Gå til innhold

Er norske kvinners evinnelige nedrakking av norske menn berettiget?

Cuckold

Anbefalte innlegg

men jeg har altså ikke skrevet noe om noen såret mann. Du forholder deg jo ikke til hva folk skriver, ei heller til at det er forskjellige som svarer.

forøvrig kan ikke Inger-lise Lien brukes til å "begrunne" din påstand, verken slik eller sånn. Hun skriver om hvordan norske jenter tilpasser seg dersom de går på skole med overvekt av innvandrere. Det er en ganske skremmende utvikling, men har altså ingenting med din påstand om at norske kvinner rakker ned på norske menn å gjøre. Det hun tar opp er en svært interessant debatt, og en debatt som burde tas på en mye ordentligere måte enn det hittil har vært gjort. Dine forsøk på å bruke henne som "sannhetsvitne" for dine tåpeligheter faller til jorden.

Det finnes nok av arenaer for dette fenomenet, og det går ikke an å avvise at norske tenåringjenters favorisering av innvandrergutter og nedlatende holdning til de etnisk norske guttene er et relavant eksempel. Jeg mener å ha lest forskning som viser at innvandrergutter har vesentlig mer sex enn etninsk norske. Hvis dette er riktig er det ikke bare på en eller to skoler vi finner dette fenomenet.

PS.Når jeg tok deg for gjesten med den sårede ektemaken var det fordi du inntok noe av den samme holdningen og minnet om henne i din litt overdrevne nedlatende ordbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hun sier illustrerer jo nettopp dette med en annen maskulinitet hos en del innvandrermenn enn hos norske menn som Cuckold snakker om.

Artikkelen tar opp forholdene på noen skoler der majoriteten av elevene ikke er av norskt opphav. Den illustrerer ikke hvordan norske kvinner rakker ned på norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hovedsak enig i Cuckolds beskrivelse. Jeg mener ikke at det er et stort problem, men jeg har da virkelig observert mange, mange ganger at en del norske kvinner har ytrett seg ganske nedsettende om norske menn i forhold til sydlandske menn. De sier gjerne ting som at de sydlandske mennene vet hvordan de skal behandle en kvinne, er mere maskulini etc. Dette har jeg lest mange ganger i intervjuer med kvinner opp gjennom årene, jeg har sett tonnevis av ganger på kvinneguiden og jeg har en gang imellom hørt kvinner jeg har snakket med si det samme. Tror jeg at alle norske kvinner mener dette? Overhodet ikke. Jeg har inntrykk at det er en ganske liten gruppe som mener det sterkt og at det er ganske utbredt at kvinner i noen grad mener dette uten at de dermed legger veldig sstor vekt på det. Det betyr ikke at dette er noe stort problem og gjennomsyrer hverdagen eller noe slikt, men det er absolutt tilstedeværende nok til at det har verdi å diskutere det.

Synes det var en god beskrivelse.

Dere har kanskje rett i at det er en liten andel norske kvinner som rakker ned på norske menn. Men ettersom jeg ikke er en av disse kvinnene, legger jeg ikke spesielt merke til det. Jeg opplever heller at utenlandske menn i Norge har en lavere status. Men dette er kanskje et tabu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen tar opp forholdene på noen skoler der majoriteten av elevene ikke er av norskt opphav. Den illustrerer ikke hvordan norske kvinner rakker ned på norske menn.

Norske kvinner er en stor gruppe som består av mange undergrupper. Tenåringsjenter i innvandrertette bydeler er bare én slik undergruppe. Det er ingen som sier at disse utgjør et gjennomsnitt eller at de holdningene som råder her er like sterke i andre deler av den kvinnelige befolkning, men det vi ser her hører med i det samlede bildet. Vi kan ikke uten videre avvise fenomenet der det kommer klarest til syne bare fordi det beviselig er en grunn til at det er her fenomenet er blåst opp til karikerte proporsjoner.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_plopp_*
Det finnes nok av arenaer for dette fenomenet, og det går ikke an å avvise at norske tenåringjenters favorisering av innvandrergutter og nedlatende holdning til de etnisk norske guttene er et relavant eksempel.

Igjen: dette er noe du påstår, uten noen som helst form for belegg. Man kan ikke bruke forskningen til Inger-Lise Liene til å "bevise" det du hevder, fordi hun har forsket på noe helt annet. Hennes forskning handler ikke om "tenåringsjenters favorisering" av noe som helst, derimot at de som går på skole i invandrertette bydeler i noen grad tilpasser seg denne virkehligheten. Det er en skremmende utvikling, men ikke fordi "norske jenter har en nedlatende holdning til etnisk norske gutter".

Jeg mener å ha lest forskning som viser at innvandrergutter har vesentlig mer sex enn etninsk norske. Hvis dette er riktig er det ikke bare på en eller to skoler vi finner dette fenomenet.

Igjen - du mener å ha lest...... hvor da - på wikipedia, skrevet av en som har blitt avvist av ei jente??

Dette er tittelen på tråden. Ikke at noen gjør det, eller at et mindretall gjør det - men rett og slett "norske kvinner". Som selvsagt er en homogen masse.....

Når det er postulatet til ts - så burde et minstekrav være at han kunne belegge dette med forskning. Når han ikke kan det (rett og slett fordi det er umulig) så er det jo interessant å se skylapp go strutsepolitikken "jeg har rett, jeg har rett, jeg har rett" uansett hva andre forsøker å få fram og faktisk greier å bevise.

sier vel i grunn mer om ts enn om noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jantalina
Dette er helt korrekt. Det er alltid en viss skjevhet i ethvert forhold, men det er helt nødvendig at denne ubalansen tipper i mannens favør. Hvorfor? Kvinner vil vel ha noen å se opp til, noe å strekke seg etter. Jeg slutter aldri å la meg overraske av hvor lett kvinner glir inn i rollen som den underdanige i forholdet. Flere kvinner her etterlyser mer motstand i norske menn. Jeg tror dette er bare halve visa; det de egentlig er på jakt etter er en mann som er dem overlegen på de områdene som teller, en som befinner seg litt lenger opp i det sosiale hierarkiet, og som er litt påholden med kjærlighet og respekt. Tross flere tiår med likestilling sitter damene fortsatt inne i hula si.

Det er sikkert noen som er sånn men du vil også finne mange kvinner som ikke kjenner seg igjen i denne beskrivelsen. Jeg ønsker meg en mann som er like lite påholden med kjærlighet og respekt som jeg er, og heldigvis har jeg funnet det. Han tjener mindre enn meg men han ser ikke på det som en trussel og jeg ser ikke på han som mindre mann fordi han tjener mindre enn meg, han er mann nok for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den illustrerer preferansen for andre menn. Hvorvidt norske kvinner rakker ned på norske menn viser den ikke, men den viser en preferanse for andre menn og da er det ikke urimelig å tenke seg at det også forekommer nedrakking. Den nedrakkingen ser man imidlertid masseivs av her på kvinneguiden og det er en del av det i denne tråden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: dette er noe du påstår, uten noen som helst form for belegg. Man kan ikke bruke forskningen til Inger-Lise Liene til å "bevise" det du hevder, fordi hun har forsket på noe helt annet. Hennes forskning handler ikke om "tenåringsjenters favorisering" av noe som helst, derimot at de som går på skole i invandrertette bydeler i noen grad tilpasser seg denne virkehligheten. Det er en skremmende utvikling, men ikke fordi "norske jenter har en nedlatende holdning til etnisk norske gutter".

Da må du nesten lese artikkelen igjen. Selv om utgangspunktet for Inge-Lise Liens forskning ikke var å finne ut om norske jenter på innvandrerdominerte skoler har negativt syn på norske gutter var dette nettopp noe av det hun fant.

Igjen - du mener å ha lest...... hvor da - på wikipedia, skrevet av en som har blitt avvist av ei jente??

Dette er tittelen på tråden. Ikke at noen gjør det, eller at et mindretall gjør det - men rett og slett "norske kvinner". Som selvsagt er en homogen masse.....

Når det er postulatet til ts - så burde et minstekrav være at han kunne belegge dette med forskning. Når han ikke kan det (rett og slett fordi det er umulig) så er det jo interessant å se skylapp go strutsepolitikken "jeg har rett, jeg har rett, jeg har rett" uansett hva andre forsøker å få fram og faktisk greier å bevise.

sier vel i grunn mer om ts enn om noen andre.

At jeg i en uformell debatt på KG midt i kontortiden ikke har tatt meg tid til å lete opp den forskningen jeg gir klart uttrykk for at jeg ikke har for hånden, betyr ikke at den ikke finnes. Den personlige tonen i angrepene dine og den hjelpeløst påtatte arrogansen bidrar heller ikke til at jeg føler det er så viktig å spa opp med tung forskning for hver observasjon jeg gir uttrykk for. Du forstår det kanskje ikke selv, men din usympatiske fremferd og krakilske avvisning av problematikken svekker på et vis din tyngde som motdebattant.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
blablabla men din usympatiske fremferd og krakilske avvisning av problematikken svekker på et vis din tyngde som motdebattant.

Vedkommede står uansett sterkere enn en deg og dine usakelige generaliseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NORSK OG KJEDELIG. Inger-Lise Lien fant ut at de norske guttene ved osloskolene var de minst populære blant jentene, de ble betraktet som feiginger fordi de trakk seg tilbake fra konflikter. De kjempet ikke for å beskytte jentenes ære og ble sett på som lite mandige. De somaliske guttene var de mest populære, fordi det gjorde alt dette.

De norske guttene fortalte forskeren at de måtte reise til andre deler av Oslo for å få drag på jentene. De kritiserte de utenlandske guttene for å være besatt av ære, og så på jentene som likeverdige, ikke som noen som måtte kontrolleres.

Er det dette som er norske kvinners evinnelige nedraking av norske menn?

Dette er snakk om tennåringer på skoler der etnisk norske er i mindretall. Jentene blir også kalt horer av norske gutter dersom de går i skjørt, leste du det også? Det høres skremmende ut at man er betatt av ett kvinnesyn som ikke er helt i lodd. Men jeg husker selv fra ungdomstiden at de mest populære guttene gjerne var de som levde litt hardt, brukte dop og oppførte seg som drittsekker. Dette gikk for min del (og de fleste andre jeg kjenner) heldigvis over før jeg var gammel nok til å være annet en avstandsforelsket. Og så er det også slik at tennåringer går i flokk. Jeg husker også at alle guttene var forelsket i de samme tre damene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansert dame

Synes det er komisk å krangle om dette. Det virker som en del tar påstanden til Cuckold personlig. Han har jo presisert at det er en liten gruppe norske kvinner som mener dette. Da skjønner jeg ikke poenget med å være så defensiv, damer. Utrolig hvor lett noen lar seg provosere. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg det er snakk om at jenter i alle land synes utenlandske menn er spennende.

"Spennende, han har en annen kultur", "Tihi, jeg må snakke på engelsk", og "Han er så mystisk og...annerledes" er vel tanker som går igjen.

Jeg har gjennom egne erfaringer merket utlending-effekten. I Norge var jeg som mange andre nordmenn, en mann med gjennomsnittlig drag uten å være noen Don Juan, som fort ble oversett på gata.

I utlandet er det plutselig helt motsatt. Uten å ha forandret meg på noen måte oppdager jeg at mange flere jenter virker interesserte. De smiler søtt, blir plutselig mer nervøse enn vanlig når de snakker, og virker langt mer mottakelige for flørting.

Skjønner godt hvordan utlendinger i Norge har det, og misunner dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er komisk å krangle om dette. Det virker som en del tar påstanden til Cuckold personlig. Han har jo presisert at det er en liten gruppe norske kvinner som mener dette. Da skjønner jeg ikke poenget med å være så defensiv, damer. Utrolig hvor lett noen lar seg provosere. :filer:

Jeg er mest forundret over at at han lar seg provosere av at norske kvinner har sex med utenlandske menn. For det er det denne tråden koker ned til.

Jeg må innrømme at jeg blir litt provosert over at man mener at norske kvinner er for frigjorte. Menn kan ligge med kvinner som er villige, dette er en naturlov. Jentene må derimot si nei, for å ikke rakke ned på norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest forundret over at at han lar seg provosere av at norske kvinner har sex med utenlandske menn. For det er det denne tråden koker ned til.

Jeg må innrømme at jeg blir litt provosert over at man mener at norske kvinner er for frigjorte. Menn kan ligge med kvinner som er villige, dette er en naturlov. Jentene må derimot si nei, for å ikke rakke ned på norske menn.

Nei, jeg har gjentatt gang på gang at det er én sak at utenlandske menn har lettere match med norske jenter enn med sine egne og jenter av andre nasjonaliteter, det denne tråden handler om er at mange norske jenter har et negativt syn på sitt eget lands menn og faktisk foretrekker menn av andre nasjonaliteter.

At utenlandske menn har lettere match i Oslo enn norske menn har i deres hjembyer kommer av at hore/madonna-tankegangen er integrert i svært mange kulturer rundt om i verden, vi er ikke helt fri vi heller, men den står heldigvis vesentlig svakere her. Dette fører selvsagt til at norske menn kommer litt dårlig ut i den seksuelle utvekslingen over landegrensene.

Men det er altså ikke dette denne tråden handler om. Her handler det om norske jenter som er negative til norske menn. Håper du ser forskjellen på de to forholdene? Selvsagt vil dette bety at spanske menn puler mange ganger så mange norske jenter som vi puler spanske, men det kunne ha skjedd selv uten denne spesielle negativiteten overfor norske menn. Bare som en følge av ulikt syn på hvordan jenter skal oppføre seg.

Så kunne en og annen norsk mann sikkert ønsket at norske jenter ville vært litt mer lojale og ikke spredd bena for gutter som ville gått berserk hvis søsteren hans lå med en norsk gutt, men det er på et vis en annen debatt. I denne tråden holder vi oss til temaet, som er favorisering av andre nasjonaliteter og nedrakking av norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den illustrerer preferansen for andre menn. Hvorvidt norske kvinner rakker ned på norske menn viser den ikke, men den viser en preferanse for andre menn og da er det ikke urimelig å tenke seg at det også forekommer nedrakking. Den nedrakkingen ser man imidlertid masseivs av her på kvinneguiden og det er en del av det i denne tråden også.

Man ser jo like mye nedrakking av kvinner her på KG. Det virker som det er en god del menn som stikker hit kun med det formål å klage og rakke ned på oss kvinner. Så jeg ser ikke at kun den ene siden er et utbredt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utenlandske menn har lettere match i Oslo enn norske menn har i deres hjembyer kommer av at hore/madonna-tankegangen er integrert i svært mange kulturer rundt om i verden, vi er ikke helt fri vi heller, men den står heldigvis vesentlig svakere her. Dette fører selvsagt til at norske menn kommer litt dårlig ut i den seksuelle utvekslingen over landegrensene.

Men det er altså ikke dette denne tråden handler om. Her handler det om norske jenter som er negative til norske menn.

Et lite apropos til skillet jeg nettopp skisserte. Kom nettopp over følgende artikkel når jeg logget meg på msn:

http://msn.tv2sporten.no/ovrig/-billige-je...ge-2962364.html

«Billige» jenter lokker tennisstjernene til Sverige

- Blant de enkleste land i verden å få med seg jenter hjem, hevder blogger.

og litt lenger ned:

Mange av de kommer til Stockholm med étt mål for øyet, hevder Ragan.

- Det er taperstempel på spillere som går ut på Café Opera uten å få med seg en jente hjem når alle andre får det. Sverige er sannsynligvis blant de enkleste land i verden å få jenter med seg hjem fra barene (derfor kommer mange spillere tilbake...)

Svenske jenter er nok minst like lette å få til sengs som nordmenn, og svenske menn har ikke lettere enn norske for å få sex med jenter i land der man passer bedre på jentene sine, så hadde dette vært tema for tråden ville jeg likegodt kunne tatt med svenske menn og kvinner.

Men tråden handler altså ikke om dette, men om en del norske kvinners negative holdninger til eget lands menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en tråd hvor du klager over at menn får kritikk for kvinner, så linker du til en artikkel (som er basert på noe en blogger har skrevet) som viser til at menn i sverige ikke har vansker med støtte prostitusjon. På hvilken måte setter dette menn i positivt lys ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tråd hvor du klager over at menn får kritikk for kvinner, så linker du til en artikkel (som er basert på noe en blogger har skrevet) som viser til at menn i sverige ikke har vansker med støtte prostitusjon. På hvilken måte setter dette menn i positivt lys ?

Det som er relevant i artikkelen jeg linket til er det jeg siterte. Det jeg utelot er ikke relevant, og det var derfor jeg utelot det.

Jeg har aldri argumentert for at menn er feilfrie og ser derfor ikke problemet med å linke til en slik artikkel. Artikkelen illustrerte et poeng jeg ønsket å understreke, nemlig at det ikke er søreuropeernes eller andres tilgang til skandinaviske jenter som er tema i denne tråden, for greske menn puler minst like mange svenske jenter som norske, og greske jenter er ikke mer løsaktige overfor svenske menn enn overfor oss norske, så denne skjevheten faller like uheldig ut for svenske og danske menn som for norske.

Det som er tema for denne tråden er derimot at en god del norske jenter i tillegg har et svært nedlatende syn på sitt eget lands menn. Slik at de ikke bare er like frigjorte overfor menn fra mindre frigjorte kulturer, men faktisk foretrekker disse fremfor norske.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er relevant i artikkelen jeg linket til er det jeg siterte. Det jeg utelot er ikke relevant, og det var derfor jeg utelot det.

Jeg har aldri argumentert for at menn er feilfrie og ser derfor ikke problemet med å linke til en slik artikkel. Artikkelen illustrerte et poeng jeg ønsket å understreke, nemlig at det ikke er søreuropeernes eller andres tilgang til skandinaviske jenter som er tema i denne tråden, for greske menn puler minst like mange svenske jenter som norske, og greske jenter er ikke mer løsaktige overfor svenske menn enn overfor oss norske, så denne skjevheten faller like uheldig ut for svenske og danske menn som for norske.

Det som er tema for denne tråden er derimot at god del norske jenter i tillegg har et svært nedlatende syn på sitt eget lands menn. Slik at de ikke bare er like frigjorte overfor menn fra mindre frigjorte kulturer, men faktisk foretrekker disse fremfor norske.

Da skal jeg faktisk være på utkikk etter desse jentene som har et svært nedlatende syn på norske menn. Jeg har ennå ikke møtt en dame som opptrer svært nedlatende ovenfor norske menn, og jeg kjenner MANGE kvinner.

Jeg har, derimot, truffet et par menn som er nedlatende mot kvinner, fordi de er kvinner. To av mine eks sjefer og en kollega mellomannet. Og JA, det sier noe om menneskene når de er nedlatende mot andre mennesker basert på deres kjønn. Dette går BEGGE veier.

Kansje jeg har vært heldig og har bare valgt gode mennesker til mine venner..men som sagt, jeg skal være på utkikk etter desse slemme damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg faktisk være på utkikk etter desse jentene som har et svært nedlatende syn på norske menn. Jeg har ennå ikke møtt en dame som opptrer svært nedlatende ovenfor norske menn, og jeg kjenner MANGE kvinner.

Da kan du bare lese de to innleggene jeg tok utgangspunkt i når jeg startet tråden. Hadde det vært meninger jeg aldri hadde hørt før eller noe man kanskje kom over hvert jubelår ville jeg ikke brydd meg om det, men slike beklagelser leser man stadig vekk, ikke minst her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...