Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #81 Del Skrevet 18. oktober 2009 For å sende private meldinger må du vel opprette en profil, men det er gratis og gjort på 30 sekunder. Du kan lage en fake e-postadresse i yahoo eller hotmail, og legge den ut i din profil. Så kan de som vil vite mer, eller bli bedre kjent med deg utveksle meldinger via e-post. "Private" meldinger som medlem i KG-systemet kan leses av moderatorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 18. oktober 2009 #82 Del Skrevet 18. oktober 2009 Men hvis du er enig i at dette er en kultur som i vel så stor grad er fremelsket av kvinner... hvorfor holde dette mot norske menn?Jeg holder det vel ikke mot dere akkurat, men det er rom for forbedringer på det punktet, ja. Er for øvrig også av de som setter pris på å spille ball, se hvor samtalen kan føre, ofte lærer man noe, tenker klarere når man må spa opp argumenter og svare på originale vinklinger. Det er ingen grunn til å legge bånd på seg og frykte meningsutveksling og debatt. Men her er vi jo så enige at det nesten er kjedelig. Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #83 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Du kan lage en fake e-postadresse i yahoo eller hotmail, og legge den ut i din profil. Så kan de som vil vite mer, eller bli bedre kjent med deg utveksle meldinger via e-post. "Private" meldinger som medlem i KG-systemet kan leses av moderatorer. Kanskje ikke så dumt. (Nå ligger den der. Som min yahoo-profil) Endret 18. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2009 #84 Del Skrevet 18. oktober 2009 Nå mener ikke jeg bare "forholds-diskusjoner", men at det går an å diskutere politikk og samfunn og sånne ting. Og da kan man godt være enig om å være uenig. Og i sånne diskusjoner er det ikke nødvendigvis noe rett og galt, men det er fint at man sier det man mener. Og ikke bare det man tror vil falle i best jord. Er også pluss hvis man kan backe opp meningene sine med gode argumenter. Joda, det er klart Bare ingen blir irritert og sinna - for da blir det altfor slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 18. oktober 2009 #85 Del Skrevet 18. oktober 2009 Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Hehe. Det var jeg som sa den øverste quoten i en annen tråd...tenkte å svare på det du lurer på. Norske menn er ikke for dårlige for noen. Og etter min mening, det eneste det sier noe om er at kvinner ofte har et følelsesliv og fantasier som de i første omgang ikke finner så mye av hos norske menn. F.eks kvinner liker ofte å være åpne og si rett ut hva de føler, humørsvingninger, og analysere andre mennesker "hvem gjorde hva. å herregud, sa han/hun det?" Det viktigste er å få forståelse for dette - en som lytter og deltar i slik hun føler det om slik hun oppfatter verden. Og her føler jeg (mulig jeg tar feil) at utenlandske menn fra f.eks italia, frankrike, marokko, hellas, osv har en dypere innsikt i følelsesliv og tar mye mer hensyn til dette på en naturlig måte, fordi de er sånn selv. Altså, dramatiske, kanskje (?) Man slapper mer av og kan være seg selv når gutter er åpne om bla menneskelige feil, psykologi og relasjoner, (i motsetning til hvor alt skal være perfekt og streit) og attpåtil er veldig gjestfrie. Det med gjestfrihet er også stor forskjell på her. Noe jeg tror kvinner legger merke til i stor grad. Jeg har erfart å være på besøk hos norske venner med middag på bordet foran meg, mens de ikke har engang spurt meg om jeg vil ha mat. Hos f.eks marokkanske familier/gutter blir du tvunget til å bli sittende mens du får servert den ene retten etter den andre. Hehe. Spesielt også hva gjelder flørt. Det er ikke ofte jeg har opplevd å ha sett norske menn direkte tøyse og flørte på en "fransk" måte med hverken normal-utseende jenter ELLER modne OK kvinner. Det blir liksom bare disse modell bertene som får lange blikk. (Altså nå snakker jeg om uten alkohol med i bildet.) Det er vel ingens feil, men tyder på at man har vanskelig for å føle mer tilstedeværelse og åpne seg i hverdagen, kanskje (?) I disse landene vi alle snakker om, er det vanlig og dagligdags at gutter tørr å være litt gammeldagse og være gentlemen. De utstråler en erotisk side som mange ønsker å ha seg. Mye humor er også vanlig her. Jeg og flere venninner av meg snakker ofte om f.eks hvor umulig det er å komme i kontakt med og inn i miljøer der det er sånne streite "BI- gutter". Jeg anser meg selv for å være veldig norsk, og stolt av det, men norske gutter er det jamenn ikke alltid norske jenter har noe særlig omgang med. Med mindre du er den type jente som på en aller annen måte har vokst opp med dem eller lignende (?) Det er nok forskjell på kulturer. Norske gutter har jeg erfart er i bunn og grunn ofte ærlige, snille, intelligente og forståelsesfulle. Men de kan bære preg av å ha blitt oppdratt foran Play Station og aldri ha møtt en utfordring i livet. Kvinner trenger ofte litt mer fart og spenning. Uforutsigbarhet. Men ja, jeg kunne ønske at det fantes mange flere norske menn som kunne gi mye mer av seg selv. Tørre å være åpne og ha humor. Og ikke minst være mer sexy på en maskulin måte. Det er ingens feil at kvinner vil ha menn som ikke er tørrpinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #86 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hehe. Det var jeg som sa den øverste quoten i en annen tråd...tenkte å svare på det du lurer på. Norske menn er ikke for dårlige for noen. Og etter min mening, det eneste det sier noe om er at kvinner ofte har et følelsesliv og fantasier som de i første omgang ikke finner så mye av hos norske menn. F.eks kvinner liker ofte å være åpne og si rett ut hva de føler, humørsvingninger, og analysere andre mennesker "hvem gjorde hva. å herregud, sa han/hun det?" Det viktigste er å få forståelse for dette - en som lytter og deltar i slik hun føler det om slik hun oppfatter verden. Og her føler jeg (mulig jeg tar feil) at utenlandske menn fra f.eks italia, frankrike, marokko, hellas, osv har en dypere innsikt i følelsesliv og tar mye mer hensyn til dette på en naturlig måte, fordi de er sånn selv. Altså, dramatiske, kanskje (?) Man slapper mer av og kan være seg selv når gutter er åpne om bla menneskelige feil, psykologi og relasjoner, (i motsetning til hvor alt skal være perfekt og streit) og attpåtil er veldig gjestfrie. Det med gjestfrihet er også stor forskjell på her. Noe jeg tror kvinner legger merke til i stor grad. Jeg har erfart å være på besøk hos norske venner med middag på bordet foran meg, mens de ikke har engang spurt meg om jeg vil ha mat. Hos f.eks marokkanske familier/gutter blir du tvunget til å bli sittende mens du får servert den ene retten etter den andre. Hehe. Spesielt også hva gjelder flørt. Det er ikke ofte jeg har opplevd å ha sett norske menn direkte tøyse og flørte på en "fransk" måte med hverken normal-utseende jenter ELLER modne OK kvinner. Det blir liksom bare disse modell bertene som får lange blikk. (Altså nå snakker jeg om uten alkohol med i bildet.) Det er vel ingens feil, men tyder på at man har vanskelig for å føle mer tilstedeværelse og åpne seg i hverdagen, kanskje (?) I disse landene vi alle snakker om, er det vanlig og dagligdags at gutter tørr å være litt gammeldagse og være gentlemen. De utstråler en erotisk side som mange ønsker å ha seg. Mye humor er også vanlig her. Jeg og flere venninner av meg snakker ofte om f.eks hvor umulig det er å komme i kontakt med og inn i miljøer der det er sånne streite "BI- gutter". Jeg anser meg selv for å være veldig norsk, og stolt av det, men norske gutter er det jamenn ikke alltid norske jenter har noe særlig omgang med. Med mindre du er den type jente som på en aller annen måte har vokst opp med dem eller lignende (?) Det er nok forskjell på kulturer. Norske gutter har jeg erfart er i bunn og grunn ofte ærlige, snille, intelligente og forståelsesfulle. Men de kan bære preg av å ha blitt oppdratt foran Play Station og aldri ha møtt en utfordring i livet. Kvinner trenger ofte litt mer fart og spenning. Uforutsigbarhet. Men ja, jeg kunne ønske at det fantes mange flere norske menn som kunne gi mye mer av seg selv. Tørre å være åpne og ha humor. Og ikke minst være mer sexy på en maskulin måte. Det er ingens feil at kvinner vil ha menn som ikke er tørrpinner. Så rart, du er en norsk kvinne, men det høres ut som du er oppvokst med utenlandske menn og ser norske menn som fremmede, nærmest som isolerte gettogutter det er vanskelig å få kontakt med. Jeg tror ikke norske gutter er mer bortskjemte eller har en mer beskyttet oppvekst enn svenske, danske, tyske, hollandske, britiske... Når det gjelder søreuropeere har de jo et helt annet kjønnsrollemønster, og mødrene degger virkelig for sønnene sine - på en helt annen måte enn det vi er vant til her i nord. Det er nok ikke uten betydning for hvordan guttene oppfører seg overfor jenter. Det er for øvrig ikke bare at guttene i disse kulturene tør være gammeldagse, kjønnsrollemønsteret er gammeldags, dette er ikke noe spill der de holder fast på visse deler av det gamle, det du her ser er medaljens forside, fordelen kvinnen har av en kultur med gamle kjønnsrollemønstre. Det er ikke alltid så lett å få i både pose og sekk, og her tror jeg vi må innse at det er nettopp det norske jenter ønsker seg. En kultur der gutta tar sin del av husarbeid og på alle måter er likestilt og samtidig har overskuddet man får av å ha de gamle mannlige privilegier - uten å ha dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #87 Del Skrevet 18. oktober 2009 Nå er det ikke alle kvinneguidemenn som har det synet på å åpne døren for en dame. Kvinneguidemenn er også en heterogen gruppe, om vi utgjør et snitt av norske menn vet jeg ikke, men vi er i hvert fall ikke enige om alt. Veldig enig i det siste du skriver. Singelkulturen, seriemonogamiet og utroskapskulturen bidrar helt klart til å svekke både troen på kjærligheten og lysten til å satse. ... Når det gjelder singelkulturen tror jeg den blant annet næres av urealistiske kvinner som krever supermenn uten at de selv har nok å tilby til å tiltrekke seg disse. I tillegg har vi kvinner som er så kresne at de knapt har truffet en eneste mann som er bra nok, ikke engang blant de som deres peneste venninner har kapret. Menn som ser ned på kvinner er i hvertfall overrepresentert her i forhold til det virkelige liv, uten å referere til menn som ikke har romantiske manerer. Noen er sikkert rene provokatører, men det er også mye bitterhet ute og går. Men hvor kommer bitterheten fra? Og hva med KG-kvinnnes bitterhet og bitchy fremferd? For du ser vel at det er ganske god balanse i negativiteten her? Kvinner har flere behov i et forhold enn menn har, og da må vi lete etter mannen vi tror at vi vil være interesserte i å leve sammen med ut over hvetebrødsdagene. Har dere? Det var jeg faktisk ikke klar over. Hvordan arter det seg da? Hvilke behov er det kvinner har som ikke menn har? Jeg er singel og kresen, men jeg lever ikke et singelliv med bruk og kast av menn. Forbeholder meg likevel retten til å takke nei (på en pen måte) til menn jeg ikke føler meg tiltrukket av. Det er også i deres interesse, dette er oftest menn som bare synes jeg er pen og virker grei, når sannheten er at de ikke er i nærheten av å kjenne meg og vite hva de i så fall får. Du trenger ikke unnskylde deg for det. Hvis du ikke føler deg tiltrukket føler du deg ikke tiltrukket, da har du ingen plikt til å gå videre. Jeg tror menn har vel så mye skyld i jaget på byen, hvor det at de vil ha et normalfrekvent sexliv mens de ikke er interessert i et varig og forpliktende forhold, nødvendiggjør mye kynisme, disrespekt og løgner. Da er det også nødvendig å se på kvinner som less than jevnbyrdige mennesker, slik at en kan rettferdiggjøre at en behandler dem som dritt. Og mange kvinner som har falt for det noen ganger, adopterer "alle menn er drittsekker" i stedet for å bli mer kritisk og ikke sluke all smiger rå. Og når menn er drittsekker, "fortjener" de også å bli behandlet som det. Problemet er jo at gutter veldig tidlig sosialiseres til å bli litt drittsekker. Tidlig i tenårene lærer guttene seg hva som fører frem og hva som ikke fører frem overfor det annet kjønn. Hadde det ikke vært for at jentene konsekvent belønner deg når du er drittsekk og straffer deg når du er nice guy ville kjønnsmarkedet sett ganske annerledes ut. Du kan ikke forvente at gutter som har lært dette skal ofre seg og bli nice guys, når det eneste de eventuelt oppnår er å gå hjem alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 18. oktober 2009 #88 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så rart, du er en norsk kvinne, men det høres ut som du er oppvokst med utenlandske menn og ser norske menn som fremmede, nærmest som isolerte gettogutter det er vanskelig å få kontakt med. Jeg tror ikke norske gutter er mer bortskjemte eller har en mer beskyttet oppvekst enn svenske, danske, tyske, hollandske, britiske... Når det gjelder søreuropeere har de jo et helt annet kjønnsrollemønster, og mødrene degger virkelig for sønnene sine - på en helt annen måte enn det vi er vant til her i nord. Det er nok ikke uten betydning for hvordan guttene oppfører seg overfor jenter. Det er for øvrig ikke bare at guttene i disse kulturene tør være gammeldagse, kjønnsrollemønsteret er gammeldags, dette er ikke noe spill der de holder fast på visse deler av det gamle, det du her ser er medaljens forside, fordelen kvinnen har av en kultur med gamle kjønnsrollemønstre. Det er ikke alltid så lett å få i både pose og sekk, og her tror jeg vi må innse at det er nettopp det norske jenter ønsker seg. En kultur der gutta tar sin del av husarbeid og på alle måter er likestilt og samtidig har overskuddet man får av å ha de gamle mannlige privilegier - uten å ha dem. Jeg har vokst opp med norske gutter. Men har utenlandske guttevenner per i dag også. Gutter fra syden har ikke nødvendigvis gammeldagse kjønnsrollemønster. De respekterer ofte norske kvinner og er helt OK med forskjellene. Det er ofte en laid back attitude på det meste der... JO - norske gutter er bortskjemte. Verdiene dems kan bli litt overfladiske også. I hvert fall selvsentrete og uromantiske. Det å få i pose og sekk som du sier er ikke det det er snakk om. De menneskelige relasjonene mellom mann og kvinne er viktige. Menn som er tørre og uemosjonelle - de må lære å forstå kvinner bedre. Og gjerne tørre å vise mer dype følelser. Tror kanskje mangel på sexlyst hos kvinner i et forhold kan være at mannen ikke gir dem nok oppmerksomhet. Eller i det hele tatt gidder å bry seg med å verdsette dem... Men vi er forskjellige. Jeg har kjent en del norske gutter som er artistiske og elsker musikk, poesi, filosofi. Men de er ikke alltid så lette å finne. Dvs hvis de er av den typen som ikke må drikke hver helg, eller oppfører seg som en apekatt med kompiser. Det er en grunn til at mange kvinner liker eldre menn. Jeg er 29, og en i 40-50 årene hadde ikke vært meg imot. Lol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #89 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har vokst opp med norske gutter. Men har utenlandske guttevenner per i dag også. Gutter fra syden har ikke nødvendigvis gammeldagse kjønnsrollemønster. De respekterer ofte norske kvinner og er helt OK med forskjellene. Det er ofte en laid back attitude på det meste der... Tror nok du er litt naiv der. Har du lagt merke til at disse guttenes søstre sjelden har en like "laid back attitude"? I disse landene har man nemlig en mye sterkere hore/madonna-tankegang enn vi er vant til. Det betyr selvsagt ikke at man sier det direkte til dere norske jenter, man er jo ikke dum heller. Men disse guttene ville aldri godtatt at deres egne søstre lå rundt med skandinaviske gutter på samme måte. Her er det helt ulike regler for gutter og jenter. Litt greit å være oppmerksom på det. JO - norske gutter er bortskjemte. Verdiene dems kan bli litt overfladiske også. I hvert fall selvsentrete og uromantiske. Det å få i pose og sekk som du sier er ikke det det er snakk om. De menneskelige relasjonene mellom mann og kvinne er viktige. Menn som er tørre og uemosjonelle - de må lære å forstå kvinner bedre. Og gjerne tørre å vise mer dype følelser. Tror kanskje mangel på sexlyst hos kvinner i et forhold kan være at mannen ikke gir dem nok oppmerksomhet. Eller i det hele tatt gidder å bry seg med å verdsette dem... Men vi er forskjellige. Jeg har kjent en del norske gutter som er artistiske og elsker musikk, poesi, filosofi. Men de er ikke alltid så lette å finne. Dvs hvis de er av den typen som ikke må drikke hver helg, eller oppfører seg som en apekatt med kompiser. Det er en grunn til at mange kvinner liker eldre menn. Jeg er 29, og en i 40-50 årene hadde ikke vært meg imot. Lol. Jeg tror det er veldig vanlig at norske gutter elsker musikk. At interessen for filosofi skal være mye større i syden har jeg liten tro på, men for all del. Selv liker jeg både musikk, poesi og filosofi, og for meg har problemet ikke vært at jeg ikke har vist sterke nok følelser - for meg har problemet vært det stikk motsatte: Når jeg har vært for åpen om at jeg har sterke følelser har det skremt jenta bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 18. oktober 2009 #90 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tror nok du er litt naiv der. Har du lagt merke til at disse guttenes søstre sjelden har en like "laid back attitude"? I disse landene har man nemlig en mye sterkere hore/madonna-tankegang enn vi er vant til. Det betyr selvsagt ikke at man sier det direkte til dere norske jenter, man er jo ikke dum heller. Men disse guttene ville aldri godtatt at deres egne søstre lå rundt med skandinaviske gutter på samme måte. Her er det helt ulike regler for gutter og jenter. Litt greit å være oppmerksom på det. Jeg tror det er veldig vanlig at norske gutter elsker musikk. At interessen for filosofi skal være mye større i syden har jeg liten tro på, men for all del. Selv liker jeg både musikk, poesi og filosofi, og for meg har problemet ikke vært at jeg ikke har vist sterke nok følelser - for meg har problemet vært det stikk motsatte: Når jeg har vært for åpen om at jeg har sterke følelser har det skremt jenta bort. Enkelte syden gutter er kanskje veldig konservative, jeg skjønner hva du mener. Men du har kanskje ikke sett den andre siden? De kan i mange tilfeller være veldig glade i å f.eks gå ut og drikke med dama si, for å prate og ha det gøy. Ikke noe hore da i gården. De som kaller jenter horer er ikke friske da.... Det blir gjerne sånne tenåringsgutter som prater slik. Joda, klart mange gutter liker musikk, hehe. Men å være lidenskapelig opptatt av det slik at det styrer mye av livet ditt, fordi du er en veldig sensitiv og fantasifull person som alltid må leve i følelsene dine, er noe annet. Skremt jenta bort? Jau, enkelte jenter er vel sånn også...Men nå vet jeg ikke hva du mener. Det er i hvert fall deilig å møte noen man kan snakke med om alt og som forstår og ikke dømmer. Mange "syden" menn har nok i større grad enn norske gutter en væremåte som at de er mye mer åpne. Kan vel ikke si de er kjent for å være lukket og vanskelig å komme innpå? Se f.eks hvordan mange gutter der sitter på kafe sammen i timesvis og prater. Mer sosialt enn i Norge. Nordmenn i utlandet er kjent for å være veldig kalde. Er nok noe i det der. En "utlending" som jeg møtte nylig fortalte meg at han ønsket å flytte tilbake til hjemlandet sitt fordi Norge var ikke det paradis han håpte på da han kom hit for ikke lenge siden. Da med tanke på det sosiale. Han sa han ble sjokkert over at nordmenn er avvisende, asosiale og liker å holde seg for seg selv. Han mente at et liv i fattigdom var nesten bedre fordi der har du alltid folk rundt deg som kan gi støtte og varme. Skjønner godt tankegangen hans.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 18. oktober 2009 #91 Del Skrevet 18. oktober 2009 Mitt inntrykk er at du er en av de kvinnenes om fremelsker en type mann som kan karakteriseres som arrogante voldelige jævler som ligger nærmere apestadiet. Er jo bare å se på land som Spania, Italia og Hellas det. Hvor hele kulturen er gjennomsyret av machoskit, og mennnene er så kjipe å ha med å gjøre i lengden at mange kvinner ikke orker å få barn med dem slik at fødselstallene er så lave at det er snakk om demografisk katastrofe. Altså så er du en hårløs apekatt som ser etter andre hårløse apekatter? Beste er kanskje å lage roboter som tar seg av renhold, butikkjobb, industrijobber også videre, så kan man skyte alle machomenn og feminine kvinner og avle frem en ny rase nerder med høy IQ som kan drive verden videre :klø: Hehe, men da høres det ut som du egentlig er mindre intens og lidenskapelig enn meg, jeg har altså lært meg å legge bånd på meg, dempe meg. Og den form for lidenskap som fører frem er altså en mer kontrollert og betinget lidenskap. For meg har det alltid vært forelskelse ved første blikk. Aldri noe som vokser frem over tid. Dessverre. Jeg ville neppe blitt skremt av lidenskap i sengen. Og kan ikke tenke meg at jeg er helt enestående i så måte. Tror de fleste menn uansett nasjonalitet vil sette pris på heftig og temperamentsfull sex. Når det gjelder dette med sensation seeking er det jo nettopp det jeg søker i det seksuelle. Som du kanskje har skjønt. Hvis ikke kan du lese profilen min. Hehe, det er ikke godt å vite, men selv om jeg liker lidenskap, liker jeg altså ikke intensitet. Men jeg er enig i det du sier, jeg har også alltid blitt forelsket ved første blikk, men jeg vil ha litt tid til å oppdage at jeg har blitt det, før jeg sitter der med mann og barn og hus og volvo og hund osv. Skjønner du forskjellen? Jeg vet ikke helt hvor man kan lese profiler, visste ikke at det var profiler på kg, men hvis du sier hvor, så kan jeg lese den. Når jeg snakket om sensation-seeking her, mente jeg i utgangspunktet i forhold til aktiviteter. Jeg liker lidenskapelig sex, men er ikke nødt til å dingle i en strikk fra 30 etasje mens man er innsmurt i bringebærsyltetøy, og forsøker å gjøre enellerannen plansje fra kama sutra. Vet ikke helt hva du mener med sensation-seeking sex, men jeg fikk i allefall en del morsomme bilder i hodet. Sannsynligvis ikke de samme du har i ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #92 Del Skrevet 19. oktober 2009 JO - norske gutter er bortskjemte. Verdiene dems kan bli litt overfladiske også. I hvert fall selvsentrete og uromantiske. Menn som er tørre og uemosjonelle - de må lære å forstå kvinner bedre. Og gjerne tørre å vise mer dype følelser. Tror kanskje mangel på sexlyst hos kvinner i et forhold kan være at mannen ikke gir dem nok oppmerksomhet. Eller i det hele tatt gidder å bry seg med å verdsette dem... Jeg har kjent en del norske gutter som er artistiske og elsker musikk, poesi, filosofi. Men de er ikke alltid så lette å finne. Dvs hvis de er av den typen som ikke må drikke hver helg, eller oppfører seg som en apekatt med kompiser. Det er en grunn til at mange kvinner liker eldre menn. Jeg er 29, og en i 40-50 årene hadde ikke vært meg imot. Lol. Her sier du mye sant. Hadde vært flott om norske menn var mer som i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #93 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Tror nok du er litt naiv der. Har du lagt merke til at disse guttenes søstre sjelden har en like "laid back attitude"? I disse landene har man nemlig en mye sterkere hore/madonna-tankegang enn vi er vant til. Det betyr selvsagt ikke at man sier det direkte til dere norske jenter, man er jo ikke dum heller. Men disse guttene ville aldri godtatt at deres egne søstre lå rundt med skandinaviske gutter på samme måte. Her er det helt ulike regler for gutter og jenter. Litt greit å være oppmerksom på det. Jeg tror det er veldig vanlig at norske gutter elsker musikk. At interessen for filosofi skal være mye større i syden har jeg liten tro på, men for all del. Selv liker jeg både musikk, poesi og filosofi, og for meg har problemet ikke vært at jeg ikke har vist sterke nok følelser - for meg har problemet vært det stikk motsatte: Når jeg har vært for åpen om at jeg har sterke følelser har det skremt jenta bort. Enkelte syden gutter er kanskje veldig konservative, jeg skjønner hva du mener. Men du har kanskje ikke sett den andre siden? De kan i mange tilfeller være veldig glade i å f.eks gå ut og drikke med dama si, for å prate og ha det gøy. Ikke noe hore da i gården. De som kaller jenter horer er ikke friske da.... Det blir gjerne sånne tenåringsgutter som prater slik. Tror du tar litt feil der. Hore/madonna-tankegangen er del av kulturen i alle disse landene og ikke på noen måte forbeholdt slarvete fjortisgutter. Det er kanskje disse som er dumme nok til å si det høyt, gutter som enda er for unge til å benytte seg av den store tilgangen på nordeuropeiske jenter. Men som jente bør du være klar over at dette er en holdning som er innbakt i hele kulturen. Lakmustesten er om søsteren hans har tilsvarende forhold til nordeuopeiske gutter. Det tviler jeg sterkt på. Mens guttene i mange sydenlandsbyer har en egen vegg der de fører opp sesongens skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest, finnes det ingen tilsvarende vegg der landsbyens jenter skryter av sine erobringer. Tvert imot. Landsbyens jenter forventes å oppføre seg helt annerledes enn de skandinaviske, det er tross alt disse gutta skal gifte seg med og da nytter det ikke å få hore-stempel. At mr Sweet Talk i syden ikke sier slike ting direkte til deg betyr ikke at det ikke er en grunn til at hans søster holder seg på matten. Joda, klart mange gutter liker musikk, hehe. Men å være lidenskapelig opptatt av det slik at det styrer mye av livet ditt, fordi du er en veldig sensitiv og fantasifull person som alltid må leve i følelsene dine, er noe annet. Dette er jo typisk for mange unge, det er jo ofte musikken man bygger opp identiteten om. Og for mange varer det også ved. Alt fra gothere, emoer til tilhengere av mer mainstream musikk. Eller jazz. Eller kunstmusikk. Skremt jenta bort? Jau, enkelte jenter er vel sånn også...Men nå vet jeg ikke hva du mener. Det er i hvert fall deilig å møte noen man kan snakke med om alt og som forstår og ikke dømmer. Mange "syden" menn har nok i større grad enn norske gutter en væremåte som at de er mye mer åpne. Kan vel ikke si de er kjent for å være lukket og vanskelig å komme innpå? Se f.eks hvordan mange gutter der sitter på kafe sammen i timesvis og prater. Mer sosialt enn i Norge. Nordmenn i utlandet er kjent for å være veldig kalde. Er nok noe i det der. En "utlending" som jeg møtte nylig fortalte meg at han ønsket å flytte tilbake til hjemlandet sitt fordi Norge var ikke det paradis han håpte på da han kom hit for ikke lenge siden. Da med tanke på det sosiale. Han sa han ble sjokkert over at nordmenn er avvisende, asosiale og liker å holde seg for seg selv. Han mente at et liv i fattigdom var nesten bedre fordi der har du alltid folk rundt deg som kan gi støtte og varme. Skjønner godt tankegangen hans.... Sydengutta er nok i utgangspunktet i gjennomsnitt mer utadvente, men samtidig bidrar det at de vet at skandinaviske jenter er lette å få til sengs, mens deres egne damer holder mer igjen. Ikke uten grunn. Siden disse jentene i motsetning til dere skandinaver kjenner kulturen fra innsiden og vet hvordan man ser på slike jenter. De kan være kjekke å pule på, morsomme og ikke mist lette å forføre, men de respekteres ikke. Til det oppfattes de som altfor billige. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #94 Del Skrevet 19. oktober 2009 :klø: Hehe, det er ikke godt å vite, men selv om jeg liker lidenskap, liker jeg altså ikke intensitet. Men jeg er enig i det du sier, jeg har også alltid blitt forelsket ved første blikk, men jeg vil ha litt tid til å oppdage at jeg har blitt det, før jeg sitter der med mann og barn og hus og volvo og hund osv. Skjønner du forskjellen? Jeg vet ikke helt hvor man kan lese profiler, visste ikke at det var profiler på kg, men hvis du sier hvor, så kan jeg lese den. Når jeg snakket om sensation-seeking her, mente jeg i utgangspunktet i forhold til aktiviteter. Jeg liker lidenskapelig sex, men er ikke nødt til å dingle i en strikk fra 30 etasje mens man er innsmurt i bringebærsyltetøy, og forsøker å gjøre enellerannen plansje fra kama sutra. Vet ikke helt hva du mener med sensation-seeking sex, men jeg fikk i allefall en del morsomme bilder i hodet. Sannsynligvis ikke de samme du har i ditt For meg er lidenskapen intens hvis man ikke legger bånd på seg. Men det har jeg jo tidlig lært meg å gjøre. Ønsker jo ikke å skremme bort jentene heller. Profilen får du tilgang til ved å klikke på ikonet ved navnet i hvert innlegg. Der kan du også legge brukere til som venner, sende private meldinger og se oversikt over brukerens innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #95 Del Skrevet 19. oktober 2009 For meg er lidenskapen intens hvis man ikke legger bånd på seg. Men det har jeg jo tidlig lært meg å gjøre. Ønsker jo ikke å skremme bort jentene heller. Profilen får du tilgang til ved å klikke på ikonet ved navnet i hvert innlegg. Der kan du også legge brukere til som venner, sende private meldinger og se oversikt over brukerens innlegg. Da opplever vi det helt sikkert bare forskjellig. Jeg føler det sånn at intensitet er negativ lidenskap. "Dislidenskap", som i distress, if you catch my drift? Men, jøje meg, er det sånn at man skal ha venner og sånn på kg? Og blir innleggene samlet? Hmm.. Pm har jeg jo sendt mange ganger, men det er det. Ok, ser at du ikke så for deg strikkhopping-sex, men det trodde jeg jo egentlig ikke at du gjorde heller. Tror nok det der går inn under seksuelle preferenser jeg ikke forstår hvorfor noen har. Men så lenge du er glad og fornøyd med det, så er jo det det viktigste. Personlig foretrekker jeg monogami. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. oktober 2009 #96 Del Skrevet 19. oktober 2009 Synes det er ganske mange "sutretråder" fra menn her på KG om at kvinner er så negative til dem. Med all denne sutringen så spørs det vel om mye av nedrakkingen ikke er noe treffende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #97 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Synes det er ganske mange "sutretråder" fra menn her på KG om at kvinner er så negative til dem. Med all denne sutringen så spørs det vel om mye av nedrakkingen ikke er noe treffende. Så hvis noen gir meg en ørefik skal jeg smile og vende det annet kinn til? Ellers konkluderer du med at jeg fortjente ørefiken? Jeg tviler for øvrig på at debatten på KG har bidratt i nevneverdig grad til norske jenters nedrakking av norske gutter og norske jenters forkjærlighet for menn av andre nasjonaliteter. Dette fenomenet eksisterte lenge før Kvinneguiden. Synes det ville vært mer tafatt og uforståelig om det ikke var noen norske gutter som reagerte på det. Endret 19. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. oktober 2009 #98 Del Skrevet 19. oktober 2009 Synes det ville vært mer tafatt og uforståelig om det ikke var noen norske gutter som reagerte på det. Her er du inne på noe av det jeg synes er essensen i problemet. Og som jeg synes er en av de store forskjellene på kvinner og menn. Begge kjønn oppdager noe de ikke liker. Men når det kommer til hvordan dette blir fulgt opp, skjer det noe ganske forskjellig. Kvinner gikk i tog og kjempet for sine rettigheter. Menn klager. Og kommer med utsagn som "betyr det at jeg fortjener en ørefik?". Hvis du mistrives og ikke gjør noe med det? Ja, da synes jeg du fortjener en ørefik. I mine øyne er det måten dere reagerer på som er tafatt og uforståelig. Uten ryggrad. Ta et skikkelig balletak på dere selv, og gjør noe med problemet. We must become the change we want to see - Gandhi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. oktober 2009 #99 Del Skrevet 19. oktober 2009 Så hvis noen gir meg en ørefik skal jeg smile og vende det annet kinn til? Ellers konkluderer du med at jeg fortjente ørefiken? Jeg tviler for øvrig på at debatten på KG har bidratt i nevneverdig grad til norske jenters nedrakking av norske gutter og norske jenters forkjærlighet for menn av andre nasjonaliteter. Dette fenomenet eksisterte lenge før Kvinneguiden. Synes det ville vært mer tafatt og uforståelig om det ikke var noen norske gutter som reagerte på det. Nei, jeg mener at de guttene som er slike typer som "sutrer" over sånne ting, er i større fare for å oppleve slik "nedrakking" enn gutter som ikke klager. Det er nemlig ikke slik at alle norske kvinner rakker ned på sine norske menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #100 Del Skrevet 19. oktober 2009 Her er du inne på noe av det jeg synes er essensen i problemet. Og som jeg synes er en av de store forskjellene på kvinner og menn. Begge kjønn oppdager noe de ikke liker. Men når det kommer til hvordan dette blir fulgt opp, skjer det noe ganske forskjellig. Kvinner gikk i tog og kjempet for sine rettigheter. Menn klager. Og kommer med utsagn som "betyr det at jeg fortjener en ørefik?". Hvis du mistrives og ikke gjør noe med det? Ja, da synes jeg du fortjener en ørefik. I mine øyne er det måten dere reagerer på som er tafatt og uforståelig. Uten ryggrad. Ta et skikkelig balletak på dere selv, og gjør noe med problemet. We must become the change we want to see - Gandhi Mener du virkelig at norske menn skulle gå i demonstrasjonstog for å få slutt på at så mange norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn? :gjeiper: Her synes jeg du blander hummer og kanari. Det kvinner gikk i tog for på syttitallet var stort sett politiske saker, ny abortlov, lik lønn for likt arbeid osv, og om det også var en og annen parole som gikk på kjønnsroller og forholdene i hjemmet var det ikke slik at man av den grunn unnlot å klage i andre sammenhenger, tvert imot, dette var noe kvinner beklaget seg høylytt over både overfor venninner og overfor menn. I alle mulige sammenhenger. Å snakke om manglende ryggrad i denne sammenheng viser bare hvor dypt problemet sitter, hvor ondartet det er. For riktignok ville ikke innvandrergutter som puler på norske jenter godatt at norske gutter fikk tilgang til deres damer, da ville de tydd til vold. Og guttene i Sør-Europa ville blitt pottesure om jentene i landsbyen oppførte seg som de skandinviske jentene, men det skyldes at de fremdeles har makten, de lever fremdeles i en kultur der mannen har et grep på kvinnen. Dette er ikke nødvendigvis noe norske gutter ønsker seg tilbake til, men det hadde vært fint å ikke bli hånet for at vi har gitt fra oss makten. Skandinaviske jenters forakt for egne lands menn er det aller beste argument mot likestilling. For mange søreuropeere og fremmedkulturelle innvandrere fremstår Skandinavia som et skrekkens eksempel, et bevis på hvor galt det kan gå når kvinnene slippes fri. Det er kanskje ikke så rart om menn i disse kulturene blir styrket i troen på at kvinnen trives best under mannen, og at nordiske menn har gjort noe uopprettelig dumt når de ga sine kvinner en så sterk stilling. For i deres verden er kvinnen bare lykklig når hun er underlagt mannen, og beviset på dette er at hun vil forakte den mannen som gir henne friheten og ser på henne som sin like. Beviset finner de her i Skandinavia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå