Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor hengte jeg bare opp to julestrømper til barna mine, og puttet oppi en gave kvelden i for veien! Sparte meg for litt stress og styr rett før 1. desember... Tenkte jeg skulle bruke strømpene i år også, men tenkte å kjøpe mesteparten av gavene i god tid (tanken er iallfall god..!!!) :jepp:

Til mine søte små har jeg i år tenkt å kjøpe: reflekser, tannkoster, sokker, farga papp, juleklistremerker, konvolutter og frimerker, et julekortverksted etterfulgt av de forrige gavene (!), såpelaging, pepperkakeformer (til baking), julepapir (til gaveinnpakkingsverksted), pokemonkort eller figurer, limstift/tape/blyanter eller andre skoleting - må sjekke hva som trengs, noen moroleker ala hundebæsj og prompepute...og puslespill til julaften - det ble iallfall en hit i fjor! Trenger noen flere ideer til kalendergaver! :nissekyss:

Lurer på hva slags kalender dere skal ha - kjøpe ferdig - eller pakke inn?!

Og hva har dere i såfall tenkt å pakke inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage pakkekalender til min datter i år :) Synes denne type kalender er morsom og vet jeg selv hadde satt pris på det om jeg var liten ;)

Jeg har ikke tenkt såå mye på hva jeg skal kjøpe ennå, men har noen ideer da.. har kjøpt en mr been tegnefilm, som jeg skal skal henge på en fredag eller lørdag.

Ellers blir det vel sokker, hårpynt, godteri, blad, hobbyting, tulleting (som du sa, er alltid pop):)

Brent cd med musikk på, polly pocket eller slike småting som interesserer dem, lommelykt (som er spennende på denne årstiden) :P

Mye man kan finne på:) Tar gjerne i mor flere tips jeg :D

Skrevet
Brent cd med musikk på, polly pocket eller slike småting som interesserer dem, lommelykt (som er spennende på denne årstiden) :P

Brent cd!!! Kjempe god ide - skal brenne en julecd til både lillebror og storesøs. Lommelykt har de jo, men som du sier, det er alltid spennende når det er mørkt, går jo an å kjøpe en liten en -med farger - til leke seg med både inn og ute!!! Thanks!!

Skrevet

Navnetags til bag eller koffert!!!

Skrevet

Vi fikk pakkekalender da vi var små, men for at det ikke skulle bli så veldig dyrt delte vi på den - så siden vi var tre søstre fikk vi åpne kalenderen hver tredje dag.

I tillegg hadde vi barne-tv kalenderen og noen ganger også sjokolade-kalender.

Tips til pakkekalender: rosiner (sånn liten pakke), små leker (f.eks. sånne dyr i sette-kasse størrelse som ikke koster så mye, sprettball, klinkekuler, klistremerker), små pakker med godteri (dent, tyggis, fox), hårpynt.

Skrevet

Hm...ekstra batterier til eks. lommelykt. Gå på nette og finne fargeleggingsoppgaver og andre aktiviteter, skrive de ut og lage et lite aktivitetshefte ;)

Skrevet

Lego er jo ganske populært blandt de fleste. Leste ifjor om en mamma som hadde kjøpt en stor legoeske og delt opp alle delene i 24 slik at barnet kunne bygge litt hver dag og hadde en ferdig ting på julaften. Det syntes jeg hørtes veldig morsomt ut og tenkte jeg skulle bruke når barna ble større. Likte også veldig godt ideen om puslespill på julaften. Den skal jeg huske på!

Kommende ann på barnets alder kan man f.eks bruke penner i fine farger, hviskelær, linjal, hårpynt, små lekedyr, klinkekuler, godteri, sokker, votter, figurer fra TV, små bøker (både notatbøker og til å lese i), enkle hobbybøker (fargelegge, kryssord, prikk-til-prikk osv), tandpasta og tandbørste, nytt bestikk, morsomme såper eller boblebad var det jeg kom på akkurat nå. En jeg kjenner som nettop var blitt bleiefri fikk truser og boksershorts med yndlingsfigurene på. Det er alltids noe barna samler på, så følg med på hva de sier om kort, kuler eller hva enn som er populært akkurat nå. Etterhvert som det nærmer seg desember har mange butikker en egen seksjon med kalender-gaver. Ettersom du begynner tidelig er det bare å holde øynene åpne etter billig småting.

Skrevet

Mange gode tips kara W! Legger til jo-jo, lipsyl, julebrus, julegodter (til lørdagene!) Vaskeklut, nøkkelring, tatoveringer, bøker (kan kjøpes billig på Fretex, loppemarkeder og andre bruktutsalg)

Skrevet
I fjor hengte jeg bare opp to julestrømper til barna mine, og puttet oppi en gave kvelden i for veien! Sparte meg for litt stress og styr rett før 1. desember... Tenkte jeg skulle bruke strømpene i år også, men tenkte å kjøpe mesteparten av gavene i god tid (tanken er iallfall god..!!!) :jepp:

Ser det praktiske i dette, men for meg er adventskalenderen en nedtelling til jul, hvor poenget er at barna skal kunne telle hvor mange dager det er igjen til jul. Dette forsvinner jo når man bare gir dem en ting hver dag?!

Selv putter jeg litt godis, tegnesaker, hårpynt, reflekser, sokker, julepynt etc. i kalenderne til barna.

Skrevet
Ser det praktiske i dette, men for meg er adventskalenderen en nedtelling til jul, hvor poenget er at barna skal kunne telle hvor mange dager det er igjen til jul. Dette forsvinner jo når man bare gir dem en ting hver dag?!

Ikke sant? Hvis man bare gir en og en gave, hva er da poenget? Er det bare for at ungene MÅ få masse gaver før jul? For det blir jo på ingen måte en kalender når man bare stapper en og en gave i en strømpe 24 dager på rad...

Skrevet
Ikke sant? Hvis man bare gir en og en gave, hva er da poenget? Er det bare for at ungene MÅ få masse gaver før jul? For det blir jo på ingen måte en kalender når man bare stapper en og en gave i en strømpe 24 dager på rad...

Kanskje ikke for alle, men for oss (og flere andre jeg har sett det hos) funker det bra! Og ungene synes det er supert! De får jo ikke mer enn en og en gave om alle gavene henger linet opp.....Vi har gjort det også! Ungene har full kontroll på hvor mange dager det er igjen til jul, så....

I tillegg har vi en hjertekalender som jeg har sydd. Der henger vi opp et hjerte hver dag - og resten av hjertene ligger i en skål under kalenderen. Det er litt stas å henge opp disse hjertene, så det er et tips til type adventskalender!

Skrevet

Vi bruker også julestrømper til gavene. :Nikke: Synes det er fint, for vi pleier å ha med en del aktiviteter, men det er jo ofte så travelt før jul - og da kan vi legge dem når vi vet det passer!

Telle ned gjør vi jo lell, både ved å tenne lys, åpne billig kaldender og ved å se på barne-tv. En gave er spennende, og med på å korte ned vente tida - selv om det bare er en liten ting. Jeg har gått sammen med en nabo om å kjøpe ting som kommer flere i en pakke - eks. klistremerker, glansbilder og blyanter. Da kan en få flere ting uten at det koster mer!

Skrevet

Jag ska göra en adventskalender åt mina barn i år. En pakkekalender med aktiviteter.

Första dagen ska de få en stor bok jag nyss köpt, boken innehåller julsagor/eventyr och sånger plus tips på vad vi kan göra.

Sen ska jag se till att boka in pepparkakebakning, islykter, besök hos en gammal kompis, skridskoåkning, luciafirande med mera i den. Det ska bli en överraskning att se fram emot för bägge två.

Skrevet

Da mi yngste var 3 år, kjøpte jeg et puslespill med 24 brikker ,1 brikke hver dag:0) Billig og enkelt!

Skrevet

Skrive tall på telys og brenne et hver dag!

Og så sette alle på et stort fat!

juletrepynt til treet deres. Kjøpe lego i løsvekt og pakke inn!

Magneter, rammer, bordkortholdere, drikkeflaske, matboks

Skrevet

Her er noen forslag til kalendergaver til både store og små - stryk det som ikke passer ;)

Hårstrikker

lommespeil

neglfil

hårbørste

hårspenner

reiseutgaver av:

shampo

balsam

hårspray

deodorant

bodylotion

dusjsåpe

Julehefter

egentbrent jule-cd

dvd

Julebrus

julenissesjokolade

julemarsipan

julesjokolade

julemarsipan til egenproduksjon av figurer

klistremerker

glanspapir

glitterpenn

lommelykt

Skrevet

I går kjøpte jeg "diamanter" til å pynte med - og mange forskjellige øyne til å lime på figurer eller tegninger. Ca 20 for hver pakke, og de kan deles opp til flere dager. Dette tror jeg kommer til å falle i smak! Kjøpte også noen bøker - da jeg oppdaget at Norli hadde et lite utsalg hvor de hadde mange barnebøker (og andre bøker!) til sterkt reduserte priser!

Skrevet

Min sønn er liten. Han får duplo. En liten brikke/ting hver dag. På en kalender mamma (min mamma) har brodert til ham.

Skrevet

Supert tips jeg sender videre: Bokstavtog, en del hver dag, til navnet med lokomotiv og vogn er satt sammen. Et lite tog som passer til Briotogskinner. Funnet i nettbutikken www.dehapefulle.no

Andre dager er det fint med noe vi skal gjøre sammen, bake pepperkaker, lese julehistorie mens vi koser oss med boller og stearinlys, godteri på lørdager etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...