Gå til innhold

Er norske kvinners evinnelige nedrakking av norske menn berettiget?

Cuckold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Du trenger ikke lete lenge. Denne tråden har jo en haug med eksempler på kvinner som gjør nettopp det.

Selv om noen norske kvinner klager på norske menn, så sier det ikke seg selv at norske kvinner klager på norske menn. Jeg har da kommet over poster her på forumet hvor menn stadig klager på kvinner, men jeg mener da ikke at derav klager alle menn på norske kvinner!

Jeg kjenner faktisk INGEN som går rundt og nedtrykker norske menn!

Derimot, så har jeg blitt seksuellt trakkasert av en el to mannfolk, og mobbet av mannfolk, men jeg går da ikke rundt å mener at norske menn er dritt for det. Det er rett og slett så tåpelig og virkelighetsfjernt at jeg ikke ser vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Så uheldig du da !!! med mindre du virlkelig leter etter nåla i høystakken......eller er det noen særskilte preferanser til utenlandske menn ? som igjen setter "din" standard på hvordan en norsk mann skal være for deg ? Er du en smule "farget" av det du har møtt på utenlands. Om du virkelig ville ha en norsk mann så syns jeg det er uheldig for deg om du ikke skulle finne det her hjemme liksom (når de fleste andre gjør det). Jeg spurte nemlig i en annen tråd her : om norske menn var treige ? Det var blanda svar, men stort sett de fleste likte norske menn......bare derfor jeg var litt nysgjerrig på deg.....see ??

Nei, jeg er ikke uheldig, jeg setter ting litt på spissen - samt at jeg hver dag ser den ene kjekkingen etter den andre, for så å flette inn i kaffepauser på jobb og ellers: "ja, men han har jo familien sin", for så å få bekreftet at "ja, han har jo heldigvis det": alle de kjekke mennene er opptatt. Og jeg var ikke der da de ble tatt.

Jeg liker norske menn. Jeg sier bare at jeg synes det er langt mellom hver gang jeg ser en som er attraktiv, voksen og stilig - og single.

Mange norske menn ser helt nisse ut. Samtidig finnes det mange kjekke!

Jeg synes det stemmer litt det jeg hørte en gang, om at nordmenn er barna. Svenskene er foreldrene og danskene besteforeldrene.

Jeg synes nivået bør opp til foreldrenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om noen norske kvinner klager på norske menn, så sier det ikke seg selv at norske kvinner klager på norske menn. Jeg har da kommet over poster her på forumet hvor menn stadig klager på kvinner, men jeg mener da ikke at derav klager alle menn på norske kvinner!

Jeg kjenner faktisk INGEN som går rundt og nedtrykker norske menn!

Derimot, så har jeg blitt seksuellt trakkasert av en el to mannfolk, og mobbet av mannfolk, men jeg går da ikke rundt å mener at norske menn er dritt for det. Det er rett og slett så tåpelig og virkelighetsfjernt at jeg ikke ser vitsen.

Ingen her som sier at alle norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn. Så akkurat den ballen kan vi vel legge død. Det tråden handler om er at det er så mange norske kvinner som rakker ned på norske menn. Det virker som dette fenomenet er større i vårt land enn i de fleste andre. Spørsmålet er om dette skyldes at den norske mannen er spesielt dårlig sammenliknet med alle andre, eller om forklaringen ligger i den norske kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen jeg. Det finnes drittsekker og kjekkaser i alle kulturer. :)

Naa bor jo jeg i UK for tiden, og det er mange kjekke og hyggelige menn her, men jeg hadde ikke noe problem med aa finne dem i Norge.

Naa snakker jo jeg bare for meg selv, men jeg kan ikke si jeg har lagt merke til denne nedrakkingen det snakkes om. Det er jo klart at det er en del av det her paa Kg, men man kan da ikke bruke det som grunnlag?

Endret av MooCow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Ingen her som sier at alle norske kvinner har et negativt syn på sitt eget lands menn. Så akkurat den ballen kan vi vel legge død. Det tråden handler om er at det er så mange norske kvinner som rakker ned på norske menn. Det virker som dette fenomenet er større i vårt land enn i de fleste andre. Spørsmålet er om dette skyldes at den norske mannen er spesielt dårlig sammenliknet med alle andre, eller om forklaringen ligger i den norske kvinnen.

Vel, da er start-tittelen meget misvisende.

Jeg kjenner ikke til at det er så vanlig at norske kvinner nedtrykker norske menn, absolutt ikke.

Jeg har bodd i irland, og der har kvinner det lettere for å sette det generelle mannfolket i bås, derav uttrykket "bah..men" Det er også vanlig i usa, så om du tror at det bare er norske mennesker som er frustrert med det motsatte kjønn, så tar du feil.

Kan du vise til noen eksempler hvor menn blir rakket ned på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misforstår deg ikke. Du HAR et stereotypt syn på kultur i syd. Denne siste posten din er jo med på å bekrefte dette. For meg høres du ut som en som ikke heller har vært noe særlig rundt og sett i ditt eget land Norge.

Norske jenter er langt fra jomfruer, og norske menn tar ikke så godt vare på kvinnene sine som du skal ha det til. Du må nesten vise eksempler på hvor du mener det er slik.

Jeg synes heller du skal vise meg hvor jeg har skrevet at norske jenter er jomfruer og at norske menn tar godt vare på dem. Selv om du benekter det er det noe som sier meg at du har misforstått meg, og det ganske grundig.

Når jeg brukte uttrykket "å passe på jentene sine" var det jo familiene i mer konservative land jeg snakket om. I Tyrkia, Hellas. Der passer man på at jentene ikke ligger rundt slik som de skandinaviske. At guttene ligger med massevis av skandinaviske jenter er en helt annen sak, det kan man leve godt med. Det tar jo også litt av presset fra de lokale jentene. På samme måte som det tar presset av innvandrerjentene når innvandrerguttene har seg med norske jenter i perioden før det er naturlig å gifte seg. Hadde de ikke hatt disse "dårlige" jentene å pule på ville det vært større fare for at deres egne jenter hadde mistet dyden.

I Oslo f.eks har du områder på østkanten der kvinner ikke kan bevege seg i enkelte miljøer/gater/cafeer/klubber fordi hun blir sett på som en hore, av enten det som var tidligere norske venninner, eller guttevenner, bare fordi hun har "rota" med et par typer o.l.. Og mange norske gutter utnytter dette. Hvis du tror noe annet, er du naiv.

Hore/madonna-tankegangen er ikke død hos oss heller, men vi har kommet veldig langt sammenliknet med en del av landene i sør.

På vestkanten der alle skal være så perfekte, er det kun slik på fasaden, men på hjemme alene fester skjer mye rart der jenter blir passert rundt og får rykte på seg som at hun er lett på tråden. Ingen gutt som er villig til å "redde" denne jenta nei..

Du sier at sydlige jenter ikke har en slik kultur at de ligger med mange menn. Ærlig talt, get real! Du kan umulig ha noe erfaring med flerkulturelle miljøer. Folk herjer like mye der som her, kvinner og menn. Mange kvinner er både utro og røyker og drikker titt og ofte.

En vennine av meg fra Marokko er 34 år og har vært gift 3 ganger, med marokkanske menn. Hun har en elsker på si og er svært egoistisk med tanke på at hun har 2 barn. Mange tror hun er en bra dame, mens andre sier hun er gal, hehe. Men sånn er det jo i Norge også.

Joda, selvsagt skjer det her også. Men det blir litt feil å trekke det frem som bevis på at det jeg sier er helt på jordet. Selv om det finnes nordmenn bosatt i Spania som snakker spansk, spiser spansk mat og har mer omgang med spanjoler enn med nordmenn er det ikke uten grunn vi har inntrykk av at nordmenn i Spania stort sett omgås andre nordmenn, snakker norsk og spiser norsk mat. Det blir villedende å bruke eksemplene på nordmenn som er integrert i Spania som bevis for at den norske "enklaven" i Spania er en myte. Det finnes alltid unntak som bekrefter en trend eller regel.

Det som er bra i sydlige land er at ofte så aksepterer mannen kvinnen for det hun ER, ikke for det hun har av status og modell- utseende. I Norge blir det lagt størst vekt på hva slags utdannelse man har, og jobb, og om man er slank, velkledd og trener 3 dager i uka. Det blir for fake. Og utenlandske menn vektlegger ikke slikt i like stor grad.

F.eks en jeg kjenner, hun ble "kritisert" av den utenlandske kjæresten sin fordi hun var for tynn mente han. Han spanderte middag ute hver kveld, og hun la på deg. Og han liker henne veldig godt med de 20+ kiloene. Veldig morsomt synes jeg. En norsk mann ville ha klaget og pirket på dette, tror jeg...

Så dette er virkeligheten. Hvis vi skal snakke om religiøse land blir det noe annet, men nå snakker vi om land der folk har frihet.

For deg som norsk kan det sikkert virke befriende og bare positivt om en mann klager over at en kvinne er for tynn. For du kan ikke riktig fatte at dette virkelig er noe han mener, at han virkelig er misfornøyd med den slanke kroppen din. Men skjønnhetsidealene har skiftet gjennom tidene og varierer fortsatt litt fra kultur til kultur. Jeg synes ikke det er så mye bedre å mobbe tynne jenter og klage på at de ikke har de rette formene enn å klage på at jenter er for tykke. Men jeg skjønner jo at det kan virke befriende hvis man er oppvokst i en kultur der det er viktig å være slank.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er start-tittelen meget misvisende.

Jeg kjenner ikke til at det er så vanlig at norske kvinner nedtrykker norske menn, absolutt ikke.

Jeg har bodd i irland, og der har kvinner det lettere for å sette det generelle mannfolket i bås, derav uttrykket "bah..men" Det er også vanlig i usa, så om du tror at det bare er norske mennesker som er frustrert med det motsatte kjønn, så tar du feil.

Kan du vise til noen eksempler hvor menn blir rakket ned på?

Masse innlegg her på KG. Du kan jo bare lese gjennom denne tråden. Limer inn startinnlegget allerede her finner du to eksempler):

Enig i at det ikke finnes så mange interessante menn i Norge. For meg er det så mange som er barnslige, useriøse, selvopptatte.

Hvor skal man lete for å finne noen som har dybde, lidenskap, et rikt fantasi- og følelsesliv? :)

Enig..men må si jeg fant flere da jeg bodde i andre vest-Europeiske land. Synd jeg ikke slo til da, men da var jeg ikke klar.

Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter.

Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er:

Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kjenner til dette er det ganske interessant at du kaster deg inn i debatten med åpenbart misvisende eksempler. Når man bruker ordet raseren om den japanske befolkning klinger det selvsagt ikke særlig godt, men det har vært brukt i årtier og du må være svært lite kjent med dette landet hvis dette er første gang du hører uttrykket. Ordet raseren har jeg ikke særlig sans for, men når dette gjerne brukes om den japanske befolkning skyldes det at Japan har hatt minimal innvandring og befolkningen i svært liten grad har giftet seg på tvers av etnisk tilhørighet.

Jeg ba om en kilde, en "dette er noe alle vet" påstand duger ikke. Det er ingenting som tyder på at Japan har en mer genetisk homogen befolkning ann feks kina eller korea, dette på tross av lang tid med begrenset innvandring.

Og etter at jeg hadde brukt 5 min av livet mitt på å sjekke dette kom jeg på det viktige poenget her. Hva pokker har dette å si når vi snakker om preferansene til unge moderne japanske jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om en kilde, en "dette er noe alle vet" påstand duger ikke. Det er ingenting som tyder på at Japan har en mer genetisk homogen befolkning ann feks kina eller korea, dette på tross av lang tid med begrenset innvandring.

Og etter at jeg hadde brukt 5 min av livet mitt på å sjekke dette kom jeg på det viktige poenget her. Hva pokker har dette å si når vi snakker om preferansene til unge moderne japanske jenter?

Siden det heller ikke i dag er noen større innvandring til Japan og det ikke går noen hentekteskapsbro mellom Japan og Vesten virker det som et skudd i blinde når du kaster ut påstander om at japanske jenter foretrekker vestlige menn. Vestlige menn henter ofte kvinner fra andre land i Asia, men det er ikke redelig å nekte for at dette i mange tilfeller har en økonomisk side. Jeg ønsker ikke å fordømme noen, men her var det altså noen som brukte henteeksteskapene mellom Asia og Vesten som bevis på at kvinnene i Asia foretrekker vestlige menn. Den påstanden synes jeg ikke vi kan godta uten videre.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn?

Det er vanskelig å svare på.

Om en urban kvinne plasseres på bygda langt oppe i de norske fjellene, så vil hun sannsynligvis klage over norske menn...men er en urban kvinne i sitt rette element i "rette" miljø, vil hun sannsynligvis være ganske så fornøyd med utvalget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det heller ikke i dag er noen større innvandring til Japan og det ikke går noen hentekteskapsbro mellom Japan og Vesten virker det som et skudd i blinde når du kaster ut påstander om at japanske jenter foretrekker vestlige menn. Vestlige menn henter ofte kvinner fra andre land i Asia, men det er ikke redelig å nekte for at dette i mange tilfeller har en økonomisk side. Jeg ønsker ikke å fordømme noen, men her var det altså noen som brukte henteeksteskapene mellom Asia og Vesten som bevis på at kvinnene i Asia foretrekker vestlige menn. Den påstanden synes jeg ikke vi kan godta uten videre.

Som sagt, ta deg en tur til et asiatisk diskusjonsforum eller et forum for asiatisk-amerikanske. De flommer over av debatter om at asiatiske kvinner foretrekker hvite menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi kommer noen vei i denne diskusjonen så vi får heller legge den død.

Personlig kommer jeg til å fortsette å stole på påstandene fra de japanske jentene jeg kjenner framfor påstandene til hr.renrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, ta deg en tur til et asiatisk diskusjonsforum eller et forum for asiatisk-amerikanske. De flommer over av debatter om at asiatiske kvinner foretrekker hvite menn.

Jeg har selv blitt kontaktet av kvinner fra Filippinene, Thailand, Vietnam osv, vet at det er mange som drømmer om et liv i Vesten. Veldig få sier rett ut at det er levestandarden vår som bidrar til å gjøre oss attraktive, det ville vært unødig plumpt. Helt naturlig at man sier at man et tiltrukket av vestlige menn.

Dette er ganske så parallelt med gutta i Syden som selvsagt ikke kaller de skandinaviske jentene for horer så de hører det. Det er likevel naivt å se bort fra at disse guttene lever i en kultur med mye sterkere hore/madonna-dikotomi og at det er slik de norske jentene blir oppfattet.

Vi mennesker sier ofte det vi sier for å oppnå noe, og på samme måte som gutta i Syden har lite å tjene på å kalle de skandinaviske jentene horer, har jenter fra fattige land i Asia mer å tjene på å si at de har en forkjærlighet for vestlige menn enn at de gjerne vil til Vesten koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt, som du aldri så ut til å ta, er at det virkelig ikke er så mange kvinner i norge som rakker ned på norske menn. Ut fra alle kvinner i Norge vil jeg tro det kun er en liten prosentandel som mener det du så bastant sier at "mange" kvinner gjør. HVordan virker det sånn? Har du noen dokumentasjon på det? Jeg spurte min samboer og han hadde ikke fått det med seg, så det virker jo som dette er en "konklusjon" en viss type menn sitter igjen med. Har mange venninner også, men samboere og barn, og alle er fornøyde med sine norske menn. :filer:

Hvor tar du det fra at dette er et utbredt fenomen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse innlegg her på KG. Du kan jo bare lese gjennom denne tråden. Limer inn startinnlegget allerede her finner du to eksempler):

Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter.

Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er:

Mennesker kritiserer det motsatt kjønn jorden over, du må være rimelig trangsynt om du tror mennesker i norge er de eneste som er frustrerte med det motsatte kjønn, og jeg håper virkelig du er GODT bereist som kan komme med en slik uttalelse. Kvinner og menn tenker ikke likt, vi fungerer ikke likt, og vi kommer alltid til å være frustrert over hverandre, slik som også noen menn vil være frustrert over andre menn, og noen kvinner vil være frustrert over andre kvinner fordi mennesker er forskjellige.

Jeg, forøvrig, har vært frustrert over mange menn og kvinner, men jeg hiver meg ikke over nærmeste tastatur for å erklere at mennesker i norge er udugelige, eller lager poster hvor jeg prøver å kritisere det motsatte kjønn for hva noen få mennesker har sagt, slik som du har gjort.

Det er surrealistisk at noen mennesker er så enkle som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Poenget mitt, som du aldri så ut til å ta, er at det virkelig ikke er så mange kvinner i norge som rakker ned på norske menn. Ut fra alle kvinner i Norge vil jeg tro det kun er en liten prosentandel som mener det du så bastant sier at "mange" kvinner gjør. HVordan virker det sånn? Har du noen dokumentasjon på det? Jeg spurte min samboer og han hadde ikke fått det med seg, så det virker jo som dette er en "konklusjon" en viss type menn sitter igjen med. Har mange venninner også, men samboere og barn, og alle er fornøyde med sine norske menn. :filer:

Hvor tar du det fra at dette er et utbredt fenomen???

yes!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker kritiserer det motsatt kjønn jorden over, du må være rimelig trangsynt om du tror mennesker i norge er de eneste som er frustrerte med det motsatte kjønn, og jeg håper virkelig du er GODT bereist som kan komme med en slik uttalelse. Kvinner og menn tenker ikke likt, vi fungerer ikke likt, og vi kommer alltid til å være frustrert over hverandre, slik som også noen menn vil være frustrert over andre menn, og noen kvinner vil være frustrert over andre kvinner fordi mennesker er forskjellige.

Jeg, forøvrig, har vært frustrert over mange menn og kvinner, men jeg hiver meg ikke over nærmeste tastatur for å erklere at mennesker i norge er udugelige, eller lager poster hvor jeg prøver å kritisere det motsatte kjønn for hva noen få mennesker har sagt, slik som du har gjort.

Det er surrealistisk at noen mennesker er så enkle som så.

Har faktisk vært litt rundt i verden og det er nesten bare i vårt hjørne av verden (hvis vi ser bort fra tidligere tiders Tahiti og et par andre steder i Osceania) utenlandske menn tas imot som helter og du har så lett match med damene som utlending. Det skyldes selvsagt langt på vei at kvinnefrigjøringen har kommet lengre her slik at jenter kan tillate seg å ligge med fremmede uten for mye om og men. I mange deler av verden er det jo bare kjøpedamer som er tilgjengelig på denne måten. Men det henger også sammen med en spesiell negativ innstilling til eget lands menn du ikke finner i samme grad i så mange andre land. For her er det ikke bare at utenlandske menn er spennende, fascinasjonen for det fremmede er ofte koblet med negativitet overfor menn i eget land. Hvis mannen din har vokst opp uten å støte på dette fenomenet må han ha vært utrolig heldig - eller lite observant. Heller til det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, norske kvinner rakker ned på norske menn og ser mot utlandet, og norske menn rakker ned på norske kvinner og gjør det samme. Kanskje vi burde skjerpe oss alle sammen i stedet for å peke så mye på andre?

Om det er berettiget er det vel et ganske greit svar på: Nei. Uansett hvor mye man tror man har sett det som er av menn/kvinner ute der, så har man ikke det, og har derfor ikke noe stødig å generalisere fra. Samme for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt kontaktet av kvinner fra Filippinene, Thailand, Vietnam osv, vet at det er mange som drømmer om et liv i Vesten. Veldig få sier rett ut at det er levestandarden vår som bidrar til å gjøre oss attraktive, det ville vært unødig plumpt. Helt naturlig at man sier at man et tiltrukket av vestlige menn.

Dette er ganske så parallelt med gutta i Syden som selvsagt ikke kaller de skandinaviske jentene for horer så de hører det. Det er likevel naivt å se bort fra at disse guttene lever i en kultur med mye sterkere hore/madonna-dikotomi og at det er slik de norske jentene blir oppfattet.

Vi mennesker sier ofte det vi sier for å oppnå noe, og på samme måte som gutta i Syden har lite å tjene på å kalle de skandinaviske jentene horer, har jenter fra fattige land i Asia mer å tjene på å si at de har en forkjærlighet for vestlige menn enn at de gjerne vil til Vesten koste hva det koste vil.

SOm sagt så gjelder dette også asiatiske andre generasjons innvandrere i USA som har bedre økonomi og utdannelse enn hvite amerikanere. I asiatiske miljøer i USA diskuteres dette i voldsomt omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...