Gå til innhold

Er norske kvinners evinnelige nedrakking av norske menn berettiget?

Cuckold

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke til denne evinnelige nedrakkingen av Norske menn, og jeg lurer virkelig på i hvilke kretser denne evinnelige nedrakkingen finner sted?

De jeg kjenner som er i forhold er lykkelige med sine i majoriteten Norske menn. De jeg kjenner som er single dater ikke fortrinnsvis utenlanske eller rakker ned på norske menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til denne evinnelige nedrakkingen av Norske menn, og jeg lurer virkelig på i hvilke kretser denne evinnelige nedrakkingen finner sted?

De jeg kjenner som er i forhold er lykkelige med sine i majoriteten Norske menn. De jeg kjenner som er single dater ikke fortrinnsvis utenlanske eller rakker ned på norske menn.

Hvis du leser en del tråder her på KG kan du ikke unngå å få med deg at det er en del kvinner som har mye mer sans for menn av andre nasjonaliteter. Dette har vel også de fleste norske gutter opplevd fra skoledagene og oppover; det var alltid noen jenter som hadde en forkjærlighet for spanjoler, italienere eller franskmenn. Hvis de da ikke foretrakk engelskmenn eller amerikanere. Og norske gutter var bare så utrolig treige! Det er ikke flertallet av norske kvinner vi snakker om, men mitt inntrykk er at fenomenet er mer utbredt i Norge enn i noe annet land i Vest-Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser en del tråder her på KG kan du ikke unngå å få med deg at det er en del kvinner som har mye mer sans for menn av andre nasjonaliteter. Dette har vel også de fleste norske gutter opplevd fra skoledagene og oppover; det var alltid noen jenter som hadde en forkjærlighet for spanjoler, italienere eller franskmenn. Hvis de da ikke foretrakk engelskmenn eller amerikanere. Og norske gutter var bare så utrolig treige! Det er ikke flertallet av norske kvinner vi snakker om, men mitt inntrykk er at fenomenet er mer utbredt i Norge enn i noe annet land i Vest-Europa.

Men det er da også noen som foretrekker utenlandske kvinner, og rakker ned på norske. Uten at det er noe galt med norske kvinner av den grunn.

Enig i at det ikke er noe særlig å rakke ned på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da også noen som foretrekker utenlandske kvinner, og rakker ned på norske. Uten at det er noe galt med norske kvinner av den grunn.

Enig i at det ikke er noe særlig å rakke ned på andre.

Jeg sier jo heller ikke at det er noe galt med norske menn, jeg spør hva folk mener, hvor feilen ligger. For det er jo påfallende at det er såpass mange norske jenter som er negativt innstilt til sitt eget lands menn.

Håper ikke du mener at det å peke på dette fenomenet er å rakke ned på norske kvinner? Slik at den norske mann pent får holde kjeft, ellers er han ikke bedre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo heller ikke at det er noe galt med norske menn, jeg spør hva folk mener, hvor feilen ligger. For det er jo påfallende at det er såpass mange norske jenter som er negativt innstilt til sitt eget lands menn.

Håper ikke du mener at det å peke på dette fenomenet er å rakke ned på norske kvinner? Slik at den norske mann pent får holde kjeft, ellers er han ikke bedre selv?

Nei, men jeg skjønner ikke problemstillingen. Hva slags feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han egentlig vil vite svaret, vil bare skape furore. Jeg skrev et langt innlegg med mine grunner, men ingen tilbakemelding.

Bare nok en ny runketråd med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke han egentlig vil vite svaret, vil bare skape furore. Jeg skrev et langt innlegg med mine grunner, men ingen tilbakemelding.

Bare nok en ny runketråd med andre ord.

Joda, jeg satte pris på innlegget ditt. Det utfyller bildet. Skjønner at det er sånn du opplever det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er helt galt å bruke uttrykket "hvor feilen ligger" når det er mange flere kvinner i vårt land enn i andre vesteuropeiske land som rakker ned på sitt eget lands menn og foretrekker menn av andre nasjonaliteter. Enten er det noe med norske menn, eller med norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det ikke så mye på nasjonalitet, som personlighet.

Jeg må ikke på død og liv ha noen som stammer fra utenfor Norges grenser. På mange måter ville det være enklere med en nordmann, så man slipper kulturkræsj, i forhold til kvinnesyn, sjalusi osv.

Jeg bare savner litt mer tak og lidenskap i norske menn.

Hvor er de hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva baserer du dine utsagn på? Og hvorfor er det ett poeng at alle skal foretrekke Norske menn? Og hvorfor er det en feil dersom noen ikke foretrekker norske menn, eller ikke har preferanse om nasjonalitet i det hele?

Hvor mener du selv feilen ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle kvinneguidemenn som har det synet på å åpne døren for en dame. Kvinneguidemenn er også en heterogen gruppe, om vi utgjør et snitt av norske menn vet jeg ikke, men vi er i hvert fall ikke enige om alt.

Veldig enig i det siste du skriver. Singelkulturen, seriemonogamiet og utroskapskulturen bidrar helt klart til å svekke både troen på kjærligheten og lysten til å satse.

[..]

Når det gjelder singelkulturen tror jeg den blant annet næres av urealistiske kvinner som krever supermenn uten at de selv har nok å tilby til å tiltrekke seg disse. I tillegg har vi kvinner som er så kresne at de knapt har truffet en eneste mann som er bra nok, ikke engang blant de som deres peneste venninner har kapret.

Menn som ser ned på kvinner er i hvertfall overrepresentert her i forhold til det virkelige liv, uten å referere til menn som ikke har romantiske manerer. Noen er sikkert rene provokatører, men det er også mye bitterhet ute og går.

Kvinner har flere behov i et forhold enn menn har, og da må vi lete etter mannen vi tror at vi vil være interesserte i å leve sammen med ut over hvetebrødsdagene. Jeg er singel og kresen, men jeg lever ikke et singelliv med bruk og kast av menn. Forbeholder meg likevel retten til å takke nei (på en pen måte) til menn jeg ikke føler meg tiltrukket av. Det er også i deres interesse, dette er oftest menn som bare synes jeg er pen og virker grei, når sannheten er at de ikke er i nærheten av å kjenne meg og vite hva de i så fall får.

Jeg tror menn har vel så mye skyld i jaget på byen, hvor det at de vil ha et normalfrekvent sexliv mens de ikke er interessert i et varig og forpliktende forhold, nødvendiggjør mye kynisme, disrespekt og løgner. Da er det også nødvendig å se på kvinner som less than jevnbyrdige mennesker, slik at en kan rettferdiggjøre at en behandler dem som dritt. Og mange kvinner som har falt for det noen ganger, adopterer "alle menn er drittsekker" i stedet for å bli mer kritisk og ikke sluke all smiger rå. Og når menn er drittsekker, "fortjener" de også å bli behandlet som det.

Jeg har ikke noen tro på at menn og kvinner er naturlige fiender, og de aller fleste jeg kjenner har fruktbare forhold til det motsatte kjønn til felles glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Om du er ute etter en mann på din alder vil han kanskje heller ikke ha egen familie.

Eh, jeg er 35. Det finnes vel menn på 35-40 som vil ha barn, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det ikke så mye på nasjonalitet, som personlighet.

Jeg må ikke på død og liv ha noen som stammer fra utenfor Norges grenser. På mange måter ville det være enklere med en nordmann, så man slipper kulturkræsj, i forhold til kvinnesyn, sjalusi osv.

Jeg bare savner litt mer tak og lidenskap i norske menn.

Hvor er de hen?

Det merkelige er bare at jeg alltid har hatt mer drag på damene når jeg ikke har vært for lidenskapelig forelsket. Da kan man lettere kontrollere ting og det setter jentene pris på. Det er i hvert fall min erfaring.

Å være spontan er greit. Så lenge du ikke føler for sterkt for henne. Gjør du det er løpet kjørt. Lidenskap er altså bra, men bare når det kommer i kontrollerte doser, det er viktig at mannen tar litt lett på det, ellers mister han overtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Men er det virkelig noen som mener at norske menn skiller seg negativt ut på dette området? At norske menn har mindre evne til å diskutere sak enn menn fra andre land?

Du finner de garantert i alle land. Men min personlige erfaring er at menn fra andre vest-europeiske land lettere enn norske menn uttrykker og formulerer seg, og på en naturlig og uanstrengt måte forteller om hvem de er gjennom hva de tenker og synes, og hvordan de betrakter omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Det merkelige er bare at jeg alltid har hatt mer drag på damene når jeg ikke har vært for lidenskapelig forelsket. Da kan man lettere kontrollere ting og det setter jentene pris på. Det er i hvert fall min erfaring.

Å være spontan er greit. Så lenge du ikke føler for sterkt for henne. Gjør du det er løpet kjørt. Lidenskap er altså bra, men bare når det kommer i kontrollerte doser, det er viktig at mannen tar litt lett på det, ellers mister han overtaket.

Det stemmer også etter mitt syn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 31
Jeg synes ikke det er helt galt å bruke uttrykket "hvor feilen ligger" når det er mange flere kvinner i vårt land enn i andre vesteuropeiske land som rakker ned på sitt eget lands menn og foretrekker menn av andre nasjonaliteter. Enten er det noe med norske menn, eller med norske kvinner.

Men de fleste rakker jo ikke ned på noen? Nettet oversvømmes av bitre folk, mens de som har det bra sitter og drikker rødvin med sin kjære ;)

Det er veldig typisk for både menn og kvinner av de fleste nasjoner tror jeg, å oppleve ekstra spenning med folk fra andre steder. De er vakre på en annen måte enn man er vant til å se daglig, mer mystiske fordi de ikke er som alle man kjenner, har andre måter å tilnærme seg deg, snakke og flørte på, litt forskjellig verdensanskuelse osv. Klart det pirrer nysgjerrigheten og lekelysten mer :)

Når noen rakker ned på menn/kvinner av sin egen nasjonalitet etter møtet med utlendinger, mister den personen mye status hos meg. Det virker lettvindt, umodent og "kort". Det fremmede er oftest mest spennende i seg selv, og mange kulturer har sjarmerende trekk vi ikke er så sterke på her på berget. Det betyr ikke at hele det ene kjønnet eller det andre kjønnet her holder slett kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe
Og så er norske menn utrolig feige og dårlige til å sjekke. Jeg vil bli sjekket opp på gata, eller på bussen, eller hvor som helst, dersom noen ser meg og synes jeg virker interessant. Bare ikke halv fire om natten med 10 i promille, fordi det er først da man har drukket seg til mot. Norske menn man ser på gata, kan man få øyekontakt med, og så ser de vekk, for det er jo fryktelig pinlig.. :roll:

Og så liker jeg ikke at nordmenn er så tvangspreget ukristelige.

Jeg synes vel mest at norske menn er dorske. Jeg mener ikke å støte noen, men sånn føler jeg det.

Jeg er ikke uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Men jeg tror at "konversasjons-kunsten" er mer utviklet i enkelte andre land, enn i Norge... Og at debatt-teknikker er mer vanlig å undervise i i utlandet, noe som kanskje gir en større selvsikkerhet når man legger frem meningene sine.

Godt poeng. Tror du har rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det å ikke ha alt på plass i ung alder vil jo kunne omhandle mer enn bare karriere. Om du er ute etter en mann på din alder vil han kanskje heller ikke ha egen familie. Om han skulle ha det er han jo opptatt og dermed out of reach. Så sånt må du også tilgi, ellers blir det håpløst.

Eh, jeg er 35. Det finnes vel menn på 35-40 som vil ha barn, skulle jeg tro.

Her tror jeg du misforstod meg. Poenget mitt var at menn på din alder som er aktuelle ikke nødvendigvis kan vise til effektiv fremdrift på det private området, for slike effektive menn vil jo allerede ha familie.

Jeg ønsker meg for øvrig også barn og er i den aldersgruppen vi her snakker om. Men jeg har altså ikke kommet dit ennå. ;)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den ene parten er mye mer forelsket en den andre pleier det ikke være så bra, og det er uheldigvis ikke slik at selv om den ene føler kjemien så gjør den andre det også. Så du har nok blitt stormende forelsket i noen som ikke var det i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...