Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #101 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Så hvis noen gir meg en ørefik skal jeg smile og vende det annet kinn til? Ellers konkluderer du med at jeg fortjente ørefiken? Jeg tviler for øvrig på at debatten på KG har bidratt i nevneverdig grad til norske jenters nedrakking av norske gutter og norske jenters forkjærlighet for menn av andre nasjonaliteter. Dette fenomenet eksisterte lenge før Kvinneguiden. Synes det ville vært mer tafatt og uforståelig om det ikke var noen norske gutter som reagerte på det. Nei, jeg mener at de guttene som er slike typer som "sutrer" over sånne ting, er i større fare for å oppleve slik "nedrakking" enn gutter som ikke klager. Det er nemlig ikke slik at alle norske kvinner rakker ned på sine norske menn. Her har du misforstått fullstendig. Det er ingen norsk mann som ikke blir rammet av nedrakking av norske menn generelt. Og det er ingen norsk mann som blir personlig rammet av denne generelle nedrakkingen. Du må se forskjell på personlige feider mellom enkeltmennesker og det fenomenet jeg her har tillatt meg å peke på. Nemlig at en betydelig andel norske jenter har en åpenlys forakt for og negativt syn på sitt eget lands menn. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 19. oktober 2009 #102 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, jeg mener at de guttene som er slike typer som "sutrer" over sånne ting, er i større fare for å oppleve slik "nedrakking" enn gutter som ikke klager. Det er nemlig ikke slik at alle norske kvinner rakker ned på sine norske menn. Se der ja. Ei som klager på manglende følelser hos menn, og når følelsene kommer så er det jaggu klaging på det også. Kvinnfolk altså, aldri fornøyd. <- Seriøsitetsnivået om noen var i tvil. Men det er vel noe i det som sies her. Har endel utenlandske venner, og de har en pågående prosjekt med å lære meg å klemme folk. Nei, det er ikke snakk om å lære å legge armene rundt noen uten å gi de neseblod, men heller å gjøre det til rutine når man treffer kjentfolk. Akkurat dette synes jeg er beskrivende for kulturenforskjellen vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #103 Del Skrevet 19. oktober 2009 Mener du virkelig at norske menn skulle gå i demonstrasjonstog for å få slutt på at så mange norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn? :gjeiper: Her synes jeg du blander hummer og kanari. Det kvinner gikk i tog for på syttitallet var stort sett politiske saker, ny abortlov, lik lønn for likt arbeid osv, og om det også var en og annen parole som gikk på kjønnsroller og forholdene i hjemmet var det ikke slik at man av den grunn unnlot å klage i andre sammenhenger, tvert imot, dette var noe kvinner beklaget seg høylytt over både overfor venninner og overfor menn. I alle mulige sammenhenger. Å snakke om manglende ryggrad i denne sammenheng viser bare hvor dypt problemet sitter, hvor ondartet det er. For riktignok ville ikke innvandrergutter som puler på norske jenter godatt at norske gutter fikk tilgang til deres damer, da ville de tydd til vold. Og guttene i Sør-Europa ville blitt pottesure om jentene i landsbyen oppførte seg som de skandinviske jentene, men det skyldes at de fremdeles har makten, de lever fremdeles i en kultur der mannen har et grep på kvinnen. Dette er ikke nødvendigvis noe norske gutter ønsker seg tilbake til, men det hadde vært fint å ikke bli hånet for at vi har gitt fra oss makten. Skandinaviske jenters forakt for egne lands menn er det aller beste argument mot likestilling. For mange søreuropeere og fremmedkulturelle innvandrere fremstår Skandinavia som et skrekkens eksempel, et bevis på hvor galt det kan gå når kvinnene slippes fri. Det er kanskje ikke så rart om menn i disse kulturene blir styrket i troen på at kvinnen trives best under mannen, og at nordiske menn har gjort noe uopprettelig dumt når de ga sine kvinner en så sterk stilling. For i deres verden er kvinnen bare lykklig når hun er underlagt mannen, og beviset på dette er at hun vil forakte den mannen som gir henne friheten og ser på henne som sin like. Beviset finner de her i Skandinavia. Nei, men jeg trodde faktisk at du skulle forstå hva jeg siktet til. Men, ok. Det jeg mente var at sånn jeg ser det er kvinner flinkere til å ta tak i problemet, og gjøre noe med det, mens menn i større grad setter seg ned og synes synd på seg selv. Det er for eksempel ingen som er så syke som når menn blir syke. Selv en forkjølelse er nærmest dødelig Dette synes jeg du eksemplifiserer på en god måte når du snakker om dette som et dyptsittende og ondartet problem, at menn kan angre på at de gav fra seg makten og skandinavia som skrekkens eksempel. Vis meg hvor du fokuserer på hvordan du kan løse dette problemet, eller hvordan du kan forholde deg til det på en måte som ikke plager deg. Så skal jeg revurdere uttalelsen min. Ellers synes jeg det er forvirrende at du føler at menn i skandinavia blir undertrykket, samtidig som du ønsker en relasjon til en kvinne som utfolder seg som den største undertrykkelse et parforhold kan utøve. Du virker tvetydig. Hva mener du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #104 Del Skrevet 19. oktober 2009 Se der ja. Ei som klager på manglende følelser hos menn, og når følelsene kommer så er det jaggu klaging på det også. Kvinnfolk altså, aldri fornøyd. <- Seriøsitetsnivået om noen var i tvil. Men det er vel noe i det som sies her. Har endel utenlandske venner, og de har en pågående prosjekt med å lære meg å klemme folk. Nei, det er ikke snakk om å lære å legge armene rundt noen uten å gi de neseblod, men heller å gjøre det til rutine når man treffer kjentfolk. Akkurat dette synes jeg er beskrivende for kulturenforskjellen vår... Her er jeg ikke enig. Både jeg og mine venner, og min familie klemmer rett som det er. Jo mer klemming jo bedre Så tror ikke det nødvendigvis har med forskjeller på tvers av kulturer å gjøre, så mye som innad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langt mot Nord Skrevet 19. oktober 2009 #105 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror nok dette problemet stikker dypere enn likestillingen på syttitallet, et godt eksempel er eventyret Dumme menn og troll til kjerringer. Det er her i Norge vi har kommet lengst innen det meste, men også hvor vi ser tydeligst feilen i det andre kjønn uten å ta seg selv i nakkeskinnet. Hva skal vi egentlig ha? Et kjønnsnøytralt samfunn og ende opp som de grå fremmede? (hvor alle er like, alle har telepati, alle er en). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 19. oktober 2009 #106 Del Skrevet 19. oktober 2009 Her er jeg ikke enig. Både jeg og mine venner, og min familie klemmer rett som det er. Jo mer klemming jo bedre Så tror ikke det nødvendigvis har med forskjeller på tvers av kulturer å gjøre, så mye som innad Så har jo du beskrevet deg som litt utypisk norsk, og som en som kommer bedre overens med folk fra andre land også. Kan hende jeg tar feil, men mener jeg ser ett mønster i det der. Mener det er en litt varmere og mer søreuropeisk måte å hilse på enn mer tradisjonelle norske hilsninger. Jeg liker det iallefall, må bare gjøre det til en vane nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #107 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Mener du virkelig at norske menn skulle gå i demonstrasjonstog for å få slutt på at så mange norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn? :gjeiper: Her synes jeg du blander hummer og kanari. Det kvinner gikk i tog for på syttitallet var stort sett politiske saker, ny abortlov, lik lønn for likt arbeid osv, og om det også var en og annen parole som gikk på kjønnsroller og forholdene i hjemmet var det ikke slik at man av den grunn unnlot å klage i andre sammenhenger, tvert imot, dette var noe kvinner beklaget seg høylytt over både overfor venninner og overfor menn. I alle mulige sammenhenger. Å snakke om manglende ryggrad i denne sammenheng viser bare hvor dypt problemet sitter, hvor ondartet det er. For riktignok ville ikke innvandrergutter som puler på norske jenter godatt at norske gutter fikk tilgang til deres damer, da ville de tydd til vold. Og guttene i Sør-Europa ville blitt pottesure om jentene i landsbyen oppførte seg som de skandinviske jentene, men det skyldes at de fremdeles har makten, de lever fremdeles i en kultur der mannen har et grep på kvinnen. Dette er ikke nødvendigvis noe norske gutter ønsker seg tilbake til, men det hadde vært fint å ikke bli hånet for at vi har gitt fra oss makten. Skandinaviske jenters forakt for egne lands menn er det aller beste argument mot likestilling. For mange søreuropeere og fremmedkulturelle innvandrere fremstår Skandinavia som et skrekkens eksempel, et bevis på hvor galt det kan gå når kvinnene slippes fri. Det er kanskje ikke så rart om menn i disse kulturene blir styrket i troen på at kvinnen trives best under mannen, og at nordiske menn har gjort noe uopprettelig dumt når de ga sine kvinner en så sterk stilling. For i deres verden er kvinnen bare lykklig når hun er underlagt mannen, og beviset på dette er at hun vil forakte den mannen som gir henne friheten og ser på henne som sin like. Beviset finner de her i Skandinavia. Nei, men jeg trodde faktisk at du skulle forstå hva jeg siktet til. Men, ok. Det jeg mente var at sånn jeg ser det er kvinner flinkere til å ta tak i problemet, og gjøre noe med det, mens menn i større grad setter seg ned og synes synd på seg selv. Det er for eksempel ingen som er så syke som når menn blir syke. Selv en forkjølelse er nærmest dødelig Dette synes jeg du eksemplifiserer på en god måte når du snakker om dette som et dyptsittende og ondartet problem, at menn kan angre på at de gav fra seg makten og skandinavia som skrekkens eksempel. Vis meg hvor du fokuserer på hvordan du kan løse dette problemet, eller hvordan du kan forholde deg til det på en måte som ikke plager deg. Så skal jeg revurdere uttalelsen min. Ellers synes jeg det er forvirrende at du føler at menn i skandinavia blir undertrykket, samtidig som du ønsker en relasjon til en kvinne som utfolder seg som den største undertrykkelse et parforhold kan utøve. Du virker tvetydig. Hva mener du egentlig? Du må lese det jeg skriver så slipper vi misforståelser. Jeg skriver ikke at skandinaviske menn angrer eller at vi ønsker oss tilbake, jeg skriver at måten skandinaviske kvinner opptrer på styrker menn fra Sør-Europa og fremmedkulturelle innvandrere i troen på at likestilling ikke er veien å gå. Det er de som ser på Skandinavia som et skrekkens eksempel. Jeg tror ikke løsningen på dette problemet er enklere enn løsningen på mange av de inngrodde kjønnsstereotypiene dine heltinner fra syttitallet kjempet mot. En enkel løsning finnes ikke, men litt av løsningen ligger nok i bevisstgjøring, at menn setter ord på problemet og gjør det klart at vi ikke er komfortable med det. Helt parallelt til feministenes strategi for å få opp bevisstheten om den skjulte eller åpenlyse undertrykkingen av kvinner. I denne sammenheng snakker jeg som norsk mann og her må du bare se helt bort fra mine personlige seksuelle preferanser. Hvis du tenker at disse har noe med min argumentasjon å gjøre skjønner jeg godt at du blir forvirret. For på det personlige plan har jeg jo faktisk evnen til å nyte slike forsmedelser. Men det er altså ikke mine personlige kinks jeg er opptatt av her. :gjeiper: Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #108 Del Skrevet 19. oktober 2009 Så har jo du beskrevet deg som litt utypisk norsk, og som en som kommer bedre overens med folk fra andre land også. Kan hende jeg tar feil, men mener jeg ser ett mønster i det der. Mener det er en litt varmere og mer søreuropeisk måte å hilse på enn mer tradisjonelle norske hilsninger. Jeg liker det iallefall, må bare gjøre det til en vane nå. Hmmm.. ja, kanskje? Men nordmenn er jo en hetrogen gruppe, selv om den skandinaviske personlighetsprofilen rent vitenskapelig er unnvikende, paranoid og schizoid. For meg er det helt naturlig å både klemme og fortelle folk at jeg er glad i dem, det er sånn jeg har vokst opp. Jeg kan ikke helt se for meg at det er så sjeldent at det gjør meg utypisk norsk? Alle jeg kjenner klemmer jo også. De klemmer i hvertfall meg Jeg har både utendlandske og etnisk norske venner, men det er da vel ikke uvanlig det heller? Det er jo i all hovedsak ikke etnisiteten man ser på når man velger venner/partner, men personen og hvorvidt man basert på det, liker vedkommende eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. oktober 2009 #109 Del Skrevet 19. oktober 2009 Her har du misforstått fullstendig. Det er ingen norsk mann som ikke blir rammet av nedrakking av norske menn generelt. Og det er ingen norsk mann som blir personlig rammet av denne generelle nedrakkingen. Du må se forskjell på personlige feider mellom enkeltmennesker og det fenomenet jeg her har tillatt meg å peke på. Nemlig at en betydelig andel norske jenter har en åpenlys forakt for og negativt syn på sitt eget lands menn. Jeg mener vel at det kun er de menn som henger seg opp i dette, som ser denne åpenlyse forakten mot norske menn fra et betydelig antall norske jenter. At det i og for seg ikke er et problem, men at det er et problem som skapes ut fra disse menn som har en så.. tja, hva skal jeg si... lav selvfølelse? at de føler seg latterliggjort og foraktet. Så hvis jeg misforstår deg, så misforstår du meg i like stor grad, i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #110 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg mener vel at det kun er de menn som henger seg opp i dette, som ser denne åpenlyse forakten mot norske menn fra et betydelig antall norske jenter. At det i og for seg ikke er et problem, men at det er et problem som skapes ut fra disse menn som har en så.. tja, hva skal jeg si... lav selvfølelse? at de føler seg latterliggjort og foraktet. Så hvis jeg misforstår deg, så misforstår du meg i like stor grad, i tilfelle. Det er bare blinde eller døve menn som ikke ville lagt merke til dette fenomenet, og bare svært svake og usikre menn som ville latt seg psyke ned av et så tarvelig knep som du her benytter deg av. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #111 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du må lese det jeg skriver så slipper vi misforståelser. Jeg skriver ikke at skandinaviske menn angrer eller at vi ønsker oss tilbake, jeg skriver at måten skandinaviske kvinner opptrer på styrker menn fra Sør-Europa og fremmedkulturelle innvandrere i troen på at likestilling ikke er veien å gå. Det er de som ser på Skandinavia som et skrekkens eksempel. Jeg tror ikke løsningen på dette problemet er enklere enn løsningen på mange av de inngrodde kjønnsstereotypiene dine heltinner fra syttitallet kjempet mot. En enkel løsning finnes ikke, men litt av løsningen ligger nok i bevisstgjøring, at menn setter ord på problemet og gjør det klart at vi ikke er komfortable med det. Helt parallelt til feministenes strategi for å få opp bevisstheten om den skjulte eller åpenlyse undertrykkingen av kvinner. I denne sammenheng snakker jeg som norsk mann og her må du bare se helt bort fra mine personlige seksuelle preferanser. Hvis du tenker at disse har noe med min argumentasjon å gjøre skjønner jeg godt at du blir forvirret. For på det personlige plan har jeg jo faktisk evnen til å nyte slike forsmedelser. Men det er altså ikke mine personlige kinks jeg er opptatt av her. Tror nok jeg blir forvirret over at du har så totalt motstridende meninger innenfor og utenfor soverommet. Denne diskusjonen har åpenbart ingenting med dine seksuelle preferanser å gjøre, det bare gjør det vanskelig for meg å forstå argumenteringen din, fordi du også mener det motsatte. Men nå snakker du altså litt over hodet på meg. Dette har du satt deg mer inn i enn det jeg har. Jeg tenker ikke på dette i et politisk perspektiv, men i forhold til personlige preferanser, og kanskje er det nettopp derfor vi snakker litt forbi hverandre Men da handler vel denne tråden egentlig mer om at utenlandske menn ser ned på norske menn, for det kvinnesynet som finnes i Norge, fremfor kvinners syn på norske menn? Hvis dere på noen som helst måte føler dere latterliggjort som følge av det, forstår jeg at det ikke er en god følelse, og at det muligens føles svikefullt. Nå skal det sies at jeg er takknemlig for det kvinnesynet vi har i Norge. Jeg har aldri opplevd å føle meg kjønnsdiskriminert, men jeg tror ikke jeg er så sårbar for det heller egentlig. Uansett. Det ultimate ville jo være å treffe en med positiv lidenskap, med et skandinavisk kvinnesyn. Og det tror jeg ikke er umulig. Det finnes helt sikkert mange norske menn som er sånn. Det er bare latsabbene som stikker seg frem Ellers er ikke kvinnerettighetsforkjemperne fra syttitallet større forbilder for meg enn en hvilken som helst person som reiser seg opp og velger å kjempe for det livet de ønsker å leve. De ekte hverdagsheltene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #112 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg skjønner fremdeles ikke verken tråden eller feilen. Er dette en nordmenn kan bare like nordmenn tråd? Spør du virkelig hvor samfunnet har feilet fordi ett par av dine klassevenninner på videregående synest franskmenn er såå kjekke? For meg så virker det som de fleste er fornøyde både med livet i norge, med vennene sine og partneren sin. Samme hva slags etnisitet disse måtte tilhøre. Og jeg opplever ikke nedrakking av norske menn jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #113 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg skjønner fremdeles ikke verken tråden eller feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langt mot Nord Skrevet 19. oktober 2009 #114 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ying og Yang, kvinne og mann, passiv og aktiv osv. Hvorfor lever kvinner i gjennomsnitt lenger enn menn? Gå en tur på kirkegården og se på gravsteinene og datoene på når hr. og så fru. døde, er det et mønster? Som Morpheus sa i The Matrix: We are all batteries. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #115 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ying og Yang, kvinne og mann, passiv og aktiv osv. Hvorfor lever kvinner i gjennomsnitt lenger enn menn? Gå en tur på kirkegården og se på gravsteinene og datoene på når hr. og så fru. døde, er det et mønster? Som Morpheus sa i The Matrix: We are all batteries. Men så få fingern ut og lad batteriene deres da! Ingen grunn til at man selv skal dø tidlig fordi forfedrene ens gjorde det. Bryt mønsteret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. oktober 2009 #116 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er bare blinde eller døve menn som ikke ville lagt merke til dette fenomenet, og bare svært svake og usikre menn som ville latt seg psyke ned av et så tarvelig knep som du her benytter deg av. :gjeiper: Jeg velger med den gjeipen å ikke ta kritikken om at jeg benytter meg av et tarvelig knep så tungt. Jeg benytter meg heller ikke av noe knep. Jeg sier det bare slik jeg ser det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #117 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror nok jeg blir forvirret over at du har så totalt motstridende meninger innenfor og utenfor soverommet. Denne diskusjonen har åpenbart ingenting med dine seksuelle preferanser å gjøre, det bare gjør det vanskelig for meg å forstå argumenteringen din, fordi du også mener det motsatte. Men nå snakker du altså litt over hodet på meg. Dette har du satt deg mer inn i enn det jeg har. Jeg tenker ikke på dette i et politisk perspektiv, men i forhold til personlige preferanser, og kanskje er det nettopp derfor vi snakker litt forbi hverandre Men da handler vel denne tråden egentlig mer om at utenlandske menn ser ned på norske menn, for det kvinnesynet som finnes i Norge, fremfor kvinners syn på norske menn? Hvis dere på noen som helst måte føler dere latterliggjort som følge av det, forstår jeg at det ikke er en god følelse, og at det muligens føles svikefullt. Nå skal det sies at jeg er takknemlig for det kvinnesynet vi har i Norge. Jeg har aldri opplevd å føle meg kjønnsdiskriminert, men jeg tror ikke jeg er så sårbar for det heller egentlig. Uansett. Det ultimate ville jo være å treffe en med positiv lidenskap, med et skandinavisk kvinnesyn. Og det tror jeg ikke er umulig. Det finnes helt sikkert mange norske menn som er sånn. Det er bare latsabbene som stikker seg frem Ellers er ikke kvinnerettighetsforkjemperne fra syttitallet større forbilder for meg enn en hvilken som helst person som reiser seg opp og velger å kjempe for det livet de ønsker å leve. De ekte hverdagsheltene. Tråden handler først og fremst om at mange norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn. Når menn fra mindre likestilte samfunn ser hvordan norske kvinner foretrekker dem og forakter norske menn er dette med på å styrke dem i troen på at det er best at "menn er menn" og at kvinner hører hjemme under mannen - ikke bare i seksualakten. Synes det du sier om feminister og hverdagshelter burde tilsi at du også ser det som naturlig at norske menn tar bladet fra munnen og gir klart uttrykk for hva man mener om denne nedrakkingen. Hver og en kan vi selvsagt sørge for at vi ikke blir tråkket på (om vi ikke ønsker det), men som gruppe er det ingen enkel løsning på problemet. Men det ville vært utigivelig tafatt og godmodig om vi ikke engang skulle sette problemstillingen på dagsorden i nettfora som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #118 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tråden handler først og fremst om at mange norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn. Når menn fra mindre likestilte samfunn ser hvordan norske kvinner foretrekker dem og forakter norske menn er dette med på å styrke dem i troen på at det er best at "menn er menn" og at kvinner hører hjemme under mannen - ikke bare i seksualakten. Synes det du sier om feminister og hverdagshelter burde tilsi at du også ser det som naturlig at norske menn tar bladet fra munnen og gir klart uttrykk for hva man mener om denne nedrakkingen. Hver og en kan vi selvsagt sørge for at vi ikke blir tråkket på (om vi ikke ønsker det), men som gruppe er det ingen enkel løsning på problemet. Men det ville vært utigivelig tafatt og godmodig om vi ikke engang skulle sette problemstillingen på dagsorden i nettfora som dette. Joda, men nå lever vi nå en gang i den kulturen vi lever i, så får andre kulturer streve med sitt, det er nok ikke bare fryd og gammen der heller Så! Etter å ha gitt klart uttrykk for hva dere mener, er det på tide å ty til handling. Og det er der jeg mener det skorter. Du presenterer løsningen selv egentlig. Ved at hver og en sørger for å ikke bli tråkket på, drar man lasset som gruppe. Derfor jeg la ved sitatet av Gandhi for noen innlegg siden; we must become the change we want to see. Løsningen er enkel den, det er gjennomføringen som er utfordringen. Og det er det jeg savner. En handlekraftig mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #119 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg mener vel at det kun er de menn som henger seg opp i dette, som ser denne åpenlyse forakten mot norske menn fra et betydelig antall norske jenter. At det i og for seg ikke er et problem, men at det er et problem som skapes ut fra disse menn som har en så.. tja, hva skal jeg si... lav selvfølelse? at de føler seg latterliggjort og foraktet. Så hvis jeg misforstår deg, så misforstår du meg i like stor grad, i tilfelle. Det er bare blinde eller døve menn som ikke ville lagt merke til dette fenomenet, og bare svært svake og usikre menn som ville latt seg psyke ned av et så tarvelig knep som du her benytter deg av. :gjeiper: Jeg velger med den gjeipen å ikke ta kritikken om at jeg benytter meg av et tarvelig knep så tungt. Jeg benytter meg heller ikke av noe knep. Jeg sier det bare slik jeg ser det! Nei, du trenger ikke ta det tungt. Jeg tok knepet ditt som det det var, et forsøk på å angripe og sverte den eller de som våger å peke på dette litt ubehagelige fenomenet. Dette er et godt gammelt knep som de fleste av oss har blitt utsatt for i mange sammenhenger helt siden vi var små barn. Den gang het det "Hvis du gjør det eller det er du barnslig!" Og ingen barn vil jo være barnslig, så når barna er riktig små fungerer det helt etter planen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #120 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, du trenger ikke ta det tungt. Jeg tok knepet ditt som det det var, et forsøk på å angripe og sverte den eller de som våger å peke på dette litt ubehagelige fenomenet. Dette er et godt gammelt knep som de fleste av oss har blitt utsatt for i mange sammenhenger helt siden vi var små barn. Den gang het det "Hvis du gjør det eller det er du barnslig!" Og ingen barn vil jo være barnslig, så når barna er riktig små fungerer det helt etter planen. Hva mener du er løsningen på dette ubehagelige fenomenet Cuckold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå