Gå til innhold

Er norske kvinners evinnelige nedrakking av norske menn berettiget?

Cuckold

Anbefalte innlegg

Da kan du bare lese de to innleggene jeg tok utgangspunkt i når jeg startet tråden. Hadde det vært meninger jeg aldri hadde hørt før eller noe man kanskje kom over hvert jubelår ville jeg ikke brydd meg om det, men slike beklagelser leser man stadig vekk, ikke minst her på KG.

Når det gjelder de to innleggene, høres det ut som to arrogante damer som har behov for å gjøre seg bedre enn andre. Slike damer har kanskje et mindreverdighetskompleks på vegne av Norge, som du var inne på, ts. Men jeg er ikke så overrasket over slike holdninger hos enkelte. Har jo for eksempel sett hetsetråden om nordlendinger her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet virkelig ikke, her er jeg litt rådvill.

Om det kan ha årsaker i en bondsk kultur som sammenliknes med det mer kultiverte resten av Europa: I don't know. Alt jeg vet er bare at kjemien med folk - da spesielt menn - klaffer veldig fint så fort jeg er ute av Norge. Det flyter bedre.

Klart det går bra i Norge også - på den fronten - men da mer krampaktig. Jeg må si jeg opplever nordmenn generelt som noe innadvendte og vanskelig å "få i gang". Det går litt tungt av og til. Jeg tror ikke nyrikt oljeland hjelper så mye på holdningene, innstillingene og væremåten.

"Det norske" er innarbeidet i arv, generasjoner, i skoleverket, hos kvinner og hos menn over det langstrakte Grandiosa-landet med kulde, samer, sne, elgstek og Grandiosa som gourmetmat - de norske veikroene og fotballandet.

Det finnes vel noen få her til lands innenfor the civilized flow segment, men de er nok opptatt, skulle jeg tro. :-)

Du er ganske så rotløs og umoden. Norske menn er maskuline og seriøse, og de hopper ikke i seng med noen bare fordi de ser blondt hår. Du bruker engelske lånord hele tiden, og jeg gjetter at du kun ser på top model og at du ikke har bladd i dypere sider enn de du finner i KK.

Det er klart det klikker bedre for deg med menn i utlandet. Da blir du jo mer interessant fordi du nettopp er utlending.

Jeg likte foresten at du tok med samer i listen din over negative ting i landet. Viser hvor rotløs og usaklig du er.Hadde du puttet negere eller pakistanere eller andre folkeslag i denne listen hadde du blitt stemplet som rasist. Her snakker du med voksne mennesker, så kutt ut fjortisholdningene dine.

Du er et typisk eksempel på en moderne wiggerdame. Forhåpentligvis er du heller ikke hvit og en del av vår hellige hvite rase, da vi ikke vil ha slike rotløse meningsløse mennesker som deg med i våre rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Da kan du bare lese de to innleggene jeg tok utgangspunkt i når jeg startet tråden. Hadde det vært meninger jeg aldri hadde hørt før eller noe man kanskje kom over hvert jubelår ville jeg ikke brydd meg om det, men slike beklagelser leser man stadig vekk, ikke minst her på KG.

Folk sier så mye rart Cuckold, det er ikke noe å bry seg om. Når det gjelder spørsmålet ditt, så ja, mennesker som stadig har noe dritt å si om andre er mennesker jeg velger å sosialisere med meg ihvertfall. JA det sier noe om dem. Det vil si at de er negative mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lill_*
Enig. Norske menn pleier å respektere kvinner. De er snille, arbeidsomme, morsomme og omtenksomme. Norske menn er også høflige og passe følsomme og romantiske. Så selv om jeg har kapret den aller beste, så finnes det veldig mange flotte menn i Norge. ;)

Mange andre land har kanskje mere lidenskapelige menn, som behandler kvinnen de er forelsket i som en prinsesse, men etter en stund kommer det frem at de ofte er mammadalter og mannsjåvinister f.eks.

Ja det har jeg sett mange eksempler på. De er perfekt kjærester, men så fort de blir gift, er det ut å se på andre damer. (Jeg er gift med en utenlandsk mann, og har inntrykk av at mange av hans og mine bekjennte behandler kona si som om det var moren.) Det spørs sikker veldig fra land til land da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Du er ganske så rotløs og umoden. Norske menn er maskuline og seriøse, og de hopper ikke i seng med noen bare fordi de ser blondt hår. Du bruker engelske lånord hele tiden, og jeg gjetter at du kun ser på top model og at du ikke har bladd i dypere sider enn de du finner i KK.

Det er klart det klikker bedre for deg med menn i utlandet. Da blir du jo mer interessant fordi du nettopp er utlending.

Jeg likte foresten at du tok med samer i listen din over negative ting i landet. Viser hvor rotløs og usaklig du er.Hadde du puttet negere eller pakistanere eller andre folkeslag i denne listen hadde du blitt stemplet som rasist. Her snakker du med voksne mennesker, så kutt ut fjortisholdningene dine.

Du er et typisk eksempel på en moderne wiggerdame. Forhåpentligvis er du heller ikke hvit og en del av vår hellige hvite rase, da vi ikke vil ha slike rotløse meningsløse mennesker som deg med i våre rekker.

Hva er "Top model"? Akkurat nå leser jeg i Samtiden.

Angående "Wiggerdame": Jeg liker humoren til Ali G. Han bedriver jo satire på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter.

Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er:

Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn?

Jeg er ikke enig i disse påstandene. Nasjonalitet har ingenting med hvor attraktiv en mann er eller ikke, selv om det ikke er å stikke under en stol at noen nasjonaliteter generelt gjerne er mer gjestfrie, varme, åpne og imøtekommende enn vi nordmenn er. Det gjelder kvinner vel så menn. Dette kan oppfattes som om at vi er lite lidenskapelige og kjærlige mennesker i forhold til disse.

Er dette en thaidame-diskusjon i omvendt scenario? Det finnes jo flust av menn som mener at disse er mye mer lidenskapelige og mye mer kjærligere enn norske kvinner...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter.

Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er:

Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn?

Jeg er ikke enig i disse påstandene. Nasjonalitet har ingenting med hvor attraktiv en mann er eller ikke, selv om det ikke er å stikke under en stol at noen nasjonaliteter generelt gjerne er mer gjestfrie, varme, åpne og imøtekommende enn vi nordmenn er. Det gjelder kvinner vel så menn. Dette kan oppfattes som om at vi er lite lidenskapelige og kjærlige mennesker i forhold til disse.

Er dette en thaidame-diskusjon i omvendt scenario? Det finnes jo flust av menn som mener at disse er mye mer lidenskapelige og mye mer kjærligere enn norske kvinner...

Nå er det mulig det er annerledes på andre skoler, men der jeg vokste opp var det aldri noen gutter som klagde over at norske jenter var så treige og at thaidamer var tingen. Ikke har jeg hørt så mye av det senere heller, hverken blant studiekamerater i tjueårene eller senere.

Mitt inntrykk er at de som skriver om thaidamenes fortreffelighet her på KG er menn som allerede har gått mange runder med norske kvinner og gitt opp. Det er altså ikke slik at disse fenomenene skjer parallelt; det er gutter som har smakt vrangsiden av norske kvinner som til slutt ender opp som thailandsfarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig det er annerledes på andre skoler, men der jeg vokste opp var det aldri noen gutter som klagde over at norske jenter var så treige og at thaidamer var tingen. Ikke har jeg hørt så mye av det senere heller, hverken blant studiekamerater i tjueårene eller senere.

Mitt inntrykk er at de som skriver om thaidamenes fortreffelighet her på KG er menn som allerede har gått mange runder med norske kvinner og gitt opp. Det er altså ikke slik at disse fenomenene skjer parallelt; det er gutter som har smakt vrangsiden av norske kvinner som til slutt ender opp som thailandsfarere.

Kanskje det samme gjelder de damene som skriver slikt på KG? At de allerde har gått mange runder med norske menn og gitt opp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det samme gjelder de damene som skriver slikt på KG? At de allerde har gått mange runder med norske menn og gitt opp?

Jo, men hadde dette fenomenet vært forbeholdt KG og godt voksne kvinner vet jeg ikke om jeg ville brydd meg. Mens det først er når menn har kommet godt opp i godt voksen alder noen av dem begynner å se til Thailand eller Filippinene, ville jeg tro de fleste gutter har gått i klasse med jenter som beklager seg over de treige norske guttene. Og maser om Carlos eller Javier fra siste sydenferie "som har alt det de norske guttene mangler".

Poenget i mitt forrige innlegg er jo at dette for kvinnenes del starter tidlig og at det derfor ikke er snakk om to parallelle fenomener. Så her har du åpenbart ikke fått med deg hva jeg mente å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hadde dette fenomenet vært forbeholdt KG og godt voksne kvinner vet jeg ikke om jeg ville brydd meg. Mens det først er når menn har kommet godt opp i godt voksen alder noen av dem begynner å se til Thailand eller Filippinene, ville jeg tro de fleste gutter har gått i klasse med jenter som beklager seg over de treige norske guttene. Og maser om Carlos eller Javier fra siste sydenferie "som har alt det de norske guttene mangler".

Poenget i mitt forrige innlegg er jo at dette for kvinnenes del starter tidlig og at det derfor ikke er snakk om to parallelle fenomener. Så her har du åpenbart ikke fått med deg hva jeg mente å si.

Jeg har aldri hørt noen av mine venninner snakke slik... På skolen eller som voksne kvinner. Mulig det er vanlig der du kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen av mine venninner snakke slik... På skolen eller som voksne kvinner. Mulig det er vanlig der du kommer fra?

Ja, dette har jeg opplevd fra jeg var ung gutt, senere som student og videre opp til i dag. Men jeg bor i den lille sære landsbyen Oslo så det er vel bare at det er så rare og lite representative jenter jeg har vært borti. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke huske å ha hørt noen snakke slik. Derimot har jeg hørt kvinner klage over hvor klengete utenlandske menn er. Når jeg går på gata er jeg bevisst på å ikke la blikket streife tilfeldig over en utenlandsk mann, for da innbiller han seg straks noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har jeg opplevd fra jeg var ung gutt, senere som student og videre opp til i dag. Men jeg bor i den lille sære landsbyen Oslo så det er vel bare at det er så rare og lite representative jenter jeg har vært borti. ;)

Ikke vet jeg. Jeg er oppvokst på bygda, men har bodd i byer nesten halve livet. Har aldri hørt noen jenter si slikt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan heller ikke huske å ha hørt noen snakke slik. Derimot har jeg hørt kvinner klage over hvor klengete utenlandske menn er. Når jeg går på gata er jeg bevisst på å ikke la blikket streife tilfeldig over en utenlandsk mann, for da innbiller han seg straks noe.

Så du setter med andre ord kaffen i vrangstrupen hver gang du leser dette her på KG? Hvis man skal tro at du aldri har hørt dette i real life må det jo vekke din interesse når du stadig leser jenter som snakker slik her på KG?

Eller er det kanskje at slikt går deg hus forbi så du ikke engang har registrert dette her i forumet?

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du setter med andre ord kaffen i vrangstrupen hver gang du leser dette her på KG? Hvis man skal tro at du aldri har hørt dette i real life må det jo vekke din interesse når du stadig leser jenter som snakker slik her på KG?

Eller er det kanskje at slikt går deg hus forbi så du ikke engang har registrert dette her i forumet?

Å stille ledende spørsmål til voksne mennesker er ganske tåpelig...

Jeg har da vært borti utenlandsk mann selv, men at han var så fantastisk mye bedre enn de norske jeg har vært sammen med vil jeg ikke påstå. Ikke det at han var verre heller da, men det er en annen diskusjon.

Jeg har heller ikke lest at jenter STADIG skriver om dette på forumet... Mulig jeg ikke leser de trådene du snakker om.

Forstår at du gjerne vil ha en diskusjon om dette, men jeg er ikke den rette å diskutere med, og ikke den du siterer heller, da vi ikke synes det er så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille ledende spørsmål til voksne mennesker er ganske tåpelig...

Jeg har da vært borti utenlandsk mann selv, men at han var så fantastisk mye bedre enn de norske jeg har vært sammen med vil jeg ikke påstå. Ikke det at han var verre heller da, men det er en annen diskusjon.

Jeg har heller ikke lest at jenter STADIG skriver om dette på forumet... Mulig jeg ikke leser de trådene du snakker om.

Forstår at du gjerne vil ha en diskusjon om dette, men jeg er ikke den rette å diskutere med, og ikke den du siterer heller, da vi ikke synes det er så vanlig.

Hehe, så "gjest" har gitt deg i oppgave å svare for henne? Det må være lov å spørre som jeg gjorde, det er tross alt et såpass hyppig forekommende fenomen at man som mann vil lure litt på hvordan noen kan ha unngått å registrere det.

Men en nærliggende forklaring, som ikke burde fornærme noen, er at vi mennesker siler ganske kraftig i det vi hører og leser, og da oppfattes nok dette av naturlige grunner som mer interessant for oss gutter. Mens mange jenter overser det.

Det er jo masse jeg også skummer kjapt forbi og knapt registrerer, fordi det ikke angår meg/engasjerer meg. For eksempel debatter der kvinner debatterer hvem som har der verst av alenemødre og mødre som bor med barnefar. (for øvrig et helt vilkårlig eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men en nærliggende forklaring, som ikke burde fornærme noen, er at vi mennesker siler ganske kraftig i det vi hører og leser, og da oppfattes nok dette av naturlige grunner som mer interessant for oss gutter. Mens mange jenter overser det.

Nettopp. Det er noen kvinner som har preferanse for utenlandske menn. Mens noen menn liker blonde kvinner med store pupper. Jeg liker norske menn, og de fleste kvinner jeg kjenner gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det er noen kvinner som har preferanse for utenlandske menn. Mens noen menn liker blonde kvinner med store pupper. Jeg liker norske menn, og de fleste kvinner jeg kjenner gjør det.

Dette står ikke i motsetning til noe av det som er skrevet i denne tråden, det er ingen som mener at flertallet av norske jenter er negative til norske menn. Det tråden handler om er at negativt syn på eget lands menn ser ut til å være mer utbredt her enn i de fleste land det er naturlig å sammenlikne seg med.

Jeg skal ikke gjenta for mye av det som er skrevet tidligere, er du interessert kan du skumme litt gjennom tråden. For et par tre sider siden pekte jeg nettopp på at greske menn nok puler like mange svenske jenter som norske. Mens svenske menn ikke har lettere for å nedlegge dydige greske jenter enn det vi har, så hvis det bare var denne skjevheten mellom de frigjorte land og de med mer tradisjonelt kjønnsrollemønster jeg ønsket debatt om hadde jeg tatt med hele Skandinavia. Men mitt inntrykk er at den negative innstillingen til eget lands menn er sterkere her enn i våre naboland. Hva nå det kan komme av.

Én forklaring kunne jo være at dette handler om nasjonal mindreverdighetsfølelse projisert på eget lands menn. Mulig norske menn sånn sett betaler prisen for en del norske kvinners nasjonale mindreverdighetskompleks. Vet ikke, men det er i hvert fall én mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er grunnen til at du ikke får med deg den evinnelige nedrakkingen av kvinner utført av menn som eksisterer her på KG, altså???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er grunnen til at du ikke får med deg den evinnelige nedrakkingen av kvinner utført av menn som eksisterer her på KG, altså???

Det kunne det vært. Helt naturlig at jeg vil legge mindre merke til dette enn dere som rammes.

Men nå er det ikke slik at jeg mener all kritikk er nedrakking. Jeg vil jo skille mellom kvinner som allerede i tenårene høylytt rakker ned på norske gutter og menn som langt opp i trettiårene eller enda senere begynner å tenke i retning Thailand eller Filippinene - fordi de så langt bare har opplevd den norske kvinnen fra vrangsiden.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...