Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #201 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kan du vennligst belegge dette på en ordentlig måte?? og da mener jeg noen annet enn fjase-artikler i løssalgsavisene. Hvis du er den samme som har henvist til sin sårede mann forstår jeg godt at du kaller artikkelen om Inger-Lise Liens forskning for en fjaseartikkel. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. oktober 2009 #202 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kan du vennligst belegge dette på en ordentlig måte?? og da mener jeg noen annet enn fjase-artikler i løssalgsavisene. TS har fått intrykk av at norske menn blir nedtrykkt av norske kvinner basert på et par tre innlegg i tråden her. Han har derimot ikke personlig opplevd nedtrykking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huh? Skrevet 20. oktober 2009 #203 Del Skrevet 20. oktober 2009 TS har fått intrykk av at norske menn blir nedtrykkt av norske kvinner basert på et par tre innlegg i tråden her. Han har derimot ikke personlig opplevd nedtrykking. Feil, etter å ha lest flere av trådene til Cuckold her inne, så er det nettopp det han ønsker, å bli nedtrykket, tråkket på og at dama hans puler rundt mens han får høre om det. Ergo skjønner jeg ikke hva han klager over. Han får det jo som han vil, dersom teorien hans stemmer. Da kan han jo bare velge og vrake blant alle disse fantastiske damene som driver med nedrakking, og verden blir et lykkelig sted for Hanreien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. oktober 2009 #204 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du er den samme som har henvist til sin sårede mann forstår jeg godt at du kaller artikkelen om Inger-Lise Liens forskning for en fjaseartikkel. Lykke til! Du er voldsomt saklig i dine argumentasjoner, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. oktober 2009 #205 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du er den samme som har henvist til sin sårede mann forstår jeg godt at du kaller artikkelen om Inger-Lise Liens forskning for en fjaseartikkel. Lykke til! Jeg synest ikke det er riktig at du nedtrykker kvinnelige debatanter på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #206 Del Skrevet 20. oktober 2009 Feil, etter å ha lest flere av trådene til Cuckold her inne, så er det nettopp det han ønsker, å bli nedtrykket, tråkket på og at dama hans puler rundt mens han får høre om det. Ergo skjønner jeg ikke hva han klager over. Han får det jo som han vil, dersom teorien hans stemmer. Da kan han jo bare velge og vrake blant alle disse fantastiske damene som driver med nedrakking, og verden blir et lykkelig sted for Hanreien. Her har du faktisk et poeng. Personlig har jeg jo evnen til å nyte slike forsmedelser. Men det er nok bare et fåtall menn som har det slik, så jeg synes liksom ikke dette kan rettferdiggjøres så lett. Men du har helt rett, Norge er et mekka for menn som liker å oppleve ydmykelse. Selv om det i dette tilfellet ikke er snakk om å ydmykes som enkeltperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. oktober 2009 #207 Del Skrevet 20. oktober 2009 Her har du faktisk et poeng. Personlig har jeg jo evnen til å nyte slike forsmedelser. Men det er nok bare et fåtall menn som har det slik, så jeg synes liksom ikke dette kan rettferdiggjøres så lett. Men du har helt rett, Norge er et mekka for menn som liker å oppleve ydmykelse. Selv om det i dette tilfellet ikke er snakk om å ydmykes som enkeltperson. Poenget er vel at flertallet her mener at det ikke er et utbredt problem. Derfor er det ganske så delte meninger om dine oppfattelser, selv om du prøver så hardt du kan å trumfe gjennom dine inntrykk som universelle sannheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #208 Del Skrevet 20. oktober 2009 Poenget er vel at flertallet her mener at det ikke er et utbredt problem. Derfor er det ganske så delte meninger om dine oppfattelser, selv om du prøver så hardt du kan å trumfe gjennom dine inntrykk som universelle sannheter. Jeg vil nok tro et flertall av mitt kjønn vil være enig i min beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. oktober 2009 #209 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg vil nok tro et flertall av mitt kjønn vil være enig i min beskrivelse. Og jeg vil ikke være enig. Jeg kjenner en del menn og tror flesteparten av disse ville vært uenig i din beskrivelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #210 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg vil nok tro et flertall av mitt kjønn vil være enig i min beskrivelse. Jeg er i hovedsak enig i Cuckolds beskrivelse. Jeg mener ikke at det er et stort problem, men jeg har da virkelig observert mange, mange ganger at en del norske kvinner har ytrett seg ganske nedsettende om norske menn i forhold til sydlandske menn. De sier gjerne ting som at de sydlandske mennene vet hvordan de skal behandle en kvinne, er mere maskulini etc. Dette har jeg lest mange ganger i intervjuer med kvinner opp gjennom årene, jeg har sett tonnevis av ganger på kvinneguiden og jeg har en gang imellom hørt kvinner jeg har snakket med si det samme. Tror jeg at alle norske kvinner mener dette? Overhodet ikke. Jeg har inntrykk at det er en ganske liten gruppe som mener det sterkt og at det er ganske utbredt at kvinner i noen grad mener dette uten at de dermed legger veldig sstor vekt på det. Det betyr ikke at dette er noe stort problem og gjennomsyrer hverdagen eller noe slikt, men det er absolutt tilstedeværende nok til at det har verdi å diskutere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #211 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Og jeg vil ikke være enig. Jeg kjenner en del menn og tror flesteparten av disse ville vært uenig i din beskrivelse. Jeg har fortsatt problemer med å tro at du virkelig ikke har sett dette fenomenet. Dette gjelder selvsagt ikke flertallet av norske kvinner, og jeg tror det vi ser her er en slags refleksreaksjon. Man kjenner seg ikke igjen, vil ikke ha dette på seg, og benekter derfor at andre kvinner ser det sånn. Selv om dere stadig leser tilsvarende kommentarer som de jeg tok utgangspunkt i, nekter dere for at dette er et fenomen. Men det er faktisk en del kvinner som ser det slik selv om dette ikke gjelder deg. Det gjelder nok et mindretall. Det er bare det at et mindretall i mange tilfeller kan være ganske synlig. Og jeg tror det er få norske menn som ikke har registrert dette. Endret 20. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megha Skrevet 20. oktober 2009 #212 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har fortsatt problemer med å tro at du virkelig ikke har sett dette fenomenet. Dette gjelder selvsagt ikke flertallet av norske kvinner, og jeg tror det vi ser her er en slags refleksreaksjon. Selv om dere stadig leser tilsvarende kommentarer som de jeg tok utgangspunkt i nekter dere for at dette er et fenomen. Men er faktisk en del kvinner som ser det slik selv om dette ikke gjelder deg. Det gjelder nok et mindretall. Det er bare det at et mindretall kan i mange tilfeller være ganske synlig. Og jeg tror det er få norske menn som ikke har registrert dette. Ja, det er nok et mindretall og jeg tror at årsaken til at vi legger merke til mindretallet er fordi vi ikke liker å føle oss mindre "verdt" enn andre. Det er det samme med det lille mindretallet her inne som rakker ned på norske kvinner i forhold til asiatiske og øst-europeiske damer, det er et mindretall men de stikker selv om vi ikke kjenner oss igjen. Og så kommer vi i forsvar. Kan ikke de som finner seg utenlandske menn/kvinner være fornøyd med at de har funnet seg en de vil være sammen med, og samtidig la være å rakke ned på eget lands menn/kvinner. Fordi om jeg liker is best så er det ikke noe galt med sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #213 Del Skrevet 20. oktober 2009 Om dere ser Hotel Cæsar i morgen kl 19.30, ser dere den nye flørten til Victoria (han høye, kjekke, mørke i markedsføring). Hvorfor kan ikke flere norske menn være som han?! Herregud, hvem ser på Hotel Cæsar? Jeg vil i alle fall ikke ha en kvinne som søler bort tiden sin på slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_plopp_* Skrevet 20. oktober 2009 #214 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du er den samme som har henvist til sin sårede mann forstår jeg godt at du kaller artikkelen om Inger-Lise Liens forskning for en fjaseartikkel. Lykke til! Dette svaret viser jo bare at du verken kan belegge dine påstander, eller er særlig til å diskutere. Jeg ba om dokumentasjon på påstandene dine - det har du ikke. Det er selvsagt mye enklere å "synse" og tro at det er slik og sånn, men vær da redelig nok til å si det, i stedenfor å legge det fram som fakta som kan belegges. Det er selvsagt også mye enklere å latterliggjøre de som ikke er enige med deg. Har sett at dette er del av taktikken din i svært mange av svarene dine til de som påpeker store hull i din argumentasjon, påviser at du tar feil og etterlyser fakta. men for all del - det er selvsagt mye enklere å fortsette å leve i sin egen lille boble av at "jeg har rett og alle andre tar feil". Du lærer selvsagt ingenting av noe slikt, men på den annen side, å kjele for fordommene dine føles sikkert godt for deg, men takk og lov at jeg ikke har sånne menn i mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #215 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Dette svaret viser jo bare at du verken kan belegge dine påstander, eller er særlig til å diskutere. Jeg ba om dokumentasjon på påstandene dine - det har du ikke. Det er selvsagt mye enklere å "synse" og tro at det er slik og sånn, men vær da redelig nok til å si det, i stedenfor å legge det fram som fakta som kan belegges. Det er selvsagt også mye enklere å latterliggjøre de som ikke er enige med deg. Har sett at dette er del av taktikken din i svært mange av svarene dine til de som påpeker store hull i din argumentasjon, påviser at du tar feil og etterlyser fakta. men for all del - det er selvsagt mye enklere å fortsette å leve i sin egen lille boble av at "jeg har rett og alle andre tar feil". Du lærer selvsagt ingenting av noe slikt, men på den annen side, å kjele for fordommene dine føles sikkert godt for deg, men takk og lov at jeg ikke har sånne menn i mitt liv. Det er ikke så lett å få en meningsfull debatt med en person som liksom gjør seg veldig såret på sin manns vegne om jeg sier at han ikke er så observant, og som avviser Inger-Lise Liens forskning som en "fjaseartikkel i løssalgspressen". Endret 20. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #216 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det merkelige er bare at jeg alltid har hatt mer drag på damene når jeg ikke har vært for lidenskapelig forelsket. Da kan man lettere kontrollere ting og det setter jentene pris på. Det er i hvert fall min erfaring. Å være spontan er greit. Så lenge du ikke føler for sterkt for henne. Gjør du det er løpet kjørt. Lidenskap er altså bra, men bare når det kommer i kontrollerte doser, det er viktig at mannen tar litt lett på det, ellers mister han overtaket. Dette er helt korrekt. Det er alltid en viss skjevhet i ethvert forhold, men det er helt nødvendig at denne ubalansen tipper i mannens favør. Hvorfor? Kvinner vil vel ha noen å se opp til, noe å strekke seg etter. Jeg slutter aldri å la meg overraske av hvor lett kvinner glir inn i rollen som den underdanige i forholdet. Flere kvinner her etterlyser mer motstand i norske menn. Jeg tror dette er bare halve visa; det de egentlig er på jakt etter er en mann som er dem overlegen på de områdene som teller, en som befinner seg litt lenger opp i det sosiale hierarkiet, og som er litt påholden med kjærlighet og respekt. Tross flere tiår med likestilling sitter damene fortsatt inne i hula si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #217 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er i hovedsak enig i Cuckolds beskrivelse. Jeg mener ikke at det er et stort problem, men jeg har da virkelig observert mange, mange ganger at en del norske kvinner har ytrett seg ganske nedsettende om norske menn i forhold til sydlandske menn. De sier gjerne ting som at de sydlandske mennene vet hvordan de skal behandle en kvinne, er mere maskulini etc. Dette har jeg lest mange ganger i intervjuer med kvinner opp gjennom årene, jeg har sett tonnevis av ganger på kvinneguiden og jeg har en gang imellom hørt kvinner jeg har snakket med si det samme. Tror jeg at alle norske kvinner mener dette? Overhodet ikke. Jeg har inntrykk at det er en ganske liten gruppe som mener det sterkt og at det er ganske utbredt at kvinner i noen grad mener dette uten at de dermed legger veldig sstor vekt på det. Det betyr ikke at dette er noe stort problem og gjennomsyrer hverdagen eller noe slikt, men det er absolutt tilstedeværende nok til at det har verdi å diskutere det. Synes det var en god beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #218 Del Skrevet 20. oktober 2009 Dette er helt korrekt. Det er alltid en viss skjevhet i ethvert forhold, men det er helt nødvendig at denne ubalansen tipper i mannens favør. Hvorfor? Kvinner vil vel ha noen å se opp til, noe å strekke seg etter. Jeg slutter aldri å la meg overraske av hvor lett kvinner glir inn i rollen som den underdanige i forholdet. Flere kvinner her etterlyser mer motstand i norske menn. Jeg tror dette er bare halve visa; det de egentlig er på jakt etter er en mann som er dem overlegen på de områdene som teller, en som befinner seg litt lenger opp i det sosiale hierarkiet, og som er litt påholden med kjærlighet og respekt. Tross flere tiår med likestilling sitter damene fortsatt inne i hula si. Dette tror jeg er riktig. Hvis damer søker en mann som er mere selvsikker og handlekraftig enn de selv er og som er flinkere karrieremessig og har bedre økonomi og er litt eldre etc. så ender de, i de aller fleste tilfeller, opp med en mann som klart har overtaket i forholdet. Spesielt gjelder dette når mannen ikke bare er selvsikker, men også er litt dominant sosialt og gjerne også i senga. Mitt inntrykk er at damer i hovedsak søker dette og at får de det så er de svært fornøyd med det. Det betyr ikke at de vil være dobbeltarbeidende eller lignende. Likestilling vil de nok ha i form av arbeidsfordeling, men i forhold til makten mellom de to tror jeg ikke damer egentlig vil ha et forhold som i praksis er helt likestilt. Dette har det tatt meg laaaaaaang tid å akseptere da det strider sterkt mot idealene for likestilling slik de var hos meg i utgangspunktet, men det er til slutt blitt så tydelig at jeg ikke tror man kan nekte for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_plopp_* Skrevet 20. oktober 2009 #219 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det er ikke så lett å få en meningsfull debatt med en person som liksom gjør seg veldig såret på sin manns vegne om jeg sier at han ikke er så observant, og som avviser Inger-Lise Liens forskning som en "fjaseartikkel i løssalgspressen". men jeg har altså ikke skrevet noe om noen såret mann. Du forholder deg jo ikke til hva folk skriver, ei heller til at det er forskjellige som svarer. forøvrig kan ikke Inger-lise Lien brukes til å "begrunne" din påstand, verken slik eller sånn. Hun skriver om hvordan norske jenter tilpasser seg dersom de går på skole med overvekt av innvandrere. Det er en ganske skremmende utvikling, men har altså ingenting med din påstand om at norske kvinner rakker ned på norske menn å gjøre. Det hun tar opp er en svært interessant debatt, og en debatt som burde tas på en mye ordentligere måte enn det hittil har vært gjort. Dine forsøk på å bruke henne som "sannhetsvitne" for dine tåpeligheter faller til jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #220 Del Skrevet 20. oktober 2009 men jeg har altså ikke skrevet noe om noen såret mann. Du forholder deg jo ikke til hva folk skriver, ei heller til at det er forskjellige som svarer. forøvrig kan ikke Inger-lise Lien brukes til å "begrunne" din påstand, verken slik eller sånn. Hun skriver om hvordan norske jenter tilpasser seg dersom de går på skole med overvekt av innvandrere. Det er en ganske skremmende utvikling, men har altså ingenting med din påstand om at norske kvinner rakker ned på norske menn å gjøre. Det hun tar opp er en svært interessant debatt, og en debatt som burde tas på en mye ordentligere måte enn det hittil har vært gjort. Dine forsøk på å bruke henne som "sannhetsvitne" for dine tåpeligheter faller til jorden. Det hun sier illustrerer jo nettopp dette med en annen maskulinitet hos en del innvandrermenn enn hos norske menn som Cuckold snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå