Gjest LoisLane Skrevet 16. august 2003 #1 Del Skrevet 16. august 2003 Er vinalfabet, og lurer på om noen av dre guruer her inne kan hjelpe meg. Skal servere en musserende vin/ champagne som velkomstdrink. En som ikke er for sur, for søt eller for dyr. hvilken? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 16. august 2003 #2 Del Skrevet 16. august 2003 Vi hadde et enkelt valg her: Codorniu. Det er det eneste jeg liker av musserende vin. Det er ikke champagne, men er av de få spanske vinene som er laget på akkurat samme måte som champagnen fra Champagneområdet i Frankrike. Den finnes i to verjsoner (tørr og halvtørr tror jeg) og det er den billigste som er best. Codorniu er ikke så sur (tørr om du vil) på smak som champagne er. Jeg synes den er frisk uten at munnen vrenger seg i syre. Vær så snill og styr unna Gul Enke - den smaker forferdelig (og har tapt alle champagnesmakefestene vennegjengen vår har hatt opp gjennom årene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. august 2003 #3 Del Skrevet 16. august 2003 Martini Asti- absolutt det aller beste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 16. august 2003 #4 Del Skrevet 16. august 2003 Martini Asti- absolutt det aller beste!! ... mens jeg for min del ikke takler Martini Asti i det hele tatt, og foretrekker noe litt tørrere (ikke surt). Ekte champagne er selvsagt det beste, men det finnes mye godt blandt de rimeligere vinene også. Glad i f.eks. Henkell Trocken eller ungarske Chapel Hill. Hver sin smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. august 2003 #5 Del Skrevet 16. august 2003 Chapel Hill har jeg ikke smakt men Henkell Trocken er jo ikke godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. august 2003 #6 Del Skrevet 16. august 2003 Hva med Opèra da...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #7 Del Skrevet 16. august 2003 Iskald Martini Asti med en jordbær oppi... NYYYDELIG... De aller fleste likte denne( av 90 gjester), selv synes vi den er kjempegod og drikker den gjerne en løragskveld. Vi giftet oss 28 juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 16. august 2003 #8 Del Skrevet 16. august 2003 Vi skal servere Blue Nun Gold Edition som velkomstdrink, den er ganske festelig fordi den har ørsmå flik av ekte bladgull flytende i væsken :D Vi kjøpte en for å teste først, for jeg har ikke smakt veldig mange musserende viner jeg har likt, men denne syns jeg var mild og god. Ikke var den ille dyr heller, kr.99,- per flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 16. august 2003 #9 Del Skrevet 16. august 2003 Takk for svar, men jeg er dessverre ikke så mye klokere... Man kan vel konkludere med at smaken er forskjellig, så vi får bare prøve oss fram. Skal servere mini-ostepaier til (spises som fingermat), har det noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. august 2003 #10 Del Skrevet 16. august 2003 Hvor mange blir dere? "hva " slags folk er det ,alder, kjønn, alkovaner osv. Ungdommer som oss (!) liker helst lette småsøte saker mens erfarne og kloke damer som fex Ingeborg har en mer kresen gane Har du en snittalder på tredve ville jeg valgt noe lett og småsøtt som fex Martini Asti men er gjsn alderen femti ville jeg gått for noe mer a là Henkell Trocken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. august 2003 #11 Del Skrevet 16. august 2003 Frexenet er tørr, og det er likt blant de fleste til velkommst drink. Jeg bruker den og er fornøyd. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 16. august 2003 #12 Del Skrevet 16. august 2003 Beste er kanskje å spørre på polet. Bør passe deg så den ikke blir for søt - men heller ikke for tørr. Jeg synes Delapierre , Luna eller Raimat er gode og greit priset. Denne Asti blir for søt for meg. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3023852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 16. august 2003 #13 Del Skrevet 16. august 2003 Vi brukte Martini Asti da det er en vin som de flste vi kjenner i allefall liker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. august 2003 #14 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg synes Delapierre er god og greit priset. Denne Asti blir for søt for meg. Helt enig. Delapierre er kjempegodt. Atsi er søt, for den som liker det søte :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #15 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg synes både Opera og Martini Asti er kjempegode musserede viner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 16. august 2003 #16 Del Skrevet 16. august 2003 Takk! Jeg blir så glad for å få så mye respons og hjelp! Blant gjestene er det nok mange thirtysomething, men også besteforeldre mm. Vil ikke ha noe som blir ALTfor tørt, men det må ikke bli for søtt til mat, heller. Blue Nun Gold Edition høres jo stilig ut, men har hørt at den ikke smaker all verden...? Erfaringer? har uansett fått mange tips, og må nok, som før nevnt, smake litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. august 2003 #17 Del Skrevet 16. august 2003 Toso asti? Den synes jeg er enda bedre enn Martini asti. (OG billigere også) Men ja, jeg tror nok dere må ta en tur på polet, snakke med betjeningen, og kjøp noen flasker før dere går hjem og PRØVESMAKER!!!! (Så heldige dere er!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #18 Del Skrevet 16. august 2003 Også Cordo Negro er en kjempegod musserende vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pulsatilla Skrevet 18. august 2003 #19 Del Skrevet 18. august 2003 Siden dere skal ha litt fingermat ved siden av, ville jeg absolutt ikke gått for de søte alternativene, som Martini Asti. En halvtørr vin pleier å falle i smak hos flere enn de tørre (som mange opplever som sure). Codorniou har en halvtørr som er god og frisk og fin ved siden av litt mat. Pulsatilla:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 18. august 2003 #20 Del Skrevet 18. august 2003 Vi skal servere Blue Nun Gold Edition som velkomstdrink, den er ganske festelig fordi den har ørsmå flik av ekte bladgull flytende i væsken :D Vi kjøpte en for å teste først, for jeg har ikke smakt veldig mange musserende viner jeg har likt, men denne syns jeg var mild og god. Ikke var den ille dyr heller, kr.99,- per flaske. Som Mikkelbrud brukte vi også Blue Nun Gold Edition, og var veldig fornøyd med den. Smak og behag vil alltid variere, men velg i alle fall noe DERE liker og syns passer til maten. Den er i allefall "morsom" til fest og bryllup, for gullbladene oppi har vitterlig en veldig bra effekt!! Lykke til! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå