Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ella Mae
Skrevet (endret)

Jeg var gjennom et vondt samlivsbrudd i februar som har tatt sin tid å komme over. Fordi han var utro fikk jeg meg en skikkelig trykk som gjorde meg veldig skeptisk til menn. Jeg har forsåvidt ingen problemer med å "trekke menn" uten å høres for overfladisk og høy på pæra ut, men jeg tiltrekker meg feil type menn som jeg ikke har noen interesse av å date. Det i seg selv er jo et godt tegn, for jeg har begynt å bli mer bevisst på hva jeg ser etter og ser varselsflagget tidligere enn jeg gjorde. Men hvor i all verden skal jeg finne den store kjærligheten? Jeg bor på et slite sted og ønsker å bli boende her. Jeg er heller ingen festjente og orker ikke ut på byen bare for å finne meg mann, noe som smalner sjansen bare ytterligere. Jeg føler byen er et kjøttmarked der man stort sett er ute etter en ting, så hva står man igjen med da? Jeg har snust litt inne på match.com men jeg føler ikke det er helt greia mi. Det er flust av kjekke gutter der inne, og da tenker jeg automatisk hvorfor i all verden er du her inne og hvorfor er du singel? Jeg er så skremt av alle historiene der jenter finner samboerene sine på sjekkesteder på nettet, gutter som er mer interessert i å trekke damer for å kose seg på date en lørdagskveld og de som sender samme; hallosann søta melding til 13 om gangen. Jeg er i grunnen drittredd for å bli såra igjen samtidig som jeg begynner å savne en snill og god kjæreste. So what to do?

Endret av Ella Mae
Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det har nettopp blitt slutt med din tidligere kjæreste.

Du vil finne en ny allerede nå?

Hvor fant du din forrige da - kanskje du kan finne en ny samme stedet?

Gjest Gjest_Kalle_*
Skrevet

Nettopp? Februar?

Men ja, gå for venners venner fester, eller hva med kulturelle/religiøse/sportslige interessegrupper?

Skrevet (endret)

Vil ikke si at februar er "nettopp" jeg da... men..

Skjønner du er skeptisk etter det du har opplevd. Har også lagt meg til den uvanen etter mange dårlige erfaringer. Det er vanskelig å stole på folk igjen, og man blir skeptisk.. det beste rådet jeg kan gi er å bruk GOD tid på å bli kjent med nye menn.. man finner fort ut hvem de er om man snakker masse med dem og evt treffer de et par ganger.

Begynner de å snakke eller hinte om overnatting, sex osv med den gang sier det seg selv hvordan de er og du kan bare droppe ut :)

Når du en dag finner en som virker å være real og ikke maser om slike ting, kan du jo forsiktig være litt åpen om dine bekymringer pga tidligere erfaring. Har du funnet en real mann da, vil han nok gi deg støtte og forståelse og handle deretter :)

Endret av Passelat
Gjest Ella Mae
Skrevet

Det er 9 måneder siden, så jeg vil vel neppe klassifisere meg selv som nysingel. Ikke henger jeg igjen i det forholdet heller, for ekssamboeren min var jeg ferdig med den dagen jeg flyttet ut. Men når man blir bedratt flere ganger, løyet til og behandlet dårlig så har det en tendens til å henge igjen. Og siden dette ikke var den første vonde erfaringen jeg har med menn, så er jeg kanskje litt mer forsiktig enn jeg ville vært for 10 år siden i min pure ungdom. Eksen min traff jeg på byen, og det var jo tydeligvis ikke et monogamt forhold han så etter....

Skrevet

Du må legge av deg skepsisen. Så lenge du forventer at menn er slik som din eks, er det også en slik type menn du vil tiltrekke deg. Selvoppfyllende profetier. Du må forestille deg hvilken mann du vil ha og gå for det.

Gjest Ella Mae
Skrevet
Du må legge av deg skepsisen. Så lenge du forventer at menn er slik som din eks, er det også en slik type menn du vil tiltrekke deg. Selvoppfyllende profetier. Du må forestille deg hvilken mann du vil ha og gå for det.

Jeg ser poenget ditt, og det er forøvrig et godt poeng også. Og takket være tidligere erfaringer vet jeg nå (for første gang i mitt liv) hva slags mann jeg vil ha. Problemet er at jeg virkelig ikke aner hvor eller hvordan jeg skal treffe han. Det blir jo sagt at når man endrer oppfatning av hvilken mann en vil ha så vil man også tiltrekke seg den type menn. Det stemmer ikke i mitt tilfelle for jeg drar fremdeles til meg drittsekkene. Men i motsetning til tidligere så er jeg nå i stand til å velge dem bort. Men hvor blir det av de snille guttene?

Skrevet (endret)

Kanskje det hjelper å skrive en liste over mulige steder, alle du kan komme på... Det kan være Rema'n, museet, galleriet, kinoen, en privatfest, treningsstudioet, ett eller annet lag - og så prøve deg frem?

Når det gjelder hvilken type mann du er ute etter, en liten digresjon, men - hvordan fant du ut det? Jeg blir så tiltrukket av typer som drikker og røyker og oppfører seg veldig utagerende. Bad boys. Jeg vil ha en "bad boy" som ikke er helt uansvarlig iforhold til livet sitt og fremtiden...

Endret av nixie
Gjest Ella Mae
Skrevet

Problemet er at jeg bor på et veldig lite sted, derfor er det begrenset med "offentlige midler" jeg kan benytte meg av. Det var dårlig forklart, jeg veit :ler: Jeg føler vel på sett å vis at jeg må (og vil) søke utenbys for å finne noen, og da vil vel nettet være det beste stedet. Men jeg er som sagt såååå skeptisk til disse nett-sjekke stedene. For hvordan klarer man å luke ut de som ikke er seriøse på et slikt sted? Når noen står å juger til deg ansikt til ansikt så er det mye lettere å gjennomskue en person, enn når han sitter på nettet og lirer ut av seg den ene regla etter den andre for å få det han vil.

Når det gjelder hvilken type mann du er ute etter, en liten digresjon, men - hvordan fant du ut det? Jeg blir så tiltrukket av typer som drikker og røyker og oppfører seg veldig utagerende. Bad boys. Jeg vil ha en "bad boy" som ikke er helt uansvarlig iforhold til livet sitt og fremtiden...

Jeg har brent meg så mange ganger nå, og forholdene mine ble bare værre og værre. Til slutt fant jeg ut at jeg måtte ta meg en pause, sette meg ned og finne ut hvorfor jeg tok de valgene jeg gjorde. Hvorfor jeg falt for de guttene jeg gjorde, hvorfor jeg fremdeles valgte å gå inn i forhold der røde lamper ulte selv før jeg i det hele tatt rakk å tenke tanken kjæreste og hvorfor jeg i all verden ble i forhold i lang tid selv om jeg ble behandlet dårlig. Hadde jeg bare blitt dumpet etter en uke ville det til tider vært en befrielse, men det er alltid jeg som har avsluttet forholdene etter flere år med dårlig behandling. Etter at jeg hadde funnet årsaken og jobbet meg gjennom den, satte jeg meg ned og skrev en liste over hva slags egenskaper eksene mine har og hva jeg ønsker meg i en fremtidig kjæreste. Ikke overraskende var avviket over hva jeg har gått for i forhold til det jeg ønsker meg skyhøyt, og med det er jeg blitt mye flinkere til å si nei når jeg ikke er interessert. Det som er så merkelig er at jeg fremdeles tiltrekker meg guttene jeg nå endelig er blitt så bevisst på at jeg ikke vil ha. Så denne loven om tiltrekning vs. det man sender ut funker ikke :kjefte:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ingen aning hva du skal gjøre jeg. For damer så gidder å pule meg er kun damer som vil ha ting fra meg, aldri gi ting til meg. Så sånn sett tror jeg det beste er at du gir opp menn. Menn vil forråde deg, og kvinner vil forråde meg. Det er smartest å ikke forholde seg til andre mennesker enn på et platonisk nivå.

Bli heller en dame som puler for å pule enn en kvinne som leter etter kjærlighet og sånn.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Men hvor blir det av de snille guttene?

V>i er her, men kvinner tenner ikke på oss. Vi er nemlig snille og ergo kjedelige. At vi vil knulle vettet av deg er det jo ikke sjangs i havet for... <- Ironi. Ergo, dere maser som snille menn men velger dem konsekvent vekk.

Og, når en er desperat etter 9 måneder, da er en desperat...

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det som er så merkelig er at jeg fremdeles tiltrekker meg guttene jeg nå endelig er blitt så bevisst på at jeg ikke vil ha. Så denne loven om tiltrekning vs. det man sender ut funker ikke :kjefte:

Det er fordi du sitter på ræva og ikke gidder å gjøre noe for å finne en mann. Du bare forventer at drømmeprinsen skal komme og sveipe deg av føttene. Det er ikke slik det virker, om du virkelig vil han en grei mann må DU gjøre en innsats. Men igjen, de snille mennene tenner du ikke på så du kan like så godt la være...

Skrevet
V>i er her, men kvinner tenner ikke på oss. Vi er nemlig snille og ergo kjedelige. At vi vil knulle vettet av deg er det jo ikke sjangs i havet for... <- Ironi. Ergo, dere maser som snille menn men velger dem konsekvent vekk.

Hei.

Jeg vil gjerne ha en snill en som kan pule vettet av meg.

Skrevet
Hei.

Det vil jeg også. Takk. Godt sagt!

Skrevet
Ingen aning hva du skal gjøre jeg. For damer så gidder å pule meg er kun damer som vil ha ting fra meg, aldri gi ting til meg. Så sånn sett tror jeg det beste er at du gir opp menn. Menn vil forråde deg, og kvinner vil forråde meg. Det er smartest å ikke forholde seg til andre mennesker enn på et platonisk nivå.

Bli heller en dame som puler for å pule enn en kvinne som leter etter kjærlighet og sånn.

Skulle alle være like kyniske hadde det vært en helt ***** verden. Det fins faktisk følelser.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Skulle alle være like kyniske hadde det vært en helt ***** verden. Det fins faktisk følelser.

Ja jøss, jeg har følt meg i filler jeg. Det blir bare så håpløst og bortkastet når en retter disse mot andre enn sine barn. >For menn å finne kvinner er det å satse på følelser bortkastet. Det er ikke DET kvinner faktisk vil ha.

Gjest Ella Mae
Skrevet

Det er fordi du sitter på ræva og ikke gidder å gjøre noe for å finne en mann. Du bare forventer at drømmeprinsen skal komme og sveipe deg av føttene. Det er ikke slik det virker, om du virkelig vil han en grei mann må DU gjøre en innsats. Men igjen, de snille mennene tenner du ikke på så du kan like så godt la være...

Oh my :ler:

Jeg har da ingen problemer med å pule for å pule, men hvor interessant blir et slikt løp i lengden? Å ha en love-buddy for meg funker ikke, for jeg er ikke i stand til å ha et forhold til en mann uten å knytte meg følelsesmessig til han etter hvert. Og one night stand? Greit nok det, men ikke på et lite sted som dette der de fleste stort sett har vært innom de fleste.

Hadde jeg ikke vært interessert i å gjøre noe for å finne en fin gutt selv så hadde jeg vel heller ikke lagt energi i å lage en tråd på et samlivsforum der jeg spør etter råd??

Hei.

God sagt :jepp:

Skrevet
Ja jøss, jeg har følt meg i filler jeg. Det blir bare så håpløst og bortkastet når en retter disse mot andre enn sine barn. >For menn å finne kvinner er det å satse på følelser bortkastet. Det er ikke DET kvinner faktisk vil ha.

Hva vet du om hva kvinner faktisk vil ha? Kanskje kvinner er forskjellige? Eller er alle like for deg? Mus er mus? En smule kynisme skader ikke, men jeg syns du drar det litt langt!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hva vet du om hva kvinner faktisk vil ha? Kanskje kvinner er forskjellige? Eller er alle like for deg? Mus er mus? En smule kynisme skader ikke, men jeg syns du drar det litt langt!

Mine erfaringer sier meg at kvinner ikke vil ha det de sier de vil ha. Kjærlighet og sånn dill...

Gjest Ella Mae
Skrevet
Mine erfaringer sier meg at kvinner ikke vil ha det de sier de vil ha. Kjærlighet og sånn dill...

Og min erfaring er at menn behandler kvinner dårlig, lyver, er egoister og utro. Men skal jeg likevel kjøre alle menn over en kam eller gi opp å finne den rette for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...