Gjest ts Skrevet 18. oktober 2009 #1 Del Skrevet 18. oktober 2009 Pc'en min bråker mye, og den er varm, ganske varm. Hvorfor? Det er en realtivt ny pc, under ett år gammel. Den har vært slik siden jeg fikk den. Men dette er noe som variere. Enkelte dager bråker den ikke så mye, men i dag gjør den det, og det startet kort tid etter at jeg skrudde den på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 18. oktober 2009 #2 Del Skrevet 18. oktober 2009 Bærbar/stasjonær? Modellbetegnelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 18. oktober 2009 #3 Del Skrevet 18. oktober 2009 Bærbar/stasjonær? Modellbetegnelse? Det er bærbar pc. Kan det være at vifta trengs å renses eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Del Skrevet 18. oktober 2009 Pc'en min bråker mye, og den er varm, ganske varm. Hvorfor? Det er en realtivt ny pc, under ett år gammel. Den har vært slik siden jeg fikk den. Men dette er noe som variere. Enkelte dager bråker den ikke så mye, men i dag gjør den det, og det startet kort tid etter at jeg skrudde den på. Dette kan skyldes flere ting. En kamerat av meg kjøpte en PC der vifta gikk på full gass hele tiden fra dag 1. Etter en telefon til brukersøtte hos levereandøren fikk han vite at det var en liten feil i denne modellen, som ble rettet ved å oppgradere BIOS. Og etter det har det vært helt stille. En annen sak er at støv i kabinettet kan medføre at den blir varm, men det er jo litt rart hvis det har vært slik siden den var ny. Står den i et veldig varmt rom forresten? (Akkurat det er kanskje ikke så sannsynlig nå i oktober.) Ellers kan du prøve å google litt på denne pc-modellen, og se om andre brukere har lagt inn noe om tilsvarende problemer i diverse fora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 18. oktober 2009 #5 Del Skrevet 18. oktober 2009 Dette kan skyldes flere ting. En kamerat av meg kjøpte en PC der vifta gikk på full gass hele tiden fra dag 1. Etter en telefon til brukersøtte hos levereandøren fikk han vite at det var en liten feil i denne modellen, som ble rettet ved å oppgradere BIOS. Og etter det har det vært helt stille. En annen sak er at støv i kabinettet kan medføre at den blir varm, men det er jo litt rart hvis det har vært slik siden den var ny. Står den i et veldig varmt rom forresten? (Akkurat det er kanskje ikke så sannsynlig nå i oktober.) Ellers kan du prøve å google litt på denne pc-modellen, og se om andre brukere har lagt inn noe om tilsvarende problemer i diverse fora. Takk for tipset. Skal søke litt rundt. Kan jeg ta pc'en med til butikken hvor jeg kjøpte den, og få dem til å se om det er mye støv som er årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En gjest Skrevet 18. oktober 2009 #6 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kan jeg ta pc'en med til butikken hvor jeg kjøpte den, og få dem til å se om det er mye støv som er årsaken? Ja, det kan du gjøre. Ellers så vil du se åpningen til vifta bak eller på siden, du kan jo kikke inn der. Men å skru opp en laptop selv er litt tricky, dessuten kan du bryte garantien hvis du gjør det. Så ta den heller med til butikken hvis du ikke finner ut noe ved å se på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 18. oktober 2009 #7 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ja, det kan du gjøre. Ellers så vil du se åpningen til vifta bak eller på siden, du kan jo kikke inn der. Men å skru opp en laptop selv er litt tricky, dessuten kan du bryte garantien hvis du gjør det. Så ta den heller med til butikken hvis du ikke finner ut noe ved å se på den. Fint, da tar jeg den med til butikken. Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 18. oktober 2009 #8 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kan jo legge til at dette er en Fujitsu Siemens AMILO NOTEBOOK PI 3625. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 18. oktober 2009 #9 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Pc'en min bråker mye, og den er varm, ganske varm. Hvorfor? Det er en realtivt ny pc, under ett år gammel. Den har vært slik siden jeg fikk den. Men dette er noe som variere. Enkelte dager bråker den ikke så mye, men i dag gjør den det, og det startet kort tid etter at jeg skrudde den på. Den (viften) bråker mye fordi den er varm. Sitter du med laptopen på fanget? Det kan tette igjen ventilasjonshull. Røyker du inne? Røyk gjør at støvet blir klissete og seigt, noe som igjen fører til at viften må jobbe hardere for å kjøle ned PCen. http://www.technibble.com/articlecontent/2...rette-tar-2.jpg Det kan samle seg veldig mye støv i en PC på ett år. Selv om du vasker hver uke. Endret 18. oktober 2009 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå