Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #121 Del Skrevet 19. oktober 2009 Joda, men nå lever vi nå en gang i den kulturen vi lever i, så får andre kulturer streve med sitt, det er nok ikke bare fryd og gammen der heller Så! Etter å ha gitt klart uttrykk for hva dere mener, er det på tide å ty til handling. Og det er der jeg mener det skorter. Du presenterer løsningen selv egentlig. Ved at hver og en sørger for å ikke bli tråkket på, drar man lasset som gruppe. Derfor jeg la ved sitatet av Gandhi for noen innlegg siden; we must become the change we want to see. Løsningen er enkel den, det er gjennomføringen som er utfordringen. Og det er det jeg savner. En handlekraftig mann. Jeg mener selvsagt at man ikke skal la seg tråkke på, men det er ikke løsningen på dette problemet. Det er liksom ikke slik at det er en enkeltmann som blir krenket hver gang en norsk jente foretrekker en utenlandsk mann, enten hun er midlertidig tenåringskjæreste med en innvandregutt eller har en ferieromanse med en lokal sydensjarmør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nordenfor helvete Skrevet 19. oktober 2009 #122 Del Skrevet 19. oktober 2009 Mat, mat, mat, for å løse energikrisen så handler det meste om sparing, m.a.o. benyttelse av manipulasjon, det ubevisste som kvinner flest gjør, som vi nå ser innenfor PUA. Problemet er at å bevisst nyttegjøre seg av dette har fatale konsekvenser, menn er ikke så irrasjonelle som kvinner og er ikke vant til å bare ta imot for så å bryte opp. Nok om det.. jeg greier til tider ikke skille mellom dere, så da slutter jeg bare å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 19. oktober 2009 #123 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg vet virkelig ikke, her er jeg litt rådvill. Om det kan ha årsaker i en bondsk kultur som sammenliknes med det mer kultiverte resten av Europa: I don't know. Alt jeg vet er bare at kjemien med folk - da spesielt menn - klaffer veldig fint så fort jeg er ute av Norge. Det flyter bedre. Klart det går bra i Norge også - på den fronten - men da mer krampaktig. Jeg må si jeg opplever nordmenn generelt som noe innadvendte og vanskelig å "få i gang". Det går litt tungt av og til. Jeg tror ikke nyrikt oljeland hjelper så mye på holdningene, innstillingene og væremåten. "Det norske" er innarbeidet i arv, generasjoner, i skoleverket, hos kvinner og hos menn over det langstrakte Grandiosa-landet med kulde, samer, sne, elgstek og Grandiosa som gourmetmat - de norske veikroene og fotballandet. Det finnes vel noen få her til lands innenfor the civilized flow segment, men de er nok opptatt, skulle jeg tro. :-) Så uheldig du da !!! med mindre du virlkelig leter etter nåla i høystakken......eller er det noen særskilte preferanser til utenlandske menn ? som igjen setter "din" standard på hvordan en norsk mann skal være for deg ? Er du en smule "farget" av det du har møtt på utenlands. Om du virkelig ville ha en norsk mann så syns jeg det er uheldig for deg om du ikke skulle finne det her hjemme liksom (når de fleste andre gjør det). Jeg spurte nemlig i en annen tråd her : om norske menn var treige ? Det var blanda svar, men stort sett de fleste likte norske menn......bare derfor jeg var litt nysgjerrig på deg.....see ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 19. oktober 2009 #124 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Tror du tar litt feil der. Hore/madonna-tankegangen er del av kulturen i alle disse landene og ikke på noen måte forbeholdt slarvete fjortisgutter. Det er kanskje disse som er dumme nok til å si det høyt, gutter som enda er for unge til å benytte seg av den store tilgangen på nordeuropeiske jenter. Men som jente bør du være klar over at dette er en holdning som er innbakt i hele kulturen. Lakmustesten er om søsteren hans har tilsvarende forhold til nordeuopeiske gutter. Det tviler jeg sterkt på. Mens guttene i mange sydenlandsbyer har en egen vegg der de fører opp sesongens skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest, finnes det ingen tilsvarende vegg der landsbyens jenter skryter av sine erobringer. Tvert imot. Landsbyens jenter forventes å oppføre seg helt annerledes enn de skandinaviske, det er tross alt disse gutta skal gifte seg med og da nytter det ikke å få hore-stempel. At mr Sweet Talk i syden ikke sier slike ting direkte til deg betyr ikke at det ikke er en grunn til at hans søster holder seg på matten. Dette er jo typisk for mange unge, det er jo ofte musikken man bygger opp identiteten om. Og for mange varer det også ved. Alt fra gothere, emoer til tilhengere av mer mainstream musikk. Eller jazz. Eller kunstmusikk. Sydengutta er nok i utgangspunktet i gjennomsnitt mer utadvente, men samtidig bidrar det at de vet at skandinaviske jenter er lette å få til sengs, mens deres egne damer holder mer igjen. Ikke uten grunn. Siden disse jentene i motsetning til dere skandinaver kjenner kulturen fra innsiden og vet hvordan man ser på slike jenter. De kan være kjekke å pule på, morsomme og ikke mist lette å forføre, men de respekteres ikke. Til det oppfattes de som altfor billige. Det virker som du har en veldig stereotype oppfating av gutter i sydlige strøk. Når jeg sier syden mener jeg ikke de bartenderne, men altså menn sydover på kloden... Jeg har vært i noen slike miljøer og sett selv hva som foregår. Det er ikke de crazy atferdsgreiene som man får levert via media i en drapshistorie. De er vant med faktisk at kvinner er mere macho - f.eks kvinner fra Serbia, Albania, Polen, de er ikke pinglete, og de har en veldig likestilt atferd som med gutter - røyke mye marlboro og drikke og prate og ha sex eller whatever... Hore/madonna begrepet er sterkere der fordi de uttrykker følelsene sine mer. Her i Norge skjer det samme hvis du provoserer en mann nok, hehe. Da klarer han å kalle deg både det ene og det andre. Men mangfoldet blant slike menn i sydlige strøk, der de er OPPLYST, ikke på landsbygda osv. (f.eks i Casablanca har de homsebarer), er at de vet hva en kvinne er, og forstår hennes psykologi på et helt annet nivå enn en nordmann. Og ja, erotikk og drømmer er mer framtredende her. Når det gjelder musikk så sa jeg ikke at det er vanskelig å finne menn som liker musikk, men som IKKE har den barnslige atferden i tillegg, altså en MODEN MANN mente jeg. Gothere er ikke noe bra eksempel på noen som behandler kvinner bra Joda, det er både fordeler og bakdeler. Men husk at her snakker vi om hva kvinner vil ha - og da må du forstå hvordan en kvinne fungerer - som f.eks at en mann er varm, sosial, tar godt vare på moren sin (hvor mange norske unge gutter gjør det?) har humor osv. Men aller viktigst etter min mening - forstår psykologi og menneskelig atferd. Kan se verden fra et annet perspektiv. Syden gutter er jo normale i forhold til det de får servert. Norske gutter ville ha gjort akkurat det samme dersom vi hadde hatt milevis med badestrender langs oslofjorden, og syltynne italienske kvinner kom hit hvert år Endret 19. oktober 2009 av Linda29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. oktober 2009 #125 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, du trenger ikke ta det tungt. Jeg tok knepet ditt som det det var, et forsøk på å angripe og sverte den eller de som våger å peke på dette litt ubehagelige fenomenet. Dette er et godt gammelt knep som de fleste av oss har blitt utsatt for i mange sammenhenger helt siden vi var små barn. Den gang het det "Hvis du gjør det eller det er du barnslig!" Og ingen barn vil jo være barnslig, så når barna er riktig små fungerer det helt etter planen. Nei, du ser ikke ut til å fatte poenget mitt, så da avslutter jeg heller og lar dere klage deres nød på kvinnene i fred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #126 Del Skrevet 19. oktober 2009 Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Hvis du ser på asiatisk land, Korea, kina, Vietnam, Thailand, Japan, så er kvinnene i disse landene mye mere interesert i menn fra vesten på bekostning av lokale menn. Dette har ikke primært med økonomi å gjøre da for eksempel Japan og Korea er velstående land og man ser det samme mønstre blant jenter med foreldre fra disse landene som har vokst op i vesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #127 Del Skrevet 19. oktober 2009 For min del går det ikke så mye på nasjonalitet, som personlighet. Jeg må ikke på død og liv ha noen som stammer fra utenfor Norges grenser. På mange måter ville det være enklere med en nordmann, så man slipper kulturkræsj, i forhold til kvinnesyn, sjalusi osv. Jeg bare savner litt mer tak og lidenskap i norske menn. Hvor er de hen? Det jeg synes er rart er at norske kvinner klager sånn på at norske menn ikke er lidenskapelige når norske kvinner overhodet ikke er lidenskapelige selv. Norkse kvinner er i land der folk ofte er litt mere lidenskapelige kjent for å være ganske kalde og avmålte og i hvert fall ikke lidenskapelige. Er man ikke særlig lidenskapelig selv er det kanskje naturlig at man søker det hos andre, men å rakke ned på nroske menn for å mangle denne egenskapen når man mangler den selv er bare patetisk. Da bør man heller faktisk jobbe litt med å finne lidenskapen hos seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #128 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hehe. Det var jeg som sa den øverste quoten i en annen tråd...tenkte å svare på det du lurer på. Norske menn er ikke for dårlige for noen. Og etter min mening, det eneste det sier noe om er at kvinner ofte har et følelsesliv og fantasier som de i første omgang ikke finner så mye av hos norske menn. F.eks kvinner liker ofte å være åpne og si rett ut hva de føler, humørsvingninger, og analysere andre mennesker "hvem gjorde hva. å herregud, sa han/hun det?" Det viktigste er å få forståelse for dette - en som lytter og deltar i slik hun føler det om slik hun oppfatter verden. Og her føler jeg (mulig jeg tar feil) at utenlandske menn fra f.eks italia, frankrike, marokko, hellas, osv har en dypere innsikt i følelsesliv og tar mye mer hensyn til dette på en naturlig måte, fordi de er sånn selv. Altså, dramatiske, kanskje (?) Man slapper mer av og kan være seg selv når gutter er åpne om bla menneskelige feil, psykologi og relasjoner, (i motsetning til hvor alt skal være perfekt og streit) og attpåtil er veldig gjestfrie. Det med gjestfrihet er også stor forskjell på her. Noe jeg tror kvinner legger merke til i stor grad. Jeg har erfart å være på besøk hos norske venner med middag på bordet foran meg, mens de ikke har engang spurt meg om jeg vil ha mat. Hos f.eks marokkanske familier/gutter blir du tvunget til å bli sittende mens du får servert den ene retten etter den andre. Hehe. Spesielt også hva gjelder flørt. Det er ikke ofte jeg har opplevd å ha sett norske menn direkte tøyse og flørte på en "fransk" måte med hverken normal-utseende jenter ELLER modne OK kvinner. Det blir liksom bare disse modell bertene som får lange blikk. (Altså nå snakker jeg om uten alkohol med i bildet.) Det er vel ingens feil, men tyder på at man har vanskelig for å føle mer tilstedeværelse og åpne seg i hverdagen, kanskje (?) I disse landene vi alle snakker om, er det vanlig og dagligdags at gutter tørr å være litt gammeldagse og være gentlemen. De utstråler en erotisk side som mange ønsker å ha seg. Mye humor er også vanlig her. Jeg og flere venninner av meg snakker ofte om f.eks hvor umulig det er å komme i kontakt med og inn i miljøer der det er sånne streite "BI- gutter". Jeg anser meg selv for å være veldig norsk, og stolt av det, men norske gutter er det jamenn ikke alltid norske jenter har noe særlig omgang med. Med mindre du er den type jente som på en aller annen måte har vokst opp med dem eller lignende (?) Det er nok forskjell på kulturer. Norske gutter har jeg erfart er i bunn og grunn ofte ærlige, snille, intelligente og forståelsesfulle. Men de kan bære preg av å ha blitt oppdratt foran Play Station og aldri ha møtt en utfordring i livet. Kvinner trenger ofte litt mer fart og spenning. Uforutsigbarhet. Men ja, jeg kunne ønske at det fantes mange flere norske menn som kunne gi mye mer av seg selv. Tørre å være åpne og ha humor. Og ikke minst være mer sexy på en maskulin måte. Det er ingens feil at kvinner vil ha menn som ikke er tørrpinner. Menn er da norske kvinner noe bedre på disse punktene? Gjestfriheten for eksempel er jo ikke akkurat en kjønnet egenskap hverken i disse landene elelr i norge. Hva med norske kvinners flørting, er den spesielt mye mere fremtredende enn hos norske menn? Såvidt jeg kan se gjelder alle disse tingene som norske kvinner klager på at mangler hos norske menn like mye norske kvinner. Samtidig så rakker norske kvinner ned på norske menn for denne mangelen, men ser ikke problemet hos seg selv. Det er bare patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #129 Del Skrevet 19. oktober 2009 Her er du inne på noe av det jeg synes er essensen i problemet. Og som jeg synes er en av de store forskjellene på kvinner og menn. Begge kjønn oppdager noe de ikke liker. Men når det kommer til hvordan dette blir fulgt opp, skjer det noe ganske forskjellig. Kvinner gikk i tog og kjempet for sine rettigheter. Menn klager. Og kommer med utsagn som "betyr det at jeg fortjener en ørefik?". Hvis du mistrives og ikke gjør noe med det? Ja, da synes jeg du fortjener en ørefik. I mine øyne er det måten dere reagerer på som er tafatt og uforståelig. Uten ryggrad. Ta et skikkelig balletak på dere selv, og gjør noe med problemet. We must become the change we want to see - Gandhi Å gå i tog er da bare en tislvarende form for klaging. Å diskutere problemstillinger rundt likestilling på ettet og i avisene tilsvarer jo det kvinner gjorde som en del av likestillingskampen i form av kamp i den offentlige debatt. HVa i all verden er forskjellen? Kvinner ble også annklaget for å sutre på den tiden. Det er en effektiv hersketeknikk som kvinner tydeligvis nå bruker for å heve seg over en hver kritikk fra menn. Forøvrig er logikken din om at hvis man ikke kjemper tilstrekkelig for sine rettigheter så fortjener man dem ikke ren facisme. Hvis ikke klarer å mane opp nok styrke til å stå opp for seg selv så synes du det er greit å tråkke på dem. Stakkars de som omgås deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #130 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det virker som du har en veldig stereotype oppfating av gutter i sydlige strøk. Når jeg sier syden mener jeg ikke de bartenderne, men altså menn sydover på kloden... Jeg har vært i noen slike miljøer og sett selv hva som foregår. Det er ikke de crazy atferdsgreiene som man får levert via media i en drapshistorie. De er vant med faktisk at kvinner er mere macho - f.eks kvinner fra Serbia, Albania, Polen, de er ikke pinglete, og de har en veldig likestilt atferd som med gutter - røyke mye marlboro og drikke og prate og ha sex eller whatever... Hore/madonna begrepet er sterkere der fordi de uttrykker følelsene sine mer. Her i Norge skjer det samme hvis du provoserer en mann nok, hehe. Da klarer han å kalle deg både det ene og det andre. Men mangfoldet blant slike menn i sydlige strøk, der de er OPPLYST, ikke på landsbygda osv. (f.eks i Casablanca har de homsebarer), er at de vet hva en kvinne er, og forstår hennes psykologi på et helt annet nivå enn en nordmann. Og ja, erotikk og drømmer er mer framtredende her. Når det gjelder musikk så sa jeg ikke at det er vanskelig å finne menn som liker musikk, men som IKKE har den barnslige atferden i tillegg, altså en MODEN MANN mente jeg. Gothere er ikke noe bra eksempel på noen som behandler kvinner bra Joda, det er både fordeler og bakdeler. Men husk at her snakker vi om hva kvinner vil ha - og da må du forstå hvordan en kvinne fungerer - som f.eks at en mann er varm, sosial, tar godt vare på moren sin (hvor mange norske unge gutter gjør det?) har humor osv. Men aller viktigst etter min mening - forstår psykologi og menneskelig atferd. Kan se verden fra et annet perspektiv. Syden gutter er jo normale i forhold til det de får servert. Norske gutter ville ha gjort akkurat det samme dersom vi hadde hatt milevis med badestrender langs oslofjorden, og syltynne italienske kvinner kom hit hvert år Og norske kvinner har noen nevneverdig forståelse av menns psykologi og "vet virkelig hvordan de skal behandle en mann osv"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #131 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg mener selvsagt at man ikke skal la seg tråkke på, men det er ikke løsningen på dette problemet. Det er liksom ikke slik at det er en enkeltmann som blir krenket hver gang en norsk jente foretrekker en utenlandsk mann, enten hun er midlertidig tenåringskjæreste med en innvandregutt eller har en ferieromanse med en lokal sydensjarmør. Poenget? Nei, du ser ikke ut til å fatte poenget mitt, så da avslutter jeg heller og lar dere klage deres nød på kvinnene i fred! Godt valg. Jeg følger like etter. Det jeg synes er rart er at norske kvinner klager sånn på at norske menn ikke er lidenskapelige når norske kvinner overhodet ikke er lidenskapelige selv. Norkse kvinner er i land der folk ofte er litt mere lidenskapelige kjent for å være ganske kalde og avmålte og i hvert fall ikke lidenskapelige. Er man ikke særlig lidenskapelig selv er det kanskje naturlig at man søker det hos andre, men å rakke ned på nroske menn for å mangle denne egenskapen når man mangler den selv er bare patetisk. Da bør man heller faktisk jobbe litt med å finne lidenskapen hos seg selv. Å gå i tog er da bare en tislvarende form for klaging. Å diskutere problemstillinger rundt likestilling på ettet og i avisene tilsvarer jo det kvinner gjorde som en del av likestillingskampen i form av kamp i den offentlige debatt. HVa i all verden er forskjellen? Kvinner ble også annklaget for å sutre på den tiden. Det er en effektiv hersketeknikk som kvinner tydeligvis nå bruker for å heve seg over en hver kritikk fra menn. Forøvrig er logikken din om at hvis man ikke kjemper tilstrekkelig for sine rettigheter så fortjener man dem ikke ren facisme. Hvis ikke klarer å mane opp nok styrke til å stå opp for seg selv så synes du det er greit å tråkke på dem. Stakkars de som omgås deg. Regner med at disse to er fra samme gjest, siden begge har en umoden og affektiv språkbruk. Hvis du har spørsmål i forhold til logikken min, eller mine meninger, spør meg, fremfor å tillegge meg fordommene dine. Foreslår at du leser alle innleggene mine i denne tråden før du går løs på meg. Først og fremst, hvis du ønsker at jeg skal ta deg på alvor, så må du snakke til meg på en ordentlig måte. Jeg svarer ikke på noen flere av henvendelsene dine, så lenge du tiltaler meg på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #132 Del Skrevet 19. oktober 2009 Og norske kvinner har noen nevneverdig forståelse av menns psykologi og "vet virkelig hvordan de skal behandle en mann osv"? Prøv å dele hva du liker og ikke liker, så blir det litt enklere for kvinnen å vite hvordan de skal behandle deg. Kvinnelig intuisjon til tross, vi er faktisk ikke tankelesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #133 Del Skrevet 19. oktober 2009 Prøv å dele hva du liker og ikke liker, så blir det litt enklere for kvinnen å vite hvordan de skal behandle deg. Kvinnelig intuisjon til tross, vi er faktisk ikke tankelesere. Det er forsåvidt greit nok, men det er ikke et svar på spørsmålet om det er slik at norske kvinner har en bedre forståelse for menns psykologi og vet hvordan de skal behandle en mann slik at han føler seg som en mann enn norske menn som har en dårlig innsikt i kvinners psykologi og ikke vet hvordan de skal behandle en kvinne for at hun skal føle seg som en kvinne. Såvidt jeg har fått med meg er det mange menn som opplever at utenlandske damer har denne evnen i større grad og gir dem en følelse av at det er greit å være mann på en måte norske kvinner ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #134 Del Skrevet 19. oktober 2009 Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Hvis du ser på asiatisk land, Korea, kina, Vietnam, Thailand, Japan, så er kvinnene i disse landene mye mere interesert i menn fra vesten på bekostning av lokale menn. Dette har ikke primært med økonomi å gjøre da for eksempel Japan og Korea er velstående land og man ser det samme mønstre blant jenter med foreldre fra disse landene som har vokst op i vesten. Man skal være ganske på jordet for å hevde at japanske kvinner foretrekker vestlige menn. Det finnes knapt noen nasjonalitet som i mindre grad blander seg med andre enn japanerne. Når vestlige menn er populære i Sør-Asia, som Thailand, Vietnam, Filippinene handler det nok i stor grad om drømmen om en økonomisk sorgløs tilværelse. Likevel er dette litt på siden, for jeg har ikke inntrykk av at kvinnene fra disse landene har et spesielt negativt syn på sitt eget lands menn. Og det er jo det denne tråden egentlig handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #135 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er forsåvidt greit nok, men det er ikke et svar på spørsmålet om det er slik at norske kvinner har en bedre forståelse for menns psykologi og vet hvordan de skal behandle en mann slik at han føler seg som en mann enn norske menn som har en dårlig innsikt i kvinners psykologi og ikke vet hvordan de skal behandle en kvinne for at hun skal føle seg som en kvinne. Såvidt jeg har fått med meg er det mange menn som opplever at utenlandske damer har denne evnen i større grad og gir dem en følelse av at det er greit å være mann på en måte norske kvinner ikke gjør. Jeg regner ikke med at du forventer at jeg skal ha et svar til deg som løser alle disse tankene i hodet ditt? Jeg er nå av den oppfatning at man er ansvarlig for seg selv jeg da. Synes det er trøttsomt med mennesker som er avhengig av et annet menneske for å føle seg som det kjønnet man er. Man er faktisk sin egen lykkes smed. Poenget jeg hadde med kommentaren min var at dersom man har en gjensidig god kommunikasjon i et forhold, er ikke dette et problem, fordi begge parter gir den andre retningslinjer for hva som skal til for at vedkommende skal kunne trives. Metabudskapet mitt er dermed - vil du bli forstått? Gjør deg forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #136 Del Skrevet 19. oktober 2009 Man skal være ganske på jordet for å hevde at japanske kvinner foretrekker vestlige menn. Det finnes knapt noen nasjonalitet som i mindre grad blander seg med andre enn japanerne. Når vestlige menn er populære i Sør-Asia, som Thailand, Vietnam, Filippinene handler det nok i stor grad om drømmen om en økonomisk sorgløs tilværelse. Likevel er dette litt på siden, for jeg har ikke inntrykk av at kvinnene fra disse landene har et spesielt negativt syn på sitt eget lands menn. Og det er jo det denne tråden egentlig handler om. Da foreslår jeg du tar en titt på amerikansk.asiatiske nettsider hvor debattene raser i det uendelige om hvorfor asiatiske kvinner vokst opp i USA i så voldsom grad foretrekker hvite menn. Innvandrere fra de nevnte land i asia har faktisk bedre utdannelse og økonomi enn hvite så økonomi har overhodet ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #137 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg regner ikke med at du forventer at jeg skal ha et svar til deg som løser alle disse tankene i hodet ditt? Jeg er nå av den oppfatning at man er ansvarlig for seg selv jeg da. Synes det er trøttsomt med mennesker som er avhengig av et annet menneske for å føle seg som det kjønnet man er. Man er faktisk sin egen lykkes smed. Poenget jeg hadde med kommentaren min var at dersom man har en gjensidig god kommunikasjon i et forhold, er ikke dette et problem, fordi begge parter gir den andre retningslinjer for hva som skal til for at vedkommende skal kunne trives. Metabudskapet mitt er dermed - vil du bli forstått? Gjør deg forstått. Det er et fint råd det, men når du sier at utenlandske menn har en så mye bedre forståelse for kvinners psykologi er det da svært relevant å spørre om norske kvinner er noe bedre enn norske menn i så måte. Det svarer du fortsatt ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #138 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Det er et fint råd det, men når du sier at utenlandske menn har en så mye bedre forståelse for kvinners psykologi er det da svært relevant å spørre om norske kvinner er noe bedre enn norske menn i så måte. Det svarer du fortsatt ikke på. Les den første setningen i innlegget mitt en gang til. Og så en gang til. Jeg regner ikke med at du forventer at jeg skal ha et svar til deg som løser alle disse tankene i hodet ditt? Fint hvis du siterer meg der jeg sier at utenlandske menn har en bedre forståelse for kvinners psykologi. Jeg er svært spent på hva du kommer opp med. Endret 19. oktober 2009 av stjernekyss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 19. oktober 2009 #139 Del Skrevet 19. oktober 2009 Man skal være ganske på jordet for å hevde at japanske kvinner foretrekker vestlige menn. Det finnes knapt noen nasjonalitet som i mindre grad blander seg med andre enn japanerne. Når vestlige menn er populære i Sør-Asia, som Thailand, Vietnam, Filippinene handler det nok i stor grad om drømmen om en økonomisk sorgløs tilværelse. Likevel er dette litt på siden, for jeg har ikke inntrykk av at kvinnene fra disse landene har et spesielt negativt syn på sitt eget lands menn. Og det er jo det denne tråden egentlig handler om. Japanske jenter foretrekker ifølge mine japanske venninner franske og australske menn. Har egentlig ikke hørt så mye om hva de mener om japanske menn, hverken positivt eller negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #140 Del Skrevet 19. oktober 2009 Joda, men nå lever vi nå en gang i den kulturen vi lever i, så får andre kulturer streve med sitt, det er nok ikke bare fryd og gammen der heller Så! Etter å ha gitt klart uttrykk for hva dere mener, er det på tide å ty til handling. Og det er der jeg mener det skorter. Du presenterer løsningen selv egentlig. Ved at hver og en sørger for å ikke bli tråkket på, drar man lasset som gruppe. Derfor jeg la ved sitatet av Gandhi for noen innlegg siden; we must become the change we want to see. Løsningen er enkel den, det er gjennomføringen som er utfordringen. Og det er det jeg savner. En handlekraftig mann. Jeg mener selvsagt at man ikke skal la seg tråkke på, men det er ikke løsningen på dette problemet. Det er liksom ikke slik at det er en enkeltmann som blir krenket hver gang en norsk jente foretrekker en utenlandsk mann, enten hun er midlertidig tenåringskjæreste med en innvandregutt eller har en ferieromanse med en lokal sydensjarmør. Poenget? Poenget skulle være ganske klart: Som enkeltmenn kan vi ta igjen og nekte å bli tråkket på som enkeltmenn, men det er ikke en enkelt norsk gutt som blir tråkket på når de norske jentene på skoler i innvandrertette bydeler i Oslo konsekvent velger innvandrergutter og lar disse pule på seg i perioden før de kan gifte seg med en "anstendig" jente av egen etnisitet. Mens de norske guttene bare kan glemme jentene på disse skolene og må reise til andre kanter av byen hvis de skal få seg kjæreste. http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html Det er heller ingen enkelt norsk mann som blir tråkket på når horder av kåte norske jenter drar til Syden hvert år og lar seg nedlegge av de lokale heltene, gutter som aldri ville godtatt at deres egne søstre lå rundt med skandinaviske gutter - eller med andre gutter i landsbyen for den saks skyld. Siden dette ikke er et individuelt problem er det heller ikke naturlig å late som det er opp til hver enkelt norsk mann å ordne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå