppe kan deles inn akkurat som vi definerer den. Vi kan f.eks definere gruppen menn med navn som begynner på F, til denne gruppen hører alle menn med navn som begynner på F. Vet ikke helt hvor du vil med dette, men det kommer kanskje frem etter hvert? Jeg snakker for øvrig ikke om noe nytt. Tråden handler om at det er flere norske kvinner som rakker ned på sitt eget lands menn og foretrekker menn av andre nasjonaliteter enn tilfellet er i de aller fleste andre land. Selv om jeg har satt deg til veggs kan du ikke vri deg så lett unna. Jeg har svart på hvorfor anklagen din om norske menns passivitet og påstanden at problemet vil la seg løse av at hver enkelt norsk mann ordner opp i sitt dagligliv ikke holder vann. Man kan ikke løse et problem som ikke er av individuell art på individuelt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #149 Del Skrevet 19. oktober 2009 En gruppe kan deles inn akkurat som vi definerer den. Vi kan f.eks definere gruppen menn med navn som begynner på F, til denne gruppen hører alle menn med navn som begynner på F. Vet ikke helt hvor du vil med dette, men det kommer kanskje frem etter hvert? Jeg snakker for øvrig ikke om noe nytt. Tråden handler om at det er flere norske kvinner som rakker ned på sitt eget lands menn og foretrekker menn av andre nasjonaliteter enn tilfellet er i de aller fleste andre land. Selv om jeg har satt deg til veggs kan du ikke vri deg så lett unna. Jeg har svart på hvorfor anklagen din om norske menns passivitet og påstanden at problemet vil la seg løse av at hver enkelt norsk mann ordner opp i sitt dagligliv ikke holder vann. Man kan ikke løse et problem som ikke er av individuell art på individuelt nivå. Har du satt meg til veggs? :klø: Sorry, jeg fikk ikke med meg det. Hva er det jeg ikke skal vri meg unna? Trodde vi hadde en helt vanlig diskusjon gående her jeg, hadde ingen anelse om at noen skulle stilles til veggs. Google definisjonen på gruppe, så kommer du et skritt nærmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #150 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Det finnes knapt noen mer raseren befolkning enn den japanske. Så dette blir en ganske villedende beskrivelse av forholdene. Raseren? Og dette vet du fordi du kjenner mange fra japan? Kanskje er det gjort noen vitenskapelig undersøkelse på genetisk likhet i Japan. Eller kanskje du bare finner på ting uten at det finnes noen kilder til grunn for det. Hvis du ikke kjenner til dette er det ganske interessant at du kaster deg inn i debatten med åpenbart misvisende eksempler. Når man bruker ordet raseren om den japanske befolkning klinger det selvsagt ikke særlig godt, men det har vært brukt i årtier og du må være svært lite kjent med dette landet hvis dette er første gang du hører uttrykket. Ordet raseren har jeg ikke særlig sans for, men når dette gjerne brukes om den japanske befolkning skyldes det at Japan har hatt minimal innvandring og befolkningen i svært liten grad har giftet seg på tvers av etnisk tilhørighet. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #151 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, poenget ditt var ikke klart for meg. Det var derfor jeg ba om det. Jeg står fortsatt for at du nå snakker om en ny sak, som har med utenlandske menn vs norske menn å gjøre. Men siden du heller ikke forstod poenget mitt, har jeg et spørsmål til deg, som jeg gjerne vil ha et svar på. Hva består en gruppe av? Om man som mann opplever at kvinner tråkker på en kan man markere seg der og da, om kvinner en snakker med utrykker nedlatende holdninger ovenfor norske menn kan man argumentere mot det er og da, men når det i et nettoforum slik som kvinneguiden er massevis av denne typen nedlatende holdninger ovenfor norske menn er det da naturlig å gå disse holdningene i møte i debatter her. Forøvrig har norske menn, på tilsvarende måte som kvinner på 70-tallet, tatt opp kampen om likestilling på en rekke felter. Menn krever samværsrett med sine barn og slås om nødvendig for det i rettsapparatet, en rekke menn skriver kronikker om saker som angår likestilling i et mannsperspektiv, det gis ut bøker som "Pen søker trygg", det gås til og med i et lite tog på mansdagen. Selvfølgelig er denne aktiviteten mindre enn den var for kvinner på 70-tallet da menn i dag har mindre å kjempe for enn kvinner hadde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #152 Del Skrevet 19. oktober 2009 Om man som mann opplever at kvinner tråkker på en kan man markere seg der og da, om kvinner en snakker med utrykker nedlatende holdninger ovenfor norske menn kan man argumentere mot det er og da, men når det i et nettoforum slik som kvinneguiden er massevis av denne typen nedlatende holdninger ovenfor norske menn er det da naturlig å gå disse holdningene i møte i debatter her. Forøvrig har norske menn, på tilsvarende måte som kvinner på 70-tallet, tatt opp kampen om likestilling på en rekke felter. Menn krever samværsrett med sine barn og slås om nødvendig for det i rettsapparatet, en rekke menn skriver kronikker om saker som angår likestilling i et mannsperspektiv, det gis ut bøker som "Pen søker trygg", det gås til og med i et lite tog på mansdagen. Selvfølgelig er denne aktiviteten mindre enn den var for kvinner på 70-tallet da menn i dag har mindre å kjempe for enn kvinner hadde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Har du satt meg til veggs? :klø: Sorry, jeg fikk ikke med meg det. Hva er det jeg ikke skal vri meg unna? Trodde vi hadde en helt vanlig diskusjon gående her jeg, hadde ingen anelse om at noen skulle stilles til veggs. Google definisjonen på gruppe, så kommer du et skritt nærmere Jeg tror jeg heller skal overlate til deg å ta deg bryet med å forklare hva du vil si. For dette blir litt for kryptisk for meg. Skjønner at du gjerne vil vri deg unna og snakke om noe annet når jeg viste at argumentasjonen din ikke holdt vann. Men det er altså ikke slik at vi som enkeltmenn er tafatte om vi ikke på egenhånd kan gjøre så mye med at en større andel av våre jenter rakker ned på oss som gruppe og foretrekker menn fra andre land. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #154 Del Skrevet 19. oktober 2009 Denne tyepn klaging på norske menn har jeg da i alle år sett i intervjuer i aviser og på tv og hørt fra norske kvinner IRL. Hvordan vet du at kvinner ikke klager på menn i andre land? Håpløs tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #155 Del Skrevet 19. oktober 2009 La trollene diskutere med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #156 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg tror jeg heller skal overlate til deg å ta deg bryet med å forklare hva du vil si. For dette blir litt for kryptisk for meg. Skjønner at du gjerne vil vri deg unna og snakke om noe annet når jeg viste at argumentasjonen din ikke holdt vann. Men det er altså ikke slik at vi som enkeltmenn er tafatte om vi ikke på egenhånd kan gjøre så mye med at en større andel av våre jenter rakker ned på oss som gruppe og foretrekker menn fra andre land. Ja, ok..? Jeg forstår ikke hva du snakker om. Jeg opplever deg som inkonsekvent i innleggene dine, og som jeg har sagt mange ganger, får jeg følelsen at du har to hjertesaker gående. Jeg vet ikke hva det er du føler at jeg vrir meg unna. Jeg forsøker ikke å få noe som helst til å holde vann, ingenting jeg sier kan endre meningen din uansett, jeg sier bare det jeg mener. Tror vi snakker litt forbi hverandre nå, for jeg har ingen anelse hva som foregår nå :klø: Jeg er nok ikke så engasjert som du er i denne saken heller. Jeg visste ikke at du følte at vi var på et nivå hvor noen kunne stilles til veggs. En gruppe består av enkeltindivider. Enten den er samlet som følge av at gruppemedlemmene har fornavn som starter på f, kjønn, hårfarge eller yndlingsdyr. Mennesker som legger all tilliten sin til gruppen, står i fare for å glemme sin egen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #157 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg kan faktisk ikke komme på et eneste kvinnemenneske i mitt liv som har klaget på den generelle norske mann..Utenom min mor som klager over min far. ;D Jeg kan heller ikke huske å lese så enormt mye klaging over menn i avis og blader, men nå er det ytterst sjelden jeg leser kvinneblader utenom frisørbesøkene og hytteturene. Hva er det liksom det klagest så mye over da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #158 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg kan faktisk ikke komme på et eneste kvinnemenneske i mitt liv som har klaget på den generelle norske mann..Utenom min mor som klager over min far. ;D Jeg kan heller ikke huske å lese så enormt mye klaging over menn i avis og blader, men nå er det ytterst sjelden jeg leser kvinneblader utenom frisørbesøkene og hytteturene. Hva er det liksom det klagest så mye over da? Du trenger ikke lete lenge. Denne tråden har jo en haug med eksempler på kvinner som gjør nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 19. oktober 2009 #159 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror du misforstår et par vesentlige moment her. For det første misforstår du hvis du tror jeg mener det skjeve forholdet i den sommerlige "kulturutvekslingen" mellom Skandinavia og Sør-Europa handler om at sydenguttene er slemmere enn norske. Norske gutter ville nok gjerne pult spanske og greske og tyrkiske jenter i like stor grad, det er bare at dette er land med en helt annen kultur, her passer man på jentene sine og godtar ikke at de oppfører seg på denne måten. Og her kommer vi til moment nummer to: Det vi her snakker om er ikke dårlige holdninger hos enkeltmenn i Syden, dette handler om en innarbeidet kultur, dette er ikke noe hver enkelt jente ustraffet kan velge bort. Er du født i denne del av Europa må du forholde deg til at gode jenter ikke puler rundt. Så enkelt er det. Det er ikke fullt så strengt som på den andre siden av Middelhavet der jentene skal være jomfru hvis de skal ha sjans til å finne en mann, og hele familiens ære avhenger av døtrenes bevarte dyd. Men søreuropeernes syn på hva jenter kan tillate seg er likevel helt annerledes enn vårt liberale skandinaviske. Om vi så hadde fått store klimaendringer på kort tid og Skandinavia ble det nye sommerparadiset, ville vi neppe opplevd noen strøm av greske eller tyrkiske jenter på heisatur til Norge - for å ligge med norske menn. Ikke fordi det ikke finnes tiltrekning mellom norske menn og søreuropeiske jenter, men fordi disse jentene tilhører en kultur der denslags ikke er akseptert. Det er ikke bare brødrene deres som ville steilet, mødrene og fedrene ønsker heller ikke at deres døtre skal bli som de skandinaviske, ja hele landsbyen passer på at jentene holder seg på matten. Jeg misforstår deg ikke. Du HAR et stereotypt syn på kultur i syd. Denne siste posten din er jo med på å bekrefte dette. For meg høres du ut som en som ikke heller har vært noe særlig rundt og sett i ditt eget land Norge. Norske jenter er langt fra jomfruer, og norske menn tar ikke så godt vare på kvinnene sine som du skal ha det til. Du må nesten vise eksempler på hvor du mener det er slik. I Oslo f.eks har du områder på østkanten der kvinner ikke kan bevege seg i enkelte miljøer/gater/cafeer/klubber fordi hun blir sett på som en hore, av enten det som var tidligere norske venninner, eller guttevenner, bare fordi hun har "rota" med et par typer o.l.. Og mange norske gutter utnytter dette. Hvis du tror noe annet, er du naiv. På vestkanten der alle skal være så perfekte, er det kun slik på fasaden, men på hjemme alene fester skjer mye rart der jenter blir passert rundt og får rykte på seg som at hun er lett på tråden. Ingen gutt som er villig til å "redde" denne jenta nei.. Du sier at sydlige jenter ikke har en slik kultur at de ligger med mange menn. Ærlig talt, get real! Du kan umulig ha noe erfaring med flerkulturelle miljøer. Folk herjer like mye der som her, kvinner og menn. Mange kvinner er både utro og røyker og drikker titt og ofte. En vennine av meg fra Marokko er 34 år og har vært gift 3 ganger, med marokkanske menn. Hun har en elsker på si og er svært egoistisk med tanke på at hun har 2 barn. Mange tror hun er en bra dame, mens andre sier hun er gal, hehe. Men sånn er det jo i Norge også. Det som er bra i sydlige land er at ofte så aksepterer mannen kvinnen for det hun ER, ikke for det hun har av status og modell- utseende. I Norge blir det lagt størst vekt på hva slags utdannelse man har, og jobb, og om man er slank, velkledd og trener 3 dager i uka. Det blir for fake. Og utenlandske menn vektlegger ikke slikt i like stor grad. F.eks en jeg kjenner, hun ble "kritisert" av den utenlandske kjæresten sin fordi hun var for tynn mente han. Han spanderte middag ute hver kveld, og hun la på deg. Og han liker henne veldig godt med de 20+ kiloene. Veldig morsomt synes jeg. En norsk mann ville ha klaget og pirket på dette, tror jeg... Så dette er virkeligheten. Hvis vi skal snakke om religiøse land blir det noe annet, men nå snakker vi om land der folk har frihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #160 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Ja, ok..? Jeg forstår ikke hva du snakker om. Jeg opplever deg som inkonsekvent i innleggene dine, og som jeg har sagt mange ganger, får jeg følelsen at du har to hjertesaker gående. Jeg vet ikke hva det er du føler at jeg vrir meg unna. Jeg forsøker ikke å få noe som helst til å holde vann, ingenting jeg sier kan endre meningen din uansett, jeg sier bare det jeg mener. Tror vi snakker litt forbi hverandre nå, for jeg har ingen anelse hva som foregår nå :klø: Jeg er nok ikke så engasjert som du er i denne saken heller. Jeg visste ikke at du følte at vi var på et nivå hvor noen kunne stilles til veggs. En gruppe består av enkeltindivider. Enten den er samlet som følge av at gruppemedlemmene har fornavn som starter på f, kjønn, hårfarge eller yndlingsdyr. Mennesker som legger all tilliten sin til gruppen, står i fare for å glemme sin egen rolle. Jeg legger da ikke all tilliten min til gruppen norske menn?! Er det noe jeg har sagt som skulle peke i den retning? Enkeltindividene i en gruppe kan oppleve ting som er ubehagelige for dem personlig, dette er ofte ting de bør ta tak i og prøve og ordne opp i som enkeltindivider. Men i andre tilfeller handler det ikke om forhold som er ubehagelige for deg som enkeltindivid, men om forhold som er ubehagelige fordi du tilhører en gruppe. Det kan f.eks være ubehagelig å tilhøre en gruppe som er sterkt underrepresentert i posisjoner det er rift om, eksempelvis styret av staten. Hvis halve befolkningen er kvinner og det knapt finnes én eneste kvinne i storting og regjering vil det kunne føles ekkelt for deg som kvinne - selv om du personlig ikke har noe ønske om å gå inn i politikken og derfor ikke kan vise til et konkret tilfelle der du er forbigått eller vraket fordi du er kvinne. Dette var bare ett eksempel. Regner med at du skjønner hva jeg mener. Som mann opplever jeg det ubehagelig at en så stor andel norske kvinner rakker ned på norske menn og både i ord og handling viser at de foretrekker menn av andre nasjonaliteter. Dette er ikke et individuelt problem, derfor blir det skivebom å anklage meg eller andre menn for å være tafatte om vi ikke bare går ut og ordner opp i dette i våre egne liv. Jeg tror egentlig du har forstått hva jeg har sagt, men du vil nødig innrømme at dette faktisk ikke kan løses på det individuelle plan. For da blir det ikke fullt så lett å anklage meg for å være tafatt og slik sett leve opp til ditt negative bilde av den norske mannen. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå