Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #281 Del Skrevet 8. november 2009 Hehe, her ser vi et klassisk eksempel på at man tyr til benektelse om man ser et fenomen man ikke liker å forholde seg til. Som norsk mann har jeg imidlertid vokst opp med slike holdninger, så jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle være innlegg fra reelle kvinner. Det er heldigvis ikke et flertall som har disse negative holdningene til eget lands menn, men mange nok til at de fleste nok har gått i klasse med tre-fire slike. Sirkelargumentasjon er alltid like morsomt å observere, bare synd det ikke tjener til din egen fordel. Vet ikke du at det er et utbredt nettfenomen å utgi seg for å være en annen enn den man egentlig er? Hvorfor tror du det du leser på et diskusjonsforum kan brukes som noe som "beviser" et faktum? Det er nok mange nett-transer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 8. november 2009 Forfatter #282 Del Skrevet 8. november 2009 Hehe, her ser vi et klassisk eksempel på at man tyr til benektelse om man ser et fenomen man ikke liker å forholde seg til. Som norsk mann har jeg imidlertid vokst opp med slike holdninger, så jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle være innlegg fra reelle kvinner. Det er heldigvis ikke et flertall som har disse negative holdningene til eget lands menn, men mange nok til at de fleste nok har gått i klasse med tre-fire slike. Sirkelargumentasjon er alltid like morsomt å observere, bare synd det ikke tjener til din egen fordel. Vet ikke du at det er et utbredt nettfenomen å utgi seg for å være en annen enn den man egentlig er? Hvorfor tror du det du leser på et diskusjonsforum kan brukes som noe som "beviser" et faktum? Det er nok mange nett-transer. Hehe, du har åpenbart lært ordet sirkelargumentasjon uten å komme langt nok til å vite hva det betyr. Når jeg viser til at jeg som mann har stiftet bekjentskap med dette fenomenet i real life siden skoledagene og derfor ikke har noen grunn til å tvile på at kvinner kan ha samme holdninger på nett skal det godt gjøres å beskylde meg for sirkelargumentasjon. Prøv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 10. november 2009 #283 Del Skrevet 10. november 2009 Wheeeeeee! Denne tråden byr på endeløs underholdning! Først: Hanreien leser en artikkel på db.no om tenåringsjenters behov for å passe inn og hva slags konsekvenser det har når de går på en skole med hovedsaklig innvandrerelever. Han velger så en totalt bisarr tolkning av dette fordi det passer med hans virkelighetsoppfatning. Så: Sedvanlig preiking om Syd-Europa og hore/madonna-tankegang. Jeg vet ikke hvor han har dette fra, men jeg gjetter "frigjorte" kvinner på 70-tallet? Ganke foreldet idé uansett. Jeg kjenner nok sydeuropeere av begge kjønn, og har vært nok i området, til at jeg kan avfeie hele idéen som vrøvl. Vel, muligens finnes det slike mennsker der, men jeg har ikke noe særlig til felles med en lastebilsjåfør fra Toten heller. Jeg oppfatter jenter derfra som minst like seksuellt utagerende som norske, også mot nordeuropeiske menn. Mulig at det er annerledes i Hanrei sin generasjon? Deretter: Asia. Herregud. Jeg har bodd i Japan (og skal flytte tilbake dit pga kjærlighet) og kjenner haugevis av folk av begge kjønn fra resten av Asia. Hvis vi skjærer vekk underklassen i Thailand og på Filipinene og bare konsentrerer oss om middelklassen, så finner du at asiatiske menn jevnt over ikke bryr seg om hvem de lokale jentene roter med/har forhold med/gifter seg med. De lokale jentene (uansett land) kan sorteres inn i de som helst vil ha utenlandsk kjæreste (en liten gruppe), de som ikke bryr seg fra eller til (ganske stor gruppe) og de som helst vil ha lokale menn (en annen stor gruppe). I de rikere landene blir du likevel stirret en del på hvis du er sammen med en jente (eller hvit jente/asiatisk gutt for den saks skyld) utenfor de største byene. Er norske menn som går etter ikke-norske jenter kun de som har "gått flere runder" med norske? Tøv, og en titt på interwebforumene de henger på er nok til å vise dette. Er norske jenter med utenlandske menn negativt innstilt til nordmenn i utgangspunktet? Tja, du finner noen få, vokale, eksemplarer her på forumet, men jeg har aldri støtt på dem i virkeligheten, så da antar jeg at man bare finner dem hvis man virkelig anstrenger seg for å lete. Hanrei: det eneste jeg klarer å se av det du skriver på dette forumet er at du virkelig, virkelig anstrenger deg for å finne ting som kan bekrefte ditt syn. Jeg er altså mann, jeg nærmer meg 30, og jeg har aldri møtt hverken norske kvinner som hater norske menn, eller norske menn som hater norske kvinner, noe annet sted enn på internett. tl;dr: Hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. november 2009 #284 Del Skrevet 10. november 2009 Tråden er ryddet for utenomsnakk iht reglene. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 10. november 2009 Forfatter #285 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Wheeeeeee! Denne tråden byr på endeløs underholdning! Først: Hanreien leser en artikkel på db.no om tenåringsjenters behov for å passe inn og hva slags konsekvenser det har når de går på en skole med hovedsaklig innvandrerelever. Han velger så en totalt bisarr tolkning av dette fordi det passer med hans virkelighetsoppfatning. Så: Sedvanlig preiking om Syd-Europa og hore/madonna-tankegang. Jeg vet ikke hvor han har dette fra, men jeg gjetter "frigjorte" kvinner på 70-tallet? Ganke foreldet idé uansett. Jeg kjenner nok sydeuropeere av begge kjønn, og har vært nok i området, til at jeg kan avfeie hele idéen som vrøvl. Vel, muligens finnes det slike mennsker der, men jeg har ikke noe særlig til felles med en lastebilsjåfør fra Toten heller. Jeg oppfatter jenter derfra som minst like seksuellt utagerende som norske, også mot nordeuropeiske menn. Mulig at det er annerledes i Hanrei sin generasjon? Deretter: Asia. Herregud. Jeg har bodd i Japan (og skal flytte tilbake dit pga kjærlighet) og kjenner haugevis av folk av begge kjønn fra resten av Asia. Hvis vi skjærer vekk underklassen i Thailand og på Filipinene og bare konsentrerer oss om middelklassen, så finner du at asiatiske menn jevnt over ikke bryr seg om hvem de lokale jentene roter med/har forhold med/gifter seg med. De lokale jentene (uansett land) kan sorteres inn i de som helst vil ha utenlandsk kjæreste (en liten gruppe), de som ikke bryr seg fra eller til (ganske stor gruppe) og de som helst vil ha lokale menn (en annen stor gruppe). I de rikere landene blir du likevel stirret en del på hvis du er sammen med en jente (eller hvit jente/asiatisk gutt for den saks skyld) utenfor de største byene. Er norske menn som går etter ikke-norske jenter kun de som har "gått flere runder" med norske? Tøv, og en titt på interwebforumene de henger på er nok til å vise dette. Er norske jenter med utenlandske menn negativt innstilt til nordmenn i utgangspunktet? Tja, du finner noen få, vokale, eksemplarer her på forumet, men jeg har aldri støtt på dem i virkeligheten, så da antar jeg at man bare finner dem hvis man virkelig anstrenger seg for å lete. Hanrei: det eneste jeg klarer å se av det du skriver på dette forumet er at du virkelig, virkelig anstrenger deg for å finne ting som kan bekrefte ditt syn. Jeg er altså mann, jeg nærmer meg 30, og jeg har aldri møtt hverken norske kvinner som hater norske menn, eller norske menn som hater norske kvinner, noe annet sted enn på internett. tl;dr: Hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om. Jeg tror ikke det er mange som vil benekte at det er en annen kultur mellom kjønnene i Sør-Europa. Jeg har selv hatt seksuelle forhold til jenter fra Sør-Europa, så det går selvsagt an, men det finnes ingen vegg i noen sydenlandsby der de lokale jentene fører opp sine erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest skandinaviske gutter i løpet av sesongen. Tvert imot, om en av de lokale jentene skulle oppføre seg halvparten så løssluppent som en gjennomsnittlig skandinav ville hun blitt stemplet som hore og kunne likegodt flytte med det samme. Ikke drar disse jentene på sexfeire til andre land heller, så det er ikke bare at de holder seg mer på matten når de er hjemme. At du ikke har hørt norske jenter beklage seg over norske menn betyr bare at dette er noe du ikke har ønsket å høre. Lukket ørene. Og øynene, når du f.eks leser tråder her på KG. For her dukker det stadig opp slike innlegg, og av og til hele tråder. Ellers må jeg si du mangler både argumentene og den språklige finesse som kunne gitt arrogansen din en viss tynge og evne til å ramme. Uten dette blir det bare til å trekke på skuldrene av. Endret 10. november 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 10. november 2009 #286 Del Skrevet 10. november 2009 (...) men det finnes ingen vegg i noen sydenlandsby der de lokale jentene fører opp sine erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest skandinaviske gutter i løpet av sesongen. Hvem snakker om landsbygda? Jeg har allerede nevnt trailersjåføren på Toten jeg ikke har noe til felles med. Jeg snakker om folk fra min egen generasjon - med en viss utdannelse. At du ikke har hørt norske jenter beklage seg over norske menn betyr bare at dette er noe du ikke har ønsket å høre. Lukket ørene. Og øynene, når du f.eks leser tråder her på KG. For her dukker det stadig opp slike innlegg, og av og til hele tråder. Eventuellt at du ønsker å høre dette? Ellers må jeg si du mangler både argumentene og den språklige finesse som kunne gitt arrogansen din en viss tynge og evne til å ramme. Uten dette blir det bare til å trekke på skuldrene av. Jeg poster basert på personlige erfaringer og hvordan jeg mener at mannlige bekjente av meg ville tolke noe, akkurat som deg. At du mener at jeg mangler "argumenter" og "språklig finesse" sier mer om deg en det gjør om meg. Jeg leser ikke spansk, italiensk, gresk eller tyrkisk, så i likhet med deg kan jeg ikke si mye om hvordan jenter derfra skriver om menn på forum. Derimot kan jeg tildels følge med i Kina og Japan og der er det minst like mye drittslenging (fra begge kjønn) som det er her. En liten link som eksempel: http://www.sankakucomplex.com/2009/11/10/j...ding-to-google/ ^oversettelse til engelsk, så det burde være forståelig. I likhet med Norge får man kanskje et litt mer balansert inntrykk om man faktisk leser disse googletreffene. Ikke at jeg tror du tar dette inn over deg når det later til at du er mest opptatt av å få bekreftet egne negative synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 11. november 2009 #287 Del Skrevet 11. november 2009 Ellers må jeg si du mangler både argumentene og den språklige finesse som kunne gitt arrogansen din en viss tynge og evne til å ramme. Uten dette blir det bare til å trekke på skuldrene av. Jeg kan ikke redigere, så det får bli i en post for seg selv, men er det ikke vanlig høflighet når man påstår at noens argumentasjon er dårlig å forklare dem hvorfor? Du har, ærlig talt, langt veikere argumentasjon enn det jeg har. Du klarer ikke relatere postede artikler/linker godt nok til påstanden din og du klarer ikke å vise at negative kommentarer her på KG, for eksempel, er noe generellt og unikt for kvinner. Du klarer heller ikke å vise at norske kvinners tankegang om utenlandske menn skiller seg nevneverdig fra norske menn tankegang om utelandske kvinner uten å ty til personlig spekulasjon. Da sitter vi igjen med dine erfaringer vs. mine erfaringer. Jeg gir deg rett i så mye jeg kan gi deg rett i, men med mitt kunnskapssett er det umulig å være enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 11. november 2009 Forfatter #288 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg tror ikke det er mange som vil benekte at det er en annen kultur mellom kjønnene i Sør-Europa. Jeg har selv hatt seksuelle forhold til jenter fra Sør-Europa, så det går selvsagt an, men det finnes ingen vegg i noen sydenlandsby der de lokale jentene fører opp sine erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest skandinaviske gutter i løpet av sesongen. Tvert imot, om en av de lokale jentene skulle oppføre seg halvparten så løssluppent som en gjennomsnittlig skandinav ville hun blitt stemplet som hore og kunne likegodt flytte med det samme. Ikke drar disse jentene på sexfeire til andre land heller, så det er ikke bare at de holder seg mer på matten når de er hjemme. Hvem snakker om landsbygda? Jeg har allerede nevnt trailersjåføren på Toten jeg ikke har noe til felles med. Jeg snakker om folk fra min egen generasjon - med en viss utdannelse. Jeg har snakket om dette sydenfenomenet, og da handler det jo sant nok ofte om smålandsbyer. Så det er jo det du må forholde deg til når du kaster deg inn i debatten. At du ikke har hørt norske jenter beklage seg over norske menn betyr bare at dette er noe du ikke har ønsket å høre. Lukket ørene. Og øynene, når du f.eks leser tråder her på KG. For her dukker det stadig opp slike innlegg, og av og til hele tråder. Eventuellt at du ønsker å høre dette? Kan love at det heller var irriterende når enkelte jenter i klassen beklaget seg over hvor treige de norske guttene er og hvor mye kjekkere alle guttene er i Hellas eller Italia der de hadde vært på ferie, eller kanskje i England der de hadde vært på språkreise. Dette begynte på ungdomsskolen, men har man ører i hodet kan man ikke unngå å høre det også fra voksne kvinner. Og det skrives stadig tilsvarende innlegg rundt omkring på nett, blant annet her på KG. Ikke bare av fjortiserjenter. Det gjelder for øvrig heller ikke bare kvinner med lav status, lav utdannelse e.l. slik du synes å anta. Hvilke nasjonaliteter og hviken type menn man foretrekker kan variere, men det som er felles for mange av dem er et ganske negativt syn på norske menn. Ellers må jeg si du mangler både argumentene og den språklige finesse som kunne gitt arrogansen din en viss tynge og evne til å ramme. Uten dette blir det bare til å trekke på skuldrene av. Jeg poster basert på personlige erfaringer og hvordan jeg mener at mannlige bekjente av meg ville tolke noe, akkurat som deg. At du mener at jeg mangler "argumenter" og "språklig finesse" sier mer om deg en det gjør om meg. Jeg leser ikke spansk, italiensk, gresk eller tyrkisk, så i likhet med deg kan jeg ikke si mye om hvordan jenter derfra skriver om menn på forum. Derimot kan jeg tildels følge med i Kina og Japan og der er det minst like mye drittslenging (fra begge kjønn) som det er her. En liten link som eksempel: http://www.sankakucomplex.com/2009/11/10/j...ding-to-google/ ^oversettelse til engelsk, så det burde være forståelig. I likhet med Norge får man kanskje et litt mer balansert inntrykk om man faktisk leser disse googletreffene. Ikke at jeg tror du tar dette inn over deg når det later til at du er mest opptatt av å få bekreftet egne negative synspunkt. Det er jo interessant at du "vet" at jeg ikke kan spansk eller italiensk. Jeg snakker for øvrig ikke bare om nettforum, men om de berømmelige murene i mange syndelandsbyer der guttene fører regnskap over sine skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest i løpet av en sesong. Jeg kan ikke redigere, så det får bli i en post for seg selv, men er det ikke vanlig høflighet når man påstår at noens argumentasjon er dårlig å forklare dem hvorfor? Du har, ærlig talt, langt veikere argumentasjon enn det jeg har. Du klarer ikke relatere postede artikler/linker godt nok til påstanden din og du klarer ikke å vise at negative kommentarer her på KG, for eksempel, er noe generellt og unikt for kvinner. Du klarer heller ikke å vise at norske kvinners tankegang om utenlandske menn skiller seg nevneverdig fra norske menn tankegang om utelandske kvinner uten å ty til personlig spekulasjon. Da sitter vi igjen med dine erfaringer vs. mine erfaringer. Jeg gir deg rett i så mye jeg kan gi deg rett i, men med mitt kunnskapssett er det umulig å være enig med deg. Jeg har ikke påstått at det ikke finnes norske menn som har et negativt syn på eget lands menn. Det jeg har hevdet er derimot at dissingen av norske menn er noe som begynner veldig tidlig, og at det i de første årene er få eller ingen norske gutter som snakker høyt om at de foretrekker thaidamer eller at de skal finne seg en dame fra Filippinene eller Russland. Det fenomenet finner vi først hos en litt eldre garde, menn som har gått noen runder med norske kvinner og enten har brent seg kraftig eller funnet ut at de ikke har tilstrekkelig sjans hos de norske. For å si det litt brutalt. Endret 11. november 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. november 2009 #289 Del Skrevet 11. november 2009 Kan love at det heller var irriterende når enkelte jenter i klassen beklaget seg over hvor treige de norske guttene er og hvor mye kjekkere alle guttene er i Hellas eller Italia der de hadde vært på ferie, eller kanskje i England der de hadde vært på språkreise. En mulig forklaring kan være at de ville signalisere at de ønsket mer oppmerksomhet fra norske gutter/menn. Om de så ikke fikk det, er det kjekt å vise til at de i det minste fikk bekreftelse på hvem de var i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 11. november 2009 #290 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har snakket om dette sydenfenomenet, og da handler det jo sant nok ofte om smålandsbyer. Så det er jo det du må forholde deg til når du kaster deg inn i debatten. Jeg har ikke sett deg nevne landsbyer, derimot har du gjentatte ganger nevnt sydeuropeisk kultur. Jeg vil fortsatt hevde at det er utdatert. Flere av de jeg kjenner er fra småsteder, men har altså ikke denne kulturen. Kan love at det heller var irriterende når enkelte jenter i klassen beklaget seg over hvor treige de norske guttene er og hvor mye kjekkere alle guttene er i Hellas eller Italia der de hadde vært på ferie, eller kanskje i England der de hadde vært på språkreise. Dette begynte på ungdomsskolen (...) Undgomsskolen? Alvorlig? Jeg kan vagt huske at de snakket om Backstreet boys og (noen få) om svensker, dansker, briter og tyskere de hadde møtt i syden. Jeg kan huske at de klaget over at guttene i klassen var kjedelige. Altså, ikke "norske gutter" men "de norske guttene de så hver dag". På videregående var det bare de minst voksne som fortsatt snakket slik, og siden har jeg bare hørt det på internett. (...)men har man ører i hodet kan man ikke unngå å høre det også fra voksne kvinner. Og det skrives stadig tilsvarende innlegg rundt omkring på nett, blant annet her på KG. Igjen: dette virker mer som et problem du har enn et problem med norske jenter. Ikke bare av fjortiserjenter. Det gjelder for øvrig heller ikke bare kvinner med lav status, lav utdannelse e.l. slik du synes å anta. Hvilke nasjonaliteter og hviken type menn man foretrekker kan variere, men det som er felles for mange av dem er et ganske negativt syn på norske menn. Jeg tror ikke jeg noe sted har hevdet at dette bare gjelder kvinner med lav status? Mulig at jeg har vært uklar, slik at du har misforstått noe? Ellers vil jeg si at folk som leser tråder om "mørke menn" eller "italienske menn" gjerne er folk som har spesiell interesse av det. Årsaker og syn på norske menn er jevnt over ganske varierende i de trådene. Du ser det du vil se. Jeg snakker for øvrig ikke bare om nettforum, men om de berømmelige murene i mange syndelandsbyer der guttene fører regnskap over sine skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest i løpet av en sesong. Finnes de murene? Er det bare skandinavere på dem? Er de værre/bedre en norske gutter som gjør det samme på internett eller dassvegger? Det jeg har hevdet er derimot at dissingen av norske menn er noe som begynner veldig tidlig, og at det i de første årene er få eller ingen norske gutter som snakker høyt om at de foretrekker thaidamer eller at de skal finne seg en dame fra Filippinene eller Russland. Jeg tror du forstår veldig lite av tenåringsjenter og at du forveksler dem med noen få kvinner med utenlandsk-mann-fetisj på forum som dette. Jeg har ikke hørt gutter i tenårene snakke om hvor bra russiske eller filipinske jenter er, men du kan finne rimelig mange som snakker om japanere og koreanere, og hvor mye bedre de er enn norske jenter. Det fenomenet finner vi først hos en litt eldre garde, menn som har gått noen runder med norske kvinner og enten har brent seg kraftig eller funnet ut at de ikke har tilstrekkelig sjans hos de norske. For å si det litt brutalt. Det er et rimelig kljisjéfylt syn på menn som finner seg koner i disse landene. For å si det mildt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 11. november 2009 Forfatter #291 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg har snakket om dette sydenfenomenet, og da handler det jo sant nok ofte om smålandsbyer. Så det er jo det du må forholde deg til når du kaster deg inn i debatten. Jeg har ikke sett deg nevne landsbyer, derimot har du gjentatte ganger nevnt sydeuropeisk kultur. Jeg vil fortsatt hevde at det er utdatert. Flere av de jeg kjenner er fra småsteder, men har altså ikke denne kulturen. Det er bare å kikke litt forover i tråden: Mens guttene i mange sydenlandsbyer har en egen vegg der de fører opp sesongens skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest, finnes det ingen tilsvarende vegg der landsbyens jenter skryter av sine erobringer. Tvert imot. Landsbyens jenter forventes å oppføre seg helt annerledes enn de skandinaviske, det er tross alt disse gutta skal gifte seg med og da nytter det ikke å få hore-stempel. At mr Sweet Talk i syden ikke sier slike ting direkte til deg betyr ikke at det ikke er en grunn til at hans søster holder seg på matten. Tror du misforstår et par vesentlige moment her. For det første misforstår du hvis du tror jeg mener det skjeve forholdet i den sommerlige "kulturutvekslingen" mellom Skandinavia og Sør-Europa handler om at sydenguttene er slemmere enn norske. Norske gutter ville nok gjerne pult spanske og greske og tyrkiske jenter i like stor grad, det er bare at dette er land med en helt annen kultur, her passer man på jentene sine og godtar ikke at de oppfører seg på denne måten. Og her kommer vi til moment nummer to: Det vi her snakker om er ikke dårlige holdninger hos enkeltmenn i Syden, dette handler om en innarbeidet kultur, dette er ikke noe hver enkelt jente ustraffet kan velge bort. Er du født i denne del av Europa må du forholde deg til at gode jenter ikke puler rundt. Så enkelt er det. Det er ikke fullt så strengt som på den andre siden av Middelhavet der jentene skal være jomfru hvis de skal ha sjans til å finne en mann, og hele familiens ære avhenger av døtrenes bevarte dyd. Men søreuropeernes syn på hva jenter kan tillate seg er likevel helt annerledes enn vårt liberale skandinaviske. Om vi så hadde fått store klimaendringer på kort tid og Skandinavia ble det nye sommerparadiset, ville vi neppe opplevd noen strøm av greske eller tyrkiske jenter på heisatur til Norge - for å ligge med norske menn. Ikke fordi det ikke finnes tiltrekning mellom norske menn og søreuropeiske jenter, men fordi disse jentene tilhører en kultur der denslags ikke er akseptert. Det er ikke bare brødrene deres som ville steilet, mødrene og fedrene ønsker heller ikke at deres døtre skal bli som de skandinaviske, ja hele landsbyen passer på at jentene holder seg på matten. men har man ører i hodet kan man ikke unngå å høre det også fra voksne kvinner. Og det skrives stadig tilsvarende innlegg rundt omkring på nett, blant annet her på KG. Igjen: dette virker mer som et problem du har enn et problem med norske jenter. Nei, men jeg føler det altså ikke som min skam eller noe jeg nødvendigvis er skyld i. Så i motsetning til deg ser jeg ikke noe poeng i å benekte fenomenet. Ikke bare av fjortiserjenter. Det gjelder for øvrig heller ikke bare kvinner med lav status, lav utdannelse e.l. slik du synes å anta. Hvilke nasjonaliteter og hviken type menn man foretrekker kan variere, men det som er felles for mange av dem er et ganske negativt syn på norske menn. Jeg tror ikke jeg noe sted har hevdet at dette bare gjelder kvinner med lav status? Mulig at jeg har vært uklar, slik at du har misforstått noe? Ellers vil jeg si at folk som leser tråder om "mørke menn" eller "italienske menn" gjerne er folk som har spesiell interesse av det. Årsaker og syn på norske menn er jevnt over ganske varierende i de trådene. Du ser det du vil se. Selvsagt leser jeg ikke alle tråder, og det gjør heller ikke du. Mens jeg leser disse trådene hopper du antagelig ofte over dem. Og det forklarer hvorfor du ikke synes fenomenet eksisterer, eller i hvert fall ikke er noe å snakke om. Mulig jeg misforstod deg når det gjelder dette med at fenomenet ikke skulle være ubredt blant folk med høy status og utdannelse, men du skrev i hvert fall noe som lett kunne tolkes dithen: Hvem snakker om landsbygda? Jeg har allerede nevnt trailersjåføren på Toten jeg ikke har noe til felles med. Jeg snakker om folk fra min egen generasjon - med en viss utdannelse. Endret 11. november 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 11. november 2009 Forfatter #292 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Det er jo interessant at du "vet" at jeg ikke kan spansk eller italiensk. Jeg snakker for øvrig ikke bare om nettforum, men om de berømmelige murene i mange syndelandsbyer der guttene fører regnskap over sine skandinaviske erobringer og konkurrerer om hvem som har nedlagt flest i løpet av en sesong. Finnes de murene? Er det bare skandinavere på dem? Er de værre/bedre en norske gutter som gjør det samme på internett eller dassvegger? Murene finnes, jeg har fått bekreftet dette ved flere anledninger, blant annet fra en sydeuropeisk jente jeg hadde et forhold til. Selvsagt er det ikke bare skandinaviske jenter som nedlegges, har hørt at man mange steder opererer med ulik poengsum for ulike nasjonaliteter slik at man får flere poeng for å nedlegge jenter fra land der kulturen ikke er så fri, skandinaviske jenter regnes som de aller letteste å få i seng og gir derfor minst poeng. :gjeiper: Nå må du for øvrig lese hva jeg skriver tidligere i tråden. Jeg bebreider jo ikke gutta i syden for at de benytter seg av mulighetene de tross alt har. Jeg har også flere ganger i denne tråden påpekt at vi nok ville hatt en skjevhet i "kulturuvekslingen" mellom Nord- og Sør-Europa uansett, siden hore/madonna-tankegangen står mye sterkere i sør. Så selv uten at mange norske jenter har negativt syn på eget lands menn ville nok greske menn ligget med 20-30 norske jenter for hver greske jente vi fikk i seng. Men det er ikke dette denne tråden handler om. For da kunne jeg likegodt tatt med hele Nord-Europa, svenske menn kommer neppe heldigere ut; greske menn har mye lettere tilgang på svenske tjejer enn svenske gutter har på de greske jentene. Men denne tråden handler om noe litt annet, nemlig om den spesielle nedrakkingen av norske menn vi finner her til lands. Ikke av alle jenter, ikke engang av et flertall, men av et lite men synlig mindretall. Endret 11. november 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 12. november 2009 #293 Del Skrevet 12. november 2009 Det er bare å kikke litt forover i tråden: Du nevner faktisk landsbyer. Jeg la mer merke til de sterke utsagnene dine om sydeuropeisk kultur. Jeg kjenner ingen fra badebyer og turistinvaderte landsbyer, så jeg kan ikke uttale meg. Nei, men jeg føler det altså ikke som min skam eller noe jeg nødvendigvis er skyld i. Så i motsetning til deg ser jeg ikke noe poeng i å benekte fenomenet. Hvis du mener at noen som faktisk ikke ser fenomenet, og som mener at du ikke har veldig gode argumenter bare driver med "benektelse", hvorfor åpner du da temaet for diskusjon? Ønsker du bare bekreftelse? Helt ærlig: Jeg ser faktisk ikke dette fenomenet på andre måter en som smågrupper på internett. Jeg vet av erfaring at Norge ikke skiller seg spesielt ut. Selvsagt leser jeg ikke alle tråder, og det gjør heller ikke du. Jeg leser ganske mange slike tråder, fordi jeg har utenlandsk kjæreste selv. De inneholder ingen overraskelser eller noe jeg synes er spesielt. Noen troll, noen kvinner som innrømmer at de har en fetisj, noen kvinner som prøver å forsvare en fetisj (ved å overdrive utenlandske menns egenskaper eller underdrive norske), noen som ikke bryr seg fra eller til, noen som bare har vondt å si om utenlandske menn, noen som foretrekker nordmenn og noen menn som klager over temaet. Mulig jeg misforstod deg når det gjelder dette med at fenomenet ikke skulle være ubredt blant folk med høy status og utdannelse, men du skrev i hvert fall noe som lett kunne tolkes dithen: Ah. Jeg mente "lastebilsjåfør fra Toten/murer fra [landsby i Spania]" Altså: de aspektene ved sydeuropeosk kultur jeg kjenner matcher ikke med dine. Det var generaliseringen din jeg ville til livs. Det virker forresten som om du tror jeg synes det er negativt med puling på ferie. Jeg bryr meg lite om hverken folk som reiser vekk for å pule eller de som er opptatt av trofésamling. Det jeg ikke liker er generaliseringene dine, hverken av nordmenn eller utlendinger, og det er alt jeg vil til livs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 12. november 2009 Forfatter #294 Del Skrevet 12. november 2009 Det jeg ikke liker er generaliseringene dine, hverken av nordmenn eller utlendinger, og det er alt jeg vil til livs. Det er en utbredt misforståelse at generaliseringer ikke har noe for seg. Men i mange tilfeller er de helt avgjørende for vår forståelse av verden, f.eks når det er snakk om beskrivelser av ulike kulturers særtrekk. At hore/madonna-tankegangen står svakere i Skandinavia enn i de fleste andre land hører med når vi skal forstå vår egen kultur. Når det gjelder utgangspunktet for denne tråden, at en del norske kvinner har et ganske nedlatende og negativt forhold til sitt eget lands menn, føler jeg at jeg har vært svært påpasselig med å si at dette ikke gjelder alle, ikke engang et flertall, men et liten men merkbart mindretall. Og mitt inntrykk er altså at dette fenomenet er større i Norge enn i våre naboland for ikke å snakke om kulturer og land der kvinnen har en svakere stilling. Hadde danske og svenske kvinner vært like negative til sine lands menn kunne det kanskje hatt sammenheng med høy grad av likestilling. Men hvis jeg har rett i at dette er mer utbredt i Norge kan det ha å gjøre med et nasjonalt mindreverdighetskompleks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #295 Del Skrevet 12. november 2009 "Og mitt inntrykk er altså at dette fenomenet er større i Norge enn i våre naboland" Hva i all verden bygger du dette på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 13. november 2009 Forfatter #296 Del Skrevet 13. november 2009 "Og mitt inntrykk er altså at dette fenomenet er større i Norge enn i våre naboland" Hva i all verden bygger du dette på? Jeg har som svært mange skandinaver oppholdt meg i perioder i nabolandene og har ikke registrert tilsvarende hverken i Danmark eller Sverige. Fenomenet finnes selvsagt overalt, men mitt inntrykk er at det er sterkere i Norge. Noe som som sagt kan ha å gjøre med et nasjonalt mindreverdighetskompleks. Men dette er bare spekulasjoner fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #297 Del Skrevet 13. november 2009 Og mitt inntrykk er altså at dette fenomenet er større i Norge enn i våre naboland for ikke å snakke om kulturer og land der kvinnen har en svakere stilling. Hadde danske og svenske kvinner vært like negative til sine lands menn kunne det kanskje hatt sammenheng med høy grad av likestilling. Men hvis jeg har rett i at dette er mer utbredt i Norge kan det ha å gjøre med et nasjonalt mindreverdighetskompleks. Jeg tror det kan være noe i dette. Nedenfor har du jo et eksempel på det. Vedkommende klarer til å med å trekke samer inn i dette. Om det kan ha årsaker i en bondsk kultur som sammenliknes med det mer kultiverte resten av Europa: I don't know. Alt jeg vet er bare at kjemien med folk - da spesielt menn - klaffer veldig fint så fort jeg er ute av Norge. Det flyter bedre. "Det norske" er innarbeidet i arv, generasjoner, i skoleverket, hos kvinner og hos menn over det langstrakte Grandiosa-landet med kulde, samer, sne, elgstek og Grandiosa som gourmetmat - de norske veikroene og fotballandet. Det finnes vel noen få her til lands innenfor the civilized flow segment, men de er nok opptatt, skulle jeg tro. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørn82 Skrevet 22. juni 2011 #298 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) hmm.. Jeg ble litt betenkt av denne tråden. Så kom jeg på at det er jo mange ganger gjort "undersøkelser" på det norske folks utseende og de fleste damene utenfor Norge finner oss norske menn både som de kjekkeste og helt på toppen av kjekke menn i hele verden. At norske menn og kvinner kanskje ikke lengre passer sammen og at utviklingen er i den retningen at vi vokser fra hverandre er kanskje ikke umulig. Om 50år kan det hende de fleste norske kvinner og menn er sammen med partnere fra andre nasjoner. Jeg selv finner jo for eksempel latin-amerikanere veldig pene og eksotiske. Men jeg er gift med en norsk jente som har spansk blod i årene og utseende. I avdelingen jeg har på jobben er vi 36mann. Og 7 av de har utenlandske kvinner. Alt fra Barbados til Kina. Endret 22. juni 2011 av Bjørn82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 23. juni 2011 #299 Del Skrevet 23. juni 2011 hmm.. Jeg ble litt betenkt av denne tråden. Så kom jeg på at det er jo mange ganger gjort "undersøkelser" på det norske folks utseende og de fleste damene utenfor Norge finner oss norske menn både som de kjekkeste og helt på toppen av kjekke menn i hele verden. At norske menn og kvinner kanskje ikke lengre passer sammen og at utviklingen er i den retningen at vi vokser fra hverandre er kanskje ikke umulig. Om 50år kan det hende de fleste norske kvinner og menn er sammen med partnere fra andre nasjoner. Jeg selv finner jo for eksempel latin-amerikanere veldig pene og eksotiske. Men jeg er gift med en norsk jente som har spansk blod i årene og utseende. I avdelingen jeg har på jobben er vi 36mann. Og 7 av de har utenlandske kvinner. Alt fra Barbados til Kina. Reisemønsteret vårt har jo endret seg betydelig de siste årene og det har nok betydd en del for hvor vi finner våre livsledsagere. Vi kan jo like gjerne finne noen vi blir glad i i et annet land som hjemme, det betyr ikke at det er noe galt med de mennene og kvinnene som bor i vårt eget land, det er bare utvalget som har blitt større. Vi har fått en større "lekegrind", nemlig verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #300 Del Skrevet 23. juni 2011 Verden er åpen for våre dører, og dette fører til at mennesker møter hverandre på tvers. Så enkelt er det! Det er neppe at kvinner siper over norske menn. - Synes du har en umoden og barnslig måte å se verden på, trådstarter. Man må ikke bare være bevisst og studere andre mennesker, man må faktisk tenke også. En annen ting jeg vil ta opp,er at trådstarter er en av de som skaper mange slike tråder hvor kvinne-mannehat går hånd i hånd.Hadde du roet deg selv ned,hadde det gjerne vært litt mer voksne diskusjoner. Norske kvinner hater ikke norske menn, men vi vil ikke ha feige menn som sutrer. Jeg elsker mange av de norske mennene. Men jeg synes ikke at du er attraktiv,pga holdning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå